۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

[گروه لیمو:6403] در یاد ماندگان



 
متن سنگ قبر اشخاص مشهور
متن سنگ قبر كوروش كبير

اي انسان هر كه باشي واز هر جا كه بيايي

ميدانم خواهي آمد

من كوروشم كه براي پارسي ها اين دولت وسيع را بنا نهادم

بدين مشتي خاك كه تن مرا پوشانده رشك مبر
***

متن سنگ قبر پروين اعتصامي
آنكه خاك سيه اش بالين است
اختر چرخ ادب پروين است
گرچه تلخي از ايام نديد
هر چه خواهي سخنش شيرين است
***

متن سنگ قبر فروغ فرخزاد
من از نهايت شب حرف ميزنم
من از نهايت تاريكي
واز نهايت شب حرف مي زنم
اگر به خانه من آمدي براي من م
اي مهربان چراغ بيارو يك دريچه
كه از آن به ازدحام كوچه خوشبخت بنگرم
***

متن سنگ قبر فريدون مشيري
سفر تن را تا خاك تماشا كردي
سفر جان را از خاك به افلاك ببين
گر مرا مي جويي
سبزه ها را درياب با درختان بنشين
***

متن سنگ قبر فردين
بر تربت پاكت بنشينم غمناك
كوهي زهنر خفته بينم در خاك
از روح بزرگ هنريت فردين
شايد مددي به ما رسد از افلاك
***

متن سنگ قبر بابك بيات
سكوت سرشار از ناگفته هاست
***

متن سنگ قبر خسرو شكيبايي
در ازل پرتو حسنت زتجلي دم زد
عشق پيدا شدوآتش به همه عالم زد
***

متن سنگ قبر حافظ
بر سر تربت ما چون گذري همتي خواه
كه زيارتگه رندان جهان خواهد بود
***

متن سنگ قبر سهراب سپهري
به سراغ من اگر مي آييد
نرم وآهسته بياييد
مبادا كه ترك بردارد چيني نازك تنهايي من
***

متن سنگ قبر منوچهر نوذري
زحق توفيق خدمت خواستم دل گفت پنهاني
چه توفيقي از اين بهتر كه خلقي را بخنداني
***

متن سنگ قبر وينستون چرچيل
من براي ملاقات با خالقم آماده ام
اما اينكه خالقم براي عذاب دردناك ملاقات با من آماده باشد چيز ديگريست
***

متن سنگ قبر اسكندر مقدوني
اكنون گور او را بس است
آنكه جهان اورا كافي نبود
***

متن سنگ قبر نيوتن
ظبيعت وقوانين طبيعت در تاريكي نهان بود
خدا گفت بگذار تا نيوتن بيايد.....
وهمه روشن شد


***
متن سنگ قبر فرانك سيناترا(بازيگر و خواننده)
بهترين ها هنوز در راهند
انسانهاي بزرگ واقعا" بزرگند

فرانک سیناترا


متن سنگ قبر ويرجينيا وولف (نويسنده)
در برابرت خود را پر ميكنم از فرار نكردن
اي مرگ.
***
متن سنگ قبر شاپور
قلبم پر جمعيت ترين شهر دنياست……
***
متن سنگ قبر لودولف كولن  رياضي دان
3/141562353589793238462633862279088




--
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
-------------------ـگروه‌فرهنگی‌لیموـ----------------------
جهت بازدید از وبسایت گروه http://lymoo-group.ir
قابل توجه تازه‌واردا جهت مشاهده قوانین گروه http://lymoo-group.ir/lymoo-grooh
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
آدرس آینده گروه لیمو https://groups.google.com/forum/#!forum/lymoo
آدرس فعلی گروه http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa
-------------------ـگروه‌فرهنگی‌لیموـ----------------------
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر