۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [16088] موزه مادام توسو




 


 



مادام توسو (به انگلیسی: Madame Tussauds) نام موزهٔ مشهوری است که مرکز آن در شهر لندن، انگلستان قرار دارد. در این موزه تندیس‌های مومی افراد مشهور و تاریخ‌ساز، ساخته و نگهداری می‌شود. این موزه توسط مادام توسو در سدهٔ هیجدهم میلادی پایه‌گذاری شد. موزه های "مادام توسو" یکی از دیدنی های شهرهای مهم جهان است. تندیس های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه اند که حیرت بازدیدکنندگان را بر می انگیزند.


توریست هایی که به لندن، آمستردام یا برلین سفر می کنند، برای دیدن موزه مادام توسو از لحظاتی پیش از باز شدن درهای موزه، جلوی ورودی آن صف می کشند. نگاه های کنجکاو و علاقه مند منتظرند تا به دیدن چهره های سرشناس هالیوود یا دنیای موسیقی و مد و سیاست بروند و در کنار آن ها عکس های یادگاری بگیرند. وقتی نام "مادام توسو" به زبان می آید، همه به یاد تندیس های مومی افراد مشهور می افتند که تشابه آنها به واقعیت چنان است که مشکل بتوان باور کرد این ها تنها مجسمه هایی ساخته شده از موم هستند. در این میان بازدیدکنندگان مشتاق چنان غرق در دنیای ستارگان می شوند و به دنبال عکس گرفتن هستند که کمتر به تندیس مومی بانویی سالخورده توجه می کنند که در گوشه ای جای گرفته و شاهد این هیاهوست؛ بانویی به نام "مادام توسو" که دویست و پنجاه سال پیش چشم به جهان گشود و به جایی رسید که هیچ کس گمان نمی برد. مادام توسو به همراه پسرانش تا به هنگام مرگش در سن 89 سالگی نمایشگاه تندیس های مومی را اداره می کرد. آخرین تندیسی که او پیش از مرگ به اتمام رساند پرتره ای از خود است؛
موزه مادام توسو شعبه‌هایی در شهرهای آمستردام، برلین، لاس‌وگاس، نیویورک، هنگ کنگ، شانگهای و واشنگتن دی‌سی دارد.

تندیس مومی کیت وینسلت‌، هنرپیشه بریتانیایی در موزه مشهور "مادام توسو". مرکز اصلی این موزه در شهر لندن واقع شده اما در شماری از شهرهای مهم دیگر جهان نیز شعبه دارد. مادام توسو، بنیانگذار این موزه ۲۵۰ سال پیش در روز ۷ دسامبر متولد شد.



تندیس مومی دیوید بکهام، ستاره فوتبال انگلیس به همراه همسرش ویکتوریا بکهام، طراح مد و خواننده پیشین گروه پاپ اسپایس گرلز.


تندیس مومی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به همراه همسرش میشل اوباما، در موزه مادام توسو در شهر واشنگتن.


تندیس مومی آدری هپبورن در بازسازی صحنه‌ای از فیلم مشهور "صبحانه در تیفانی". این تندیس در نمایشگاهی به همراه چندین تندیس مومی دیگر از موزه مادام توسو در شهر توکیو به نمایش گذاشته شد.



تندیس مومی جانی دپ، در نقش کاپیتان "جک اسپرو" از سری فیلم‌های دزدان دریای کارائیب در موزه مادام توسو در شهر برلین.



هزینه ساخت تندیس مومی مایکل جکسون بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار شده است.



آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز از جمله چهره‌های سرشناسی است که تندیس مومی وی در موزه مادام توسو قرار داده شده است.



تندیس مومی پاپ بندیکت شانزدهم. این تندیس به هنگام بازدید پاپ از آلمان در تابستان سال ۲۰۱۱ به همین مناسبت و برای عکاسی از آن از موزه خارج شد.



کیم کارداشیان (چپ) ستاره تلویزیونی در آمریکا، در کنار تندیس مومی که از وی ساخته شده است. این تندیس در موزه مادام توسو در شهر نیویورک قرار دارد.



بازدیدکنندگان در حال مشاهده تندیس‌های مومی دالایی لاما و آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان دولت در برمه.



تندیس مومی مادام توسو (وسط) در کنار تندیس‌های مومی ملکه الیزابت دوم، دیوید کامرون‌(نخست‌وزیر بریتانیا)، راسل برند (هنرپیشه بریتانیایی)، دیوید و ویکتوریا بکهام و هلن میرر (هنرپیشه بریتانیایی و برنده جایزه اسکار).



کیک تولد ۲۵۰ سالگی مادام توسو در موزه لندن. مادام توسو به همراه پسرانش تا به هنگام مرگش در سن ۸۹ سالگی نمایشگاه تندیس‌های مومی را اداره کرد. آخرین تندیسی که او پیش از مرگ به اتمام ‌رساند پرتره‌ای از خود است؛ تندیس زنی سالخورده در شب‌کلاهی سفید پارچه‌ای و لباسی سیاه رنگ که هم اینک در تمامی ۱۳ شعبه موزه مادام توسو در سراسر جهان به چشم می‌خورد








--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر