۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


پیامدها و فرآیندهای جامعه‌شناختی رسانه‌ای شدن موسیقی در ایران بررسی می‌شود

Posted: 20 Feb 2011 11:26 AM PST

در نشستی تخصصی با حضور تعدادی از جامعه‌شناسان و پژوهشگران حوزه موسیقی، موضوع رسانه‌ای شدن موسیقی در ایران، از دیدگاه علوم اجتماعی و به عنوان نوعی از معرفت مدرن بررسی می‌شود.

در این نشست که روز دوشنبه، دوم اسفند ۱۳۸۹، در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، دکتر نعمت الله فاضلی، استاد جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، با موضوع «رسانه‌ای شدن موسیقی در ایران؛ پیامدها و فرآیندها» و اسماعیل خلیلی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزرات علوم با موضوع «پیدایش و پویش نوعی از معرفت مدرن؛ موسیقی رسانه‌ای» به سخنرانی خواهند پرداخت.

این اولین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی «موسیقی و رسانه» است که همزمان با جشنواره موسیقی فجر، از روز دوشنبه به مدت شش روز، هر روزه از ساعت ۱۶-۱۸ در پژوهکشده فرهنگ و هنر ـ واقع در چهار راه ولیعصر ـ برگزار می‌شود.

دومین نشست از این مجموعه با عنوان «بررسی وضعیت نشریات تخصصی موسیقی در ایران» با حضور محمد موسوی، مهدی ستایشگر، سروش ریاضی و آروین صداقت‌کیش در روز سه‌شنبه، سوم اسفندماه برگزار می‌شود.

دیگر نشست‌های «موسیقی و رسانه» به شرح زیر هستند:

«موسیقی، ‌رسانه و مدیران موسیقی در ایران»
(چهاشنبه، چهارم اسفندماه با حضور محمد سریر، رضا مهدوی و سید عباس سجادی)

«انسان‌شناسی، فرهنگ و رسانه»
(پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه با حضور ناصر فکوهی، افشین داورپناه و حسن خادمی طامه)

«تاریخ موسیقی و رسانه در ایران؛ ژورنالیسم موسیقی»
(جمعه، ششم اسفندماه با حضور ناصر مجرد ایرانی، ابوالحسن مختاباد، سید علیرضا میرعلی نقی و ایرج برخوردار)

«موسیقی از دیدگاه علم رسانه»
(شنبه، هفتم اسفندماه با حضور مسعود کوثری، اعظم راودراد، مهدی منتظرقائم و محمد مهدی لبیبی)

این مجموعه نشست‌ها از روز دوشنبه، دوم اسفندماه ۱۳۸۹ به مدت شش روز، هر روزه از ساعت 16 تا 18 در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب، بین چهار راه ولیعصر، نبش خیابان شهید برادران مظفر جنوبی، پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

آمریکا در پی گسترش شبکه‌های اجتماعی

Posted: 20 Feb 2011 11:15 AM PST

ایسنا - وزیر خارجه آمریکا قول داد که تلاش‌های کشورش برای حمایت از آزادی اینترنت در جهان افزایش یابد.

هم‌زمان با افزایش استفاده شهروندان از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر برای سازمان‌دهی تظاهرات در خاورمیانه و شمال آفریقا، هیلاری کیلنتون قول داد تلاش‌های کشورش برای حمایت از آزادی اینترنت افزایش یابد.

کلینتون در دومین سخنرانی خود علیه محدودیت‌های اینترنتی اظهار کرد: اعتراضات اخیر نشان می‌دهد تا چه حد فناوری می‌تواند به تسریع ایجاد تغییرات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کمک کند.

او با اشاره ضمنی به مصر اظهار کرد: آمریکا به مردمی که در محیط‌هایی با محدودیت اینترنتی زندگی می‌کنند، کمک خواهد کرد تا همیشه یک قدم جلوتر از سانسورها، هکرها و محدودیت‌ها بایستند و بتوانند از فیلترها عبور کنند.

بیش از یک سال است که کلینتون رهبری تلاش‌های دولت آمریکا برای ارتقای آزادی اینترنت در جهان را در دست گرفته است؛ در جریان اعتراضات مصر، کلینتون از دولت این کشور خواست تا ممنوعیت دسترسی به فیس بوک و توییتر را لغو کند.

او هم‌چنین در سخنرانی خود گوگل را به خاطر مقاومت در برابر سانسورهای دولت چین مورد تحسین قرار داده است.

ورود ۲۰۰ میلیون کاربر به فیس‌بوک از طریق تلفن همراه

Posted: 20 Feb 2011 11:15 AM PST

فیس بوک اعلام کرد که 200 میلیون تن از کاربران این شبکه اجتماعی از طریق تلفن‌های همراه خود به این شبکه متصل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام فیس بوک، طبق بررسی‌های انجام شده بیش از 200 میلیون نفر از کاربران عضو این شبکه اجتماعی، توسط تلفن‌های همراه خود وارد این شبکه می‌شوند.

هم‌اکنون نزدیک به 600 میلیون کاربر اینترنت در جهان عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

دیدار اوباما با مدیران اجرایی فیس‌بوک، اپل و گوگل

Posted: 20 Feb 2011 11:15 AM PST

رییس جمهور آمریکا با مدیران غول‌های فن‌آوری این کشور دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، قرار است باراک اوباما با مارک زوکربرگ - مدیر اجرایی فیس‌بوک، استیو جابز - مدیر اجرایی اپل و اریک اشمیت - مدیر اجرایی گوگل دیدار و گفت‌وگو کند.

کاخ سفید اعلام کرد:‌ رییس جمهور و رهبران فن‌آوری آمریکا به بحث و تبادل نظر درباره ارتقای سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات و توسعه خواهند پرداخت.

انتظار می‌رود این ملاقات در روز پنج‌شنبه انجام شود.

رایانه‌هایی که روی عینک قرار می‌گیرند

Posted: 20 Feb 2011 11:15 AM PST

در جهان آینده فاصله بین انسان ها و رایانه ها به حداقل می رسد و کار به جایی می رسد که رایانه‌ها، جزئی از بدن انسان شده و با وی پیوند خواهند خورد.

به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، میچیو کاهو بنیانگذار تئوری رشته یا استرینگ در جریان یک سخنرانی در کنفرانس امنیتی RSA از ساخت تراشه هایی در آینده خبر داد که ابعادی در حد نانو داشته و چرخه عمر مفید آنها 10 سال است.

وی پیش بینی کرد که این تراشه ها در آینده نزدیک بر روی ابزاری همچون عینک قابل نصب باشند.

به گفته وی نصب این تراشه ها بر روی لنزهای چشمی باعث خواهد شد تا چشم انسان عملا به یک رایانه با قدرت پردازش بالا مبدل شود و صنعت رایانه شاهد انقلابی اساسی باشد.

به گفته این محقق، ارتش آمریکا در حال کار بر روی این سیستم ها برای مقاصد آموزشی است. برخی از این لنزهای چشمی می توانند در زمان مشاهده هر شیء یا کالا اطلاعات مفصلی را در مورد آن نمایش دهند از جمله این لنزها می توانند به یافتن موقعیت نیروهای خودی و دشمن کمک کنند یا به طور آنی تصاویر ماهواره ای را دریافت کرده و پس از پردازش برای یک سرباز به نمایش درآورند.

به تازگی دانشگاه واشنگتن یک نمونه از این لنزهای چشمی را که مجهز به یک پردازشگر قدرتمند بوده را با موفقیت آزمایش کرده است. این لنزها برای مقاصد آموزشی و برای کمک به جهانگردان و مهمانان خارجی هم قابل استفاده هستند.

با دستور قذافی، اینترنت در لیبی قطع شد

Posted: 20 Feb 2011 11:06 AM PST

همزمان با گسترش ناآرامی ها در لیبی و تظاهرات گسترده بر ضد معمر قذافی رهبر این کشور مقامات لیبی هم به قطع اینترنت متوسل شده اند.

به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، General Post مهم ترین سرویس دهنده اینترنت در لیبی و شرکت های مخابراتی این کشور دسترسی به اینترنت را قطع کرده اند.

بررسی های شرکت Renesys در مورد ترافیک اینترنت لیبی حاکیست که سرعت اینترنت از نیمه شب جمعه در این کشور به شدت کاهش یافته و این وضعیت در روز شنبه هم ادامه داشته است.

کارشناسان معتقدند قذافی با الهام گرفتن از مبارک دیکتاتور سرنگون شده مصر تصور می کند با قطع اینترنت می تواند جلوی انعکاس قیام مردمی را بگیرد. شهرهای مختلف لیبی و به خصوص شهر بنغازی در سه روز گذشته شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده مردمی برای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور بوده است.

مصر بر خلاف لیبی کاربران اینترنت محدودی دارد و زیرساخت های ارتباطی این کشور هم چندان گسترده نیست. همین مساله موجب شده تا قطع اینترنت در لیبی هم ساده تر باشد و هم مشکلات جانبی کمتری به وجود آورد.

پیش از قطع اینترنت دسترسی به برخی سایت های مشهور شبکه ای و خبری هم در لیبی مختل شده بود.

نشست «آسیب‌شناسی زبان در گزارش‌های فوتبال سیما» برگزار می‌شود

Posted: 20 Feb 2011 11:06 AM PST

مرکز تحقیقات صدا و سیما نشست «آسیب‌شناسی زبان در گزارش‌های فوتبال سیما» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست تخصصی دکتر مدرس خیابانی، عادل فردوسی پور و جواد خیابانی حضور دارند. مزدک میرزایی، پیمان یوسفی و جهانگیر کوثری دیگر افراد دعوت شده به این نشست هستند.

حسین ذکایی (دبیر شورای هماهنگی ورزش سیما)، حسین آقازمانی (مدیر گروه ورزش شبکه سه)، سیروس معدن دار (مدیر گروه ورزش شبکه خبر)، مجید ندیری( مدیر رادیو ورزش)، مجتبی جوادبیگلی (سرپرست نظارت و ارزیابی رادیو ورزش)، موسی اسوار( رییس شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیما) و بهرام شفیع (گزارشگر فوتبال و تهیه‌کننده برنامه‌های ورزشی) شرکت می‌کنند.

نشست آسیب شناسی زبان در گزارش‌های فوتبال سیما روز چهارشنبه ـ چهارم اسفند ماه ـ از ساعت 10 تا 12 در تالار پژوهش‌های مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار اتحادیه اروپا

Posted: 20 Feb 2011 11:06 AM PST

معاون کمیسیون اروپا در حوزه دستورکار دیجیتال با ارسال نامه‌ای برای 21 عضو اتحادیه از آنها خواست تا قوانین لازم برای تسهیل دسترسی به خدمات اینترنت ماهواره‌ای را فراهم کنند.

به گزارش فارس به نقل از تک وب، وی همچنین خواستار همکاری کشورهای عضو برای ارتقای استفاده از ظرفیت های موجود برای ارائه این خدمات شد، امری که موجب کاهش شکاف رو به گسترش دیجیتال در اروپا خواهد شد.

نیلی کروس از پارلمان اروپا خواست تا به دو شرکت ماهواره ای اینمارست و سولاریس موبایل اجازه دهد تا دامنه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را حداکثر تا می سال 2011 گسترش دهند، امری که فعلاً جز اولویت های این دو شرکت نیست.

کروس از دولت های عضو اتحادیه اروپا هم خواست تا اهمیت فناوری اینترنت ماهواره ای را جدی بگیرند و بدانند که باید اقدامات لازم را برای معرفی این خدمات در داخل کشورهای خود انجام دهند تا به خصوص در نقاط روستایی و دورافتاده از آن استفاده شود.

با استفاده از ماهواره ارائه خدمات اینترنت با سرعت بیش از 10 مگابیت در ثانیه به راحتی ممکن است.

بلو.ری‌های جدید با ۴۰۰ گیگابایت ظرفیت

Posted: 20 Feb 2011 11:05 AM PST

از آنجایی که امروزه نیاز کاربران به حافظه‌های مجازی با ظرفیت‌های بیشتر افزایش یافته است، شرکت پایونیر سعی کرده با تولید محصولی جدید، به این نیاز پاسخ گوید.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، این شرکت موفق به تولید دیسک‌های نوری جدیدی از نوع بلو-ری شده که می‌تواند تا 400 گیگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

این طور که اخبار رسیده نشان می‌دهد، هر یک از این دیسک‌ها از 16 لایه مجزا تشکیل شده‌اند که هر لایه می‌تواند 25 گیگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.

اگر چه هنوز این دیسک‌ها به تولید انبوه نرسیده‌اند، شرکت پایونیر اعلام کرده است که به زودی آن‌ها را در اختیار عموم کاربران خواهد گذاشت.

شرکت پایونیر با تولید این محصول جدید امیدوار است با کاهش تولید دیسک‌های نوری و ذخیره منابع موجود، امکانات بیشتری را به کاربران ارایه دهد.

شرکت پایونیر هم‌اکنون موفق به تولید دیسک‌های نوری 500 گیگابایتی نیز شده است که البته این محصول هنوز در آزمایشگاه‌های پایونیر به سر می‌برد و بر این اساس، کاربران نباید امید چندانی به استفاده از آن در آینده نزدیک داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر