۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

نتايج كنكور 90 امروز اعلام مي‌شود+خبرهای کوتاه امروز

فیلم / وحشت و شکنندگی رژیم اسلامی را در این گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مورد آب بازی جوانان مشاهده کنید

http://www.youtube.com/watch?v=vzP7ecVX0SI

نتايج كنكور 90 امروز اعلام مي‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، كنكور 90 در روزهاي 9، 10 و 11 تيرماه امسال برگزار شد، آزمون داوطلبان گروه آزمايشي رياضي و فني صبح پنج‌شنبه 9 تير، آزمون گروه آزمايشي هنر بعد از ظهر پنج‌شنبه 9 تير ماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي صبح جمعه 10 تير ماه، آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي بعد از ظهر جمعه 10 تير ماه و آزمون گروه آزمايشي علوم انساني صبح شنبه 11 تير ماه در 295 شهرستان و بخش مختلف كشور برگزار شد.

امسال ضمن لحاظ تأثير 25درصدي سوابق تحصيلي، اين سوابق در صورتي لحاظ مي‌شوند كه تأثير مثبت داشته باشند، يعني اگر سوابق تحصيلي داوطلبان در پذيرش آنها تأثير مثبت نداشته باشد، لحاظ نمي‌شود.

يك ميليون و 132 هزار داوطلب در كنكور 90 ثبت‌نام كردند و 995 هزار و 691 داوطلب كنكور 90 در جلسه حضور داشتند.

انتخاب رشته داوطلبان مجاز كنكور 90 از روز دوشنبه 17 مرداد ماه آغاز مي‌شود و تا روز يك‌شنبه 23 مرداد ماه ادامه دارد.

ايران به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در ونزوئلا کمک می کند

 
وزارت امور خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه در بيانيه ای از امضای تفاهم نامه ای يک ميليارد دلاری با ايران برای ساخت حدود ده هزار واحد مسکونی در ونزوئلا خبر داد.
بر پايه اين بيانيه، اين واحدهای مسکونی قادرند تا ۴۵ هزار نفر را در خود جای دهند.
کمبود شدید مسکن از مشکلات حاضر در ونزوئلا است.
پیش از این نیز یک شرکت ایرانی در طرح ساخت مجتمع های مسکونی عمومی در ونزوئلا شرکت کرده بود.

ماهیانه ۳۰۰ نفر به زندانیان استان فارس اضافه می‌شود

مهر  : مدیر کل زندان‌های استان فارس گفت: ماهیانه ۳۰۰ نفر به زندانیان استان اضافه می‌شود.
ناصر جعفر قلی ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری افزود: ظرفیت زندان عادل آباد شیراز حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر است ولی در حال حاضر چهار هزار نفر زندانی در این زندان موجود است. مدیر کل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه بیشترین جرائم استان به درگیری و مواد مخدر مربوط می‌شود، تاکید کرد: درگیری، مواد مخدر و سرقت بیشترین آمار زندانی را به خود اختصاص داده است.
جعفر‌قلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علارقم وجود زندانیان فراوان، زندان‌های استان در بحث خدمات رسانی فرهنگی رتبه قابل قبولی دارند، گفت: آرامش در زندان‌های استان فارس قابل لمس است به خصوص در زندان عادل‌آباد شیراز که هر چهار هزار نفر زندانی دارای کلاس قرآن به صورت پیشرفته هستند.
وی یادآور شد: با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری اعتبارات زندان‌های استان فارس نسبت به سال گذشته یک میلیارد تومان کاهش داشته در حالیکه پنج هزار نفر به زندانیان استان اضافه شده که مسئولان باید در این راستا توجه بیشتری داشته باشند.

 

تعطيلي واحدهاي توليدي به دليل قطعي برق

عضو كميسيون صنايع و معاون مجلس از تعطيلي برخي واحدهاي توليدي از جمله كارخانجات توليدكننده مواد لبني به دليل قطعي برق خبر داد و گفت: دولت آمار دقيق واحدهاي توليدي تعطيل شده را اعلام كند.

به گزارش فارس، نادر قاضي‌پور ديروز در جلسه كارگروه اشتغال در استانداري آذربايجان اظهار داشت: در طول سال جاري تعدادي از واحدهاي توليدي و صنعتي بنا به دلايل مختلف به تعطيلي كشيده شده است لذا براي بررسي و رفع مشكلات بايد تعداد اين واحدها از طرف مسئولان اعلام شود.

وي افزود: مشكل موجود در بعضي از واحدهاي توليدي قطع شدن برق است با قطع پي‌درپي برق كارخانجات توليدكننده مواد لبني دچار خسارت‌هاي غيرقابل جبران مي‌شوند كه براي رفع اين مشكل هم بايد چاره‌انديشي شود.

عضو كميسيون صنايع و معاون مجلس از زمان تشكيل جلسات كارگروه‌هاي مختلف نيز انتقاد كرد و بيان داشت: متاسفانه مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي ساعات جلسات مهم و كارگروه‌ها را به شكلي تنظيم مي‌كنند كه نمايندگان مجلس به دليل شركت داشتن در جلسات مجلس قادر به حضور در كارگروه‌ها نيستند.

 

حذف يك پاسخ احمدي‌نژاد به يورونيوز در سايت رياست جمهوري

رجانیوز : سايت رياست جمهوري (president.ir) كه متن مصاحبه زنده رئيس‌جمهور با شبكه يورونيوز را منتشر كرده و ساير خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي داخلي نيز اين متن را به نقل از همين سايت رسمي منتشر كردند، بخش مربوط به پاسخ احمدي‌نژاد به پرسش خبرنگار اين شبكه مبني بر اختلاف ميان رهبري و رئيس‌جمهور در ايران را به دليل نامعلومي حذف كرد.
به گزارش رجانيوز، در حالي كه احمدي‌نژاد به اين سؤال پاسخ مناسبي داده و تأكيد كرده است كه در ايران جايگاه رهبري كاملاً‌ مشخص است و هيچ اختلافي وجود ندارد، مشخص نيست چرا سايت رياست جمهوري اين بخش را منعكس نكرده است.
در عين حال، اين بخش از اظهارات احمدي‌نژاد در رسانه‌هاي خارجي بازتاب داشته است.

احمد زیدآبادی پس از دو سال با وثیقه نیم میلیارد تومانی به مرخصی آمد

حول سبز: عصر امروز احمد زید آبادی روزنامه نگار زندانی پس از دوسال به مرخصی آمد.
به گزارش تحول سبز، احمد زید آبادی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران پس از دوسال محرومیت از مرخصی عصر امروز با موافقت مراجع قضایی برای مدت کوتاهی به مرخصی آمد.
براساس گزارش رسیده وی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تنها برای مدت سه روز به مرخصی آمده است. این در حالیست که ایشان طی دوسال حبس خود از مرخصی محروم بوده و علی رغم درخواست های مکرر و فشارهای نهادهای بین المللی و حقوق بشری مراجع قضایی ایران حاضر به اعطای مرخصی به وی نبودند.

 

افزایش محکومیت عیسی سحر خیز به ۵ سال حبس

دستگاه قضایی عیسی سحرخیز روزنامه نگارو فعال سیاسی را به علت فعالیت‌های مطبوعاتی سابق خود یه دو سال حبس محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا؛ ارگان خبری مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران، این روزنامه نگار که پیش‌تر به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود صبح امروز طی حکمی که در زندان به وی ابلاغ شد به دو سال حبس محکوم شد.

لازم به یاد آوری است این فعال مطبوعاتی که در حوادث پس از انتخابات جنجال برانگیز سال ۸۸ بازداشت شده بود از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود.

لازم به ذکر است وی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدتی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرمسوول روزنامهٔ توقیف شدهٔ «اخبار اقتصادی» و ماهنامهٔ توقیف شده «آفتاب» بوده است.

 

سفیر ایران در بغداد : دو آمریکایی زندانی در ایران به زودی آزاد می شوند

رادیو فرانسه : حسن دانایی فر سفیر ایران در عراق پیش بینی کرده است که دو جوان کوهنورد آمریکایی، به نام جاش فاتال و شن بائر، که از دو سال پیش در ایران به اتهام جاسوسی زندانی هستند به زودی آزاد شده و به کشور شان بازگردند. با این حال، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد از تاریخ دقیق آزادی این دو جوان ابراز بی اطلاعی کرده است.

شن بائر، جاش فاتال و ساراد شورد در سی و یکم ژوئیه 2009 در جریان یک کوهپیمایی در کوههای کردستان عراق توسط مرزبانان ایران دستگیر و سپس از سوی مقامات جمهوری اسلامی به اتهام جاسوسی و ورود غیرقانونی به خاک ایران زندانی شدند. سارا شورد به دلیل ابتلا به بیماری سرطان به قید 500 هزار دلار وثیقه از زندان آزاد و به کشورش بازگشت.

آخرین جلسۀ محاکمۀ شن بائر و جاش فاتال هفتۀ گذشته در تهران برگزار شد و قرار شد دادگاه ظرف یک هفته رأی نهایی خود را در مورد این دو جوان زندانی صادر کند. مسعود شافعی وکیل مدافع این دو زندانی ابراز امیدواری کرد که پس از دو سال حبس مقامات تهران با آزادی موکلاناش موافقت کند.

شن بائر، جاش فاتال و سارا شورد اتهام جاسوسی را رد کرده اند و خواستار آزادی خود از زندان شده اند.

 

بخش‌هایی از «حکمت»٬ «تدبیر»٬ «درایت» و «معنویت» علی خامنه‌ای غیرقابل انتشار اعلام شد


دیگربان : بخش‌هایی از «حکمت»٬ «تدبیر»٬ «درایت» و «معنویت» علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با طبقه‌بندی «محرمانه»٬ غیرقابل انتشار اعلام شد.

خبرگزاری «رسا» روز پنجشنبه (۱۳ مرداد) نوشته که حسن نصر‌الله این خصوصیات غیر قابل انتشار خامنه‌ای را در جلسه‌ای با جامعه مدرسین حوزه علمیه در لبنان بیان کرده است.

به نوشته «رسا»٬ نصر‌الله در این جلسه «نکاتی را در مورد حکمت و تدبیر، درایت و معنویت رهبری مورد اشاره قرار داد که متاسفانه به دلایل محرمانه و طبقه بندی بودن و قابل اظهار عمومی نیست

این برای نخستین‌بار است که برخی خصوصیات «معنوی» و «حکیمانه» رهبر جمهوری اسلامی «محرمانه» اعلام شده و انتشار آن ممنوع اعلام می‌شود.

هواداران خامنه‌ای سال‌هاست تعاریف اغراق‌آمیزی از وی ارائه کرده و تلاش می‌کنند عملکرد ۲۰ سال گذشته‌اش را مورد تائید امام دوازدهم شیعیان معرفی کنند.

چندی پیش نیز محمد سعیدی امام جمعه شهر قم برای اثبات مقام «بالای معنوی» خامنه‌ای گفته بود که وی به هنگام تولد «یا علی» گفته است که این گفته‌ با واکنش‌های زیادی همراه شد.

طی دو سال گذشته برخی از روحانیون نزدیک به خامنه‌ای بارها به طور تلویحی از ارتباط وی با امام دوازدهم شیعیان خبر داده‌اند.

محمدتقی مصباح یزدی٬ احمد علم الهدی و کاظم صدیقی از جمله روحانیونی به شمار می‌روند که در سال‌های اخیر درباره شخصیت و عملکرد خامنه‌ای اغراق‌های فراوانی کرده‌اند.


آخوند مصباح یزدی: گاهی قصاص بهتر از بخشش است

خبر آنلاین :   محمد تقی مصباح یزدی شب گذشته در حسینیه  خمینی  قم به تفسیر روایتی از امام باقر  پرداخت و گفت: جابر بن یزید یکی صحابه خاص آن امام بود که بیش از 50 هزار روایت (!!!)  از امام باقر و امام صادق علیهما السلام در سینه خود محفوظ داشت و بیشتر آنها را اجازه نداشت به دیگران نقل کند.
وی افزود: امام باقر علیه السلام به جابر فرمود تو را به پنج چیز سفارش می کنم، اگر کسی به تو ظلم کرد تو به کسی ظلم نکن، اگر مردم به تو خیانت کردند تو آنها خیانت نکن، اگر سخن تو را تکذیب کردند خشمگین نشو، اگر کسی تو را ستایش کرد شاد نشو و اگر کسی تو را نکوهش کرد متانت و سنگینی خود را از دست نده و ناراحت نشو.
وی با توجه به بدیهی بودن قبح ظلم تصریح کرد: گاهی انسان به خاطر ظلمی که به او شده یا به خاطر فراگیر شدن ظلم در جامعه و حتی برخی مواقع به قصاص ظلم مرتکب ظلم می شود اینها عوامل مضاعفی است که انسان را تحریک به ظلم کردن می کند.
مصباح یزدی در جواب این سئوال که در مواردی که قصاص جایز است، چه کاری بهتر است قصاص یا عفو، گفت: در همه جا نباید یکسان برخورد کرد گاهی قصاص بهتر از بخشش است و برخی مواقع عفو و گذشت بهترین کار است.

استقبال شدید از فیلم استادسلحشور در سالنهای بدون تماشاگر

روزنامه ایران : نسخه سینمایی «یوسف پیامبر» كه به تازگی و همزمان با ماه مبارك رمضان اكران شده در روز اول اكران خود در دو سینمای فرهنگ و استقلال بدون تماشاگر به نمایش درآمد!به گزارش شبكه ایران نسخه سینمایی «یوسف پیامبر» كه به تازگی و همزمان با ماه مبارك رمضان اكران شده در روز اول اكران خود در دو سینمای فرهنگ و استقلال بدون تماشاگر به نمایش درآمد.
در كنار دو سینمای فرهنگ و استقلال كه این فیلم را بدون تماشاگر اكران كردند، این فیلم در سینما بهمن هم به نمایش درآمد و در این سالن نیز تعداد حاضران برای تماشای فیلم متر از ده نفر بود!
این در حالی است كه فرج ا.. سلحشور (حامی احمدی نژاد) كارگردان این فیلم چندی پیش در گفتگویی اعلام كرده بود كه فیلمش توانایی جذب مخاطب را داراست.
اگر اوضاع اكران «یوسف پیامبر» به همین منوال پیش رود بعید است كه این فیلم بتواند بیشتر از یك هفته به اكران خود در سینماها ادامه دهد!

صادرات نفت ایران به زیر دو میلیون بشکه در روز رسیده

خبرگزاری فارس به نقل از "داو جونز" از کاهش دوبارۀ تولید نفت خام ایران خبر داد. بر اساس گزارش "داو جونز" تولید نفت خام ایران در تیرماه سال جاری ۳۸ هزار بشکه در روز کاهش یافته و هم اکنون به ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار بشکه در روز رسیده است. از این میزان ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه به مصرف داخلی می رسد و به این ترتیب میزان نفت صادراتی ایران به کمتر از دو میلیون بشکه در روز رسیده است. پیش از وقوع انقلاب اسلامی تولید نفت خام ایران حدود ۶ میلیون بشکه در روز بود که تنها ۶۰۰ هزار بشکه آن به مصرف داخلی می رسید و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکۀ آن صادر می شد.

یک ایرانی با مجسمه یی از مواد مخدر در مالزی دستگیر شد

رادیو فردا : ماموران شهربانی مالزی، یک مرد ایرانی ۲۶ ساله را که هشت کیلو و چهارصد گرم ماده مخدر ِ «متامفتامین» همراه داشت، در فرودگاه کوالالامپور، پایتخت آن کشور دستگیر کرده اند. ایرانی یاد شده این مواد را به شکل مجسمه یی تزئینی از سر یک ببر در آورده، و روز سه شنبه گذشته، با پروازی بین المللی قصد قاچاق آن به مالزی را داشت. روزنامه های مالزی، روز پنجشنبه، امروز، با انتشار این خبر افزوده اند که شهربانی آن کشور، در سال گذشته، ۱۳۸ ایرانی را به اتهام تلاش برای قاچاق مواد مخدر بازداشت کردند، در حالی که در سال پیش از آن، تنها شانزده ایرانی به همین اتهام بازداشت شده بوند. مجازات قاچاق مواد مخدر در مالزی اعدام است.

 



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر