۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

خبرهای کوتا


دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم
ahleiran@gmail.com
به دلیل درخواستهای زیاد احتمال دارد عضویت شمابیش از 48ساعت طول بکشد
درغیر اینصورت می توانید اینجا عضو شوید
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join
==============================

بررسی ایجاد ۸ دانشگاه تک جنسیتی در ۷ استان ایران

هواداران دانشگاه های تک جنسیتی، خواهان ایجاد ۸ دانشگاه تک جنسیتی در ۷ استان ایران شده اند.
مدیر کل دفتر آموزش های آزاد و غیر انتفاعی وزارت علوم گفته است که متقاضیان، خواهان راه اندازی موسسات تک جنسیتی در شهرهای مشهد، قم، تبریز، ارومیه، زاهدان، شیراز و همینطور در استان البرز هستند.
غلامعلی نادری گفته است که به غیر از قم، برای هر یک از شهرهای دیگر تقاضا برای تشکلیل یک موسسه آموزش عالی تک جنسیتی وجود دارد، اما در قم درخواست ایجاد دو دانشگاه تک جنسیتی، یکی برای پسران و یکی برای دختران، در دست بررسی است.
در حال حاضر دو موسسه تک جنسیتی غیر دولتی به نام های ابرار و رفاه در تهران فعالیت می کنند.

سرتیپ همدانی: بسیج آماده 'اقدام پیشگیرانه' است

حسین همدانی فرمانده سپاه تهران با تاکید بر اینکه "مجموعه نیروهای بسیج ما خود را آماده می کنند تا یک اقدام پیشگیرانه انجام بدهند"، هشدار داد: "دشمنان انقلاب اسلامی و سران جریان انحرافی بدانند که بسیجیان در صحنه حضور دارند."
سرتیپ همدانی در پاسخ به این سوال که "آیا همزمانی برگزاری رزمایش فاطمیون با تحرکات جریان انحرافی از روی عمد انجام گرفته؟" این رزمایش را نوعی "بیعت" با آیت الله خامنه ای توصیف کرده کهبعد از هشدار اخیر وی راجع به "یک جریان انحرافی که از آن سوی مرزها هدایت می شود" صورت گرفته است.
"جریان انحرافی" اصطلاحی است که از سوی محافظه کاران منتقد دولت، برای اشاره به عده ای از همکاران رئیس جمهوری که به داشتن افکار ناهمسو با رهبر ایران متهم هستند مورد استفاده قرار می گیرد.
در جریان برگزاری "رزمایش فاطمیون"، جدیدترین رزمایش بسیج که یک هفته پیش در تهران برگزار شد، حسین همدانی به کسانی که "به دنبال ضربه زدن به نظام هستند" یادآوری کرده بود که بسیجیان همواره "در مسیر ولایت" بوده اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین همدانی افزوده بود: "این تجمع پیام دارد... که ای امام و ای رهبر ما تا آخرین لحظه‌ عمرمان زیر چتر ولایت تحت فرمان شما آماده ایم، همان طور که فرمودید اجازه انحراف جریان انقلاب را نمی‌دهید، می‌گوییم ما هم آماده‌‌ایم. "

«این فیلم نیست» جعفر پناهی در فستیوال کن به نمایش درآمد

« این فیلم نیست » کار جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی در فستیوال بین المللی فیلم کن بنمایش درآمده است.
 این اثر جعفر پناهی پس از اینکه وی به خاطر ساختن فیلمی درباره اعتراضات ایران به تبلیغ علیه نظام و شش سال حبس محکوم شد از ایران به خارج قاچاق شد.
 « این فیلم نیست » تازه ترین کار جعفر پناهی که برای نخستین بار عصر پنجشنبه در فستیوال کن بنمایش درآمد، یکروز از زندگی پناهی را به تصویر میکشد که وی در انتظار تجدیدنظر در مورد حکم حبس و نیز بیست سال ممنوعیت فیلمسازی و ممنوع الخروجی خود است.
 روز چهارشنبه، وکیل محمد رسول اُف، دیگر فیلمساز محکوم شده ایرانی گفت، مقامات حکم ممنوع الخروجی وی را لغو کرده اند.

آخرین فیلم پناهی در یک کیک از ایران خارج شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آخرین فیلم جعفر پناهی با عنوان "این فیلم نیست" برای نمایش در جشنواره فیلم کن به طور غیرقانونی از ایران خارج شده است. این اثر ۷۵دقیقه‌ای که پناهی با کمک مجتبی میرطهماسب ساخته است، بر روی یک "حافظه‌ی فلش" ضبط و در یک کیک جاسازی شده بود. "این فیلم نیست" زندگی روزمره‌ی پناهی را در تهران نشان می‌دهد. میرطهماسب هنگام نمایش فیلم در کن گفت: «از آنجا که نمی‌توانستیم یک فیلم در باره‌ی جامعه بسازیم، تصمیم گرفتیم فیلمی در باره‌ی خودمان بسازیم».

ناصر حجازي به كما رفت

ناصر حجازي به دليل وخامت حالش به كما رفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، ناصر حجازي روز گذشته درحالي كه مشغول تماشاي ديدار استقلال و پاس در هفته پاياني ليگ برتر بود، با وخامت حالش به كما رفت و بلافاصله به بيمارستان كسري منتقل شد.
حجازي هم اكنون در كما بسر مي برد.

هشدار رئیس اداره سیاسی سپاه نسبت به ادامه وضعیت فعلی

 رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران، با اشاره به چالش های رخ داده با طیف دولتی ها، معتقد است "شرایط كنونی ما در بزرگراه انقلاب مانند این است كه با تابلوها و علائم هشداردهنده جدی روبه رو شده ایم."
سردار یدالله جوانی در یادداشتی که سایت یالثارات، ارگان انصار حزب الله منتشر کرده، پیرامون وضعیت فعلی نظام نوشته است: "راننده ای كه با خیال آسوده و راحت، در بزرگراه چهار بانده و هموار با سرعتی بالا و مطمئن در حال حركت است، اگر ناگهان تابلوهای هشدار دهنده پی درپی را ملاحظه كند، بلافاصله احساس خطر كرده، سرعت خود را كاهش داده و دقت خود را بیشتر می كند تا دچار سانحه ای خطرناك نشود، اما اگر همین راننده به هر دلیل علائم هشداردهنده در مسیر را نبیند و یا پس از رویت، با بی خیالی، اعتنا نكرده و با همان سرعت بالا به حركت خود ادامه دهد، به طور قطع گرفتار حوادث خطرناك و بعضاً جبران ناپذیر می شود. "
سردار جوانی با اشاره به این جمله رهبری در جمع مردم شیراز كه "من تا زنده هستم نخواهم گذاشت ذره ای انحراف در مسیر حركت ملت ایران به سمت آرمان ها ایجاد شود" ( آرمانهای او :  نابودی ایران و به نهایت فلاکت رساندن مردم آن) اظهار داشته که این را باید به عنوان یك تابلوی هشداردهنده جدی مورد توجه قرار داد. معمولاً رهبران دینی هرگاه با یك خطر و انحراف بزرگ و جدی مواجه شوند از چنین ادبیاتی برای هشدار دادن و آگاه ساختن پیروان استفاده می كنند.

نگاه ویژه خداوند به خبرگزاری فارس!

روزنامه ایران :  قائم‌مقام خبرگزاري فارس از نگاه وي‍ژه خداوند به اين خبرگزاري خبر داده است.
سخنان وی در جمع مسئولان دفاتر استاني اين خبرگزاري در مشهد در ساعت 12:43 دقيقه روز پنجشنبه 29 ارديبهشت بر روي اين سايت قرار گرفته است. اين مقام خبرگزاري فارس با اشاره به عملكرد اين خبرگزاري، اين عامل را توفيق و نگاه ويژه خداوند به خبرگزاري فارس دانسته است.
 همزمان با اين اظهارنظر قابل تأمل، اين خبرگزاري تفسير مورد نظر خود را از تفسير اعلام نشده شوراي نگهبان اعلام كرده است.
 در حالي كه مرجع اصلي اعلام نظرات شوراي نگهبان، سخنگوي اين شورا است، خبرگزاري فارس بدون ذکر منبع مدعي شده كه تعدادي از اعضاي شوراي نگهبان در خصوص قانوني يا غيرقانوني بودن سرپرستي شخص رئيس جمهور بر وزارت نفت از اين نهاد استفساريه‌اي را مطرح كردند كه شوراي نگهبان آن را خلاف اصل 135 قانون اساسي تشخيص داده است. اين در حالي است كه هيچ يك از منابع خبري، در خصوص تفسير شوراي نگهبان خبري را منتشر نكرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر