۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

حمهوری اسلامی نگران قرارهای «شیشه‌ پاک‌کنی» جوانان هم شد + عکس

حمهوری اسلامی نگران قرارهای «شیشه‌ پاک‌کنی» جوانان هم شد + عکس


دیگربان :سایت محافظه‌کار «تعامل» در واکنش به قرار گروهی از جوانان برای «شیشه پاک‌کنی» ماشین‌ها در تهران با هدف کمک به کودکان کار و خیابانی، نسبت به گسترش این قرار‌ها در ایران هشدار داد. 

گروهی از جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله شهر تهران پنجشنبه گذشته با حضور در خیابان‌ ولی‌عصر دو ساعت شیشه ماشین‌ها را پاک کردند٬ آدامس و فال فروختند و درآمد خود را با کودکان خیابانی تقسیم کردند.

این اقدام خودجوش جوانان که بازتاب‌های فراوانی داشته با نگرانی گروهی از محافظه‌کاران روبرو شده است.

سایت «تعامل» در واکنش به این قرار اجتماعی نوشته است: «برخی کار‌شناسان معتقدند این‌گونه ساماندهی حرکت‌های اجتماعی آزمونی برای سنجش توان فراخوانی برای فعالیت‌های سیاسی است.»

این سایت از سکوت نزدیکان محمود احمدی‌نژاد درباره این قرار‌ها انتقاد کرده و افزوده است تیم احمدی‌نژاد در مقابل قرار‌های فیس‌بوکی «آب‌بازی» و «خزبازی» نیز سکوت کرده است.

نگرانی محافظه‌کاران و روحانیون حاکم بر ایران از قرار‌های اجتماعی و فعالیت‌های مدنی پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ افزایش چشمگیری داشته است.

چندی پیش پلیس امنیت تهران گروهی از جوانان که دو قرار فیس‌بوکی «آب‌بازی» و «خزبازی» در تهران را ترتیب داده بودند، بازداشت کرد و «اعترافات» برخی از آن‌ها در تلویزیون پخش شد.

در برخی شهر‌های دیگر نیز پلیس اقدام به بازداشت افرادی کرده که قصد داشته‌اند مراسم مشابهی  برگزار کنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی شبکه‌های اجتماعی را ابزار‌ «براندازی» می‌دانند و محدودیت‌های گسترده‌ای برای کاربران داخل ایران در دسترسی به این شبکه‌ها اعمال کرده‌اند.




shishe_Shoi77_1.jpg
shishe_Shoi77_2.jpg
--
shishe_Shoi77_3.jpg






به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join

روش ساده تر(اگر جی میل دارید) این است به ایمیل زیر یک ایمیل خالی بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید .به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر