۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

عرضه‌ي سهام شبكه‌ی اجتماعي LinkedIn در بورس

Posted:

شبكه اجتماعي لينكدين (LinkedIn) براي نخستين بار سهام خود را به طور عمومي براي فروش عرضه مي‌كند و 7.84 ميليون سهم را به ارزش 32 دلار تا 35 دلار مي‌فروشد.

به گزارش ایسنا لينكدين LinkedIn نخستين شبكه اجتماعي است كه سهام خود را به‌طور عمومي عرضه مي‌كند. اين شبكه اجتماعي كه براي يافتن شغل راه‌اندازي شده، در حال حاضر داراي بيش صد ميليون كاربر در بيش از 200 كشور جهان و از محبوبيت بسياري برخوردار است.

پيش از اين فيس‌بوك نيز اعلام كرده بود كه قصد دارد سهام خود را به‌طور عمومي براي فروش عرضه كند اما LinkedIn اولين شبكه اجتماعي است كه دست به چنين كاري زده است. شبكه اجتماعي توييتر نيز اعلام كرده درصورت عدم درآمدزايي كافي در سال جاري ميلادي به بازار بورس نزديك خواهد شد.

سازمان‌دهندگان اين شبكه اجتماعي مي‌گويند كه عرضه سهام در بورس به تامين اعتبار عمليات‌هاي موجود در توسعه‌ي فعاليت‌هاي تجاري اين شبكه اجتماعي كمك مي‌كند.

هم‌اكنون هشت سال از راه‌اندازي لينكدين مي‌گذرد و بيش از نيمي از كاربران آن در خارج از آمريكا حضور دارند؛ اين شبكه در سال 2010 ميلادي درآمدي بالغ بر 161 ميليون دلار داشت و اين در حالي بود كه در سال 2009 درآمدش 80 ميليون دلار بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر