۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

[گروه لیمو:9878] محصولاتي که اشتباهي اختراع شدند

همه محصولات اين ليست يا بر اثر يک اشتباه کشف شده اند و يا هدف از ساختن آنها چيزي ديگري بوده است، و حالا که مدت ها از زمان ساختنشان مي گذرد تصور زندگي بدون آنها ممکن نيست!

بستني چوبي


اختراع بستني چوبي به سال 1905 بر مي گردد. ماجرا از اين قرار بود که روزي پسر 11 ساله اي به نام فرانک اپرسون آبميوه خود را که از پودر ميوه و آب درست شده بود، به همراه قاشقي که براي هم زدن آن به کار برده بود در بيرون از خانه جا گذاشت. صبح فردا آبميوه يخ زده بود و به قاشق چسبيده بود. به اين ترتيب اولين بستني چوبي اختراع شد و فرانک بيست سال بعد اين اختراع خود را به ثبت رساند.

 

Rogaineدارويي براي رويش مجدد مو:

مشاهدات دانشمندان نشان مي داد که بيماران مبتلا به فشارخون اگر از داروي لونيتن استفاده کنند موهاي ضخيم تر و پرپشت تري خواهند داشت و بدين ترتيب اين دارو براي درمان ريزش مو و رشد مجدد آن مورد استفاده قرار گرفت.

شيريني خشک (کوکي) با تکه هاي شکلات:


اين خوراکي خوشمزه اولين بار در مهمانخانه اي در ماساچوست ساخته شد. ويکفيلد صاحب اين مهمانخانه با آرد و تکه هاي شکلات دسري براي مهمان ها درست کرده بود اما شکلات ها کاملاً حل نشده بودند و چيزي شبيه کوکي هايي که امروز مي شناسيم به وجود آورده بودند. البته ناگفته نماند مهمان ها اين دسر جديد را پسنديده بودند و از آن تعريف مي کردند (حق با آنها بود، نه؟)

 

مايکرويو:


در سال 1945 يکي از مهندسان کارخانه ريتون، پرسي اسپنسر، هنگام کار با لامپ هاي مگنترون (که در سيستم هاي رادار نظامي به کار مي رود) متوجه شد که شکلات داخل جيبش ذوب شده است. اسپنسرکه پرتوهاي لامپ مگنترون را عامل ذوب شدن شکلات مي دانست تصميم به اختراع دستگاهي جديد به نام مايکرويو گرفت و بدين ترتيب اولين مايکرويو که 5 فوت ارتفاع داشت (!) به وجود آمد.

 

آتش بازي:

مي گويند حدود2000 سال پيش يک آشپز چيني اشتباهاً زغال چوب، سولفور و نيترات پتاسيم را با هم ترکيب کرد و در نتيجه چيزي شبيه آنچه امروز به عنوان آتش بازي مي شناسيم اتفاق افتاد. ناگفته نماند که همه اين مواد امروزه در آشپزخانه ها ي ما پيدا مي شود.

 

صابون عاج (Soap lvory):


ماجرا از اين قرار بود که يکي از کارکنان کارخانه صابون سازي که محل کار خود را براي صرف نهار ترک مي کرد دستگاه صابون سازي را به اشتباه روشن گذاشت غافل از اينکه اين اشتباه به يک اختراع جالب منجر خواهد شد. مرد کارگر به کارخانه بازگشت و ترس از توبيخ باعث شد که قضيه را از ديگران پنهان کند و صابون هاي به ظاهر خراب را مخفيانه به فروش برساند. اما به زودي مشخص شد که مشتري ها از مصرف اين صابون راضي بوده اند و مي خواهند دوباره از اين صابون ها استفاده کنند. بدين ترتيب کارخانه ساخت صابون هاي جديد را شروع کرد و ظرف مدت کوتاهي به شهرت جهاني رسيد.

 

خمير بازي (Doh Play):


اين ترکيب غيرسمي به دست نمي چسبد و مي تواند چندين بار مورد استفاده قرار گيرد. اين وسيله بازي در ابتدا ماده اي انعطاف پذير وبتونه مانند بود و براي پاک کردن آثار زغال سنگ از کاغذديواري به کار مي رفت. پس از جنگ جهاني که گاز طبيعي جاي زغال سنگ را گرفته بود و کاغذديواري هاي قابل شستشو به بازار آمده بود، کمپاني توليد کننده اين ماده که خود را در معرض خطر ورشکستگي مي ديد به فکر راه چاره افتاد و محصولات خود را به صورت خمير بازي روانه بازار کرد.

 

چيپس سيب زميني


اين محصول پرطرفدار اولين بار توسط آشپزي به نام جورج کروم ساخته شد. يکي از مشتري هاي رستوران که از سيب زميني سرخ شده رستوران راضي نبود مرتباً آنها را به آشپزخانه پس مي داد و از تردنبودن آنها شکايت مي کرد . آشپز رستوران که عصباني شده بود و ديگرحوصله شنيدن شکايت مشتري را نداشت سيب زميني ها را به صورت لايه هاي بسيار نازک خرد کرد، به آنها نمک اضافه کرد و در روغن فرو برد. اين چيپس هاي ترد و خوشمزه به زودي در سراسر آمريکا معروف شدند و طرفداران زيادي پيدا کردند.

 

قهوه:


مي گويند چوپاني از اهالي اتيوپي يا حبشه متوجه شده بود که وقتي گوسفندانش از گياهان قرمز رنگي که در اطرافشان روييده بود تغذيه مي کنند، شادتر و سرحال تر از هميشه به نظر مي رسند. چوپان بعد از بررسي و امتحان اين گياه آن را به يک پيشواي ديني نشان داد و در نهايت اين گياهان پس از سرخ شدن و جوشيدن به عنوان يک نوشيدني مورد استفاده قرار گرفتند.

 

--
=>=>=>=>=>=>=>=> ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم
امام خامنه ای حفظه الله <=<=<=<=<=<=<=<=
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر