۱۳۹۰ مرداد ۲۰, پنجشنبه

اخبار کوتاه 20 مراد

 

 

 

 

خبرهای گوتاه


شنيده هاي روزنامه خراسان

مافياي آدامس هم فعال است

شنيده شده چند مسئول سابق در دستگاه هاي اجرايي با همکاري يکديگر توانسته اند از طريق قاچاق آدامس هاي معروف به کشور سودي چند ميلياردي را نصيب خود کنند که با توجه به حساس نبودن هيچ نهادي به اين بازار، مي تواند حياط خلوت خوبي براي قاچاقچيان باشد.

رودست قانوني چند نهاد به يکديگر

در حالي که شهردار يکي از شهرهاي مهم شمال کشور مردادماه سال گذشته بر اساس حکم شوراي شهر از کار برکنار شده بود، ديوان عدالت اداري با ابطال اين حکم وي را به شغل قبلي خود بازگرداند اما مسئولان شوراي شهر نيز بيکار ننشستند و با اخذ حکم از استاندار، دوباره او را برکنار کردند.

کارمندان ميراث فرهنگي همچنان در راه تهران-اصفهان

بر اساس گزارش يکي از مسئولان استاني، بخش قابل توجهي از کارمنداني که با دستور رياست وقت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به اصفهان منتقل شده اند، 4 شنبه عصر به صورت دسته جمعي به تهران بازگشته و جمعه شب دوباره به اين شهر سفر مي کنند. خانواده اين کارمندان هنوز در تهران زندگي مي کنند.

------------------------------------
يک «عاليجناب پشت صحنه» خط مي دهد

پارسينه - حجة الاسلام محمد زارع فومني رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان با افشاي مسائل پشت پرده مدعيان اصلاح طلبي گفت: يک عاليجناب پشت صحنه کارگردان وخط دهنده کارهاست و از طريق خاتمي راهبردهاي خود را پيگيري مي کند و خاتمي فقط يک اجراکننده است.

اعتراض خبرنگاران در اردبیل

روزنامه جمهوری اسلامی :  از اردبيل خبر مي‌رسد مراسم روز خبرنگار كه امسال كه با هزينه دو تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شده بود با اعتراض خبرنگاران مواجه گرديد. برخوردهاي ناصحيح و وابسته و وامدار كردن خبرنگاران، محدوديت‌هاي چند سال اخير براي اصحاب مطبوعات استان، برخورد غيراصولي دادگستري استان با خبرنگاران در رسيدگي به شكايت شاكيان مطبوعاتي، از اعتراضاتي بود كه خبرنگاران در حاشيه مراسم روز خبرنگار مطرح مي‌كردند. استان اردبيل يكي از استانهاي خوش آب و هواي كشور است كه در آن همه ساله مبالغ هنگفتي صرف هزينه جشنواره‌ها، جلسات، مراسمات، پذيرايي از ميهمانان كشوري و نگهداري از مهمانسراها، اقامتگاهها و اماكن دولتي مي‌شود.

اسدالله عسگراولادي کل نمايشگاه بين‌المللي تهران میخرد

روزنامه جمهوری اسلامی : پيشكسوت صادرات كشور كه مدتي قبل گفته بود اگر به او اجازه مي‌دادند تمام نمايشگاه بين‌المللي را مي‌خريد، پس از اعلام دولت مبني بر واگذاري 80 درصد سهام شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي عنوان كرد: من علاقه‌مند به خريد سهام نمايشگاه نيستم اما اگر ملك آن را به قيمت مناسب عرضه كنند مي‌خرم. به گزارش ايسنا، اواخر سال 88 زماني كه نمايشگاه بين‌المللي ابتدا به سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح واگذار و سپس اين واگذاري لغو شد، اسدالله عسگراولادي در يكي از نشست‌هاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران وقتي از واگذاري نمايشگاه بين‌المللي صحبت شد، با لحني گلايه آميز گفته بود: اگر مي‌گذاشتيد تمام نمايشگاه بين‌المللي را خودم مي‌خريدم. حال كه پس از گذشت حدود دو سالي از آن زمان، هنوز نمايشگاه بين‌المللي واگذار نشده و طي هفته اخير دولت اعلام كرده 80 درصد سهامش را واگذار كرد، عسگر اولادي اين بار نيز براي خريد آن اعلام آمادگي مي‌كند، منتها وي تاكيدش بر اين است كه خريدار ملك نمايشگاه است نه سهام آن.

جمهوری اسلامی نگران «غائله آفرینی» شبکه‌های اجتماعی

دویچه وله :  وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی سرویس‌های جاسوسی خارجی را متهم کرد که می‌خواسته‌اند از طریق شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات مجلس غائله‌آفرینی‌کنند. وی تصریح کرد که "جاسوسان آمریکا" شناسائی شده و ضربه خورده‌اند.

در حالی که وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی از «شناسائی جاسوسان آمریکائی در شبکه‌های اجتماعی» می‌گوید، صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز، در جلسه مسئولان امور قضائی، نسبت به «نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای کشور ابراز نگرانی کرد. وی گفت:«امروز برای همه روشن است که اینترنت و ماهواره چه آثار مخربی بر نسل جوان ما دارد...... این مسئله‌ای است که واقعا هشدارآمیز است و همه ما مسئولان باید برای مقابله با این شبیخون فرهنگی رسانه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا با حفظ انسجام بتوانیم هویت دینی و انسانی ملت خود را حفظ کنیم

برخی از ناظران امور ایران سخنان همزمان وزیر اطلاعات و رئیس‌قوه قضائیه علیه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و ماهواره را مقدمه‌ای برای یورش مجدد رژیم به این امکانات مبادله اطلاعات می‌دانند. آن‌ها می‌گویند:«رژیم نگران آن است که شبکه‌های اجتماعی مجازی، در آستانه انتخابات مجلس فعال شوند و در این فضا، جوانان را به حرکات اعتراضی و افشاگرانه ترغیب کنند

اعتصاب در بازار پارچه فروشان تهران ادامه دارد

جرس: اعتصاب صنف قماش و پارچه‌فروشان بازار تهران در اعتراض به 4درصد مالیات افزوده همچنان ادامه دارد. اعتصابیون گفته‌اند تا این مالیات حذف نشود، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

به گزارش منابع خبری جرس، امروز نیز اعتصاب گسترده کسبه و بازاریان صنف قماش و پارچه فروشان در بازار تهران ادامه یافت. اعتصاب در قسمت‌های مختلف این صنف ارجمله تولید کنندگان و فروشندگان پارچه های چادری، لباس کار، جین ، پارچه های ملحفه ای ، پارچه های پرده ای، پارچه های خارجی و غیره ادامه یافته است. اعتصاب مزبور در سراها، پاساژها و حتی مغازه های متفرقه محسوس و فعال است.
شنیده می شود کسب و بازاریان صنف پارچه فروش در دیگر شهرهای بزرگ و شهرستانها قصد دارند در صورت عدم تحقق مطالبات خود به اعتصاب مزبور بپیوندند.

اعتصاب صنف قماش و پارچه‌فروشان در واکنش به ابلاغ دستور اداره مالیات برای ثبت نام کسبه فعال در این صنف جهت پرداخت ۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده، آغاز شد و ادامه یافته است.

به گزارش کلمه، هفته ی پیش که رئیس اتحادیه در جمع بازاریان معترض حضور یافت تا آنان را به پایان دادن به اعتصاب راضی کند، با واکنش اعتراضی مخاطبان مواجه شد و همراه با دیگر مسئولان اتحادیه بدون هیچ نتیجه‌ای بازار را ترک کرد. گفتنی است این اعتصاب از روز دوشنبه 10 مرداد ماه آغاز شده است.

احمدی‌نژاد : در طول 6 سال 30 میلیون نفر برای رفع مشكلات خود به نهاد ریاست جمهوری آمده اند!

پایگاه اطلاع رسانی دولت president.ir : محمود احمدی‌نژاد در مراسم ضیافت افطار كاركنان مجموعه نهاد ریاست جمهوری، كه در فضایی در مسجد سلمان فارسی برگزار شد، كاركنان این نهاد را از پركارترین نیروهای اجرایی در كشور دانست و با قدردانی از تلاش‌های آنان اظهار داشت: اینكه در طول 6 سال گذشته سی میلیون نفر برای رفع مشكلات خود به این مجموعه مراجعه كردند، نشان‌دهنده حجم بالای فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه است.

وی تصمیمات اجرایی دولت و خدمات عظیمی كه تاكنون در كشور ارائه شده است را حاصل زحمات دستگاه‌های اجرایی در تمام كشور دانست و اظهار داشت: باید قدر فرصت خدمتگزاری را بدانیم و از همه ثانیه‌های آن برای خدمت به مردم استفاده كنیم.

به گفته احمدی نژاد مشكل جامعه بشری این است كه كارها برای خدا انجام نمی‌شود؛ چرا كه اگر همه امور انسان برای خدا باشد دیگر اثری از تبعیض‌، ظلم، خیانت و كینه‌ورزی در جهان وجود نخواهد داشت.

ایران در گردشگری منطقه بدون رتبه شد/ نام همه هست به جز ایران

آتی نیوز : به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز، سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین گزارش خود فهرست کشورهای فعال در حوزه گردشگری را بر اساس تعداد مسافر خارجی وارد شده به هر کشور منتشر کرده است.در لیست منتشر شده در سطح جهان تعداد 940 میلیون توریست جابجا شدند که در این میان کشورهای فرانسه،آمریکا و چین 3 رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند.

جالب است که در بین 10 کشور برتر جهان در زمینه گردشگری،ترکیه توانسته است رتبه 7 این فهرست را به خود اختصاص دهد.

در این فهرست آفریقا و خاورمیانه دو منطقه جغرافیایی هستند که کمترین میزان گردشگر خارجی را دارند.در بین کشورهای خاورمیانه ای این لیست کشورهای یونان،عربستان و سوریه 3 جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند و امارات متحده عربی توانسته است جایگاه 4 را از آن خود کند.

نکته قابل تامل این است که در بین 10 کشور برتر خاورمیانه در زمینه توریست و گردشگری نامی از ایران دیده نمی شود.این در حالیست که در بین کشورهای خاورمیانه عمان با 1/52 میلیون نفر جایگاه دهم را داراست.جای تاسف است که ایران با این میزان جاذبه گردشگری نتوانسته است در این فهرست جایگاه و رتبه ای درخور شان خود را پیدا کند.

سازمان جهانی گردشگری UNWTO، آژانسی ویژه در سازمان ملل متحد است که وظیفه هدایت صنعت گردشگری را دارد.

حال پرسش این است که آیا میزان گردشگران خارجی ایران از عمان نیز کمتر است؟ما در حالی نتوانسته ایم در بین 10 کشور خاورمیانه جایگاهی به دست آوریم که طبق ادعا و اذعان مسولان و کارشناسان حوزه گردشگری امنیت گردشگری و جهانگردی کشورمان از کشورهای همسایه بالاتر است.

"خواهر زاده مشاور احمدی نژاد سازماندهی کننده اصلی برنامه آب بازی در ایران است"

العربیه.نت : برنامه تفریحی "آب بازی" که توسط برخی از جوانان در شبکه اجتماعی "فیس بوک" سازماندهی شد، در فضای ایران جنجال آفرین شد و رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت . اکنون مشخص شده است که محسن خیراندیش خواهر زاده مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، عامل اصلی سازماندهی این برنامه در فضای مجازی بوده است.

"
آب بازی" برنامه ای است که در هفته های گذشته به صورت دست جمعی در تهران توسط جوان ها اجرا شد. قرار این برنامه در فیس بوک گذاشته شد. پس از آن شماری از جوانان شهرستانی با راه اندازی صفحاتی در فیس بوک، اقدام به دعوت جوانان شهرستان ها برای حضور در برنامه ای مشابه برنامه تهران کردند.

این برنامه تفریحی با خشم اصولگرایان مواجه شد به گونه ای که برخی نمایندگان اعلام کرده‌اند این مسئله را در مجلس پیگیری خواهند کرد.

هفته گذشته شماری از سازماندهان و شرکت کنندگان در برنامه تفریحی آب بازی در تهران دستگیر شدند.

 



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر