۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

{تفريح و سرگرمي}, [11709] افزایش نگرانی‌ها از آمار بالای خودکشی در کشور


استاد دانشگاه علامه طباطبايي عنوان داشت:

افزایش نگرانی‌ها از آمار بالای خودکشی در کشور

 

کد مطلب : 86910 26 مرداد 1390 ساعت 15:47


 استاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: «آمار بالاي خودكشي‌ در سه ماهه نخست سال، نشانه ناسالم بودن جامعه، در هم ريختگي سلامت جامعه و بسيار نگران كننده است.»

"محمد زاهدي اصل" دكتراي علوم اجتماعي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايلنا با ابراز نگراني از آمارهاي منتشر شده در مورد ميزان خودكشي در كشور، گفت: «وضعيت اقتصادي و زندگي مردم، افزايش بيكاري، نداشتن امكان تشكيل زندگي براي جوان‌ها و مسايل جنبي ديگر دست به دست هم مي‌دهد تا افرادي كه كمي با نابساماني‌هاي رواني مواجهند در اين شرايط به بحران برسند و قتل نفس را به زندگي ترجيح دهند.»

بر اساس اعلام سازمان پزشكي قانوني در سه ماهه نخست سال گذشته 870 مورد خودكشي ثبت شده‌است. بر اساس اين آمار به طور ميانگين روزانه 10 نفر در سه ماه نخست سال خودكشي كرده‌اند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبائي، اين ميزان خودكشي را با توجه به اعلام آن توسط يك ارگان رسمي مانند سازمان پزشكي قانوني و با اطمينان از صحت آن، كاملا نگران كننده دانست.

زاهدي اصل روند سلامت جامعه را رو به بهبودي ندانست و افزود: «وضعيت جامعه در حال تخريب است. شرايط به‌گونه‌اي است كه هر روز آستانه تحمل مردم كاهش پيدا مي‌كند و مشكلاتي مانند خودكشي، ‌اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي ديگر رو به افزايش است.»

بر اساس آماري كه سازمان پزشكي قانوني به تازگي اعلام كرده، آمار خودكشي در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال پيش 9 و 4 دهم درصد افزايش داشته است.

به گفته "عبدالرزاق برزگر"، معاون پزشکی آزمایشگاهی سازمان پزشكي قانوني در سه ماهه نخست امسال 952 نفر در كشور خودكشي كرده‌اند كه از اين ميان 274 نفر زن و 678 نفر مرد بوده‌اند.

اين آمار نسبت به مدت مشابه سال پيش 9 و 4 دهم درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا بر اساس‌ آمار سازمان پزشكي قانوني درسال 88 ، 3 هزار و 122 مورد خودكشي و در سال 89، 3 هزار و 649 مورد خودكشي به سازمان پزشكي قانوني گزارش شده بود كه اين آمار در سال 89 نسبت به سال 88 ، 17درصد رشد داشته است.





--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر