۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

دانلود 10 اجرا متفاوت - بردی از یادم




گـروه دوستان نـدای گـلـهـا
ندای گلها؛ بازخوانی



گردآوری 10 اجرا متفاوت ترانه بردی از یارم

بردی از یادم؛ دادی بر بادم


برای مشاهده لیست دانلود اینجا کلیک کنید




گروه دوستان ندای گلها

Nedaye-Golha@GoogleGroups.com

. . % 1 0 0    F R E E . .



--
از طرف گروه ندای گلها
 
nedaye-golha@googlegroups.com

{تفريح و سرگرمي}, [11404] دریاچه ی ارومیه




--


در عجبم از مردی که برای جلوگیری از تغییر اسم خلیج فارس به خلیج عرب از هیچ کوششی دریغ نمی کنند (آفرین بر غیرتتون) در حالی از خشک شدن با ارزش ترین دریاچه داخلی کشورشون بی خبرند.
حالا که خلیج فارس در گوگل به همت شما تغیر اسم داد بهتر بدونید که دریاچه ارومیه با وجود داشتن ویژگی های زیر در حال خشک شدن ...
1) دریاچه ارومیه «دومين درياچه شور جهان»، «بزرگترين زيستگاه طبيعي آرتميا»، «بيستمين درياچه بزرگ جهان»، «شورترين درياچه جهان كه حيات در آن جريان دارد» و«بزرگترين درياچه داخلي ايران»
2) دریاچه ارومیه دریاچه ای است که در طول تاریخ حتی یک نفر را هم راغرق نکرده، چرا که اگر شنا هم بلد نباشید به سادگی می توانید روی آب شناور بمانید.
3) دریاچه ارومیه بزرگترين زيستگاه طبيعي آرتميا در جهان است (موجودي زنده که غذايماهي خاويار است) را دارد و قيمت آن تقريبا با ماهي خاويار برابری می کنه. با این وجودحتی در صورتی که بعدها هم دریاچه احیا شود دیگر اثری از این موجود نخواهد بود.
4)این دریاچه شورترين درياچه جهان كه حيات در آن جريان دارد.
5)تحقیقات نشان داده است که خواص طبي و درماني لجن و نمک درياچه اروميه بسيار شبيه با خواص نمک و لجن درياچه بحرالميت اردن است که کشورهاي خارجي بويژه فرانسه، انگليس و آلمان استفاده فراواني از آن مي کنند. لجن دریاچه ارومیه قابلیت چشمگیری در کاهش و تسکین درد داره و می توان از آن برای تهيه محصولات بهداشتي و آرايشي و همچنين احداث کلينيک هاي درماني استفاده کرد.
6) لجن دریاچه ارومیه قابلیت درمان و نیز جلوگیری از پیشروی بیمارهای پوستی را دارد
7)نمک دریاچه ارومیه مقادیر زیادی از مواد معدني از جمله کلر، سديم، پتاسيم، کلسيم، برم، سولفات ها و ديگر مواد معدني به همراه کتون دارد. بنابراین نمک اين درياچه برايبيماريهاي قارچي و پوستي، دردهاي عضلاني و مفصلي، رفع خستگي و استرس و همچنين بهبود پينه و ترک پا و دست تاثیر داره.
بد نیست بدونید که با وجود فواید بسیار و نقش عمده این دریاچه در اکوسیستم به دلیل اتخاذ سیاست های غلط سطح آب این دریاچه کاهش 7 متر کاهش یافته است و برآوردمی شود تا سه سال آینده کاملا خشک شود. چراکه دیگر خبری از آب 21 رودخانه و 39 مسيل به درياچه اروميه وارد می شد نیست.
اما کاش با خشک شدن این دریاچه با ارزش که می توانست به منبعی برای جذب توریست و کمک به اقتصاد کشور تبدیل بشه فقط از موهبتی مجانی که در اختیارمان قرار داده شده بود بی بهره می شدیم اما خشک شدن آن علاوه بر از دست دادن مواهبش پیامدهای زیر را به دنبال خواهد داشت ......
1) زیستگاه بی نظیر اطراف دریاچه از حیات خالی خواهد شد.
2) گرد و غبار نمک دریاچه که بسیار خطرناک تر از گردو غبار خاک است ایران و کشورهای همسایه اش را تهدید خواهد کرد چراکه با وزش کمترین بادی ذرات نمک بلند خواهند شد. هرچند شاید گرفتن گرد نمک تفاوتی با گرفتن گرد خاک نداشته باشه ولی تصور کنیدبجای خاک نمک تو چشمتون بره....
3) نمک دریاچه خشک شده افزون بر به خطر انداختن سلامت جسمي و تنفسي،موجب از بين بردن زمين‌هاي کشاورزي هم خواهد شد. این نمک زمین های کشاورزی دست کم سه استان را از بین خواهد برد در حالی که این سه استان از شاهرگ های کشاورزی کشور محسوب می شوند تبدیل به گونه ای از بیابان خواهند شد.
درحالی که می توان با
1. پمپاژ بخشی از آب سدهای اطراف که در مسیر رودهای جاری دریاچه زده شده است
2. تزریق آب از دریای خزر و رود ارس
3. بارور نمودن ابرها و ایجاد ابرهای باران زا و باران های مصنوعی
جلوی این فاجعه جغرافیایی گرفت.
شما که چندین بار برای تغیر نام خلیجتون اقدام کردید فکر نمی کنید باید آستین بالا بزنید تا از خشک شدن با ارزش ترین دریاچه کشورتون جلوگیری کنید.....







--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

{تفريح و سرگرمي}, [11402] روستايي پس از 25 سال پيدا شد

 
اواخر سال 2009 بود که کم کم آب که روستا را در بر گرفته و آن را به پهنه دریا تبدیل کرده بود، شروع به فرو نشستن کرد؛ تغییرات آب و هوایی، روندی عکس آنچه را در سال های پیش داشت، در پی گرفت و ویرانه های روستای ویلا، سر از آب برآورد.
: ویرانه ها سر از آب برآوردند و یاد روزهای پر رونق اواسط سده گذشته را زنده کردند؛ اما این بار نه شهری گمشده از خلال قرن ها، بلکه روستایی که 25 سال پیش ناپدید شده بود، سر از آب برآورد.

این ویرانه ها نه برای باستان شناسان که برای بازماندگان ساکنان قدیمی اش جذابیت دارد تا دوباره با قدم زدن در خیابان های آن، خاطرات برایشان زنده شود؛ هنگامی که دهکده زیبا و توریستی «ویلا»، مرکز رفت و آمد توریست های بسیاری بود و ساحل زیبای آن جای مناسبی بود برای گذراندن تعطیلات.

در سال 1920 روستای کوچک و توریستی در 600 کیلومتری جنوب غربی بوینس آیرس، در نزدیکی ساحل Lago Epecuen و در کنار دریاچه نمک ساخته شد که ویلا نام گرفت. روستای زیبا و کوچک که مناظر چشم نوازش، برای جذب توریست ها بهانه خوبی بود. این روستا به سرعت تبدیل به مرکز گردشگری شد و رونق بسیاری پیدا کرد. جاده، راه آهن و رفت و آمد  توریست ها بر رونق آن افزود که اوج آن در سال 1970 بود؛ یعنی هنگامی که جمعیت این روستای زیبا، به پنج هزار نفر رسید.

اما همه چیز به خوبی و آرامی نبود. در همان زمان، تغییرات آب و هوایی گسترده ای رخ داد؛ بارش های فراوان و غیر معمول آن سال ها، موجب بالا آمدن آب شد و به تهدیدی برای روستا تبدیل گشت. این رخدادها با شکستن سد خاکی تکمیل شد و روستای زیبای ویلا با همه مناظر زیبا و خاطرات تلخ و شادش به زیر آب رفت و سیل کم کم همه روستا را فرا گرفت و ارتفاع آب در سال 1993 به چیزی نزدیک به 10 متر رسید.

اواخر سال 2009 بود که کم کم آب که روستا را در بر گرفته بود و آن را به پهنه دریا تبدیل کرده بود، شروع به فرو نشستن کرد؛ تغییرات آب و هوایی روندی عکس آنچه در سال های پیش داشت، در پی گرفت و ویرانه های روستای ویلا سر از آب برآورد.

در زیر، گزارش تصویری خبرنگار خبرگزاری فرانسه را می بینید که حاصل بازدید او از این روستاست:



تصویر هوایی از روستای ویلا که حدود 25 سال پیش در آب فرو رفت.



تصویر هوایی از میدان اصلی شهر و خیابان های منتهی به آن



تصویری هوایی از محدوده روستای قدیم ویلا که هنوز بخش های بسیاری از آن زیر آب است



«نورما برگ» با خانواده اش در کنار ویرانه های خانه قدیمی شان قدم می زند



خانه های ویران و خودرو پوسیده



راه پله ای به هیچ جا



تفاوت پس از 25 سال




--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

{تفريح و سرگرمي}, [11402] فستیوال سرویس کردن دهان



 




 



در اوایل اکتبر در تایلند یک فستیوال عجیب برگزار میشود. مردم در طول این مراسم که 9 روز به طول می انجامد بسیاری از قوانین را باید رعایت کنند. آنها حق خوردن گوشت و مشروبات را در این ایام را ندارند. مهمترین و عجیب ترین رسم آنها در این روز ها رد کردن اشیاء مختلف از دهانشان است. از نظر آنها هر قطره خون که بابت اینکار ریخته شود عبادت محسوب میگردد.
 
















































--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

{تفريح و سرگرمي}, [11402] کشمش








می گویند که 
الصحت من الراوی 
صحت و سقمش بعهده ارسال کننده قبلی 
دوست داشتید امتحان کنید 

 

 

کشمش

انگور خشک شده که همه به نام کشمش مي شناسند، قرن ها پيش به وجود آمده است... کشمش در ايران و مصر در 2000 سال قبل از ميلاد، توليد شده بود.

1- کشمش، ميوه خشک مغذي است و مانند ديگر خشکبارها در تمام سال يافت مي شود. يک غذاي پر انرژي، کم چرب و کم سديم مي باشد. بنابراين براي افرادي که رژيم هاي کم سديم را بايد رعايت کنند، خوردن کشمش بسيار مفيد مي باشد.

2- کشمش داراي خاصيت آنتي اکسيداني مي باشد و از تخريب سلولي جلوگيري مي کند.

3- کشمش براي سلامت استخوان ها و جلوگيري از پوکي استخوان نقش مهمي را بر عهده دارد، به همين دليل مصرف آن براي زنان قبل از يائسگي بسيار مفيد است..

4- منبع خوب ويتامين
D و هورمون استروژن مي باشد.

5- کشمش باوجودي که شيرين و چسبناک مي باشد، بر دندان اثر مخربي ندارد و باعث خرابي دندان نمي شود، حتي مي توان گفت اين ميوه خشک از فساد دندان جلوگيري مي کند... کشمش براي سلامت دندان و لثه بسيار مفيد مي باشد.

6- کشمش منبع خوب ويتامين ها و عناصر مغذي بدن مي باشد. عناصر و ويتامين هايي همچون آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين
B در کشمش موجود است.

7- کشمش محتوي مقدار زيادي آهن مي باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1ميلي گرم آهن دارد، در حاليکه 100 گرم گوشت گاو بين 4-2 ميلي گرم آهن دارد.

8- کشمش، منبع خوب فيبر، آنتي اکسيدان و همچنين منبع خوب انرژي مي باشد.

9- فيبر باعث جلوگيري از سرطان کولون، کمک در جلوگيري از رشد غير معمول سلول ها، بيماري ها و همچنين کنترل قند خون را مي شود.

10- کشمش را به گوشت اضافه کنيد تا مقدار چربي غذا را کم کند و مقدار فيبر و آهن را افزايش و مقدار سديم را کاهش دهد.

11- آنتي اکسيدان از پيري و بيماري هاي حاصله از آن مي کاهد.

12- کشمش از سرطان جلوگيري مي کند.

13- کشمش ميزان
LDL يا کلسترول بد را در خون کم مي کند و باعث کاهش بيماري قلبي مي گردد.

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنيد، آنتي اکسيدان در خون افزايش و کلسترول بد(
LDL) کاهش مي يابد.

15- کشمش موجب کاهش استرس مي گردد.

16- اين ميوه خشک باعث عملکرد صحيح رگ هاي بدن مي شود.

17- کشمش براي درمان بي نظمي معده و يبوست مصرف مي شود. براي جلوگيري از اين ناخوشي ها مي توانيد، 6-5 عدد کشمش را خيس کنيد و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشيد...

18- تحقيقات نشان داده است که ورزشکاراني که قبل و در حين ورزش، حدود يک فنجان کشمش مصرف مي کنند، بهتر از بقيه سلول هاي بدن را از آسيب حفظ مي کنند.

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، داراي خاصيت مصرف سريع انرژي و کاهش وزن نيز مي باشد.

20- کشمش مانند هويج، براي سلامتي چشم نيز خوب است..

21- کشمش باعث تقويت اعصاب مي شود.

22- کشمش، سستي و رخوت را از بدن دور مي کند.

23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنيد..

24- کشمش موجب از بين رفتن آب اضافي بدن مي گردد.

25- کشمش، دهان را خوشبو مي کند.

26- کشمش، اسپاسم يا گرفتگي عضلاني را کم مي کند.

پس از همين حالا، کشمش را به ماست يا سالاد خود اضافه کنيد و از خوردن آن لذت بريد.
اين مطلب را براي كساني كه برايتان مهم هستند و دوستشان داريد بفرستيد



 

 




--
Sincerely,





--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

{تفريح و سرگرمي}, [11404] شاخصهاي آدميت

شاخصهاي آدميت         

بـایـد آدم ،آدمیـت پیشـه خـویشتـن کنـد

جـامـه نـامـردمـی مـردانـه دورازتـن کنـد

باکـرامت هستی خـود را در آمیـزد بـه عشـق

بـردبـاری را جـلای سیـرت خـویشتـن کنـد

بـا حقــارت بنگـرد بـرچهـره ایـن روزگــار

دست محـرومی بگیـرد در دلـش مسکـن کنـد

دوری از نـامـرد نمـایـد گرکه جان است برتنش

مـردی ومـردانگی بـا دوست و بـا دشمن کنـد

ازپلیـدیها بپـرهیزد نـه چون زاهـد ، چو مـرد

کـوی دل پـاک از وجـود زشت اهـریمـن کنـد

جــز بسـوی ایــزد یکتــا نیـارد ســرفـرود

کـاخ ظلـم را ریشـه کـن از پیکـر میهـن کنـد

راه خـود را بـرگـزینـد چـون علی مـردانـه وار

دردل وجـان و روان ایـن جهـان مسـکن کنـد

خـاطـر غمگین دلی را بس بشـویـانــد زغـم

تاکـه جـانست در تنش درقلب او مـاَمـن کنـد

تـاکـه دارد جـوهر مـردانگی در ذات خـویـش

بیم ازآن هرگز ندارد درتلاطم رو به اهـریمن کند

مـرد نبـاشد آنکـه شـادی درغـم یـاران کنـد

یا کـه در شـادی دوست ازغـم دل آبستن کنـد

آنکـه چـون کـوه دمـاونـد همتـش باشد بلنـد

کی دنـائت پیشه خویشتـن در این مـاَمـن کنـد

مـدح زورمندان مگـوید آنکه درویش است ومـرد

هرکـه ایـن وآن نبـاشـد جـان خفیف تـن کنـد

علم وعرفـان است کـه دنیـارا زمن ، مـاکرده است

مسلک مــا کـی تـوانـد دوستـی بــا مـن کنـد

منـع درویشـان مکـن بـا جبـر وزور، جاهـل بـرو

هـرچـه خـالی تـر بـود بیشتر صـدا مخـزن کنـد

آن جـوانـمـردکــه وارستـه شـود نــزد خــدا

جامـه دان آخرت را بـا غـرورآمـاده بستـن کنـد

 

                                                                                             ( ب .ا. پـویـا )

--

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

{تفريح و سرگرمي}, [11403] اینجا هم زندگی جریان دارد




در پایتخت مغولستان در طول زمستان دما به 25 درجه زیر صفر میرسد. بنابر این برای بی خانمان ها این فصل در واقع فصل مرگ و زندگی است. تنها راه زنده ماندن رفتن به زیر زمین و زندگی در کنار لوله های  فاضلاب گرم زیر زمینی است. شاید سایر شهرنشینان حاضر نیستند جز بخشش فاضلاب خود  کمک دیگری به این بی خانمان ها بکنند .  بعد از تاریک شدن هوا همچون مورچه ها به زیر زمین رفته و زندگی خود را ادامه میدهند.

 

زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
زندگی خانواده مغولی در زیر زمین (20 عکس)
 

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com