۱۳۹۱ خرداد ۴, پنجشنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 37

چرا بدن نیاز به موادغذایی با فیبر بالا دارد؟

فیبر ماده ای مغذی نیست، زیرا گوارش نیافته از بدن عبور میکند. پس چرا باید این ماده را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟ زیرا این ماده سطح کلسترول خون را کاهش میدهد و به کاهش فشارخون کمک میکند و از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی می کاهد.

ادامه...


خودگردانی : نشانه موفقیت و بلوغ یک حرکت

ما - یک گروه علاقمند به اطلاع رسانی صحیح - حدود شش سال است که برای راه اندازی و استمرار و رشد مجله پزشکی مادر تلاش می کنیم. در این مدت برای خود اهداف و آرزوهای تقریبا بزرگی در نظر گرفتیم. تمامی این هدف ها و مقاصد خود را در مطالب سخن سردبیر به روشنی گفته ایم. واقعا دوست داریم که یک مجله وزین ، معتبر و قابل اعتماد باشیم. واین موضوع از ابتدا دغدغه اصلی ما بود.

ادامه...


نوزادان بی خواب

خواب نوزاد قبل از 3 ماهگی خیلی سبك است و از 6 ماهگی نوزاد می تواند تمام شب را به خواب رود.
موسوی، کارشناس مامائی در گفت­گو با خبرنگار مجله پزشکی مادر گفت: خواب نوزاد قبل از 3 ماهگی خیلی سبك است و نوزاد می تواند بر اثر گرسنگی و سر و صدا از خواب  بپرد، تدریجا با رشد سنی او این خواب به مراحل عمیق تری تبدیل می گردد ، معمولا از 3 ماهگی خواب كودك ریتم پیدا می كند و در 6 ماهگی كودك می تواند تمام شب را یكسره به خواب رود و در صبح و بعد ازظهر خواب كوتاهی داشته باشد.

ادامه...

 

زنان و نیازهای جنسی

صحبت کردن از مسائل جنسی بویژه مسائل جنسی زنان، حقوق جسمی، روحی و قانونی ایشان در این مورد ، بهداشت روانی و جسمی و... تا چندی پیش ،  نه فقط جزء خط قرمزهای رسانه ای که حتی جزء خط قرمزها در آموزش های رسمی و غیر رسمی و حتی مکالمات جدی در جامعه ما بوده است.


ادامه...

 

بهترین رژیم غذایی برای پوست

همانطور که می دانیم کیفیت تغذیه در سلامت پوست نیز بسیار تاثیر دارد. با گنجاندن این مواد غذایی در برنامه روزانه تغذیه، می توانید سلامت پوست خود را ارتقاء دهید.
هویج : با رنگ نارنجی شگفت آورش، تقویت کننده بینایی است. غنی از ویتامین A   است. این ویتامین از تولید بیش از حد سلولها در لایه های بیرونی پوست  و بروز سرطان پوست پیش گیری می کند . روزانه نوشیدن نیم فنجان آب هویج در کنار یک فنجان شیر ویک تکه پنیر چدار توصیه می گردد.

ادامه...

 

تمیز کردن یخچال

یخچال در اثر تماس با مواد غذایی در معرض خطر انواع باکتری ها قرار دارد. در نتیجه هنگام تمیز کردن آن باید بعضی از مواد را دور ریخت.

چه زمانی باید یخچال را تمیز کرد؟
معمولا باید یخچال را هر هفته تمیز کرد. اگر در استفاده از یخچال دقت کافی دارید و محصولات غذایی را به طور صحیح  بسته بندی می کنید، می توانید هر 15 روز یک بار آن را تمیز کنید. قبل از خرید کلی برای تمیز کردن یخچال اقدام کنید زیرا یخچال برای تمیز کردن باید خالی باشد.

ادامه...

 

آیا خانمها انزال دارند؟

آیا خانم ها هم انزال داشته و مایعی از خود دفع می کنند؟ طبق آمارحدود 40 درصد خانم ها به هنگام ارگاسم مایعی از پیشابراه خوددفع می نمایند.تحقیق در مورد منشاء این مایع و این موضوع که چرا فقط عده ای از زن ها قادر به انزال هستند ادامه دارد.
نظرغالب براین است که تحریک نقطه جی می تواند به دفع مایع بهنگام ارگاسم منجرشود.البته برخی از دخترها حتی با رابطه دهانی ویا تحریک دست هم می توانند چنین مایعی دفع کنند.

ادامه...

 

آمادگی های پیش از سونوگرافی- قسمت اول

1- آمادگی‌های پیش از انجام سونوگرافی رحم و ضمائم آن
مثانه باید پر از ادرار باشد؛ زیرا مثانه پر همانند یك ذره‌بین برای بررسی رحم و تخمدان‌ها در سونوگرافی عمل نموده و موجب شفافیت تصویر می‌شود. به علاوه مثانه پر، گازهای روده را كه مزاحم سونوگرافی هستند به بالا رانده و آنها را از صحنه تصویربرداری دور می‌سازد.

توجه 1: نوشیدن آب، چای، آب‌میوه و دیگر مایعات برای پر شدن مثانه كافی است، لذا هیچگاه از داروهای مدر (ادرار آور) خصوصاً بدون توصیه پزشك استفاده نكنید.

ادامه...


اگزما - قسمت اول

اگزما برای بسیاری از پوستهای ملتهب یک امر عادی بوده  و رایج ترین شکل آن درماتیتیس آتوپیک است.
این بیماری افراد را  درهرسنی  می تواند تحت تأثیر قراردهد، گرچه بیشتر درکودکان و85% قبل ازسن 5 سالگی ، شیوع دارد. افرادیکه مبتلا به اگزما هستند، سابقه خانوادگی دارند ویا درخانواده آنها سابقه سایر حساسیت های دیگر مثل آسم و زکام وجود دارد . ارتباط بین این بیماری ها هنوز بطور دقیق مشخص نیست .

ادامه...

 

 


 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر