۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

خبرهای کوتاه 23مرداد 90

فیلم / در سرکوب خونین روز جمعه در چند شهر سوریه دستکم 13 نفر کشته شدند(3 فیلم)

اقتصاد جهان در وضعيت بسيار خطرناكي قرار دارد

35 سرباز آمریکایی در هفته ی گذشته در افغانستان کشته شدند

رژیم سوریه بیش از 23 ملیارد دلار به ایران و لبنان منتقل کرده است

آماده باش ارتش ترکیه در مرزهای سوریه

فيلم : بمباران يك مسجد عثمان بن عفان در دیر الزور توسط ارتش سوریه

 

فائزه هاشمي فردا محاکمه میشود

رسيدگي به اتهامات فائزه هاشمي فردا در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار مي‌شود.

به گزارش فارس، فائزه هاشمي رفسنجاني در جريان اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري88، دو بار در تاريخ‌هاي 30 خرداد 88 و 1 اسفند 89 به دليل حضور در تجمعات غيرقانوني دستگير شده بود.

فائزه هاشمي در دستگيري اول اعلام كرده بود كه فقط براي خوردن ساندويچ در محل حاضر شده و بار دوم نيز گفته كه براي خريد لباس عيد در خيابان‌ها و در بين تجمع‌كنندگان حاضر بوده است.

فائزه هاشمي همچنين در مصاحبه‌هايي مدعي شده بود كه مملكت توسط اراذل و اوباش اداره مي‌شود.

در جلسه دادگاه دختر اكبر هاشمي رفسنجاني كه فردا 23 مرداد برگزار خواهد شد، علاوه بر وي، غلامعلي رياحي (وكيل) و همچنين نماينده دادستان تهران حضور خواهند داشت.

در جلسه دادگاه نماينده دادستان با قرائت كيفرخواست شكايت مدعي‌العموم را عليه فائزه هاشمي مطرح و سپس قاضي صلواتي به استناد كيفرخواست صادره اتهامات نامبرده را به وي تفهيم خواهد كرد. متهمه نيز ضمن دفاع از خود به سؤال‌هاي قاضي دادگاه در رابطه با اتهامات مطروحه پاسخ خواهد داد و غلامعلي رياحي نيز به عنوان وكيل فائزه هاشمي از وي دفاع خواهد كرد.

عسگراولادي: خريدار ملک نمايشگاه هستم نه سهامش

عصر ايران - اسدا... عسگراولادي، پيشکسوت صادرات (!) کشور که مدتي قبل گفته بود اگر به او اجازه مي دادند، تمام نمايشگاه بين المللي را مي خريد (حداقل قیمت 500 میلیارد تومان)، پس از اعلام دولت مبني بر واگذاري 80 درصد سهام شرکت نمايشگاه هاي بين المللي گفت: من علاقه مند به خريد سهام نمايشگاه نيستم، اما اگر ملک آن را به قيمت مناسب عرضه کنند، مي خرم.

امام جمعه شهرضا: دنيا غبطه داشتن رهبر ايران را مي‌خورد

خبرگزاري فارس: امام جمعه شهرضا  با اشاره به لزوم تبعيت از رهبر معظم انقلاب در حوزه‌هاي مختلف يادآور شد: در تمامي نقاط دنيا غبطه كشور ما را به لحاظ داشتن چنين رهبر فرزانه‌اي مي‌خورند و حال كه خداوند متعال چنين توفيقي را شامل ما كرده است جا دارد اين نعمت الهي را غنيمت بشماريم.


«
فعالیت ۴۰ دبیرستان در تهران با رویکرد انجمن حجتیه»

سایت «تریبون مستضعفین» از فعالیت ۴۰ دبیرستان ممتاز در تهران با رویکرد «فرهنگی حجتیه‌ای» خبر داد.
به نوشته این سایت در این مدارس «برنامه تشیع حجتیه‌ای ترویج می‌شود، یعنی تشیعی که با مسائل روز بیگانه است و برای عدالت و حاکمیت اسلام تره هم خورد نمی‌کند
«
تریبون مستضعفین» افزوده که «حدود بیست درصد دانش آموزان {این مدارس} پس از فارغ‌التحصیل شدن به سمت جلسات مذهبی حجتیه‌ای جذب می‌شوند
بنابر نوشته این سایت «در این مدارس با تربیت دانش آموزان ممتاز مذهبی با گرایش حجتیه‌ای ضربه‌ مهمی به انقلاب وارد می‌شود

استفاده از سرباز در پليس بعلت كمبود نيرو در كشور است

فرمانده انتظامي استان آذربايجان‌شرقي گفت:استفاده از سرباز در سازمان پليس در جهان معمول نيست و اين امر در ايران به واسطه كمبود نيرو صورت مي‌گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه آذربايجان‌شرقي، سردار مسعودخرم‌نيا با اشاره به استفاده از سربازان در سيستم پليس كشور خاطرنشان كرد:تلاش مي‌شود سربازاني كه در پليس به كار گرفته مي‌شوند، داراي تحصيلات دانشگاهي باشند.

موازي‌كاري به صدا و سيما رسيد

مشرق  : معاونت سيما به زودي رسانه خبري جديدي را در فضاي مجازي راه‌اندازي خواهد كرد. اين رسانه قرار است به عنوان يك «سايت خبري» فعاليت خود را آغاز کند و به مرور و پس از كسب مجوزهاي لازم به يك «خبرگزاري» تبديل شود. گروهي از دست‌اندركاران رسانه‌ها مدتي است در سكوت خبري در حال بررسي و فراهم آوردن مقدمات راه‌اندازي اين سايت خبري هستند. طبق گزارشي كه سينماپرس (خبرگزاري سينماي ايران) منتشر كرده، هدف از راه‌اندازي اين رسانه جديد، حضور بيشتر و پُررنگ‌تر سيما در فضاي رسانه‌اي كشور با هدف تاثيرگذاري بيشتر بر اين فضا و معرفي و تبليغ برنامه‌هاي سيما است. راه‌اندازي يك سايت خبري جديد از سوي سيما در شرايطي صورت مي‌گيرد كه معاونت سيما به عنوان يكي از پنج معاونت سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، خود داراي «پايگاه جامع اطلاع‌رساني تلويزيون» است و در زيرمجموعه معاونت سيما نيز كه مسوول كليه شبكه‌هاي سيما است؛ بيش از 10 شبكه تلويزيوني فعاليت دارند كه هم داراي آنتن زنده تلويزيون و هم داراي سايت و پايگاه اطلاع‌رساني و خبري هستند. ضمن آنكه رسانه‌هاي مكتوبي همچون: روزنامه جام‌جم، هفته‌نامه سروش، هفته‌نامه صدا و سيما و... نيز براي اطلاع‌رساني درخصوص برنامه‌هاي سيما در اختيار اين معاونت است.

درخواست دولت از پارچه فروشان: به جای اعتصاب، مذاکره کنیم

:  علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران، اعتراض پارچه فروشان به مالیات بر ارزش افزوده را "بهانه جویی" توصیف کرده و گفته که به جای اعتراض و اعتصاب، مذاکره کنند.

آقای عسگری به خبرگزاری مهر گفته که اگر "پارچه فروشان ابهام و اشکالی دارند به جای نارضایتی بیایند پشت میز مذاکره، مسائل را حل کنند."

اجرای مالیات بر ارزش افزوده که از سه سال پیش شروع شد، با واکنش های تندی از سوی بازار به خصوص بازار طلا و پارچه رو به رو شد.

مالیات بر ارزش افزوده، تمامی زنجيره توليد کالا و خدمات را در بر می گيرد و در هر مرحله به نسبت ارزش افزوده ايجاد شده برای کالا و خدمات، ماليات جداگانه دريافت می شود.

مالیات بر ارزش افزوده اکنون چهار درصد است ولی پارچه فروشان می گویند که وضع اقتصادی شان خوب نیست و نمی توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند و دولت باید اجرای این قانون را در باره آنها به تاخیر بیندازد اما دولت می گوید که چنین چیزی امکان ندارد.

حکم متهمان قتل روح الله داداشی تا 2 روز آینده صادر می‌شود

فرید نجف نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قتل روح الله داداشی روز 15 مرداد با حضور پنج قاضی و مستشار برگزار شد.
وی افزود: در پایان جلسه رسیدگی، حکمی برای متهمان صادر نشد و تصمیم گیری به بعد موکول شد که براساس آن، احتمال تشکیل جلسه بعدی برای رسیدگی به این پرونده وجود داشت.
مدیر کل روابط عمومی داداگستری استان البرز در ادامه با بیان این مطلب که جزییات پرونده درباره احتمال شرب خمر و یا اجیر شدن متهمان تا کنون اعلام نشده است، خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته،  تکرار جلسه رسیدگی به این پرونده منتفی است و حکم قاتلان قوی‌ترین مرد ایران و جهان تا 2 روز دیگر صادر می شود.

نماینده مجلس: مختومه شدن بیشتر پرونده های "سران فتنه"

باشگاه خبرنگاران: لاله افتخاری، نماينده مردم تهران، اسلامشهر و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي در تشريح جزئيات نشست مشترك نمايندگان تهران و رئيس قوه قضائيه به گزارشات آيت الله آملي لاريجاني در خصوص رسيدگي به محاكمه سران فتنه اشاره كرد و گفت: به درصد قابل توجهي از پرونده هاي سران فتنه رسيدگي و مختومه شده و رسيدگي به تعداد كمي از پرونده ها باقي مانده است كه بعضا نياز به برخي مسائل و زمان دارد.

ابراز نگرانی مصباح در خصوص فرهنگ جوانان؛ «به جای خداحافظی می‌گویند مراقب خودت باش»

محمد تقی مصباح یزدی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری در ایران و از سیاستمداران نظریه‌پرداز نزدیک به دولت این کشور از ترویج آنچه که فرهنگ غربی میان جوانان ایرانی خوانده، انتقاد کرده است.
به گزارش مهر مصباح یزدی گفت : فرهنگی که امروز در بین نسل جدید ریشه گرفته است گفتن لفظ دلم می‌خواهد و همچنین دوست دارم است که این واژه‌ها در فرهنگ‌های غربی وجود دارد و آن‌ها در فیلم‌هایشان آن را به جوانان آموزش می‌دهند.
مصباح یزدی این الفاظ را مربوط به دوره مدرنیته در غرب و اینک در ایران دانسته است.
او گفته است: «امروز می‌بینیم که وقتی جوانان می‌خواهند از هم جدا شوند به جای خداحافظی جمله‌های دیگری همچون مواظب خودت باش و یا بعد می‌بینمت به کار می‌برند که این گرایش‌ها مربوط به دوره مدرنیته است که بشر در پی تأمین صد در صدی منافع خود است و کاری به تکلیف ندارد

هجوم پروانه های سفید آمریکایی به جنگل های شمال ایران

رادیو فرانسه : پروانه سفید آمریکایی به مناطق بسیار وسیعی از جنگل های شمال ایران هجوم آورده است.هجوم این آفت ویرانگر به جنگل های شمال کشور با شروع فصل گرما آغاز شده است.
پروانه های سفید آمریکایی در آغاز، جنگل های گیلان را فرا گرفتند و اکنون به جنگل های مازندران، خصوصاً نواحی جنگلی نکا هجوم آورده اند.
کارشناسان اداره محیط زیست استان گیلان اظهار داشته اند که منشأ این پروانه ها ی سفید، آمریکای جنوبی بوده و بر این باورند که چوب های آلوده وارداتی به کرمینه های این پروانه که از آمریکای جنوبی آمده است، پای این آفت را به جنگل های شمال کشور باز کرده است.

در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت که کرمینه ها بوسیله الوار های چوب که کنترل کافی از نظر وجود آفات بر روی آنها انجام نشده، وارد چوب بری های شمال کشور شده اند. در آنجا با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی جنگل های شمال کشور، شروع به رشد و تکثیر نموده اند.
اسماعیل کهرم این پروانه ها را به ملخ هایی که به مزارع حمله می کنند تشبیه می کند.با این اختلاف که این پروانه ها برگ گونه های مختلف درختان جنگلی را خورده و موجب خشک شدن آنها میگردند. این پروانه ها شدیدا در حال نابود کردن جنگلهای شمال هستند.

مشاور لاریجانی  خواستار ورود جنبش عدم تعهد به موضوع انگليس شد 


فارس: مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس خواستار ورود جنبش عدم تعهد و سازمان كنفرانس اسلامي به موضوع انگليس شد و گفت: شوراي امنيت سازمان ملل بايد جلوي "جنايت‌ "‌هاي كامرون در انگليس را بگيرد.

حسين شيخ‌الاسلام مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قيام محرومين در انگليس و برخورد خشونت‌بار پليس اين كشور با معترضان، گفت: آنچه كه در انگليس، اروپا و آمريكا اتفاق مي‌افتد، گواهي بر شكست ساختارهاي نظام سرمايه‌داري است.

وي خاطرنشان كرد: حق اين است كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد با تشكيل جلسه‌اي، ديويد كامرون را به دليل وحشيانه پليس اين كشور در قبال يك اعتراض مردمي و كشتار تعدادي از جوانان بيگناه، به عنوان جنايتكار معرفي كند.

فیدل کاسترو ۸۵ ساله شد

۱۳۹۰/۰۵/۲۲

فيدل کاسترو، رهبر پيشين کوبا، روز جمعه ۸۵ ساله شد.



فیدل کاسترو در پی ابتلا به بیماری حاد روده، در سال ۲۰۰۸ میلادی از قدرت کناره گیری کرد و سمت ریاست جمهوری را به برادرجوانترش رائول کاسترو سپرد.

"تمایل آیت‌الله خامنه‌ای به ارائه یک فهرست واحد از اصولگرایان در انتخابات"

۱۳۹۰/۰۵/۲۲

غلامعلی حداد عادل، نماینده اصولگرای مجلس، از تمایل آیت‌الله علی خامنه‌ای، نسبت به ارائه یک لیست واحد از اصولگرایان در انتخاب آینده مجلس خبر داد.

غلامعلی حداد حادل که در جلسه اعضای جامعه اسلامی مهندسین در دانشگاه امام صادق سخن می گفت، اظهار داشت که رهبر جمهوری اسلامی «مایل نیستند که در انتخابات مجلس نهم بیش از یک فهرست ارائه شود.»

این عضو کمیته وحدت اصولگرایان با اشاره به اختلافات درونی اصولگرایان هشدار داده که هرگونه غفلتی موجب می‌شود که به گفته او «جریان انحرافی» و «جریان فتنه» از فرصت استفاده کنند.

 

 



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join

روش ساده تر(اگر جی میل دارید) این است به ایمیل زیر یک ایمیل خالی بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید .به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر