۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


همایش روز رسانه‌های اجتماعی در ایران برگزار می‌شود

Posted: 14 May 2012 12:12 PM PDT

همایش «روز رسانه های اجتماعی» همزمان با سراسر جهان در ۱۰ تیرماه امسال با حضور اساتید، کارشناسان، و دانشجویان این حوزه در تهران برگزار می‌شود.

همایش «روز رسانه های اجتماعی» با هدف اصلی تبدیل علمی تهدیدهای رسانه های اجتماعی به فرصت ها برگزار می شود. از جمله اهداف فرعی این همایش می توان به ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین و آفلاین، تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانه های اجتماعی، ارتباط پویا و مفید بین پژوهشگران، مردم و دانشگاه ها، ارایه جدیدترین پژوهش های بومی در حوزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی، اشتراگ گذاری ایده های جدید در حوزه رسانه های اجتماعی، بومی سازی و بهره گیری از رسانه های اجتماعی بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی اشاره کرد.

این همایش در نظر دارد ظرفیت های بالقوه ای که در رسانه های اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصت های جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم کند. برگزاری این همایش فرصت مناسبی است که همزمان با روز جهانی رسانه های اجتماعی، صاحبنظران، اندیشمندان و کاربران این رسانه های نوین گردهم آمده و ظرفیت های این بستر را مورد مداقه قرار دهند.

نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی ۱۰ تیرماه امسال برابر ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ همزمان با سراسر جهان در تهران برگزار می شود.

اخبار تکمیلی مربوط به فراخوان مقاله و زمان‌بندی در وب‌سایت همایش منتشر می‌شود.

قوانین جدید سانسور اینترنت در چین

Posted: 14 May 2012 12:12 PM PDT

بزرگ‌ترین سرویس میکروبلاگینگ چین، اخیراً مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌های بحث‌برانگیز را برای محدود کردن مطالبی که کاربران می‌توانند ارسال کنند، در نظر گرفته است.

به گزارش ایتنا، ویبو (Weibo) یکی از شبکه‌های اجتماعی چین است که در حال حاضر ۳۰۰ میلیون کاربر دارد.

این سایت کارکردی مانند سایت توییتر دارد و یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ سینا محسوب می‌شود.

در ماه‌های اخیر، مقامات پکن این سایت پرطرفدار چینی را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا «بیشتر و بی‌پرواتر به سانسور محتوا» تن دهد.

بر اساس قوانین جدید، علاوه بر مواردی که پیشتر می‌بایست در ارسال مطالب مدنظر قرار می‌گرفت، اکنون ارسال مطالب غیرواقعی و از بین بردن ثبات جامعه، موضوعاتی که تهدیدکننده افتخارات ملی به شمار می‌رود، و نیز ترویج آموزه‌های ناپسند ممنوع شده است.

به این ترتیب نظارت دولت چین بر اینترنت در این کشور گسترش می‌یابد.

بسیاری از کاربران چینی، این قوانین را محدودکننده آزادی بیان دانسته و نسبت به آن معترض هستند.

طبق برنامه، قرارداد منعقد شده بین سینا ویبو و دولت، در اواخر ماه جاری عملیاتی خواهد شد.

این در حالی است که بنا به گفته بی‌بی‌سی، چندی پیش یک مقام ارشد حزب کمونیست چین، در جریان بازدید از سینا گفت جلوی انتشار اطلاعات نادرست و زیان بار را باید گرفت.

کارشناسان می‌گویند افزایش محبوبیت سایت‌های میکروبلاگینگ در چین، چالشی برای دولت این کشور که می‌کوشد جلوی انتشار اطلاعات حساس را بگیرد، به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در غرب از جمله فیس‌بوک و توییتر، در چین فیلتر است.

کارکنان رسانه‌ای کره‌جنوبی علیه سانسور رسانه‌ای اعتصاب کردند

Posted: 14 May 2012 12:11 PM PDT

کارکنان بخش رسانه و همچنین اعضای اتحادیه به اعتصاب ملی علیه سانسور ادامه می‌دهند.

به گزارش ایتنا از پرس تی‌وی، هزاران نفر از کارکنان بخش رسانه و غیررسانه‌ای کره‌جنوبی با شرکت در یک تظاهرات علیه آن چه که سانسور رسانه‌ای نامیدند، حق آزادی بیان خود را خواستار شده‌اند.


تظاهرکنندگان از دفاتر اصلی شبکه‌های کی‌بی‌اس تا ام‌بی‌سی در سئول با هدف جلب توجه نسبت به رسانه‌های هوادار دولت اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

این در حالی است که کارکنان بخش رسانه و همچنین اعضای اتحادیه به اعتصاب ملی علیه سانسور ادامه می‌دهند.

اعتصاب‌کنندگان استعفای مدیر عامل سه شبکه اصلی کی‌بی‌اس، ام‌بی‌سی و وای‌تی‌ان را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان می‌گویند که این سه فرد از مشاوران نزدیک لی میونگ باک، رئیس جمهور کره‌جنوبی هستند.

کیم جونگ ووک، عضو اتحادیه کارگری شبکه وای‌تی‌ان گفت: "فکر می‌کنم ما نیاز به تغییر داریم. مشکل ما این سه مدیر عامل هستند که اطراف دولت می‌گردند تا آن چه را که می‌خواهند به دست آورند."

پیش از این اعتصابات، نظرسنجی‌ها از دیدگاه‌های منفی نسبت به پخش کلی برنامه‌ها حکایت داشتند.

آنها همچنین شبکه‌ها را به حذف مسائل حساس سیاسی و تاکید بیش از حد بر مسائل و دست‌آوردهایی که به سود دولت است، متهم می‌کنند.

گردهمایی «دانش ارتباطات و جامعه ایرانی: سیاست‌های ارتباطی و چشم‌اندازهای آینده» برگزار می‌شود

Posted: 14 May 2012 11:59 AM PDT

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گردهمایی «دانش ارتباطات و جامعه ایرانی: سیاست‌های ارتباطی و چشم اندازهای آینده» را برگزار خواهد کرد.

این همایش با حضور اساتید و کارشناسان و اصحاب رسانه در روز ارتباطات و روابط عمومی، چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391، از ساعات 9 تا 13 برگزار می‌شود.

برنامه همایش به شرح زیر است:

پانل اول: ساعت برگزاری: 11- 9

سخنرانان:
1. دکتر کاظم معتمدنژاد (پدر علوم ارتباطاتاجتماعی در ایران)
2. دکتر هادی خانیکی
3. دکتر مهدی منتظر قائم

پانل دوم: ساعت برگزاری: 13-11

سخنرانان:
1. دکتر علیرضا دهقان
2. دکتر غلامرضا آذری
3. دکتر امیدعلی مسعودی

محل برگزاری: تهران- خیابان ولیعصر(عج)- پایین تر از میدان ولیعصر(عج)- خیایان دمشق- شماره 9، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

همایش فلسفه ارتباطات و چالش‌های ارتباط پژوهی در جهان معاصر

Posted: 14 May 2012 11:59 AM PDT

به گزارش پایگاه خبری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، همایش «فلسفه ارتباطات و چالش های ارتباط پژوهی در جهان معاصر» به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

این همایش را که دفتر مطالعات دانش اموختگان حکمت و فلسفه ایران برگزار خواهد کرد، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی با موضوع معنای ربط، حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا در موضوع حقیقت و عقلانیت ارتباطی، دکتر مهدی منتظر قائم با موضوع مبانی فلسفی و حکمی توسعه نظریه های ارتباطاتی در ایران سخنرانی خواهند کرد.

در این همایش میزگرد چالش های ارتباطی در جهان معاصر با حضور دکتر محسنیان راد، دکتر فیاض، دکتر افخمی و دکتر عاملی برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این همایش گزارش از پایان نامه هایی در موضوع فلسفه ارتباطات با عنوان «دانش ارتباطات و چالش هویت؛ چارچوبی نظری برای تحلیل مسائل» توسط مهدی یوسفی، امین طیب طاهر و محسن بدره ارائه می شود.

دریافت ریز برنامه از این لینک امکان‌پذیر است.

زمان شروع: ساعت 15، سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه

مکان: سالن همایش های موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نشانی : تهران، خیابان ولی عصر، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراكلیان، شمارۀ 4

ساعت مچی که پیامک دریافت می‌کند

Posted: 14 May 2012 11:59 AM PDT

ابداع نخستین ساعتهای مچی قرن بیست و یکم که پیام متنی نشان می‌دهند و از طریق بلوتوث با تلفنهای هوشمند مرتبط می شوند با کمکهای سرمایه‌گذاران اینترنتی تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعتهای بلوتوث که می تواند با تلفن همراه مرتبط شده و پیامهای متنی نشان دهد، موسیقی را کنترل کند، پیشتر مورد استفاده قرار گرفته بود اما موفقیت آن کم بود، اما وقتی مخترعان وعده دادند که در صورت در اختیار داشتن سرمایه لازم این نوع ساعتها را ابداع می کنند، کمکهای بسیاری از طریق اینترنت به سوی آنها روانه شد.

این گروه امیدوار بودند که 100 هزار دلار در یک ماه جمع کنند اما این مبلغ را تنها در چند ساعت بدست آورند. اکنون با گذشت سه هفته خالقان نخستین ساعتهای متنی 10 میلیون دلار سرمایه در بانک و 85 هزار مشتری آماده برای دریافت ساعتهای خود دارند.

براساس درخواست این مخترعان در اینترنت سرمایه گذاران این پروژه می توانستند از یک تا هزاران دلار به این پروژه کمک کنند، حتی برخی از طرفداران آن اظهار داشتند که 10 هزار دلار پرداخت می کنند تا این ساعتها به واقعیت تبدیل شود. افرادی که بیش از 100 دلار به این پروژه کمک کردند یک ساعت رایگان دریافت خواهند کرد.

طراحان این پروژه اظهار داشتند که این ساعتها نخستین ساعتهایی است که برای قرن بیست و یکم طراحی شده است، کاربران می توانند مدل صفحه ساعت خود و برنامه های اجرای ارتباطی ساعت و با تلفن از اینترنت دانلود کنند.

این ساعت مجهز به بلوتوث به عنوان یک فناوری رادیویی، سیستم هشدار به کاربر برای پیامهای ارسالی از طریق لرزش و برنامه های اجرایی است که به این ساعت حیات می بخشد.

براساس گزارش دیلی میل، دوچرخه سواران می توانند از این ساعت به عنوان رایانه دوچرخه استفاده کند و به GPS (سیستم موقعیت یابی جهانی) تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند.

دونده ها نیز می توانند اطلاعات مشابهی را چون سرعت و نقشه GPS را روی مچ دست خود دریافت کنند و از برنامه های کنترل موسیقی برای پخش، توقف و امکانات بیشتر استفاده کرده تا موسیقی درحال پخش روی تلفن خود را از طریق ساعتشان کنترل کنند.

طراحان این ساعت اظهار داشتند: اگر بازیکن گلف هستید این ساعت را با خود به زمین گلف ببرید، ما با همکاری برنامه Freecaddie یک مسافت سنج عالی برای این ساعت طراحی می کنیم که بیش از 25 هزار زمین گلف در سراسر دنیا را تحت پوشش قرار می دهد تا به جای استفاده از تلفن همراه به ساعت خود نگاه کنید. برنامه Freecaddie برنامه های مسافت سنجی هستند که برای تلفنهای همراه طراحی شده اند.

گفته شده است که شرکت سونی هفت سال پیش زمانی که تلفنهای هوشمند چندان فراگیر نشده بود نیز اقدام مشابهی انجام داده بود، درحال کار روی محصولات مشابه است.

شرکت ال جی و دیگران نیز پیشتر تلاش کرده اند که ساعتهایی طراحی کنند که سیم کارت تلفن در آن قرار می گیرد، اما این دستگاه ها بزرگ، سنگین و گران قیمت از کار در آمدند.

این ساعتها از فناوری صفحه جوهر الکترونیکی استفاده می کنند و کاربران می توانند به واسطه برنامه های اجرایی با آن روی تلفنهای هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و آی فن مرتبط شوند

این ساعتها با تلفنهای همراه مرتبط شده تا پیامهای متنی نشان دهد

این ساعت از طریق برنامه های کاربردی برای ثبت اطلاعات برای ورزشهایی چون گلف، دوچرخه سواری و دو میدانی کاربرد دارد

این ساعت از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند مرتبط شده و به کاربر پیامهای دریافتی را از طریق لرزش اطلاع می دهد

کاربران می توانند صفحات جدیدی را برای ساعت خود از اینترنت دانلود کنند

این پروژه ظرف پنج روز 4.3 میلیون دلار و ظرف یک هفته 10 میلیون دلار از طریق کمکهای اینترنتی دریافت کرد

دومین همایش بین المللی مدیریت و اقتصاد رسانه برگزار می‌شود

Posted: 14 May 2012 11:59 AM PDT

دومین همایش بین المللی مدیریت و اقتصاد رسانه با حضور مدیران ارشد متولی عرصه رسانه،استادان دانشگاهها و دانشجویان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، 'علی اكبر فرهنگی' دبیر علمی همایش با اشاره به تشكیل دبیرخانه دائمی مدیریت و اقتصاد رسانه كشور گفت: امیدواریم با تشكیل این دبیرخانه كه با هدف تدوین برنامه راهبردی رسانه ای تشكیل شده است شاهد ارتقا و بهبود وضعیت رسانه های ایران از زوایای مختلف در كشور باشیم.

دومین همایش بین المللی مدیریت و اقتصاد رسانه 26 تا 28 اردبهشت ماه سالجاری در مجموعه سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران برگزار خواهد شد.

خداحافظی موسس فیس‌بوک با تابعیت آمریکائی برای فرار از مالیات

Posted: 14 May 2012 11:59 AM PDT

ادواردو ساورین میلیاردی که با همکاری مارک زاکربرگ سایت فیس‌بوک را در سال 2004 تاسیس کرده بود، برای فرار از پرداخت مالیات سنگین به دولت، تابعیت آمریکا را ترک کرده است.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس ویک، در شرایطی که قرار است به زودی سهام فیس بوک در بازارهای بورس آمریکا عرضه شود برخی از کسانی که از همکاری در تاسیس این سایت به سودهای میلیاردی رسیده اند، قصد دارند با ترک تابعیت آمریکا از پرداخت مالیات های کلان دهها میلیون دلاری فرار کنند و ثروتشان را برای خودشان نگهدارند.

فیس بوک امیدوار است پس از عرضه سهامش در بورس 11.8 میلیارد دلار از محل فروش سهام درآمدزایی کند، اما این درآمد زایی مستلزم پرداخت مالیات های سنگین است و ساورین که 4 درصد از سهام فیس بوک را در کنترل دارد ترجیح می دهد با پذیرش تابعیت سنگاپور به جای آمریکا مالیات کمتری بپردازد. ثروت وی از محل دراختیار داشتن این سهام پس از حضور فیس بوک در بازار بورس به 3.84 میلیارد دلار خواهد رسید.

ساورین 30 ساله که اصالتا برزیلی است و هم اکنون در سنگاپور زندگی می کند، معتقد است مالیات سنگینی که بر درآمدهای ثروتمندان آمریکایی وضع شده عادلانه نیست. وی در زمانی که هم دانشگاهی زاکربرگ در دانشگاه هاروارد بود با همکاری او فیس بوک را تاسیس کرد.

برخی حقوق دانان معتقدند اگر چه این کار ساورین و میلیاردرهای جوانی مثل او قانونی است، اما باید توجه داشت که وی از تسهیلات آموزشی، تسهیلات اقتصادی و امکانات جامعه آمریکا برای پیشرفت استفاده کرده و این کار وی قدرناشناسی به حساب می آید.

طی سال های اخیر، با تداوم بحران اقتصادی در آمریکا و به خطر افتادن سرمایه ها در این کشور برخی سرمایه داران برای فرار از مالیات و حفظ ثروت خود ترجیح داده اند تابعیت این کشور را ترک گفته و به تابعیت کشورهای دیگری درآیند.

تغییرات تازه در بینگ برای غلبه بر گوگل

Posted: 14 May 2012 11:49 AM PDT

مایکروسافت برای افزایش تعداد کاربران موتور جستجوی خود موسوم به بینگ قصد دارد تغییراتی را در آن اعمال کند.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، مایکروسافت قصد دارد ضمن بهره مندی از تجارب شبکه های اجتماعی امکانات بیشتری را برای گنجاندن نتایج جستجو از این سایت ها اعمال نماید.

مقامات این شرکت هدف از این کار را شخصی کردن هر چه بیشتر نتایج جستجوی به نمایش درآمده در بینگ و کمک به یافتن آن چیزی که کاربران می خواهند، دانسته اند.

از این طریق بینگ با بررسی علائق هر کاربر در شبکه های اجتماعی نتایج جستجوی خود را بر همین مبنا ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر کاربری از طریق بینگ وارد شبکه اجتماعی مورد استفاده خود شود و هتل های شهر خاصی را جستجو کند، نتایج جستجو همراه با اسامی دوستان وی که قبلا در هر یک از هتل ها ساکن بوده اند، نمایش داده می شود.

اعمال این تغییرات در بینگ به تدریج و طی هفته های آینده انجام می شود. موتور جستجوی بینگ سه سال قبل راه اندازی شد و این تحولات مهم ترین موارد تغییر در این وب سایت از سه سال قبل تا به حال است.

استعفای مدیراجرایی یاهو به دلیل مدرک تحصیلی جعلی

Posted: 14 May 2012 11:48 AM PDT

شرکت خدمات اینترنتی یاهو به دوره کوتاه تصدی آخرین مدیر اجرایی خود پایان داد چرا که فاش شدن این مسئله که وی در رابطه با سوابق تحصیلی خود اطلاعات نادرستی ارائه داده بازهم برای یاهو مشکل آفرین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکات توماس که در ماه ژانویه به عنوان مدیر اجرایی یاهو استخدام شده بود، دیروز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه به طور توافقی استعفا داد چرا که هیأت مدیره این شرکت به شواهدی دست یافته بود که ادعای اسکات را را دررابطه با بی گناهی وی دررابطه با وضعیت سوابق آکادمیک وی نقض می کرد.

یک گروه تحقیقاتی که این اطلاعات را برای یاهو فراهم کرده اظهار داشته است که تامسون سالها پیش با آگاهی کامل مدعی شده است که مدرک تحصیلی در رشته علوم کامپیوتری دارد اما در حقیقت وی چنین مدرکی نداشت.

یاهو اعلام کرد که به طور موقت راس لوینسون را به عنوان مسئول اجرایی این سایت رسانه ای اینترنتی منصوب کرد و این احتمال وجود دارد که این انتصاب موقت دائمی شد.

همچنین فرد اموروسو به عنوان رئیس غیر اجرایی به جای روی بوستوک منصوب شده است که قرار است تابستان امسال سمت خود را ترک کند.

تامسون که به همکاران خود گفته در اظهارات غلطی که درباره سوابق آکادمیک خود صورت گرفته تقصیر نداشته، چهارمین مدیر اجرایی یاهو است که طی پنج سال گذشته برکنار شده است.

تامسون دیروز در این رابطه اظهار نظری نکرده است؛ این اتفاق در شرایطی صورت گرفته است که یاهو در دوران سختی قرار گرفته و رقبای وی گوی سبقت را از این شرکت اینترنتی ربوده اند.

سمینار علمی اعتماد در فضای سایبر برگزار می شود

Posted: 14 May 2012 11:48 AM PDT

سمینار علمی " اعتماد در فضای سایبر" از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار علمی اعتماد در فضای سایبر بیست و پنجمین سمینار و دومین سخنرانی علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سال جاری است که 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

این سمینار علمی با سخنرانی دکتر محمود بابایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در تالار اجتماعات این پژوهشگاه برگزار می‌شود که در آن موضوعاتی همچون سرمایه اجتماعی و اعتماد، نظریه‌های اعتماد، مؤلفه‌های اعتماد در فضای سایبر و سنجش اعتماد در فضای سایبر بررسی می شود.

علاقه مندان به شرکت در این سخنرانی علمی، می‌توانند کاربرگه نام‌نویسی الکترونیکی را تکمیل و به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ارسال کنند.

این سمینار علمی از طریق پایگاه وب پژوهشگاه به صورت زنده قابل مشاهده است و شرکت در آن نیز برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

راهبردهای ملی در بخش ارتباطات و رسانه تصویب شد

Posted: 14 May 2012 11:48 AM PDT

یکصد و سیزدهمین جلسه شورای تخصصی مهندسی فرهنگی روز دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسحاقی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه که به بررسی بخش ارتباطات و رسانه سند مهندسی فرهنگی اختصاص داشت، چند راهبرد ملی مربوط به این موضوع به تصویب رسید.
وی ادامه داد: در حوزه رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و دیجیتالی مقرر شد برنامه استقرار نظام جامع و کارآمد رسانه‌ای طراحی و تدوین شود.

دبیر شورای تخصصی مهندسی فرهنگی افزود: همچنین درخصوص مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای دشمن و تولید قدرت نرم برای مقابله با این تهاجم تصمیم گرفته شد، آرایش جبهه رسانه‌ای ملی و فراملی طراحی و استقرار پیدا کند تا در این آرایش با ظرفیت‌های ملی و فراملی برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای افزایش پیدا کند.

اسحاقی ادامه داد: در خصوص مطبوعات کشور مقرر شد برای ارتقا و افزایش تأثیرگذاری مطبوعات از نظر کیفی متناسب با اقتضائات راهبردی کشور و اهداف جمهوری اسلامی ایران راهبردهای ملی و اقداماتی با همکاری دستگاه‌ها مربوط مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و ... طراحی شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: محور بعدی مورد بحث، موضوع توانمندسازی نیروی انسانی مشغول در بخش رسانه بود و مقرر شد برای آموزش، تربیت و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد جهت رفع نیازهای رسانه‌ای داخل و خارج از کشور راهبردهای ملی مربوطه تدوین و تصویب شود.

وی در پایان ترسیم نقشه زیرساخت‌های فن‌آوری‌های نوین رسانه‌ای، گسترش کمی و کیفی نشریات بین‌المللی، را از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه عنوان کرد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی صدا از سه‌شنبه آغاز می‌شود

Posted: 14 May 2012 11:48 AM PDT

دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی صدا و چهارمین اجلاس جهانی صدا از سه‌شنبه - 26 اردیبهشت‌ماه- در زیباكنار آغاز به كار می‌كند.

به گزارش ایسنا، 36 نفر از 40 مهمان خارجی دعوت شده به جشنواره‌ی بین‌المللی صدا از دیروز وارد تهران شده و در تور تهران‌گردی كه به مناسبت ورود آن‌ها ترتیب داده شده، شركت كرده‌اند.

چهارمین اجلاس جهانی صدا و دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی صدا با همكاری اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم اردیبهشت‌ در شهر زیباكنار برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره دستیابی به ایده‌های خلاق، نو و مبتكرانه و بازاندیشی و ارتقای دانش علمی و عملی رادیو معرفی شده است. معرفی برنامه‌سازان رادیو و ایجاد زمینه برای خودنمایی و بروز شكوفایی استعدادها در پهنه‌ی رادیویی جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

بازی «پرندگان خشمگین» یک میلیارد بار دانلود شد

Posted: 14 May 2012 11:47 AM PDT

شرکت تولیدکننده بازی Angry Birds اعلام کرده که مجموع دانلودهایی که از این بازی انجام شده، به یک میلیارد رسیده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، شرکت Rovio در طول سال 2011 میزان درآمد خود از فروش بازی پرندگان خشمگین را 106 میلیون دلار اعلام کرده است. بر اساس گزارش شرکت Rovio، یک میلیارد دانلود شامل همه نسخه های این بازی برای پلت‌فرم‌های iOS، آندروید، مک و ویندوز بوده است.

نخستین نسخه از این بازی برای رایانه‌ها ارائه شد، سپس نسخه موبایلی این بازی هم منتشر شد و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. پرندگان خشمگین (Angry Birds) یک بازی ویدئویی فکری، ساخته راویو موبایل است که در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت چیلینگو برای پلی‌استیشن همراه و ویندوز منتشر شد.

در این بازی، بازیکنان چندین پرنده را به وسیله یک تیرکمان به سمت سازه‌هایی‌ پرتاب می‌کنند، با هدف اینکه خوک‌هایی‌ که درون آنها پناه گرفته‌اند را نابود کنند. این بازی در سال ۲۰۰۹ برای سیستم عامل آی‌او‌اس اپل منتشر و ۱۲ میلیون کپی از این بازی از اپ استور خریداری شد.

نماینده مردم اراک شکایت خود از کاریکاتوریست را پس گرفت

Posted: 14 May 2012 11:34 AM PDT

نماینده مردم اراک در مجلس شکایت خود از کاریکاتوریست یک هفته‌نامه را پس گرفت.

به گزارش فارس، سید احمد لطفی؛ نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در پی انتشار یک کاریکاتور از وی در هفته‌نامه‌ای به دادگاه شکایت کرد که در پی آن، کاریکاتوریست محکوم به تحمل 25 ضربه شلاق شد.

با صدور این حکم، نماینده مردم اراک در مجلس اعلام کرده است که "پیرو شکایت اینجانب از هفته‌نامه امیر به دلیل امور ناروایی که در این نشریه به بنده نسبت داده شده بود، دادگاه کاریکاتوریست این هفته‌نامه را به تحمل 25 ضربه شلاق محکوم کرده است، چون هدف بنده نفی روش‌های غیراخلاقی در نسبت دادن امور ناروا بوده است، نه انتشار کاریکاتور بدین وسیله شکایت خود را نسبت به این هنرمند پس می‌گیرم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر