۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [15635] Rooze Zan



 
زن
آنگاه خدواند جهان را و خورشيد و ماه و ستارگان و تپه ها و کوهها و جنگلها و سر انجام مرد را آفريد،به آفرينش زن پرداخت .
پيچکها ،لرزش و جنبش علف ها ،سستي ني ها ،نازکي و لطافت گلها ،سبکي برگها،تندي نگاه آهوان ،روشني پرتو خورشيد ،اشک ابرهاي تيره،نا پايداري باد،ترس و رميدگي خرگوش،غرور طاوس،نرمي کرک،سختي الماس،شيريني عسل، درندگي ببر،گرماي آتش،سردي برف،پرگويي کلاغو صداي کبوتر را يکجا در هم آميخت و از آن زن را آفريد و او را به مرد داد .
روزگار مرد سرشار از خوشبختي شد،زيرا اينک وي کسي را داشت که انباز(شريک) خوشي ها و شادهايش باشد. با اين همه، پس از چندي مرد روي به درگاه خداي آورد و گفت: خداوندا ! اين موجودي که به من ارزاني داشته اي، زندگي مرا تيره وتار کرده است. يکسره پر چانگي ميکند و جان من را به لبم رسانده است. هرگز مرا تنها نمي گذارد. توجه دايمي مي خواهد. بيهوذه فرياد مي کشد و هميشه تنل است من آمده ام او را پس بدهم، چراکه نمي توانم با او زندگي کنم.
خداوند زن را پس گرفت.  هشت روز گذشت.  آنگاه مرد به درگاه خداوند آمدو گفت : خداوندا !  از روزي که زن رفته، زندگي من پوچ وتهي شده است. به ياد مي آورم که او چگونه با من مي رقصد و مي خنديد و زندگي من را سر شار از لذت مي خواست. به ياد مي آورم که او چگونه بر من خود را مي آويخت ، و آنگاه که خورشيد پنهان مي شد و تاريکي پيرامون من را فرا مي گرفت ، زندگي من چه آسوده و شيرين مي گشت .
يک ماه گذشت . دوباره مرد به آستان خداوند آمد و گفت : پروردگارا من نمي توانم او را بشناسم و رفتارش را دريابم ،اما مي دانم که او بيش از آنکه مايه خوشبختي من باشد مايه رنج و آزار من است.
خداوند پاسخ داد :  (( به راه خود برو و آنچه که نيک است ، به جاي آر))
مرد شکوه کنان گفت : اما من نمي توانم با او زندگي کنم
خداوند گفت :  ((  و بي او هم نمي تواني زندگي کني)(.
از افسانه هاي کهن سانسکريت
سانسکريت = زبان باستاني مردم هندوستان و زبان ديني هندويسم مي باشد. و از لحاظ زبانشناسي  با زبان فارسي باستان هم ريشه است. واژه سانسکريت  به معني ( خود سازه) و بعد ها به معني (فرهنگي) به کار برده شد.

 
 
  
 





--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر