۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 36

زیست کارساز ها : دانشی نو درباره تندرستی

زیست کارساز ها، همانا دانش فرداست. (مترجم با توجه به اینکه بیوانرژتیک در فارسی  برابر ندارد ، زیست کارساز را با آن معادل گرفته است).   این واژه با  این عنوان و مفهوم  ، از علم زیست شناسی (علم حیات شناسی ) و انرژی شناسی و نقطه تلاقی آن دو  الهام می گیرد . لغت نامه آمریکایی هریتیج ، در چاپ سوم ، دانش زیست کارساز ها را اینطور تعریف می کند: مطالعه سیلان و تبادل انرژی میان خود جان داران و نیز میان جان داران و محیط زندگی . این تعریف بخش کوچکی از موضوع را ، روشن می کند.

ادامه...


بهترین درمان برای سوزش معده

آگاهی داشتن در مورد بهترین درمان برای سوزش معده ( سوزش سردل)  از اهمیت بسیاری برخوردار است. به جای آنکه علائم آن را پنهان کنید ، آن  را درمان کنید. زیرا بسیاری از داروهای رایج وجود دارند که به خوبی اثر می کنند.علائم آن حس سوزش در قسمت پایین سینه است که درد ناخوشایندی است و بر اثر بازگشت اسید معده به  سمت بالا و وارد شدن به مری این حس سوزش بوجود می آید که منجر به دردهای شدید می شود.

ادامه...


تغذیه بیماران سرطانی -بخش اول

احساسات و اشتها
احساساتی که در دوره درمان می تواند بر اشتهای شما تاثیر گزار باشد .

این احساسات معمولی اند گرچه مشکل نیستند اما روی اشتها و علاقه شما نسبت به غذا موثرند.حس خستگی و فرسودگی باعث بدترشدن شما می شود.
در دوره درمان با احساسات خود کنار بیایید.
برای این کار اقدامات بسیاری می توانید انجام دهید که مانع کاهش اشتها می گردند

ادامه...

 

انواع ماسک برای پوست

گذاشتن ماسک زیبایی بر روی پوست به طور روزانه علاوه بر مراقبت از پوست صورت، موجب درخشندگی پوست نیز می شود. ماسک ها علاوه بر خواص تسکین دهندگی، پاک کنندگی، سفت کنندگی و مرطوب کنندگی ، سبب شاداب شدن و جوان شدن عمیق پوست نیز می شود تا در مقابل آلودگی، نور خورشید و دود انواع دخانیات مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.


ادامه...

 

با این پنج راهکار زندگی زناشویی خود را حفظ کنید

حفظ روابط بلند مدت مانند هر کار دیگری در زندگی نیازمند تلاش است. این کارها می تواند مفرح و سرگرم کننده باشد مانند سر به سر یکدیگر گذاشتن  یا  گذاشتن قرارهای شبانه و میتواند خطرناک باشد مانند رویارویی با یک چیز ترسناک یا مواجهه با یک مشکل. اما تلاش برای حفظ رابطه ، مانند تلاش برای کار یا سلامتی،  بی اندازه لذت بخش است.

ادامه...

 

جراحی بای پس کروناری چیست ؟

جراحی بای پس سرخرگ کرونری یک نوع عمل جراحی قلب می باشد . در این روش از رگ های خونی جهت میان بر زدن یا به اصطلاح «بای پس» سرخرگ کروناری قلبی دچار تنگی و گرفتگی استفاده می شود . در شرایط جدید جریان خون از رگهای خونی جدید به جای رگهای دچار تنگی قبلی صورت می گیرد

ادامه...

 

اینترنت امن برای کودکان و نوجوانان

آیا شما فرزندی دارید که از اینترنت استفاده می کند و یا در آینده نزدیک استفاده خواهد کرد؟ باید بدانید که اینترنت وسیله ی خوبی برای بدست آوردن اخبار روز، تحقیق برای پروژه های مدرسه و ارتباط با دوستان است، اما در کنار اینها می تواند خیلی خطرناک باشد. به عنوان یک پدر یا مادر این مسئولیت که فرزندتان در فضای امنی کار کند، بر عهده شماست. برای رسیدن به این مقصود باید چگونگی استفاده از کامپیوتر و اینترنت را بدانید.

ادامه...

 

سایبرنایف: یعنی پیروزی بر سرطان ؟

از چند سال پیش یعنی از 2001 میلادی ، رباتی ساخته شد که می تواند با دقت بسیار زیاد تومور های سرطانی را با پرتوهای پر انرژی مورد هدف قرار دهد. این ماشین قادر است در یک جلسه کل تومورهای بدن بیمار را پرتودهی کند و این کارمزایا و فواید بسیاری بر روش های مرسوم پرتو درمانی  دارد. احتمال موفقیت در درمان با این ماشین، بسته به شرایط بیماری ، بسیار زیاد است. البته با این دستگاه فقط  می توان به درمان سرطان های تومورال اقدام کرد.

ادامه...


راهکارهایی برای کاهش درد قاعدگی

دردهای دوران پریود(قاعدگی)، یكی از بیشترین مشکلات خانمها درطول این دوره می باشد، همچنین تغییرات خلق و خوی یا کاهش انرژی بدن ، گاهی به اندازه ای است كه فرد را از انجام زندگی روزمره ناتوان می کند.
از راههای درمانی توصیه شده توسط پزشكان مصرف قرص های ضدبارداری و مسكن می باشد، اما چند توصیه غیر دارویی زیر در کاهش درد دوران قاعدگی بی تاثیر نیست.

ادامه...

 

 


 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر