۱۳۹۱ خرداد ۲۴, چهارشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [16043] گل ناز



 
 
گل ناز
       دكتر مهدي حميدي شيرازي*
                                                                                                                                
 
از  برون  آمد   صداي  باغبان
گفت  كو   ارباب؟   كارش   داشتم
از درون گفتم كه اينجايم، بگو
گفت   هر جا  هر چه  بايد  كاشتم
*
گفتم آخر بود  در  گلهاي  تو
ناز  دلخواهي  كه  گفتم   داشتي؟
گفت در وا كن بيا بيرون ببين
هرگز اين گل‌ها كه كِشتم كاشتي؟
*
رفتم  و  ديدم كه سِـحر باغبان
معني    ناسازگاري    سوخته
آتشي از شمعداني‌هاي سرخ
در  حرير    سبزه‌ ها    افروخته
*
جعد شبنم دار سنبل خورده تاب
در هوا پاشيده مشك و زعفران
چشم   مست   نرگس   بيدادگر
بازگشته  تازه  از   خواب   گران

*
و آن بنفشه زرد و مشكين و كبود
غرق گل چسبيده  در آغوش هم
تا  جَهَد  از  محبس  شمشاد ها
رفته  بالا  از  سر  و  از دوش هم

*
زير   تار   گيسوي   افشان   بيد
سوسن و مينا و ناز افتاده مست
هر زمان در سينه‌ي گلهاي سرخ
برگ  لرزان  چناران  برده  دست
*
لحظه‌اي در هر گلي كردم نگاه
زير  لب  گفتم كه پس آن  ناز  كو؟
باغبان بر شاخه‌اي انگشت زد
يعني اين ناز است، چشم باز كو؟
*
گفتم اين  را  ديده  بودم  پيش از اين
اين كجا ناز است؟ اين ناز شماست
خشمگين شد گفت جز يك ناز نيست
يا   اگر  باشد  به   شيراز  شماست
*
باغبان گر اين سخن بي طعنه گفت
راستي را چشم جانش باز بود
كان گل نازي  كه  دلخواه  من است
يك گل ناز است و در شيراز بود

--


--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر