۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

ده سال از راه اندازی اولین سرویس وبلاگ فارسی گذشت.

Posted:

10 سال پیش در چنین روزی، پرشین بلاگ آغاز به کار کرد. بیست و سوم خرداد ماه هزار و سیصد و هشتاد و یک، برای نخستین بار ، یک سرویس وبلاگ فارسی راه اندازی شد و امکان وبلاگنویسی به زبان فارسی برای عموم و به صورت رایگان فراهم گشت و بدین ترتیب حوزه رسانه های اجتماعی فارسی متولد شد.


تا پیش از پرشین بلاگ، سایت های فارسی و حتی وبلاگ هایی بر اساس امکانات فنی و مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و به صورت اختصاصی راه اندازی شده بود که مقدمه انفجار بزرگ و ظهور پرشین بلاگ در آسمان وب فارسی محسوب می گردند. پس از این حضور بزرگ و موثر بود که وبلاگستان فارسی متولد گشت و جهان رسانه های اجتماعی فضای مجازی به وجود آمد.

پیشکسوت های وبلاگستان

تقریبا اکثریت قریب به اتفاق وبلاگنویسان پیشکسوت، فعالیت خود را در پرشین بلاگ آغاز کردند. هم اکنون بسیاری از این پیشکسوتان، برای خود سایت های جداگانه ای دارند و سرویسهای اینترنتی فعالی را در محیط وب فارسی ارائه میکنند.

زبان فارسی به مقام چهـارم در وب رسید

تا پایان سال 1382 پرشین بلاگ میزبان دهها هزار وبلاگ گردید و توانست به تنهایی رتبه زبان فارسی در اینترنت را به سطح چهارم جهان برساند، موضوعی که امروز با حضور دهها سرویس دهنده فارسی و هزاران وبلاگنویس فارسی در سرویس دهنده های خارجی یا سایت های مستقل، در مجموع نیز تکرار نشده است و دلیل آن چیزی جز دشوار شدن رقابت جهانی و بازماندن وبلاگنویس ایرانی از جایگاه شایسته خویش نبوده است.

وبلاگستان، تولید کننده بخش اعظم محتوای فارسی در اینترنت

از سوی دیگر وبلاگستان فارسی با ظرفیت دهها میلیون صفحه بازدید روزانه و صدها هزار وبلاگ و دهها هزار وبلاگنویس فعال، تولید کننده بخش عظیمی از محتوای ارزشمند فارسی در فضای وب و تکیه گاه اندیشه ایرانی در فضای مجازی است. حتی شبکه های اجتماعی موفق و مجازی ایرانی نیز از تجارب و محتوا و حضور وبلاگنویسان برخوردارند. رشد 100 درصدی ترافیک بازدید از وبلاگهای پرشین بلاگ در سال 90 به تنهایی گواهی روشن از رشد واقعی و بی سر و صدای وبلاگستان است.

پیام پرشین بلاگ به وبلاگ نویسان و فعالان حوزه وب:

پرشین بلاگ در آستانه آغاز یازدهمین سال فعالیت خود، کوشش می کند تا به وظیفه حرفه ای خود وفادار بماند و تلاش خویش را مصروف ارتقای آینده کشور از مسیر اعتلای کمی و کیفی فضای مجازی نماید و دراین راه همچنان چشم امید به همفکری ها و همدلی های شهروندان فضای مجازی و عنایات الهی دارد.

روز وبلاگ فارسی بر شما مبارک باد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر