۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

[گروه لیمو:9890] به فدای هردو گردم

و این هم سخن برخی بزرگان جهان در مورد امام(ره):
هنری کسینجر؛استراتژیست مشهور و مشاور رئیس جمهور آمریکا در دهه 70 میلادی:
آیت الله خمینی(ره)، غرب را با بحران جدی برنامه ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه ریزی را از سیاستمداران و نظریه پردازان سیاسی می گرفت. هیچ کس نمی توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می گفت و عمل می کرد. گویی از جایی دیگر الهام می گرفت، دشمنی آیت الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.
میخائیل گورباچف ، رهبر شوروی کمونیستی:
او فراتر از زمان می اندیشید و در بعد مکان نمی گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان برجای بگذارد.
«رابین وود زورث‏»  نویسنده و محقق مسیحی آمریکا
(وی که خود به دیدار امام آمده بود، می گوید:)
 خمینی یک توفان بود؛ اما در نهاد این توفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. در درون او یک حقیقت‏ساکن و غیر قابل حرکت وجود داشت، ولی همین بی حرکتی باعث‏حرکت کلی یک کشور شد.
استاد برجسته دانشگاه‌ در آلمان:
امام خمینی(ره)، بیدارگر همه موحدان در عصر ما است، احیای دین و معنویت در روزگاری که سیطره مادیت و ابزار مادی و اندیشه های ضد معنوی، جامعه بشری را در چنبره خود گرفته بود، مدیون او و یاران انقلاب اسلامی است.
 
آلوین تافلر، استراتژیست آمریکایی:
وقتی آیت الله خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کرد، در واقع برای حکومتهای دنیا پیامی تاریخی فرستاد که بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مضمون واقعی پیام امام چیزی نبود مگر فرا رسیدن "عصری جدید" از حاکمیت جهانی، که غربی‌ها باید آن را با دقت موردنظر و بررسی قرار دهند. زیرا در ادامه حرکت امام خمینی(ره)، قلمرو اندیشه های بشری هم جایگاه حکومت‌های دولتی و هم اقتدار دولت‌های ملی و محلی را تغییر می دهد.

لنسر، پروفسور اتریشی:
[امام خمینی] ... در نزدیک شدن انسان به خدا، فصل جدیدی را گشود و با حمایت مردم، انقلاب اسلامی را که نقطه عطف مهمی در تاریخ قرن بیستم است، به سرانجام پیروزمندانه رساند.
 
مطالعه چهل حدیث امام خمینی (برای آنها که نخوانده اند)و سپس آداب الصلاه ایشان از اولویتی بسیار بالا و قبل از مطالعه کتاب های هر شخصیت دیگری قرار دارد. مگر قرآن که آن از همه برتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر