۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

افزایش شدید قیمت طلا و سکه، دلار و یورو

تحول سبز: با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسان لحظه ای آن، قیمت طلا و انواع سکه در بازار داخلی هم افزایش یافت و سکه طرح قدیم ۴۸۵ هزار تومان و طرح جدید ۴۸۲ هزار تومان معامله شد. قیمت دلار و یورو هم افزایش مشابهی داشته است.

به گزارش مهر، بانک مرکزی امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را برای عرضه در شعب بانکی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۴۷۴ هزار و ۲۴۰ تومان، نیم سکه را ۲۳۷ هزار و ۱۲۰ تومان و ربع سکه را ۱۳۳ هزار و ۱۲۰ تومان اعلام کرد.

دیروز این قیمتها به ترتیب ۴۵۴ هزار و ۴۸۰ تومان، ۲۲۶ هزار و ۷۲۰ تومان و ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بودند، براین اساس قیمت انواع سکه بانکی در روز جاری نسبت به دیروز افزایش یافته است.

قیمت سکه در بازار آزاد هم با افزایش مواجه شد، به نحویکه قیمت سکه طرح قدیم ۴۸۵ هزار تومان، طرح جدید ۴۸۲ هزار تومان، نیم سکه ۲۴۱ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۴ هزار تومان و سکه گرمی هم ۷۷ هزار تومان اعلام شد.

این نرخها دیروز به ترتیب ۴۹۵ هزار تومان، ۴۷۹ هزار تومان، ۲۳۹ هزار تومان، ۱۳۴ هزار تومان و ۷۸ هزار تومان بودند.

نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با روندی افزایشی در روز جاری هم اکنون به ۱۷۶۴دلار و هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار هم در بازار داخلی ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان است.

افزایش قیمت دلار و یورو

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی امروز چهارشنبه قیمت هر دلار بانکی را هم با کاهش اندکی ۱۰۵۶ تومان تعیین کرد، نرخ دلار در بازار آزاد اما روندی افزایشی را در پیش گرفت و از ۱۱۷۸ تومان دیروز با ۱۷ تومان افزایش به ۱۱۹۵ تومان رسید.

با وجود کاهش نرخ دلار توسط بانک مرکزی در روز جاری، نرخ دلار در بازار آزاد افزایش چشمگیری یافته است، همچنین با توجه به این روند هم اکنون اختلاف قیمت دلار آزاد و دولتی به ۱۳۹ تومان افزایش یافته است.

بانک مرکزی امروز قیمت یورو را افزایش داد ونرخ آن را از ۱۵۰۴ تومان دیروز به ۱۵۱۵ تومان بالا برد، در عین حال نرخ یورو در بازار آزاد هم از ۱۶۷۰ تومان دیروز به ۱۷۱۰ تومان افزایش یافته است.

۱۹/مرداد /۱۳۹۰

--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر