۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه


خريد 300 تن برنج نامرغوب پاکستاني

روزنامه خراسان : علي رغم تاکيدات فراوان تمام مسئولان کشور براي تامين مايحتاج مورد نياز دستگاه ها از توليدات داخلي، شنيده شده يکي از نهادهاي مهم کشور خريد 300 تن برنج پاکستاني که کيفيت پاييني دارند را سفارش داده است. مسئولان اين نهاد قبلا برنج هندي مي خريدند!

دخالت سفیر ایران در عراق در امور قوه قضائیه

روزنامه جمهوری اسلامی : سفير جمهوري اسلامي در عراق روز پنجشنبه اعلام كرد انتظار مي‌رود جاش فتال و شين باوئر، دو شهروند آمريكايي كه به اتهام جاسوسي از دو سال پيش در زندان اوين به سر مي‌برند، "خيلي زود" آزاد شوند. حسن دانايي فر در گفت و گويي با آسوشيتدپرس اعلام كرد، از زمان دقيق آزادي اين دو نفر آگاهي ندارد، اما افزود به نظر مي‌رسد كه مقامهاي مسئول در طول ماه رمضان آنها را آزاد كنند. به گزارش آينده، مسعود شفيعي، وكيل مدافع، شين باوئر، جاش فتال و سارا شورد، سومين شهروند آمريكايي كه سال گذشته به قيد وثيقه آزاد شد و به آمريكا بازگشت، قبلاً ابراز اميدواري كرده بود كه موكلانش به زودي از زندان آزاد شوند. هنوز مشخص نيست اظهارنظر درباره آزادي زندانيان كه از وظايف قوه قضائيه است چگونه توسط يك مقام سياسي صورت مي‌گيرد. ضمناً از اين اظهارات مشخص مي‌شود ماه رمضان براي آمريكائي‌هاي جاسوس هم ماه رحمت است!

سايت موسوي‌خوئيني‌ها فيلتر شد

شرق: سايت آيت‌الله موسوي‌خوئيني‌ها فيلتر شد. اين در حالي است كه سايت «آهنگ‌راه» در روز بعثت پيامبر اسلام افتتاح شده بود. در همين زمان كوتاه «آهنگ‌راه» به مرجعي براي پاسخگويي سوالات مخاطبان در مورد فضاي سياسي كشور از سوي دبيركل مجمع روحانيون مبارز تبديل شده بود.

سايت صادق خرازي رفع فيلتر شد

سايت ديپلماسي ايراني رفع فيلتر شد. اين سايت که به پوشش اخبار حوزه ديپلماسي و بين المللي مي پردازد، فيلتر شده بود اما مجددا قابل دسترس است. اين سايت تحت نظارت صادق خرازي ديپلمات اسبق در دوره اصلاحات و برادر کمال خرازي وزير پيشين امور خارجه فعاليت مي کند.

جلسه دادگاه متهمان قتل مرحوم داداشی آغاز شد

کرج - خبرگزاری مهر: اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده قتل روح الله داداشی در کرج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با قتل قهرمان قوی ترین مردان ایران و شوک ناگهانی که جامعه ورزش البرز و کشور را در سوگ از دست دادن یک قهرمان داغدار کرد، دستگاه قضایی چندی پیش از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده قتل مرحوم داداشی خبر داده بود و از این رو با پیگیریهای جدی دستگاه قضا روز جاری اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده قتل مرحوم داداشی تشکیل شد.

شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت برای سه متهم قتل روح‌الله داداشی پرونده آنها را به صورت فوق العاده بررسی می کند.

پیش از برگزاری جلسه دادگاه و پس از پایان تحقیقات قضایی از سوی بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی کرج از سه جوانی که  روح‌الله داداشی را در خیابان پونه در 45 متری گلشهر با چاقو به قتل رسانده بودند، بازپرس رضایی دستور بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و تیم ویژه ماموران پلیس آگاهی استان تهران و البرز، مستندات لازم را تهیه و به قاضی پرونده ارائه کردند.

با پایان یافتن تحقیقات، پرونده متهمان به نام‌های علیرضا (ضارب اصلی)‌ ناصر و علیرضا با صدور قرار مجرمیت  ساعتی پیش در دادگاه حاضر شده و روند رسیدگی به مجازات آنها آغاز شد.

این دادگاه تا این لحظه به صورت غیر علنی است.

کلاه شنا برای تیم ملی فوتبال بانوان


فدراسیون فوتبال با فیفا به توافق رسیده بود که اعضای تیم ملی فوتبال بانوان ایران کلاه شنا بر سر خود بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین؛ منصور عظیم‌زاده مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در یادداشتی به مسئله ناکامی تیم ملی امید از راهیابی به المپیک پرداخته و در بخشی از آن نوشته است: «سخن در باب ریشه یابی این مسئله بسیار است؛ از ناکامی تیم ملی نوجوانان به علت نخواندن قانون بازی ها و حذف 7 تا 8 نفر از بازیکنان اصلی یکماه قبل از شروع مسابقات، سهم بیش از 15 نفر در فاجعه تیم ملی امید از رئیس تا ....، توافق با فیفا برای کلاه شنا جهت تیم ملی بانوان و متعاقباً عوض کردن تصمیم و حذف تیم به خاطر آن، چگونگی ماندگاری کفاشیان در یک پست علیرغم ناکامی مدیریتی وی و عدم اقبال عمومی به ریاستش با پشتوانه تجربی شخصی و کاری خود در دهه 60 و نهایتاً آن می شود که در همین فدراسیون کفاشیان فردی شجاعانه به خاطر پاسخ گویی در موضوعی سهوی با اثرات بسیار ناچیز فوتبالی، استعفا بدهد.

خبرهای کوتاه از اعتراضات کارگری

تجمع کارگران قطب صنعتی مورچه خورت درمقابل اداره کاراستان اصفهان

ايران كارگر: روزسه شنبه 11 مرداد1390 حدود 200 نفرازکارگران منطقه صنعتی مورچه خورت درمقابل اداره کاراستان اصفهان تجمع کردندتانسبت به اخراج وبیکارشدن خوداعتراض نمایند. درپی اجرای قانون هدفمندی یارانه هاوافزایش سوخت ومحصولات اولیه موردنیازوهمچنین افزایش بهای گازوبرق درکمترازدوماه 80 درصدکارخانه های این منطقه صنعتی تعطیل شدند
درتمام اینکارخانه هاتنهایک یادونگهبان حضورداردکه آنهاهم چندماهی استحقوق دریافت نکرده اند
به همین علت این کارگران دراولین روزماه مبارک رمضان بازبان روزه تجمع نمودندتاشایدبرای بیکاری آنهاوچندین ماهحقوق معوقه فکری شود
متاسفانه مسئولان ادرهکارتنهاگفتندکه افرادمیتوانندشکایت های خودراکتبابه ادرهکارارسال کنندتابعدارسیدگی شود
درنهایت نیزنیروهای انتظامی این کارگران رامتفرق نمودند
به گفته یکی ازاینکارگران که 15 سال سابقه کاردارددرچندماه اخیراقساط وام عقب افتاده وفشاربانک وازطرفی بی پولی وگرانی مداوم اجناس واجاره های عقب افتاده یکباراورامجبوربه خودکشی نموده است این کارگرمعتقداست باادامه این روال هیچ امیدی برای زندگی وجودندارد

تجمع اعتراضی جمعی از کارگران ساختمانی در سنندج

جمعی از کارگران ساختمانی در سنندج در مقابل شعبه دوم اداره بیمه سازمان تأمین اجتماعی این شهر تجمع کردند.
به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از منابع آگاه، بیش از 200 نفر از کارگران ساختمانی شهر سنندج روز سه شنبه در اعتراض به اجرایی نشدن طرح بیمه کارگران ساختمانی و عدم صدور دفترچه بیمه، در مقابل شعبه دوم اداره بیمه سازمان تأمین اجتماعی این شهر تجمع کردند. این تجمع که از ساعت 8 صبح شروع و تا ظهر ادامه داشت با حضور چند تن از مسئولین سازمان تأمین اجتماعی در جمع کارگران معترض و وعده پیگیری مشکلات آنها تا روز شنبه، پایان یافت. شایان ذکر است که سازمان تأمین اجتماعی مدتی است بصورت ماهیانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه از کارگران ساختمانی دریافت می کند ولی در ازای آن، تاکنون اقدام به صدور دفترچه بیمه برای این کارگران ننموده است.

کارگران شرکت رباط مخزن هنوز دو ماه از حقوق های سال گذشته خود را درریافت نکرده اند

بنابر اخبار دریافت شده توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کارخانه رباط مخزن  دو ماه از حقوق های سال گذشته خود و نیز عیدی و پاداش سال گذشته را دریافت نکرده اند. دراین کارخانه که در جاده ساوه( قلعه میر) واقع است و بیست سال سابقه تولید مخزن های بتونی را دارد بیش از یکصد کارگر مشغول کارند. مالکیت آن بنام برادران قهرمان است. کارگران این کارخانه در پی پرداخت نشدن عیدی و حقوق شان در روزهای پایانی سال گذشته دست به اعتراض میزنند که متعاقب آن کارفرما حدود 80 نفر  را به بهانه اتمام زمان قرارداد اخراج میکند.پس از آن و در پی شکایت کارگران اخراجی، کارفرمای شرکت با اتلاف وقت و وعده و وعید مبنی بر بازگشت به کار پرداخت حقوق های معوقه کارگران در مهر ماه سال جاری،  بخشی از کارگران را تشویق میکند که از شکایت شان صرف نظر کنند و برای جلب اعتماد کارگران تعدادی را به سر کار برمیگرداند.اما کماکان مشکلات کارگران بجای خود باقیست



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر