۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [11481] و اندکی سکوت






http://www.aftabir.com/news/2011/jul/29/images/8d26e8f3dbd716c5c0f9bdf0b07c62c3.jpg

خانواده ی حسین پناهی ـ شاعر و هنرمند سینما ، تئاتر و تلویزیون ـ با انتشار اطلاعیه ای نسبت به نحوه ی برگزاری یادمان این هنرمند كه هفته ی گذشته در فرهنگسرای نیاوران و دانشگاه تهران (دانشكده ی ادبیات) برگزار شد، واكنش نشان داد.

 

در این اطلاعیه كه با عنوان «یادمان حسین پناهی جای كنایه زدن نیست!» منتشر شده، آمده است: «قرار نیست وقتی یك نفر از دنیا می رود، همه اش در مورد زندگی خصوصی اش گفته شود و این كه چه چیزهایی داشته و نداشته است. هرچند حسین پناهی خودش بارها گفته است «دوست ندارم كسی بر داشته ها و نداشته هایم آخ و اوخ كند». حسین پناهی علاوه بر زندگی شخصی اش، كارهای باارزش بسیاری انجام داده كه می توان بعد از مرگ او، از آن ها با افتخار سخن گفت. اگر قرار است از كسی یاد كنیم، باید برویم دنبال شناسنامه اش، شناسنامه یعنی حقیقی ترین چیزها، یعنی آثار، نوشته ها ، شعرها و بازی ها ، وقتی می خواهیم از حسین پناهی سخن بگوییم، چه برای كسی كه او را می شناسد و چه كسی كه نمی شناسد، باید توانایی این را داشته باشیم كه لااقل یك ذهنیت تازه ای از حسین پناهی برایش به وجود آوریم تا چیز تازه ای بیاموزد یا حداقل این كه ما به عنوان گوینده توانسته باشیم، حق مطلب را ادا كنیم، این كه یادمانی گرفته شود و یكی به دلیل ناآگاهی و كم سن و سالی و یكی به دلیل غرض ورزی و دیگری به دلیل عدم حضور خانواده (كه خود دلایل بی شماری دارد) شروع به صحبت كردن، كنایه زدن و خاطره تعریف كردن كند و دیگران برای شان كف بزنند، نه در شأن حسین پناهی و نه در شأن فرهنگ و هنر استان كهگیلویه و بویراحمد است، حداقل این را همه می دانند كه مسائل خصوصی و شخصی هر كسی مربوط به خود آن شخص است.

 

انتظار می رفت، یادمانی كه بعد از شش سال توسط مسؤولان استان زادگاه حسین پناهی (كهگیلویه و بویراحمد) برگزار می شود، در سطح بالاتری برگزار شود. خانواده ی زنده یاد حسین پناهی ضمن احترام به همه ی هنرمندان شاعران و دوست داران ایشان، به اطلاع می رساند كه هرگونه یادمان تحت هر عنوان باید با هماهنگی خانواده ی ایشان برگزار شود تا از هرگونه سوءاستفاده های احتمالی ممانعت به عمل آید

 




سکوت
چه مهمانان بی دردسری هستند مردگان
نه به دستی ظرفی را چرک میکنند
نه به حرفی دلی را آلوده
تنها به شمعی قانعند
واندکی سکوت......

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر