۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

18مرداد 1390خبرهای کوتاه


خبرهای کوتاه

18مرداد 1390
نسیم نیوز:
*
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به 'اقدامات ضد مذهب' در جمهوری آذربایجان: امیدوارم آقای 'الهام علی‌اف' به این امور که ارکان استحکام دولت اوست توجه کند که در غیر اینصورت عاقبتی سیاه خواهد داشت/ بیداری مردم 'آران' قابل سرکوب نیست.
به گزارش «نسیم» به نقل از معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشگر فیروزآبادی تاکید کرد: یک‌بار دیگر نیز هشدار داده بودم که در رگ‌های مردم آران خون ایرانی جاریست و قلب‌های آن‌ها به عشق اسلام و قرآن و آهنگ علی  می‌تپد.

*
جایپال ردی' وزیر نفت هند: مذاکرات مقامات ایرانی و هندی در مورد پرداخت پول نفت به ایران به آرامی در حال انجام است و روند صادرات نفت ایران به هندوستان ادامه دارد.

*
تلویزیون رسمی سوریه از مرگ 'علی حبیب'، وزیر دفاع سابق این کشور به علت بیماری جسمی و پیدا شدن جسد وی در منزل شخصی‌اش خبر داد.
شبکه تلویزیونی الجزیره: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه ، ژنرال 'داوود راجحه'، رئیس ستاد مشترک این کشور را به عنوان وزیر دفاع جدید و جانشین سرلشکر 'علی حبیب' منصوب کرد.

*
روح‌الله حسینیان در مراسم رونمایی از دو کتاب در خصوص'فتنه 88': ما در زمینه نوشتن تاریخ انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و نهضت تنباکو سهل‌انگاری کردیم / این کوتاهی نباید در خصوص 'فتنه 88' تکرار شود.
به گزارش خبرنگار «نسیم»، رئیس‌ مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از دو کتاب "نقش وهابیت در فتنه 88" و "نقش انگلیس در فتنه 88" که صبح امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، افزود: این دو کتاب که دو روی یک سکه هستند، خدمت بزرگی در راستای واکاوی اتفاقات این فتنه و آگاهی و تنبه کسانی می‌کنند که باید بدانند در آن زمان با چه کسانی در زیر یک پرچم قرارگرفتند.

دادستان انقلاب شهرستان البرز : جذب کارمند زن زمينه‌‌ساز تجاوز و آدم‌ربایی است


دیگربان : شجاع ذوقی دادستان انقلاب شهرستان البرز از استخدام کارمندان زن به عنوان یکی از زمینه‌های «تجاوز» و «آدم‌ربایی» در جامعه ایران یاد کرد.

آقای ذوقی در جلسه دادستان‌های استان قزوین گفته است: «جذب کارمند زن سبب می‌شود آنان به ناچار در ساعات خلوت در شهر تردد کنند که این امر سبب افزایش وقوع جرایمی مانند تجاوز به عنف و آدم‌ربایی می‌شود

به گزارش روز سه‌شنبه (۱۸ مرداد) خبرگزاری ایسنا٬ این مقام قضایی از حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به عنوان عامل دیگر «تجاوز و آدم‌ربایی» در این استان نام برده است.

هفته گذشته نیز غلامرضا جمشیدی‌ها رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران٬ زنان و دختران «اغفالگر، اغواگر و لجوج» را زمینه‌ساز جرایم باغ خمینی‌شهر، سعادت‌آباد و حادثه پل مدیریت معرفی کرده بود.

این اظهارات در شرایطی ایراد می‌شود که پیش‌تر برخی روحانیون نیز به طور تلویحی زنان و دختران را عامل این حوادث ناهنجار اجتماعی معرفی کرده بودند.

در چند هفته گذشته گزارش‌هایی از قتل و تجاوز گروهی به چند زن و دختر در برخی شهر‌ستان‌ها منتشر شده که بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است.

روحانیون حاکم بر ایران تلاش می‌کنند مهم‌ترین علت این تجاوز‌ها و قتل‌ها را بی‌حجابی یا بدحجابی زنان و دختران معرفی کنند.

بهای نفت ایران به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد / احتمال محقق نشدن درآمدهای نفتی بودجه ۹۰

بر اساس گزارش‌ها، قیمت نفت صادراتی ایران به زیر ۱۰۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرده و برآورد می‌شود که با ادامه روند نزولی قیمت نفت در جهان، درآمدهای نفتی کشور آنطور که در بودجه سالانه پیش‌بینی شده، محقق نشود.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت نفت دربازارهای جهانی سیرنزولی در پیش گرفته است. تا آنجا که برآوردها نشان می دهد پس از ماه ها ایران امروز نفت خود را با قیمتی زیر ۱۰۰ دلار معامله کرده است.

در این بین اگرچه نفت صادراتی ایرانی به آسیا همچنان در مرز ۱۰۲ دلار معامله می شود اما قیمت نفت صادراتی ما به شمال غربی اروپا، مدیترانه و آفریقای جنوبی به زیر ۹۸ دلار رسیده است.

برهمین اساس صادرات نفت سنگین ایران به مدیترانه به ۹۵ دلار در هر بشکه رسیده است. کارشناسان معتقدند، ارزیابی اخیر موسسه اعتبار سنجی اقتصادی استاندارد اند پورز که با کاهش رتبه اعتباری آمریکا به AA+ و دورنمای منفی همراه بود ، در روزهای آینده همچنان بازارهای مالی جهان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

کويت طرح احداث خط لوله مشترک با ايران را تکذيب کرد

وزارت نفت کويت و يکی از اعضای اوپک، گزارش های منتشر شده درباره همکاری های نفتی اين اميرنشين با ايران را در زمينه احداث خط لوله انتقال نفت در مرزهای آبی دو کشور، تکذيب کرد.

به گزارش صدای آمریکا، يک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ايران، هفته گذشته با تشريح جزیيات يک طرح توسعه ميادين مشترک نفت و گاز ايران در خليج فارس، از برنامه ريزی برای توليد ۱٩ هزار بشکه نفت از ميدان مشترک با اميرنشين کويت خبر داده بود.

مقام ايرانی گفته بود که در حال حاضر ۴۷ ميدان گازی نفتی در خليج فارس کشف و شناسايی شده که برای برداشت از حوزه نفتی مشترک با کويت برنامه ريزی شده است.

زادگاه احمدی‌نژاد شهرستان شد!

آرادان، زادگاه احمدی‌نژاد که تنها ده هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون بخش بود، در تقسیمات کشوری ارتقا یافت و شهرستان شد.

به گزارش کلمه، تصمیم برای شهرستان شدن ارادان در هیات دولت مصوب شده و آنطور که عبدالرضا ترابی نماینده گرمسار در جمع خبرنگاران خبر داده، این مصوبه قرار است به زودی توسط وزارت کشور ابلاغ شود.

این در حالی است که تا پیش از این، تنها درباره تشکیل یا تقسیم استان‌ها و انتصاب استانداران در سطح هیات دولت تصمیم‌گیری می‌شد و ایجاد هرگونه تغییر در تقسیمات کشوری در رده‌های پایین‌تر، برعهده‌ی وزارت کشور بود.

آرادان دارای ۲۸ روستاست و در ۱۵ کیلومتری گرمسار قرار دارد. جمعیت بخش آرادان، که اکنون ششمین شهرستان استان سمنان شده، در آخرین سرشماری نفوس و مسکن (سال ۱۳۸۵) ۱۰۵۴۹ نفر اعلام شده بود.

خانه آزادی سرکوب روزنامه نگاران در ایران را شرم آور خواند

همزمان با هفدهم مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار در ایران، خانه آزادی (Freedom House) با انتشار اطلاعیه ای با شرم آور خواندن سرکوب روزنامه نگاران در جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی روزنامه نگاران زندانی در ایران شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، خانه آزادی در این اطلاعیه با اشاره به سرکوب روزنامه نگاران در جمهوری اسلامی ایران گفت: «همزمان با هفدهم مردادماه، بزرگداشت روز خبرنگار در ایران، این کشور همچنان خطرناک ترین کشور برای روزنامه نگاران می باشد و خانه آزادی سرکوب فراینده روزنامه نگاران توسط مقامات جمهوری اسلامی را محکوم کرده و ایشان را به آزادی بهمن احمدی امویی و تمامی روزنامه نگاران دیگری که بطور ناعادلانه ای زندانی شده اند فراخواند».
دیوید جی کرامر مدیر خانه آزادی گفت: «سرکوب روزافزون روزنامه نگاران توسط مقامات جمهوری اسلامی اقدامی شرم آور برای جلوگیری از درک ماهیت واقعی این رژیم توسط شهروندان می باشد».
وی افزود: «خانه آزادی در اتحاد با تمامی روزنامه نگارانی که در ایران به اشتباه زندانی شده اند بوده و مقامات این کشور را به آزادی فوری و بی قید و شرط آنها فرا می خواند».
«
فریدام هاوس» بطور خاص، نگران ادامه حبس بهمن احمدی امویی روزنامه نگار برجسته، می باشد که در بیستم ژوئن 2009 و در پی انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران بازداشت شد. رژیم جمهوری اسلامی آقای امویی و ژیلا بنی یعقوب همسر این روزنامه نگار را پس از نگارش مقاله ای انتقادی در مورد محمود احمدی نژاد دستگیر کردند. آقای امویی به اتهام «توهین به رئیس جمهور» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال زندان و 34 ضربه شلاق محکوم گردید. خانم بنی یعقوب پس از دو ماه آزاد، اما آقای امویی همچنان در زندان اوین تهران می باشد.
خانه آزادی می گوید که «این اتهامات ناقض حقوق اولیه آزادی بیان می باشد».

هشدار نماینده  قم در مجلس : تلاش برنامه‌ریزی‌شده برای رواج فساد در قم !

به گزارش مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین آشتیانی شامگاه روز گذشته در همایش جامعه مدرسین حوزه و اعضای جامعه اسلامی ناصحین استان قم با اشاره به روایتی در رابطه با ماه رمضان، اظهار داشت: درهای رحمت الهی در ماه مبارک رمضان از شب اول باز می­شود و تا آخرین شب باز می­ماند و بسته نمی­شود!

نماینده  قم در مجلس با تأکید بر این­که دشمن در حال رواج آلودگی در جامعه است، خاطرنشان کرد: آلودگی در جامعه وجود دارد و دشمن هم به آن دامن می­زند و بر مؤمنین لازم است که در برابر نشر فساد بایستند تا بتوانیم جامعه­ای پاک و عاری از هرنوع آلودگی و فساد داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به این­که دشمنان برای رواج فساد در قم برنامه­ریزی کرده­اند، ابراز داشت: ما باید محیط قم را از آلودگی‌ها پاک کنیم؛ زیرا امروز دشمنان با برنامه‌ریزی در حال شکستن حرمت قم هستند؛ به گونه‌ای که متأسفانه می­بینیم که بی­حجابان بسیاری در این شهر مقدس تردد می­کنند؛ در حالی که حتی در زمان طاغوت بانوان با چادر در قم تردد می­کردند.

سیل ورود دانشجویان ایرانی به مالزی رتبه دانشگاه‌های این کشور در دنیا را ارتقاء داد!


ایسنا : مدیرکل دفتر دانش ‌آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل 13 هزار و 500 دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های مالزی خبر داد.

مجلس‌آرا گفت: سیل ورود دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل به کشور مالزی می‌روند باعث شده‌ است تا دانشگاه‌های این کشور بتوانند با کمک شاخص بالای دانشجوی خارجی، رتبه خود را در بین دانشگاه‌های دنیا ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین دانشجویانی که از ایران برای ادامه تحصیل به کشور مالزی می‌روند در رشته MBA مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: رشته‌های فنی مهندسی نیز از دیگر رشته‌هایی است که دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور مالزی انتخاب می‌کنند.

به گفته وی بیشتر دانشجویان ایرانی که در کشور مالزی مشغول به تحصیل هستند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشند.

مدیرکل دفتر دانش‌آموختگان وزارت علوم خطاب به داوطلبان کارشناسی دانشگاه‌ها توصیه کرد که به هیچ وجه جهت ادامه تحصیل به کشورهای خارجی نروند چرا که در کشور ایران امکانات به اندازه کافی وجود دارد و دانشگاه‌های ایران از خیلی کشورهای دیگر دوره‌های کارشناسی را بهتر اجرایی می‌کنند.

دیدار حامی مالی «جبهه پایداری» با احمدی‌نژاد

دیگربان : سایت «شفاف نیوز» نزدیک به محمدباقر قالیباف اعلام کرد برخلاف  تکذیبیه رسانه‌های نزدیک به «جبهه پایداری»٬ صادق محصولی عضو ارشد این جبهه با محمود احمدی‌نژاد دیدار داشته است.

روز گذشته (دوشنبه ۱۷ مرداد) برای نخستین بار سایت «صراط نیوز» نزدیک به حسین شریعتمداری خبر این دیدار را منتشر و پس از ساعتی آن را تکذیب کرد.

«جبهه پایداری» نیز با انتشار اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد٬ اما سایت «شفاف نیوز» روز سه‌شنبه (۱۸ مرداد) اعلام کرد که محصولی با احمدی‌نژاد دیداری دو ساعته داشته است.

به نوشته این سایت در این جلسه٬ محصولی گزارشی از عملکرد «جبهه پایداری» به احمدی‌نژاد ارائه کرده است و احمدی‌نژاد نیز دستور همکاری وزرا و استانداران با این جبهه را صادر کرده است.

«جبهه پایداری» با محوریت محمدتقی مصباح یزدی و حمایت مالی صادق محصولی دو هفته پیش اعلام موجودیت کرد.

بسیاری از اعضای این جبهه از وزرای برکنار شده کابینه نهم و دهم دولت احمدی‌نژاد هستند که به همراه گروهی دیگر از محافظه‌کاران اقدام به راه‌اندازی این تشکل سیاسی کرده‌اند.

اعضای این جبهه اعلام کرده‌اند که با «جریان انحرافی» مرزبندی دارند٬ اما دیدار صادق محصولی با محمود احمدی‌نژاد گمانه‌ها در خصوص ارتباط پنهانی این جبهه با تیم احمدی‌نژاد را تقویت کرده است.

آغاز دادگاه غیرعلنی تجاوز گروهی در خمینی‌شهر

نخستین جلسه از دادگاه متهمان حادثه‌ی تجاوز دسته‌جمعی به زنان و دختران در یك جشن در خمینی شهر اصفهان آغاز ‌شد.     

بر اساس گزارش ایسنا از اصفهان، دادگاه رسیدگی به جنایت عده‌ای از اراذل و اوباش در خمینی‌شهر كه طی آن به گروهی از زنان و دختران تجاوز دسته‌جمعی شده بود در یكی از شعبه‌های دادگاه كیفری استان اصفهان آغاز شده است.
غلامرضا انصاری در این باره گفت: اولین جلسه دادگاه متهمان حادثه خمینی شهر آغاز ‌شده و به دلیل مباحث منافی عفت دادگاه به صورت غیر علنی برگزار خواهد شد.

رییس كل دادگستری استان اصفهان خاطر نشان كرد: جلسه دادگاه روز سه شنبه 18 مردادماه به دلیل طولانی بودن رسیدگی، ممكن است تا روز چهارشنبه نیز ادامه پیدا كند.
چهارشنبه چهارم خرداد 1390، در مهمانی خانوادگی‌ در یكی از باغ هـای اطراف خمینی شهر كه شركت كنندگان آن بـه جشن و پایكوبی مشغول بودند، عـده‌ای اراذل و اوباش این منطقه با اطلاع از این موضوع و هماهنگی بـا دیگر دوستان خـود ضمن ورود به داخل باغ، به تعدادی از زنان و دختران تجاوز كردند.

 


--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر