۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

Our Iran بهمن برای حمایت از آزادی خواهی و عدالت طلبی فریاد همبستگی سر می دهیم

 
 
 
 
 
جوانان جبهه مشارکت: ٢۵ بهمن برای حمایت از آزادی خواهی و عدالت طلبی فریاد همبستگی سر می دهیم

 

جرس: شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از درخواست راهپیمایی روز 25 بهمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در 25 بهمن 1389 برای حمایت از آزادی خواهی و عدالت طلبی در هر گوشه این خاک و سرزمین فریاد همبستگی سرخواهیم داد و بر این باوریم که اتحاد برای گسترش آزادی و عدالت در هر نقطه از جهان، قلب های آزادی خواهان را به هم نزدیک تر می‌کند و امید و باور و ایمان و صبر و استقامتشان را در مسیر سبز پیروزی بیشتر و عمیق تر می نماید.

 

به گزارش نوروز، این بیانیه به شرح زیر است:

 

یا محول الحول والاحوال


22 بهمن سی ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی سپری شد که آرمان ها و آرزوهای پدران و مادرانمان اینک با پوستینی وارونه بر تن، بذر بی اعتمادی و ناامیدی از نظام برآمده از انقلاب را روز به روز بیشتر و بیشتر در نهاد پاک جوانان و نوجوانان ایرانی می کارد و آبیاری می کند و آبروی جمهوری ای که قرار بود به اسلام مزین شود تا لطیف تر و شریف تر و انسانی‌تر شود، در همه جای دنیا و در بین ادیان الهی بیشتر و بیشتر می برد. جمهوری اسلامی ای که اینک اسلام و جمهوریتش تنها به پوسته ای خالی از محتوا در دستان فرصت طلب شیفتگان قدرت و مدهوشانِ ثروت تبدیل شده است.
اینک در آغازسی وسومین سال از انقلاب به یغما برده شده مردم ایران، شاهد تحولات ضد دیکتاتوری در تونس و مصر هستیم و می بینیم که کودتاگران در ایران اینک داعیه دار حمایت از مردم مصر و تونس شده اند و خشونت و ارعاب علیه مردم آزادی خواه مصر را محکوم می کنند. در حالی که خشونت و وحشی گریشان با مردم ایران در یک سال و 8 ماه گذشته دنیا را تکان داده است و همچنان نیز شاهد بازداشت‌های مکرر و شکنجه‌ها و بی حرمتی‌های بی حد و مرزشان هستیم. بازداشت هایی که همه نشان از پویایی و توانمندی جنبش سبز ملت ایران و نیز نشان از وحشت کودتاگران از شکست محتومی است که تاریخ، رسیدن آن را در گوش دیکتاتورهای تمامی عصرها فریاد می‌زند و اینان تا زمان مواجهه با آن از باور رخ دادنش هراسناک سر بر هر در و دیواری می کوبند.


درخواست دو یاور سرافراز جنبش سبز ایران برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم آزادی خواه مصر و تونس و نیز استقبال لایه های مختلف جنبش سبز برای شرکت در این راهپیمایی، نشان از تفکر آزادی خواهی و ظلم ستیزی جنبش سبز ایران برای همه‌ی مردم جهان؛ در هر خاک و سرزمینی دارد. ما فرزندان جنبش سبز ایران در جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی بر این باوریم که ایجاد هرگونه مانع برای برگزاری این راهپیمایی و هرگونه برخورد خشونت آمیز کودتاگران با مردم در روز 25 بهمن نشان از عدم صداقت آنان در همراهی با مردم مصرو تونس دارد و بار دیگر دروغ پردازی اثبات شده آنان را به نمایش خواهد گذاشت و بی شک رسوایی هر چه بیشتر آنان را در جهان، بویژه برای مردم آزادی خواه مصر و تونس را در پی خواهد داشت.


ما جوانان اصلاح طلب شاخه جوانان جبهه مشارکت که به لطف خدا همواره با غرور در تمام روزهای سخت و سرشار از بیم و امید قبل و بعد از انتخابات در میان مردم بوده ایم اینک نیز در 25 بهمن 1389 برای حمایت از آزادی خواهی و عدالت طلبی در هر گوشه این خاک و سرزمین فریاد همبستگی سرخواهیم داد و بر این باوریم که اتحاد برای گسترش آزادی و عدالت در هر نقطه از جهان، قلب های آزادی خواهان را به هم نزدیک تر می‌کند و امید و باور و ایمان و صبر و استقامتشان را در مسیر سبز پیروزی بیشتر و عمیق تر می نماید.
از خداوند بزرگ می خواهیم که مردم آزادی خواه ایران را در این روز که به یاری او بزرگ خواهد شد، تنها نگذارد. با امید به سرآمدن زمستان ظلم و ستم و فرا رسیدن بهار آزادی برای همه بندگان. 


حول حالنا الی احسن الحال.
شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی

==========================================
 
 
 
 
اعلام مسیرهای راهپیمایی ٢۵ بهمن در ٣۵ شهر کشور
 
عمومی فعالان جنبش سبز
 
جرس: در پی اعلام روز ۲۵ بهمن به عنوان روز راهپیمایی اعتراضی مردم ایران در همبستگی با مردم کشورهای مصر و تونس، جمعی از اعضای ستادهای میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شهرستان ها مسیرهای پیشنهادی خود را برای راه پیمایی اعتراضی روز ۲۵ بهمن به شرح زیر اعلام کردند.


به گزارش تارنمای ندای سبز آزادی مسیرهای مشخص شده در ۳۵ شهر کشور به قرار زیر است:

تبریز: فلکه آبرسان (دانشگاه)، خیابان ولی عصر، خیابان باغمیشه

ارومیه: خیابان ارومیه، از شهرجایی تا میدان انقلاب

اردبیل: چهارراه امام تا میدان شریعتی

ایلام: خیابان بیست و چهار متری ولی عرص و خیابان اشرفی اصفهانی

بوشهر: خیابان شهدا

ورامین: میدان راه آهن تا میدان اصلی ورامین

پیشوا: خیابان شریعتی

قرچک: خیابان محمد آباد

اسلام شهر: خیابان باغ فیض، بلوار امام حسین از ابتدای جاده ساوه تا میدان اصلی باغ فیض

کرج: میدان شاه عباسی تا میدان حصارک

شهرکرد: حدفاصل چهارراه دامپزشکی تا میدان انقلاب

بیرجند: خیابان مدرس

مشهد: از سه راه راهنمايي- به سمت ميدان شريعتي

بجنورد: میدان ۱٧ شهریور

اهواز: فلکه ساعت تا چهارراه آبادان

زنجان: خیابان سعدی، خیابان امام

گرمسار: میدان شهدا تا میدان امام

سمنان: از میدان سعدی به سمت میدان کوثر

شاهرود: خیابان ۱٢ بهمن

شیراز: بلوار چمران از پل زرگری تا پل معالی آباد

سنندج:د خیابان پاسداران

کرمان: میدان مرکزی (میدان آزادی)

کرمانشاه: میدان فردوسی

یاسوج: پارک ساحلی میدان استانداری

گرگان: میدان ولی عصر تا زرتشت

گیلان: خیابان امام خمینی – خیابان مطهری – خیابان گلسار

بروجرد: خیابان شهدا

خرم آباد: خیابان شهدای شرقی

بابل: خیابان مدرس

ساری: خیابان فرهنگ، خیابان قارن، خیابان انقلاب

آمل: خیابان امام رضا

اراک: خیابان عباس آباد، خیابان ملک، خیابان امام خمینی

همدان: میدان دانشگاه، آرامگاه بوعلی

بندرعباس: از چهارراره رسالت تا نخل ناخنا

یزد: خیابان دهم فروردین، خیابان آیت الله کاشانی از میدان مجاهدین تا میدان ابوذر

 

جرس

 
 
========================================
 
 
 
 
 
 

انتقاد آمریکا از مخالفت حکومت ایران با راهپیمایی مخالفان

ایالات متحده بار دیگر از حکومت ایران برای عدم صدور مجوز برای راهپیمایی معترضان در روز ۲۵ بهمن در حمایت از مردم مصر و تونس انتقاد کرده است.

تام دانیلون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه با صدور بیانیه ای از حکومت ایران خواست به مردم این کشور اجازه دهد همانند معترضان مصری از حق جهانی برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز، تظاهرات و ارتباطات برخوردار شوند.

آقای دانیلون گفت: "با اعلام این که به مخالفان اجازه تظاهرات نمی دهند، حکومت ایران آن چیزی را برای مردم ایران غیرقانونی اعلام کرده که ادعا می کرد برای مردم مصر شرافتمندانه است."

پیش تر، یکی از مقام های وزارت کشور ایران صدور مجوز برای راهپیمایی معترضان در روز ۲۵ بهمن را رد کرده بود.

مهدی علیخانی صدر، معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور ایران در گفت و گو با خبرگزاری فارس هدف از درخواست برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس را "خوش خدمتی به بیگانگان" دانست.

آقای علیخانی گفت کسانی برای حمایت از مردم مصر درخواست مجوز راهپیمایی کرده اند که "پیش از این مورد حمایت دیكتاتورهایی همچون مبارک بودند."

درخواست راهپیمایی ۲۵ بهمن به طور مشترک از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران مطرح شده است.

کاخ سفید روز جمعه نیز با مقایسه حمایت حکومت ایران از معترضان مصری و نحوه برخورد آن با مخالفان داخلی، جمهوری اسلامی را به "دورویی" متهم کرد.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنانی از حکومت ایران خواست به معترضان اجازه راهپیمایی مسالمت آمیز دهد و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

محمود احمدی نژاد روز جمعه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و چند ساعت پیش از اعلام کناره گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری مصر، از حق مردم این کشور برای اعتراض به حکومت این کشور دفاع کرد.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران نیز در نمازجمعه چهارم فوریه، پانزدهم بهمن، با اعلام حمایت از قیام مردم مصر، "بیداری اسلامی" را عامل تحولات شمال آفریقا دانست.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نیز هفته گذشته از دولت مصر به خاطر ایجاد اختلال در اینترنت انتقاد کرد و گفت: "جوانان امروز از مسائل سیاسی مطلع هستند و با قطع اینترنت و شبکه ها دردی دوا نمی شود."

فشار بر مخالفان دولت ایران همزمان با نزدیک شدن ۲۵ بهمن افزایش یافته است.

گزارش ها بیانگر حصر خانگی مهدی کروبی و افزایش بازداشت مخالفان است

بی بی سی

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110212_u02_donilon_iran_protest.shtml

=========================================
 
 
 
 
 
 
 
شورای هماهنگی راه سبز امید: مردم در هرحالتی اجازه تغییر روند راهپیمایی و اعمال خشونت را ندهند
 
 
جرس: شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: مردم شریف ایران و رهروان جنبش سبز با عزم راسخ و حفظ آرامش در این راهپیمایی مسالمت آمیزشرکت نمایند و به عوامل نفوذی حشونت طلبان در هرحالتی اجازه تغییر روند راهپیمایی و اعمال خشونت را ندهند

 

به گزارش جرس متن کامل این بیانیه بشرح زیر است:
 

بسمه تعالی

با تبریک سقوط دیکتاتوری فرعونی مبارک به مردم آزادیخواه و عدالتجوی مصر و ایران و اعتراض شدید نسبت به بازداشت های غیرقانونی گسترده اخیر و نیز افزایش  شدید محدودیت های غیر قانونی بر آقایان موسوی و کروبی، که تایید کننده ضعف و ترس فزاینده اقتدارگرایان حاکم از هرگونه حرکت مدنی و سیاسی مردم حتی در مسالمت آمیز ترین وجه آن است، و ابراز تاسف از تشدید روند قانون شکنی های مسئولین اجرای قانون  اعلام می گردد:

لازم است وزارت کشور در اجرای وظائف قانونی خود و در جهت حق قانونی مردم، تضمین شده در اصل 27 قانون اساسی،  با اعلام صدور مجوز برای راهپیمایی 25 بهمن در حمایت از جنبش های مردمی تونس و مصر پاسخگوی درخواست راهپیمایی آقایان موسوی و کروبی باشد. همچنین همگان را از تدابیر متخذه برای حفظ امنیت شهروندان و برگزاری مسالمت آمیز راهپیمایی در اسرع وقت مطلع نماید. عدم پاسخگویی به این درخواست ونبود  تمهیدات لازم جهت برگزاری مسالمت آمیز آن موجبات سرافکندگی بیشتر دولت ایران در سطح ملی و بین المللی خواهد بود و عملا مواضع رسمی آنرا در حمایت از جنبش های مردمی تونس و مصر زیر سئوال خواهد برد. 


مردم شریف ایران و رهروان جنبش سبز با عزم راسخ و حفظ آرامش در این راهپیمایی مسالمت آمیزشرکت نمایند و به عوامل نفوذی حشونت طلبان در هرحالتی اجازه تغییر روند راهپیمایی و اعمال خشونت را ندهند.
 وعده ما دوشنبه 25 بهمن 1389 در تهران ساعت 3 بعد از ظهر از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی

شورای هماهنگی راه سبز امید

جرس

http://www.rahesabz.net/story/32367/

 
 
 
============================================
 
 
آیا همچنان اصرار دارید هم سرنوشت مبارک باشید؟

هشدار حسن شریعتمداری به حاکمان جمهوری اسلامی

جرس: در آستانۀ ٢۵ بهمن و موعدِ برگزاری راهپیمایی حمایت جنبش سبز ایران از آزادیخواهانِ معترض در منطقه، و در راستای حمایت از این اقدام، حسن شریعتمداری، محقق و فعال سیاسی با انتشار نامه ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی، آنان را به قبول مطالبات مردم و پرهیز از سرکوب تظاهرکنندگان فراخواند و نسبت به "هم سرنوشت شدن" آنان با دیکتاتورهای ساقط شده در منطقه هشدار داد.


به گزارش جرس، فرزند مرحوم آیت الله  شریعتمداری، در بیانیه خود همچنین خاطرنشان کرده است "به حاکمیت هشدار می‌دهیم که رو در رو قرار دادن جوانان بسیجی با مردم جز کاشتن تخم کین و نفرت و محدود کردن گزینه‌های تغییر حاصلی نخواهد داشت. از جوانان بسیج و سپاه می‌خواهیم که به مردم اعتماد کنند، در کنار مردم قرار بگیرند و بدانند که ما خواهان آینده‌ای بهتر و برازنده‌ تر برای همه ایرانیان هستیم. از نیروهای نظامی می‌خواهیم که از تجربه مصر درس بگیرند. مبارک رفت و ارتش ملی این کشور با سرافرازی باقی ماند."



وی می نویسد: تاریخ در خاورمیانه در حال رقم خوردن است و نسل جدید خواهان یک زندگی جدید و برازنده میباشد. دموکراسی و حق تعیین سرنوشت یک ضرورت تغییر ناپذیر است و خود را بی‌تردید به رژیم‌های مستبد تحمیل خواهد کرد. جوانان آگاه وتحصیل کرده در اغلب کشورهای منطقه ما از خود می‌پرسند تا به کی باید استبداد و خفقان را تحمل کنند و تا به کی باید غرورشان برای تعیین روش زندگی‌شان لگدمال شود. تاریخ استبداد گذشته‌است و روند دموکراسی خواهی برگشت ناپذیر است. همدلی و هیجانی که اینک جوانان میهن‌مان با هم نسلان‌شان در تونس و مصر احساس می‌کنند، در مسیر ساختن آینده است و از تجارب هم درس می‌گیرند و بکارمیبدند.


شریعتمداری ادامه می دهد: امواج جنبش سبز مردم ایران برای دمکراسی و آزادی دوباره بر خواهد خواست و آینده متعلق به این مردم و این جوانان است و آن را پس خواهند گرفت. آنچه بر این جوانان در خیابان ها و زندانها و در کهریزک ها رفت، یادآور جنایاتی بود که بر نسل های قبل رفته بود. جوانانی که با آن وقار و هوشیاری راهپیمایی سکوت را بر تاریخ نوشتند و به حق الهام بخش هم نسلان خود در منطقه شدند، سزاوار شنیده شدن بودند نه کشتخ شدن. حکومتگران باید بدانند که سرکوب در شرایط امروز هرگز موفق نخواهد بود و نتیجه ئی جز خشم توام با تحقیر نخواهد داشت . جنبش مطالبات شهروندی ایران خاموش نشده و در آینده‌ای نزدیک جوانان ما نیز پیروزی پایدار خود بر استبداد را به مردم جهان نشان خواهند داد. مقاومت در مقابله خواسته مردم بی‌فرجام است و هرگونه تخمین و تصمیم غلط می‌تواند به فاجعه بینجامد.


وی تصریح دارد: اکنون آزمون بزرگ دیگری در برابر قرار گرفته‌است. شاهد هستیم که بسیاری از هم وطنان‌مان برای حضور در راهپیمایی اعتراضی بیست و پنج بهمن از یکدیگر دعوت میکنند و عدم صدور مجوز را نادیده گرفته‌اند. فرصت‌ها در برابر حاکمیت بسیار اندک است و دو راه بیشتر پیش روی ندارد: یا تمکین به خواسته مردم و تضمین امنیت و حقوق شهروندی معترضان و یا سرکوب و مقاومت در برابر خواسته مردم که جز هزینه بیشتر برای کشوردست اوردی نخواهد داشت. مردم جهان شاهد بودند که تا سه هفته پیش حاکمان مصر اقتدار و ثباتی بسیار بیشتر از حاکمان ایران برای خود می‌پنداشتند‬


شریعتمداری در خاتمه می افزاید: گذار به دموکراسی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به منتخبین مردم در انتخاباتی آزاد و عادلانه راهی کم هزینه وسالم است مطمئنا این گذار انجام خواهد شد و حکومت ما نیز مانند دیگر نظامهای استبدادی در مقابل اراده ملت گزیری جز تمکین نخواهد داشت. ما همه خواهان کشوری هستیم که جوانان آن با همدلی و همبستگی آینده آن را بسازند. به حاکمیت هشدار می‌دهیم که رو در رو قرار دادن جوانان بسیجی با مردم جز کاشتن تخم کین و نفرت و محدود کردن گزینه‌های تغییر حاصلی نخواهد داشت. از جوانان بسیج و سپاه می‌خواهیم که به مردم اعتماد کنند، در کنار مردم قرار بگیرند و بدانند که ما خواهان آینده‌ای بهتر و برازنده‌ تر برای همه ایرانیان هستیم. از نیروهای نظامی می‌خواهیم که از تجربه مصر درس بگیرند. مبارک رفت و ارتش ملی این کشور با سرافرازی باقی ماند.


زنگها دیریست به صدا در آمده اند و کاروان تاریخ درراه است . آیا همچنان اصرار دارید هم سرنوشت مبارک باشید؟

جرس

http://www.rahesabz.net/story/32373/

=================================
 
 
 
 
 

حذف یارانه‌ها، بهترین فرصت برای تداوم بی‌قانونی‌ها و پنهان‌کاری‌ها

چکیده :اساس کار و رفتار دولت احمدی نژاد بر پایه بی‌قانونی و پنهان‌کاری اقتصادی استوار بوده و قطعاً حذف یارانه و دریافت پول آن از جیب مردم، دست دولت را برای عملیات مالی غیرقانونی و غیرشفافش بازتر می‌کند و باعث گستردگی بیشتر فساد در دولت و برخی نهادهای حکومتی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد...

کلمه – گروه اقتصادی: دولت احمدی نژاد در شرایطی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را وارد فاز اجرایی کرده که اقتصاد کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد: تولید نفت حدود ۱۲ درصد کاهش یافته، موجودی حساب ذخیره ارزی به شدت کاهش یافته، بسیاری از طرح های زیربنایی به دلیل کمبود اعتبارات مالی و سرمایه‌ای متوقف و بیش از ۵۰ درصد از کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی کشور ورشکسته و تعطیل شده‌اند.

به گزارش کلمه،  مطابق نظر کارشناسان، برای اجرای چنین طرح در هر جامعه‌ای، چهار پیش شرط لازم است: رشد اقتصادی بالا؛ نرخ تورم پایین (زیر ۵ درصد)؛ انضباط مالی دولت و اعتماد عموم مردم به دولت.

اما هیچ‌یک از این شرایط در ایران امروز وجود ندارد و واقعیت‌هایی همچون کاهش رشد اقتصادی کشور، افزایش نرخ تورم، بی‌انضباطی مالی دولت، کاهش اعتماد مردم به دولت در سال‌های اخیر، اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و بحران سیاسی – اجتماعی کشور؛ همگی به موانعی در برابر طرح هدفمند شدن یارانه‌ها تبدیل شده‌اند.

از این رو، به نظر می‌رسد این دولت برای فرار از بن‌بست‌هایی که در اثر سیاستهای غلط اقتصادی و اجتماعی در کشور ایجاد کرده، اقدام به حذف یارانه‌ها کرده و به علاوه، مراحل تدوین، تصویب روش اجرا و نظارت بر این قانون هم، تحت تأثیر فشار، تهدید و ارعاب و زدوبندهای سیاسی از پشتوانه کارشناسی مناسبی برخوردار نبوده است.

این طرح با بسیاری از واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی کشور سازگاری ندارد و در بلندمدت قطعاً اجرای آن به واسطه مخالفت‌ها و اعتراض مردمی با شکست مواجه خواهد شد. اما در کوتاه‌مدت هم اگر اجرای طرح هدفمندی متوقف نشود، ماهیت آن به کلی تغییر خواهد کرد و از اهداف تعریف‌شده فاصله خواهد گرفت؛ آنچنان که در همین دو ماه، در مواردی اینگونه شده است.

از سوی دیگر، اجرای قانون در هر مرحله‌ای که متوقف شود، به هر حال مشکلاتی را در صحنه اقتصادی و اجتماعی کشور بر جای خواهد گذاشت و این مشکلات جدید به معضلات قبلی که دولت، قبل از اجرای این قانون در کشور به وجود آورده بود، اضافه شده و اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را بدتر خواهد نمود. تنها مقصد این مسیر، دیر یا زود سقوط و فروپاشی جامعه است و تنها با اصلاحات اساسی سیاسی و اجتماعی شاید بتوان جلوی این روند را گرفت.

اما عملکرد دولت‌های نهم و دهم، دقیقا در مسیر بحران‌زایی بیشتر بوده است:

- واگذاری‌های غیرقانونی شرکت‌های بزرگ و سودآور اصل ۴۴ به طوری که اخیراً توسط نهادهای نظارتی اعلام نمود که فقط حدود ۱۳ درصد از واگذاری‌ها در چارچوب اهداف اصل مذکور بوده است.

- واگذاری پروژه‌های بزرگ و مهم کشور در عرصه‌های نفت و گاز و راه‌سازی و… به سپاه

- نقش اسکله‌ها و مدخل‌های غیررسمی ورود کالا به کشور تحت کنترل سپاه و نیروی انتظامی در ورود حدود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور در یک سال.

- واگذاری پست‌های مهم دستگاه‌های اجرایی و سیاسی و وزارتخانه‌ها، قوه قضاییه، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی غیردولتی به نیروهای سپاهی و امنیتی

- حمایت‌های غیرقانونی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتخاباتی در جهت ورود افراد سپاهی و امنیتی به مجلس و سایر نهادهای قانون‌گذاری کشور

- انتصاب نیروهای خاص و امنیتی بر مدیریت دانشگاه‌های مهم کشور جهت کنترل و سرکوب اساتید و دانشجویان

- کمک مالی گسترده (غیرشفاف و نامعلوم از دید نهادهای قانونی) به گروه‌ها و کشورهای خارجی مانند:

- پرداخت پول به دفتر کرزای رئیس جمهور و نمایندگان مجلس افغانستان که اخیراً افشا شد.

- کمکهای ملی وتسلیحاتی به گروه‌های خاص سیاسی و شبه نظامی در عراق

- کمک مالی وتسهیلاتی به برخی از کشورهای آمریکایی لاتین

- قاچاق اسلحه به کشورهای آفریقایی که یک محموله آن اخیراً در نیجریه کشف و به شورای امنیت سازمان ملل گزارش گردید.

- قاچاق مواد مخدر به سایر کشورها که یک محموله ۱۲۰ کیلویی آن اخیراً در نیجریه کشف گردید.

این موارد نشان می‌دهد که اساس کار و رفتار دولت احمدی نژاد بر پایه بی‌قانونی و پنهان‌کاری اقتصادی استوار بوده و قطعاً حذف یارانه و دریافت پول آن از جیب مردم، دست دولت را برای عملیات مالی غیرقانونی و غیرشفافش بازتر می‌کند و باعث گستردگی بیشتر فساد در دولت و برخی نهادهای حکومتی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

آمارها و اطلاعات جزئی‌تر در این باره را در مقاله «حذف یارانه‌ها، پیامد به بن‌بست رسیدن اقتصاد کشور» بخوانید.

 
 

 

--
***************************

این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. رسانه شمایید
 
جهت عضو شدن در گروه ايران ما. كافي است كه به آدرس زير يك ايميل ارسال کنید. لازم نيست كه هيچ چيزي در ايميل بنويسيد. سپس یک ایمیل از جانب گروه دریافت خواهید کرد و باید روی لینک داده شده در ایمیل کلیک کرده و درخواست خود را تایید نمایید.
OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com

چنانچه مایل به دریافت این ایمیلها نیستید برای لغو عضویت خود به آدرس زیر یک ایمیل ارسال کنید و لازم نیست که در ایمیل چیزی بنویسید:
OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com

--
---------------------------------------------------------------------------------------------------
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "OurIran" group.
To post to this group, send email to OUR_IRAN@googlegroups.com
 
To unsubscribe from this group, send email to OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com
 
To subscribe to this group, send and email to OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com
 
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/OUR_IRAN?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر