۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

احتمال جیره بندی آب در تهران

احتمال جیره بندی آب در تهران

دادنا: درحال حاضر به دلیل افزایش دما طی روزهای گذشته مصرف آب تهرانی ها از مرز هشدار گذشته و این احتمال قوت گرفته است که در صورت ادامه روند فعلی جیره بندی آب اعمال شود.
این درحالی است که براساس گزارش روابط‌ عمومی آبفای استان تهران در روز گذشته مصرف آب به رقمی بیش از 3 میلیون و 200 هزار متر مکعب رسید که با توجه به ظرفیت تصفیه، ذخیره و شبکه آبرسانی پایتخت، در صورت ادامه روند فعلی مصرف توسط شهر‌وندان تهرانی با مصرف بیش از توان آبرسانی این شرکت مواجه خواهیم شد.
بر این اساس گزارش مصرف آب شرب شهروندان تهرانی به میزان 10 درصد نسبت به مشابه سال قبل از افزایش داشته است، و در صورتی که مصرف شهروندان در روزهای آتی به همین نحو ادامه داشته باشد به طور قطع شهروندان تهرانی با مشکل قطع آب و کممود آن مواجه خواهند شد.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران از کلیه شهروندان تقاضا کرده است تا با رعایت کامل روشهای صرفه جویی در مصرف آب، ضمن عمل به تکالیف و مسئولیت‌های شهروندی، این شرکت را در ارائه خدمات آبرسانی و توزیع عادلانه و مستمر آب یاری کند.

حتی 10 درصد نشريات گردشگري هم منظم منتشر نمي‌شوند

خبرگزاري ميراث‌فرهنگي : درحال‌حاضر بيش از 30 نشريه گردشگري داراي مجوز انتشار وجود دارد که از اين تعداد بيش از 3 نشريه بر کيوسک روزنامه‌ها ديده نمي‌شود. اين درحالي است که از اين تعداد تنها 7 نشريه با موضوع گردشگري و ومابقي با عناوين اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي مجوز انتشار دارند. هم اکنون 2 نشريه به صورت هفته نامه و دوهفته نامه7 نشريه به صورت ماهنامه،6 نشريه به صورت دوماهنامه، 10 نشريه نيز به صورت فصلنامه درحالي منتشر مي‌شوند که درواقع همگي آنها با دوره انتشار نامنظم نه به دست مخاطبان بلکه تنها به دست آگهي دهندگان مي رسد. نشرياتي که به دليل عدم تامين هزينه تبديل به رپرتاژ آگهي شده‌اند.
مرگ دو زندانی عادی و نا آرامی در زندان مرکزی مهاباد

شب گذشته یک زندانی عادی محبوس در زندان مهاباد بر اثر سکته قلبی درگذشت.
به گزارش آژانس خبری موکریان، حدود ساعت 10 شب گذشته شانزدهم مرداد ماه، یک زندانی عادی محبوس در زندان مهاباد به نام علی اشکان براثر فشار خون و ناراحتی قلبی در بهداری زندان جان باخت.
گفته می شود یکی از دلایل مرگ علی اشکان 65 ساله، تعلل در اعزام نامبرده به بیمارستان می باشد .
همچنین در گزارشی دیگر که به خبر نگار آژانس خبری موکریان رسیده یک زندانی جوان اهل مهاباد به نام خبات احمدی که از ناراحتی اعصاب رنج می بُرد صبح امروز در بهداری زندان مهاباد فوت کرد.
تا لحظه تنظیم خبر، از علت مرگ این زندانی اطلاعی حاصل نشده است.
گفتنی است به دنبال مرگ این زندانی، تعدادی از زندانیان بند 1 زندان مهاباد دست به اعتراض زدند که با دخالت گسترده مأمورین و حضور آتش نشانی، این ناآرامی خاتمه یافت.

وخامت حال جسمی حسین رونقی ملکی در زندان اوین

وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به دلیل خونریزی از مجرای ادراری به وخامت گرویده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین و بازجویان حسین رونقی ملکی از مرخصی این زندانی جلوگیری می‌کنند.
حسین رونقی که پیش‌تر جهت عمل جراحی کلیوی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده بود احتیاج مبرمی به مرخصی استعلاجی دارد اما مسئولان امر از مرخصی وی جلوگیری می‌کنند.
این زندانی پیش‌تر دو بار دچار تشنج همراه با حمله قلبی شده بود. در حال حاضر این زندانی مشکلاتی چون خونریزی از مجرای ادراری؛ درد شدید در کیسه سفرا، درد شدید در ناحیه سینه که از حمله قلبی وی در تشنجی که در زندان اوین داشته رنج می‌برد.
این در حالیست که پزشک قانونی وضعیت وی را وخیم و تایید کرده است که این زندانی سیاسی باید تحت درمان خارج از زندان قرار گیرد.
جمهوری اسلامی رسما موضع سیاسی برای شرکت در پاراالمپیک گرفت:
تحریم پاراالمپیک به خاطر صهیونیست‌ها

برنا: دبیر کمیته ملی پاراالمپیک اعلام کرد: در صورت احتمال رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی، تیم های خود را به لندن اعزام نخواهیم کرد.

غلامرضا ابراهیمی دبیر کمیته ملی پاراالمپیک در نشست خبری خود اعلام کرد: در صورت آنکه احتمال بدهیم هر یک از تیم های اعزامی ایران به مسابقات پاراالمپیک لندن با رژیم صهیونیستی هم‌گروه می شوند، از اعزام آن تیم ها جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: این تصمیم از آن جهت اتخاذ شد که چند سال قبل تیم بسکتبال با ویلچر ما از رویارویی با رژیم صهیونیستی انصراف داد و محرومیت چندساله برای آنها در نظر گرفته شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مسابقات پاراالمپیک لندن از هفتم شهریور ماه آغاز و در تاریخ 18 شهریور به پایان می رسد. این مسابقات در 20 رشته ورزشی انجام می شود و در مجموع هزار و 233 ورزشکار در آن شرکت می کنند.
حادثه اخیر خط لوله قلعه‌نار-اهواز امنيتي‌ بود نه فنی


مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت با بیان اینکه دلیل حادثه خط لوله قلعه‌ نار مسائل فنی و امثال آن نیست و مسئولان امنیتی باید درباره آن اظهار نظر کنند، گفت: به احتمال زیاد شخص ثالث مسئول این این حادثه است.

به گزارش فارس، محمدحسین اردشیری با بیان اینکه دلیل حادثه خط لوله قلعه‌ نار مسائل فنی و امثال آن نیست و مسئولان امنیتی باید درباره آن اظهار نظر کنند، گفت: به احتمال زیاد شخص ثالث مسئول این این حادثه است که شخص ثالث می‌تواند لودر یا ماشینی آلات راهسازی یا هر مورد دیگری نیز باشد.
ارگان سپاه پاسداران: انحراف نزدیکان احمدی‌نژاد «توهم» نیست



دیگربان : ید‌الله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه در سرمقاله هفته‌نامه «صبح صادق» اتهام اعضای بازداشت شده تیم احمدی‌نژاد «فساد مالی، اقتصادی، اخلاقی و بعضاً امنیتی» اعلام کرد.

آقای جوانی نوشته که «اکنون افرادی از جریان انحرافی و یا منتسب به عناصر اصلی این جریان، در بازداشت به سر می‌برند

وی هیچ نامی از این بازداشت‌شدگان نبرده اما نوشته که براساس اسناد و مدارک موجود نمی‌توان انحراف نزدیکان احمدی‌نژاد را «توهم» دانست.

به نوشته رئیس اداره سیاسی سپاه ««اگر افرادی متهم به فساد مالی یا اخلاقی باشند و برای این اتهامات، اسناد و مدارک محکمه پسند به اندازه کافی وجود داشته باشد، دیگر نمی‌توان بازداشت و برخورد با آنان را سیاسی دانست

جوانی افزوده که «این افراد با سوءاستفاده از موضوع مهدویت، به دنبال اغراض و امیال دنیایی خود هستند و بدیهی است این جریان از اعتقاد مردم به مهدویت و فرهنگ انتظار استفاده ابزاری می‌کند

برخی نزدیکان احمدی‌نژاد که از سوی محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای «جریان انحرافی» نامیده می‌شوند در ماه‌های اخیر در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان احمدی‌نژاد و خامنه‌ای بازداشت شده‌اند.

مسئولیت بازداشت این افراد بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده است و فرماندهان این نیرو طی این مدت بارها از وجود اسناد و مدارکی در خصوص فساد مالی٬ اقتصادی بازداشت شدگان خبر داده‌اند.

دستگیری 66 کارتن خواب در پایتخت

سرهنگ سجادی از دستگیری 66 متکدی، کارتن خواب و کودک خیابانی طی روز گذشته در پایتخت خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ غلامرضا سجادی اظهار داشت: در اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها و کودکان خیابانی 22 اکیپ گشتی این یگان حضور داشتند.
وی ادامه داد: در این راستا 76 نفرمتکدی ، 25 کارتن خواب و 6 کودک خیابانی جمع آوری و ساماندهی شدند . این مقام مسوول بیان داشت : این افراد به مراکز بهزیستی "اسلامشهر"، "لویزان"،"یاسر"، و گرمخانه "خاوران" تحویل داده شدند.
سرهنگ سجادی در خاتمه بیان داشت: جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی باعث رضایت مندی شهروندان پایتخت نشین شده است .

لایحه افزایش تعطیلات عید فطر در ایران به مجلس رفت

روز دوشنبه، ۱۷ مرداد (۸ اوت)، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، لایحه افزایش تعطیلات عید فطر به دو روز را که پیشتر به تصویب هیات دولت رسیده بود برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال داشته است.
به گزارش بی بی سی، در صورت تصویب این لایحه، تعطیلی عید فطر در پایان ماه رمضان که در حال حاضر یک روز است، به دو روز افزایش می یابد و در صورتیکه روز دوم شوال با تعطیلات هفتگی یا دیگر تعطیلات رسمی همزمان شود، روز بعد از این تعطیلات، تعطیل خواهد بود.
در ایران، روز عید فطر - اول شوال - با رجوع به تقویم های رسمی تعیین نمی شود بلکه برای این منظور، لازم است مراجع تقلید از طریق مشاهده هلال ماه نو، از حلول ماه شوال اطمینان حاصل کنند که در سال های اخیر، دولت به اطلاعیه های دفتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، استناد کرده است.
با اینهمه، در مواردی بین این اطلاعیه و نظر سایر مراجع اختلاف وجود داشته و از جمله، دو سال پیش بسیاری از مراجع گفتند که عید فطر یک روز دیرتر از زمان اعلام شده توسط خامنه ای فرا می رسد.
حادثه جدید در صنایع پتروشیمی عسلویه : احتمال انجماد تا شعاع سه کیلومتری

مهر : به دلیل پارگی یکی از مخازن آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس و احتمال انجماد تا شعاع سه کیلومتری، تخلیه کارکنان برخی از واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه آغاز شده است.

به گزارش مهر، ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز 17 مرداد ماه به علت پاره گی یکی از مخازن ذخیره سازی آمونیاک فاز اول مجتمع پتروشیمی پردیس حالت آماده باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) اعلام شده است.

بر این اساس، به منظور جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی تخلیه کارکنان مجتمع پتروشیمی زاگرس، پردیس یک و دو در این منطقه صنعتی آغاز شده، ضن اینکه و با حضور تیم های امداد، آتش نشانی، فنی و پشتیبانی تخلیه مخازن آمونیاک شروع شده است.

پیگیری خبرنگار مهر نشان می دهد که افزایش فشار مخازن آمونیاک به دلیل بالا بودن دمای آمونیاک تزریق شده به مخازن منجر به پاره گی حدود 3 سانتی متری مخازن این مجتمع پتروشیمی شده است.

قدرت الله نصیری با بیان اینکه تاکنون این حادثه هیچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر با حضور تیمهای فنی، عملیاتی و امدادی تخلیه مخازن آمونیاک برای هدایت به خط تولید اوره آغاز شده است.
توقیف نفتکش با ۹۰۰ تن سوخت قاچاق (آیا یک یا چند فرد عادی میتوانند در چنین سطحی گازوئیل قاچاق کنند؟)

واحد مرکزی خبر: یگان گشت منطقه دوم دریایی ولایت (جاسک) نفتکش قاچاق سوخت را توقیف کرد.

رئیس اداره اجتماعی فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: نفتکش وایت ایگل حوالی بندر جاسک قاچاق سوخت حمل می کرد که به اخطارهای یگان گشت منطقه دوم دریایی ولایت توجه نکرد و به سمت آبهای عمان فرار کرد .

سرهنگ عالمی زاده افزود: در عملیات تعقیب و گریز نیروهای تکاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی وارد نفتکش شده و آن را به کنترل در آوردند .

وی گفت: ملوانان این نفتکش برای اخلال در عملیات یگان گشت موتورهای نفتکش را از کار انداختند و مقداری از سوخت قاچاق را به دریا ریختند.

نفتکش وایت ایگل با یک فروند یدک کش به اسکله بندر جاسک منتقل شد .

رئیس اداره اجتماعی فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: این نفتکش پانامایی ۷ ملوان داشت که ۶ ملوان آن تبعه کشور سوریه و یک نفر هندی است .

بنا به گفته ملوانان ، ناخدای این نفتکش پیش از حضور تکاوران نیروی دریایی ارتش با یک فروند قایق تندرو گریخت .

سرهنگ عالمی زاده گفت: بر اساس مخازن موجود این نفتکش ۹۰۰ تن گازوئیل قاچاق به کشور های حاشیه خلیج فارس حمل می کرد .

به گفته ملوانان بازداشتی نفتکش وایت ایگل در ماههای اخیر بعنوان کشتی مادر در زمینه قاچاق سوخت فعالیت گسترده ای داشت .

--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران

برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر