۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

اعلام جزئیاتی بیشتر از تجاوز در خمینی‌شهر

اعلام جزئیاتی بیشتر از تجاوز در خمینی‌شهر
 حکم متهمان فردا صادر می‌شود


تهران امروز : بر اساس آخرین آمار، متداول‌ترین نوع خشونت علیه زنان در جهان خشونت جنسی است که اثرات آن گسترده‌تر از سایر موارد خشونت است. اخیراً جنایات تلخ تجاوز به زنان در چند مورد بازتاب گسترد‌های در رسانه‌های کشور داشت، یکی از این موارد تجاوز گروهی به زنان حاضر در یک مهمانی در یکی از باغات شهرستان خمینی‌شهر اصفهان بود که اکنون دو روز است پرونده آن در دادگاه کیفری استان اصفهان در حال رسیدگی است. با وجود تمام حساسیت‌هایی که پس از حادثه خمینی‌شهر در جامعه ایجاد شد متاسفانه باز هم شاهد وقوع حوادثی از این دست بودیم، اما واقعاً مشکل کجاست و را‌ه‌ حل چیست؟

بروز اتفاقاتی این چنین در دنیا چندان تازگی ندارد اما در جامعه ایرانی این رفتار‌ها که موجب هتک حرمت افراد ‌می‌شود پیش از این چندان معمول نبوده است. آنچه که امروز حساسیت‌ها را در این زمینه افزایش داده بروز این جنایات با پراکندگی جغرافیایی بیشتر و انجام فعل تجاوز به صورت گروهی است.

«حسن رحیمی» ـ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان و «محمدرضا ایروانی» ـ استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ـ با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان، علاوه بر ارایه جزییات بیشتری از حادثه تلخ خمینی شهر به بررسی، بازتاب روانی و اجتماعی وقوع چنین اتفاقاتی ناگوار و خصوصا تجزیه و تحلیل جامعه‌شناختی موضوع تجاوز گروهی در خمینی شهر اصفهان پرداختند.

جزئیات بیشتری از جنایت خمینی شهر

حسن رحیمی در تشریح چگونگی وقوع حادثه خمینی‌شهر گفت: در یکی از شب‌های خردادماه 14 نفر از شهروندان اصفهانی شامل 8 مرد و 6 زن شامل دو زوج، چهار خواهر و برادر با تعدادی از دوستان خود که یکی از آنها جزو اقلیت‌های مذهبی است به مناسبت روز زن در یکی از باغ‌های اطراف خمینی‌شهر اصفهان میهمانی برگزار کرده بودند که تا پاسی از شب ادامه داشت و این مهمانی توسط باغبان باغ مربوطه به افراد حاضر در باغ مجاور که همگی دارای سابقه کیفری بودند، اطلاع رسانی شد. این افراد نیز با اطلاع دادن به دیگر دوستان خود که آنها نیز از مجرمان سابقه‌دار بودند از برگزاری مهمانی در باغ مطلع شدند.

رحیمی اظهار کرد: متجاوزان با توجه به شرایط خاص مکانی و زمانی محل، وارد باغ شده و با تهدید مردان حاضر در مهمانی، آنها را در ساختمان مسکونی باغ حبس کردند و زنان را به محلی دیگر انتقال دادند و در نهایت به زنان تجاوز کردند.

وی تعداد افراد متجاوز در حادثه خمینی‌شهر را 16 نفر اعلام کرد و افزود: پرونده باغبان باغ محل حادثه به عنوان معاون در جرایم حاشیه‌ای و 15 متجاوز دیگر به عنوان مجرمان اصلی در حال پیگیری است.

9 نفر از 16 متهم خمینی شهر دستگیر شد‌ه‌اند

معاون دادگستری اصفهان در خصوص میانگین سنی افراد متجاوز در این حادثه اظهار کرد: میانگین سنی این افراد 24 سال است و تاکنون چهار نفر در چهارم خردادماه، یک نفر در دوم تیرماه در مبارکه، یک نفر در پنجم تیر ماه در اهواز و سه نفر در 26 تیر ماه در زاهدان دستگیر شده‌اند که پرونده آنها در دادگاه کیفری استان در حال رسیدگی است.

رحیمی با بیان اینکه پرونده تجاوز به عنف جنبه جنایی دارد، خاطرنشان کرد: حوزه قضایی خمینی‌شهر پس از انجام تحقیقات مقدماتی در تاریخ یکم تیرماه نسبت به موضوع تجاوز به عنف، قرار عدم صلاحیت نسبت به دادگاه کیفری استان صادر کرد زیرا بر اساس قانون در موارد منکراتی تحقیقات از ابتدا توسط دادگاه کیفری استان انجام می‌شود ولی دراین حادثه، جرایم حاشیه‌ای همچون آدم‌ربایی، توقیف غیر قانونی، سرقت مقرون به آزار و ایراد ضرب نیز اتفاق افتاده است که امکان انجام تحقیقات مقدماتی برای حوزه قضایی خمینی‌شهر وجود داشته است.

 حکم متهمان فردا صادر می‌شود

رئیس دادگستری استان اصفهان از پایان دادگاه متهمان حادثه خمینی شهر خبر داد و گفت: حکم متهمان صبح فردا اعلام می‌شود.

غلامرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت 12 امروز دادگاه 9 متهم حادثه خمینی شهر به پایان رسید و قاضی شعبه 18 دادگاه کیفری استان به همراه چهار مستشار پس از شور نهایی حکم متهمان را صبح فردا صادر می کنند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز آخرین دفاعیات متهمان و وکیل مدافع آنها اخذ شد.

رئیس دادگستری استان اصفهان از ارسال پرونده متهمان به دیوان عالی کشور خبر داد و تاکید کرد: صبح فردا همزمان با اعلام حکم، پرونده متهمان برای تائید نهایی بلافاصله به دیوان عالی کشور ارسال می شود.


--








به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر