۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

[گروه لیمو] تاثیرات سونامی بر تولیدکنندگان دوربین

photo equip japan تاثیر سونامی بر تولیدکنندگان دوربین چه بوده است ؟

نقشه اثرات سونامی و زلزله ژاپن بر کارخانجات تولید کننده دوربین و لنز در فوکوشیما و سراسر ژاپن

 

عکس آنلاین / سمانه غلام‌نژاد: پس از زلزله و سونامی ۱۱ مارچ، کمبود سوخت اصلی‌ترین مشکل تامین اجزا در ژاپن است و خاموشی برق تلاشها برای بازگشت به سطح عادی تولید را تهدید می‌کند.

گزارش‌ها از دفا‌تر مرکزی مارکهای دوربین در سراسر این کشور بار‌ها اعلام کرده‌اند در حالیکه بعضی آسیب‌های جزئی به کارخانه‌ها و دفا‌تر رخ داده است، عملکرد به حالت تعویض باقی مانده و در بسیاری از مناطق هنوز تاریخ‌ها برای از سرگیری تولید تغییر می‌کند.

nikon logo تاثیر سونامی بر تولیدکنندگان دوربین چه بوده است ؟فقط نیکون مرگ یکی از کارمندانش را در کارخانه سندای در مرکز یکی از مناطق آسیب دیده، تایید کرده است، در حالیکه بقیهٔ کمپانی‌های تجهیزات تصویری کمترین سطح آسیب را گزارش کرده‌اند. همچنین نیکون آسیب شدید به کارخانه‌اش در توچیگی را گزارش کرده است در حالیکه مشغول ساخت دستگاه‌ها و لنز‌ها برای اسکنر‌ها و استپرهای IC /LCD است.

sigma logo تاثیر سونامی بر تولیدکنندگان دوربین چه بوده است ؟سیگما بریتانیا، گراهام آرمیتاژ به آسوشیتد پرس گفت: "کارخانه سیگما در آیزو واکاماتسو در استان فوکوشیما، به شدت لرزیده بود اما از آسیب ساختاری جدی در امان مانده است. خوشبختانه همهٔ کارمندان ما و خانوادهای نزدیکشان از آسیب و مرگ جان سالم بدر برده‌اند، اما چنین چیزی را برای شبکهٔ تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی در استان فوکوشیما نمی‌توان بیان کرد."

آقای آرمیتاژ بیان کرد که سیگما مانند بقیهٔ مارک‌های دوربین شدید‌ترین آسیب را در اثر کمبود اجزا خواهد دید. او توضیح داد: "اگر شما واشرهای برنجی را از یک شرکت که در نزدیک ساحل واقع شده می‌خریدید و حالا شرکت با سیل از بین رفته، شما برای هر لنز که می‌سازید واشر برنجی لازم دارید، شما تا زمانی که تامین کننده دیگر پیدا نکنید نمی‌توانید به ساخت لنز‌ها ادامه دهید."

سیگما بریتانیا با برنامه «درخواست کمک برای ژاپن» توسط آسوشیتدپرس به ارزش۱۰۰۰۰ یورو تجهیزات، کارش را شروع کرده است.

canon logo تاثیر سونامی بر تولیدکنندگان دوربین چه بوده است ؟تاسیسات ساخت دوربین کنون در جنوب کشور، در جزیرهٔ کیوشو واقع شده است، که از بد‌ترین ضربه گریخته است. به هر حال شرکت گزارش کرده است که کارمندان برای آمده به سرکار شدیدا مشکل دارند زیرا بخش اصلی مترو دچار اختلال شده است و کمبود سوخت وجود دارد.

کمپانی لنزهای EF کارخانه‌اش در اتونومیا، توچیکی، شمال فوکوشیما واقع شده است، که فعالیت‌ها در آنجا به صورت تعلیق درآمده است، بدون اینکه تصمیم برای شروع مجدد گرفته شود.کمپانی اظهار کرده که ۱۵نفر از کارکنان آسیب دیده بودند، در حالیکه کارخانه پرینترهای جوهری در فوکوشیما هیچ آسیبی را گزارش نکرده است، اما تا اطلاع بعدی تعطیل است.

sonyalpha logo تاثیر سونامی بر تولیدکنندگان دوربین چه بوده است ؟سونی ۴ کارخانه در فوکوشیما دارد که برخی از آن‌ها سلول‌های باتری‌های قابل شارژ یونی راتولید می‌کند که در انواع مارکهای مختلف دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارخانه‌ها نیز تعطیل هستند و درکمترین زمان ممکن است حداقل به تاخیر در ارسال طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی ژاپن منجر شود. کارخانه‌های سونی بیشتر در جنوب در آیچی و استان جیفو واقع شده که مسئولیت تولید دوربین‌های دیجیتال و لنزهای DSLR را به عهده دارند و انتظار می‌رود که حداقل تا پایان ماه تعطیل بمانند. در حالیکه کارخانه‌ها آسیب ندیده است، اما مواد خام یا اجزاء سازنده هم برای ادامهٔ کار ندارند.

نماینده بریتانیایی خدمات دیجیتال آلفا به آسوشیتدپرس گفت: "کارخانه ریو ماناماکی زیاد آسیب ندیده است، اما فعالیتش در حال حاضر متوقف شده است، این کارخانه در شمالیترین منطقهٔ ایواتا واقع شده است. ADS همچنین گفت که زلزلهٔ دوم در روز شنبه کارخانهٔ کیوکرا در ناگانو را لرزاند، این کارخانه مسئول قطعات یدکی و تعمیرات Contax است که در میان قطع برق، کارخانه طبق معمول فعالیت می‌کند."

olympus logo تاثیر سونامی بر تولیدکنندگان دوربین چه بوده است ؟المپیوس گزارش داد که آسیب به کارخانه‌اش در شیراکاواو منابع تامین برق نا‌مطمئن دلیل تعطیلی کارخانه است و تاریخ راه اندازی مجدد را اعلام نکرده است. کمپانی هیچ خبری از کارخانهٔ تاتسونو که سیستم الکترونیکی محصولاتش را می‌سازد، نداده است، و باید فرض کرد که آن کارخانه نیز تعطیل شده است.

این حوادث کاملا بر سهم قیمت از شرکت‌های عکاسی تاثیر داشته‌اند، هر دو شرکت نیکون و کانن در ارزش مشکلات سیر نزولی وجود داشته است. بین ۴ فوریه و ۱۵ مارس سهم قیمت نیکون۳۰ ٪ کاهش یافته است، در حالی که کانن ۱۷ ٪ بیش از حدود مدت مشابه از دست داده است.

با توجه به تخریب کارخانه‌های اصلی، یک روند بهبود کند و غیر قابل پیش بینی در این منطقه دیده می‌شود، کمبود تولید تجهیزات عکاسی کاملا مشهود است.

کمبود نمایشگرهای LCD، نیمه رسانا‌ها، سنسورهای تصویربرداری، لنزهای اپتیکال و کارتهای حافظه بر روی قیمت جدید ممکن است تاثیر بگذارد.

شرکت‌های زیادی مانند نیکون و اولیمپوس، در حال حاضر در کشورهایی مانند چین و تایلند تولید دارند، اما ممکن است حتی در این کارخانه‌ها از کمبود مواد کلیدی رنج می‌برند.


--
--------------------------------------------------------------------------------
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(¨`·.·´¨;
ShAdMeHr



--
اگر قصد فوروارد این ایمیل یا هر ایمیل دیگری را دارید، نخست آدرسهای
قبلی را پاک کنید و آدرسهای جدید را در بی سی سی قرار دهید و سپس فوروارد
کنید. پاکیزگی اساس فوروارد کردن ایمیل است
.
.
همین حالا یک مطلب به گروه لیمو ارسال کنید.
درشت بخوانید:
(مطالبی که دارای عکس هستند) حتما برای تماشای عکس برروی گزینه
Display images below
کلیک نمایید
*
http://groups.google.com/group/lymoo
 
حتما برای ارسال مطلب از آدرس زیر استفاده کنید، ابتدا مطلب را آماده سپس به آدرس رایانامه زیر ارسال کنید:(اینـ بهترهـ)
lymoo@googlegroups.com
* -----------------------------------------------
در روزگاری که بهانه های بسیار برای گریستن داریم ، شرم خندیدن، به مضحکه هم میهنان مان را بر خود نپسندیم.
کار سختی نیست نشنیدن، نخواندن و نگفتن لطیفه های توهین آمیز...با اراده جمعی این عادت زشت را به ضدارزش تبدیل کنیم.
رخشان بنی اعتماد.
.
با تشکر:
شادمهر
مـــدیــریــتــــ گروهـــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر