۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

گنه کرد در مصر آهنگری * به شوشتر زدند گردن مسگری

مقایسه ی اهل سنت ایران با شیعیان برخی کشورهای عربی؛ اشتباهی فاحش

17332_VB2JSL07_pic.jpg

شاید شما هم این شعر مولانا که می فرماید:(گنه کرد در مصر آهنگری * به شوشتر زدند گردن مسگری)را شنیده باشید. الحق و الانصاف که این شعر شده وصف حال اهل سنت ایران.

در کشور جمهوری اسلامی صدها ظلم ، ستم و بیداد بر اهل سنت روا داشته می شود. تمام حقوق مسلّمشان از آنان گرفته می شود. ده ها بی عدالتی و بی انصافی در حقشان صورت می گیرد. ولی تا می خواهند دهان باز کنند که: نکنید از خدا بترسید! بر ما ظلم نکنید، حقوق ما را رعایت کنید، دست از بی عدالتی علیه ما بردارید. آقایان خاص و عام می گویند: شما دیگه خفه لطفا! همینی که دارید تو ایران نفس می کشید از سرتان زیاد است! برید خدا را شکر کنید که شما را از دم قتل عام نمی کنیم! مگر نمی بینید در عربستان و بحرین و فلان و فلان کشور با شیعیان ما چه ها که نمی کنند؟ چه ظلم هایی که بر آنان روا نمی دارند؟ و چه حقهایی که از آنان پایمال نمی کنند؟ حال که آنها با شیعیان ما چنان می کنند چرا ما با شما چنین نکنیم؟!

باید به این نادانان جاهل و یا احیانا دانایان مغرض عرض شود که:

اولا: آنجوری ها که شما فکر می کنید بر شیعیان آن کشورهای مورد نظر شماظلم و ستم می شود نیست، نمی گویم که آنان در احسن الحال زندگی می کنند؛ بله! قبول است ظلم و ستم و بی عدالتی در حق آنان می شود اما نه به آن غلظتی که شما می فرمایید!!.

دوما: حاکمان سنی مذهبی که بر رعیت خود ظلم میکنند کارشان اشتباه است ما از خدایمان می خواهیم مثلا در عربستان شیعیان آنطور که واقعا حق یک شهروند است آزاد باشند؛ این خواسته ماست و آرزوی ما، آرزوی ما اهل سنت ایران که طعم تلخ بی عدالتی راچشیده ایم این است که این ستم ها بر هیچ کس روا داشته نشود و امیدواریم نه تنها شیعه مذهبی بلکه حتی یک لائیک و بی دین و یا یهودی و مسیحی در کشور اسلامی بهترین و آزادترین زندگی را داشته باشد.

سوما: قیاس کردن اهل سنت ایران با اهل تشیع عربستان و بحرین و .. قیاسی است کاملا و صد درصد غلط و قیاسی مع الفارغ است به هزار و یک دلیل؛ از جمله:

*نظام کشورهای مذکور نظامی پادشاهی است و پادشاه هم اختیار دار و از نظر خودش ـ که صد البته اشتباه است ـ فعّال لما یرید!. اما نظام جمهوری اسلامی نظامیست ـ اصطلاحا ـ مبتنی بر جمهوریت!  و مشارکت آحاد ملت در اداره آن! پس جمهوریت نظام بدون مشارکت اهل سنت در اداره آن مشروعیتی نخواهد داشت.

*همانطور که دیگر اقشار ملت برای پیروزی انقلاب مشقت برداشت کردند اهل سنت نیز در به ثمر رسیدن این انقلاب سهیم بودند.

*همانطور که سائر ایرانیان از خاک این کشور در طول هست سال جنگ دفاع کردند و خون دادند اهل سنت نیز برای این خاک شهید دادند.

*گذشته از اینها جمهوری اسلامی همیشه دم از همدلی و تقریب مذاهب میزند و در هر کوی و برزن ندای وحدت را سر میدهد و سالانه چندین جلسه در این زمینه برگزار می کند و کلی هارت و پورت و ادا و اطوار از خودش در می آورد که مثلا ما بین سنی و شیعه فرقی قائل نیستیم و همه برادر و در حقوق برابرند! و هزار حرف و لاف دیگه؛ اما کشورهایی که آقایون از آنها نام می برند لاقل اگر در جهت وحدت کار مثبتی نمی کنند و یا اگر به شیعیانشان ظلم می کنند دیگه زِر اضافی هم نمی زنند و ژست مردم سالاری هم نمیگیرند وادعاشون هم نیست؛ مگر تا به حال شما دیده اید که سران عربستان کنفراس وحدت اسلامی برگزار کنند؟. یا برای فریب افکار عمومی و سیاه نمایی هزینه های هنگفت متحمل شوند؟. ایران هم اگه خفه خون بگیرد و آنقدر دم از وحدت نزند یا مرد و مردانه بگوید: آقاجان! وحدت بی وحدت! همدلی کیلو چنده؟! ما با سنی طایفه کنار نمی آییم! خوب آن موقع سنی ها هم دیگر انتظاری از جمهوری اسلامی ندارند؟

* راستی چرا وقتی می خواهید سنیهای ایران را با شیعیان مقایسه کنید می روید دنبال  کشورهایی مثل سعودی و بحرین ؟ چرا ایران را که نظام جمهوری است با نظام جمهوری پاکستان مقایسه نمی کنید؟ چرا ایران را با ترکیه مقایسه نمی کنید؟ مگر دراین کشورها از طرف حکومت با شیعه ها برخورد خشن میشود؟ مگر در این کشورها شیعیان آزادی ندارند؟ همین پارسال اردوغان در مراسم عزاداری شیعیان شرکت نکرد؟ راستی تا به حال رهبر ایران چند بار در مراسم سنیها شرکت کرده؟ اصلا این را بی خیال! همین امسال و سالهای گذشته با انواع و اقسام موجودات در کشور جلسه گذاشته از بسیجی ها گرفته تا امام جمعه ها و بروبچ محله و فلان خانمها و .... آیا تا به حال یک جلسه با سنیها گذاشته؟ اصلا رهبری که روزی ده بار سخن از دشمن و ولایت و علی و تقی و نقی و شیعه و فلان میزند در طول سال چند بار سخنی از اهل سنت می زند ـ به جز مواردی که دیگه راهی جز سخن گفتن در موردشان ندارد که البته این موارد نادر است!؟ـ

*گیریم که سنیهای دیگر کشورها بر شیعیان آنان ظلم میکنند اصلا فرض را بر این میگیریم که همه شیعیان عربستان را حکومت سعودی قتل عام کرده! خوب به اهل سنت ایران چه؟ چرا باید اهل سنت تاوانش را پس بدهند؟ (این احمدی نژاد در عین بی عقلی گاهی حرفهای خوبی میگه: میگه گیریم که هولوکاستی بوده و یهودیانی در آن قتل عام شدند حالا چرا باید تاوانش را مردم فلسطین پس بدند؟ چرا همونهایی که بر یهودیان ظلم کردند توانش را پس نمیدهند؟ ) حرف ما هم همین است! گیریم بر شیعیان ظلم شده در سعودی و بحرین و فلان و فلان حال چرا اهل سنت ایران تاوانش را بدهند؟ اگر واقعا حکومت ایران دلش به حال شیعیانش در کشورهای مذبور می سوزد و می خواهد از آنان دفاع کند خوب برود با کسانی که عامل آزار و اذیت شیعیان هستند بجنگد نه با سنیهای داخل ایران.

*می گویند شیعیان در طول تاریخ مظلوم بودند و همیشه توسری خور امویان و عباسیان و فلانیان و فلانیان! حالا که حکومت دستشون است چه اشکال دارد کمی تلافی بکنند! ؟ سخنی بسیار جاهلانه است و نیز بی خردانه ! چگونه ادعا می کنند که همواره بر شیعه ظلم شده در حالی که حکومت سفاک صفوی سالیان سال بر ایران حکومت کرد و خون میلیون ها سنی را فقط و فقط به خاطر سنی بودن شان ریخت حال مگر عاقلانه است که سنیها بیایند شیعیان را بکشند که چرا صفویان سنی ها را کشته اند؟

به هر حال به نظر می رسد که این حرفها بهانه ای بیش نیست و فقط و فقط جهت توجیه ظلم و ستمی است که بر اهل سنت روا داشته می شود. چه بهتر که جمهوری اسلامی صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهد و چنان که در سخن دم از وحدت می زند در عمل نیز وحدت و همدلی را در ایران گسترش دهد.



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join

روش ساده تر(اگر جی میل دارید) این است به ایمیل زیر یک ایمیل خالی بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید .به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر