۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [11665] كشف ردپاي کودکي بر چهره افراد

كشف ردپاي کودکي بر چهره افراد
__________________________
مطالعه جدید دانشمندان ثابت می کند داستان زندگی هر فردی واقعا بر روی چهره اش نوشته شده است.

پوست های آفتاب سوخته و یا خطوط عمیقی که بر چهره بعضی از انسان ها دیده می شود، می تواند نشانه های آشکاری از زندگی سخت گذشته آنها باشند اما اکنون دانشمندان دریافته اند همین نشانه ها می توانند داستان دوران کودکی افراد را نیز بازگو کنند.

دانشمندان دانشگاه ادینبرگ دریافته اند می توان با توجه کردن به میزان قرینه بودن صورت افراد، اطلاعات زیادی را درباره دوران کودکی آنها به دست آورد.

محققان با استفاده از 15 ویژگی متفاوت در صورت دریافتند افرادی که از صورت های نامتقارن برخوردارند از دوران کودکی دشوارتری برخوردار بوده اند و دوران رشد و بزرگ شدن آنها به اندازه ای سخت بوده که منجر به نامتقارن شدن شکل صورت آنها شده است.

به گفته دانشمندان، تجربیات تلخ کودکی از قبیل تغذیه بد، بیماری، قرار گرفتن در معرض دود سیگار، آلودگی و دیگر مواردی که می تواند دوران رشد کودک را دشوارتر سازند بر روی ویژگی های صورت آنها تاثیر می گذارند.

نکته شگفت انگیز اینجاست که ویژگی های صورت این افراد تحت تاثیر شرایط اجتماعی اقتصادی که در بزرگسالی آن را تجربه می کنند قرار نمی گیرد و این به آن معنی است که تعدادی از این افراد که در آینده به افرادی ثروتمند تبدیل می شوند نیز نمی توانند از آنچه درباره کودکی شان بر چهره دارند را پاک کنند.

به گفته محققان، در ابتدا تقارن در صورت نشانگر پایداری رشد در بدن بود، توانایی بدن در تحمل عوامل استرس زاهای محیطی در طول روند رشد انسان، اما اکنون به نظر می آید این تقارن می تواند تحت تاثیر عوامل استرس زایی که در اوایل زندگی فرد در زندگی اش به وجود می آیند نیز قرار گیرد.

محققان با بررسی ویژگی های صورت 292 فرد بالای 83 سال سن به این نتیجه رسیدند که ردپای زندگی سخت در دوران کودکی بر چهره افراد باقی می ماند.

آنها تقارن چهره داوطلبان را با اطلاعات دقیقی درباره جایگاه اجتماعی در دوران کودکی آنها به مقایسه گذاشتند و 15 نشانه مختلف در چهره این افراد از قبیل موقعیت چشمها، بینی، دهان و گوشها را مورد آزمایش قرار دادند.

نتایج این بررسی ها نشان داد میان طبقه اجتماعی مردها و تقارن صورت آنها ارتباط قدرتمندی وجود دارد و همچنین افرادی که از صورتهای متقارن تری برخوردار هستند از دوران کودکی راحت تر و خوشایند تری برخوردار بوده اند.

این نشانه ها و اختلاف در تقارن صورت در میان زنها از قطعیت بالایی برخوردار نبود اما دانشمندان به طور کلی ارتباطی میان طبقه اجتماعی افراد در بزرگسالی و ویژگی های صورت آنها به دست نیاوردند.

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر