۱۳۹۳ خرداد ۹, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


رویکرد مثبت مشاغل کوچک به اینترنت چیزها

Posted: 30 May 2014 08:29 AM PDT

بنا بر تحقیقی که شرکت متخصص نرم­افزارهای امنیتی، ای­وی­جی تکنالاجیز (AVG Technologies) منتشر کرده است، بخش بزرگی از مشاغل کوچک در ایالات متحده (82 درصد) بر این باورند که اینترنت چیزها فرصت­های تازه­ای برای کسب­وکارشان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، اما این تحقیق که در آن بیش از 2000 از مشاغل کوچک ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، و استرالیا مورد بررسی قرار گرفته­اند، این نکته را نیز نشان می­دهد که برای کمک به آنان در درک کارکرد واقعی اینترنت چیزها اقدامات بسیاری می­توان کرد.


برای مثال، تنها 58 درصد از پاسخگویان این نکته را درک کرده بودند که اینترنت چیزها به معنی شبکه­ای از وسایل مرتبط است که می­توانند با هم ارتباط برقرار کنند.


دلایل اصلی­ای که پاسخگویان در مورد عدم تمایل مشاغل کوچک به خرید و راه­اندازی وسایل هوشمند ارائه کردند عبارت بود از امنیت (51 درصد)، هزینه (48 درصد)، هراس از نظارت دولت (27 درصد).


مایک فورمن، مدیرکل بخش مشاغل کوچک در ای­وی­جی می­گوید: "اینترنت چیزها از آن دسته اصطلاحات مبهمی است که صنعت آی­تی ابداع کرده و بسیاری از کسانی که می­شناسم در مورد معنی واقعی آن سردرگم­اند. ما با این تحقیق می­خواستیم نشان دهیم که اینترنت چیزها چگونه می­تواند فرصت­هایی برای مشاغل کوچک ایجاد کند."

بیش از نیمی (54 درصد) از پاسخگویان بر این باورند که اینترنت چیزها موجب آن خواهد شد که سازمان­هاشان در برابر نفوذهای امنیتی یا هک آسیب­پذیرتر شوند و تقریباً دوسوم (65 درصد) از افرادی که در نظرسنجی شرکت داشتند موافق بودند که نرم­افزارهای امنیتی­ای که خاص اینترنت چیزها ساخته شده باشند به آن­ها امنیت خاطر خواهند داد."


پیچیدگی و هزینه نیز ذهن صاحبان مشاغل کوچک را به خود مشغول کرده است، چنان که 48 درصد از از پاسخگویان فکر می­کردند امنیت داده­ها در آن پیچیده­تر می­شود و 34 درصد بر این باور بودند که تهیۀ پشتیبان برای داده­ها در آن پیچیده­تر خواهد بود. 44 درصد پاسخ دادند که هزینۀ اضافه دلیل عدم سرمایه­گذاری بر اینترنت چیزهاست.

مشاغل کوچک اعلام کردند که فکر می­کنند فواید اصلی اینترنت چیزها از طریق افزایش دسترسی (65 درصد از پاسخگوبان) و دسترسی سریع­تر (66 درصد) به داده­های بیش­تر و نیز افزایش بهره­وری (59 درصد) حاصل خواهد شد.

اغلب پاسخگویان (56 درصد) گفتند که اینترنت چیزها به جلب رضایت مشتریان کمک خواهد کرد، و 51 درصد اعلام کردند که انتظار دارند در سودآوری­شان کمک کند. اکتریت قاطع (80 درصد) از پاسخگویان گزارش دادند که اینترنت چیزها تا حدی به کسب­وکارشان مرتبط است.


فورمن می­گوید: "هدف دیگر این گزارش تأکید بر نقاط اصلی تفاوت بین کشورها بود. برای مثال، این نکته چشمگیر بود که پاسخ­دهندگان اهل ایالات متحده تنها کسانی بودند که در مورد عوامل بازدارنده از کاربرد اینترنت چیزها، "نگرانی از نظارت دولتی" را پیش از "فقدان تقاضا" مطرح کرده بودند."


پاسخگویان بر این اعتقاد بودند که 5 ابزاری که هر یک می­توانند تهدیدی برای امنیت باشند عبارت­اند از: تلفن­های آی­پی (66 درصد)، تلویزیون­ مدار بسته (42 درصد)، تجهیزات کارخانه­ای (34 درصد)، حسگرها (31 درصد) و فعال­کننده­ها (28 درصد).

هادی خانیکی: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی، پیوند زدن نوآوری با سنتهای بومی است

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی پیوند زدن نوآوری‌ها به درخت کهنسال و بارور سنت‌ها می‌داند.

به گزارش فارس، هادی خانیکی در سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع اندیشه پیشرفت و الگوهای ارتباطات و توسعه ملی در ایران اظهار داشت: اندیشه پیشرفت، اندیشه جدیدی در تاریخ بشر نیست. اما آنجا که نسبتی با فضیلت انسان معقول و جامعه مدرن می‌یابد، اندیشه نویی به حساب می‌آید که در ساحت‌ها و مناظر مختلف مورد نقد قرار گرفته است.

وی با اشاره به شکل‌گیری مفهوم توسعه ملی گفت: در سال 1353 پژوهش‌های نوین ارتباطی با تاسیس پژوهشکده علوم ارتباطی و توسعه ایران افق‌های جدیدی را در مطالعات تطبیقی و تاریخی توسعه گشود که تبیین مسائل گذار ایران از جامعه سنتی به صنعتی و اطلاعاتی و لزوم توجه یکپارچه به نقش حساس اطلاعات به عنوان یکی از ضرورت‌های موجود بود.

وی ادامه داد: مسائل توسعه ملی و انتقادی آن با مقوله توسعه از جمله مباحث پایدار در حوزه ارتباطات و توسعه در ایران است که در مطالعات مختلف پژوهشکده علوم ارتباطی و توسعه ایران سهم بزرگی را به خود اختصاص داده است.

خانیکی گفت: در مطالعات توسعه‌ای دکتر مجید تهرانیان مفهوم توسعه به دنبال پی‌جویی اندیشه پیشرفت است.ابهام‌های واژه توسعه به مسئله توصیف در برابر توجیه و جبر و اختیار در توسعه می‌پردازد.

وی افزود: 6 دگرگونی بزرگ در سیر گذار وجود دارد. گذار از اقتصاد خودبسنده و خودمصرفی کشاورزی به سوی اقتصاد پیچیده و متکی بر داده و ستد پولی و اعتباری بازار، گذار از نظام‌های سیاسی خودکامه یا سلسله مراتبی که در آن بالارتبگی و منزلت رابطه‌های اساسی رسیدن به قدرت هستند.

وی افزود: همچنین گذار از پراکندگی ساخت‌ها و ویژه‌کارهای اجتماعی، گذار از نظام‌های شفاهی ارتباطی به یک نظام یکپارچه خبری رسانه‌ای ارتباطی که در آن، کتاب، روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، تلگراف و .. در حال تکوین است و گذار از ساخت‌های روانی بسته و ایستا به ساخت‌های پویا.

خانیکی گفت: در بعد ارتباطی ارتباط عامل زاینده و ناهمسازی عامل بازدارنده است و عامل تعیین کننده آن همسازی است. در الگوی توسعه ملی تهرانیان کار ارتباطات تقویت پیوندهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کاهش فاصله‌های میان فرهنگ و ساختار سنتی و مدرن جامعه است.

وی افزود: تهرانیان تعبیر صریحی به کار می‌برد. وی در زمینه رشد فرهنگی، نقش رسانه‌ها را پیوند زدن نوآوری‌ها به درخت کهنسال و بارور سنت‌ها می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث ارتباطات توسعه نیاز به مطالعه تاریخی داریم. در کشور کارهای مهمی انجام گرفته است و دغدغه‌هایی وجود داشته تا در مدل‌های بازار گرفتار نشویم.

یک دانشکده مجهز به عینک گوگل

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

پزشکانی که در آینده در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا آیروین تحصیل خواهند کرد با وجود عینک گوگل در جهانی مملو از تکنولوژی غوطه‌ور خواهند شد.

براساس گزارش همشهری آنلاین از NBC، قرار است این محصول پوشیدنی گوگل در تمامی بخش‌های رشته پزشکی این دانشگاه،‌از کلاس‌های تشریحی گرفته تا اتاق عمل و آزمایشگاه‌ها، همراه دانشجویان پزشکی باشد.

دانشجویان سال سوم و چهارم پزشکی این دانشگاه نیز با آغاز ترم جدید می‌توانند به این عینک دسترسی داشته‌باشند،‌البته تنها 10 عدد از این محصول 1500 دلاری در اختیار دانشجویان سال آخر پزشکی قرار خواهد گرفت. 20 تا 30 دستگاه دیگر در ماه آگوست و همزمان با ورود دانشجویان سال اول و دوم پزشکی وارد دانشگاه خواهند شد.

به گفته رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه آیروین، تکنولوژی دیجیتال تجربه‌ بالینی تاثیرگذارتر و مناسب‌تری را در اختیار دانشجویان پزشکی قرار خواهد‌داد.

درحالی‌که دیگر دانشکده‌ها این عینک را در بخش‌هایی از دوره‌های آموزشی و تجربی به‌کار گرفته‌اند، دانشگاه آیروین اولین دانشگاهی است که از عینک گوگل در یک دوره کامل آکادمیک بهره خواهد برد. به گفته مقامات دانشکده پزشکی این دانشگاه،‌عینک گوگل به دانشجویان امکان می‌دهد دقیقا همان چیزی را ببینند که جراح می‌بیند.

همچنین قرار است این عینک‌ها در اختیار بیماران نیز قرار بگیرد تا دانشجویان بتوانند خود را از چشم بیمارانی ببینند که در برنامه‌های آموزشی شرکت می‌کنند. هزینه خریداری این عینک‌ها توسط فردی خیر که نامش توسط دانشگاه افشا نشده پرداخت شده‌است.


پخش زنده بین‌المللی یک جراحی با عینک گوگل

پزشکی بریتانیایی با به چشم داشتن عینک گوگل در حین جراحی توانست مراحل مختلف آن را در زمان حقیقی به تماشاچیانی از سرتاسر جهان نشان دهد.

براساس گزارش NBC ، دکتر شافی احمد در بیمارستان رویال لندن روی بیماری 78 ساله جراحی حذف بافت‌های سرطانی روده و کبد را انجام داد،‌ درحالی که عینک گوگل را به چشم داشت و این جراحی را مستقیم و به‌صورت آنلاین پخش می‌کرد.

هزاران دانشجوی پزشکی از سرتاسر جهان این جراحی را روی موبایل‌ها یا لپ‌تاپ‌های خود مشاهده کرده‌اند و حتی در زمان انجام جراحی پرسش‌هایی را مستقیما برای جراح ارسال کرده‌اند. این پرسش‌ها در گوشه چپ عینک جراح نمایش داده شده و جراح پاسخ آنها را به صورت کلامی می‌داد.

باوجود اینکه جراحان پیش از این نیز از عینک گوگل در اتاق‌های جراحی استفاده کرده‌اند، این اولین باری است که یک جراحی با استفاده از این عینک به‌صورت مستقیم در سرتاسر جهان پخش می‌شود. به گفته احمد استفاده از این تکنولوژی آموزش پیشرفته تکنولوژیکی به پزشکان و مراقبت پزشکی ایمن از بیماران را در آینده تضمین خواهد کرد.

نقشه زنده از حالت روحی ساکنان زمین

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

پژوهشگران استرالیایی شیوه نوینی برای نشان دادن احساسات ساکنان زمین و چگونگی تغییر فوری آن ارائه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان نقشه زنده ای از احساسات انسانی را بر اساس توییت هایی که آنها بر روی شبکه های اجتماعی قرار می دهند تهیه کرده اند، ابزاری که می تواند توییت ها را به طور زمان واقعی آنالیز کند.

سایت 'We Feel' روزانه 600 کلمه خاص را در 27 میلیون توییت بررسی می کند.

محققان موسسه بلک داگ و سازمان تحقیقات CSIRO استرالیا این نقشه را تهیه کرده اند. این نقشه کلمات میلیون ها توییت را برای نشان دادن دیدگاه زمان واقعی از احساسات ما آنالیز می کند.

سایت We Feel به دانشمندان کمک می کند چگونگی تغییر احساسات ما در طول زمان و به واسطه تغییرات در عوامل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مانند آب و هوا، موقع روز، اخبار یک مصیبت طبیعی یا بی ثباتی سیاسی دریابند.

آنها امیدوارند این ابزار بتواند به شناخت چگونگی تغییرات حالت روحی جمعی و اشتراکی ما و همچنین به نظارت سلامت روحی اجتماع کمک کرده و پیش بینی کند در کجا باید خدماتی برای بهبود سلامت روحی ارائه شود.

پروفسور هلن کریستنسن مدیر موسسه بلک داگ گفت: feel we نشان می دهند چگونه می توان از رسانه اجتماعی برای تشخیص سلامت روان ضعیف و نظارت بر تغییرات بر اساس زمان و مکان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: قدرت این اطلاعات را نمی تواند دست کم گرفت.

در حال حاضر محققان سلامت روان و برنامه های سلامت عمومی مرتبط از داده های جمعیتی افراد بالای پنج سال استفاده می کنند.

در این سایت حال روحی افراد بر اساس جنسیت زن، مرد و جنسیت نامشخص، نشان داده شده و حالت روحی افراد کشورهای مختلف با رنگهای مجزا، در ساعات مختلف مشخص می شود.

در این سایت حالت های شادی و خوشحالی با رنگ سبز سدری، عشق و دوست داشتن با رنگ سبز زیتونی، غم و ناراحتی با رنگ آبی، خشم و عصبانیت با رنگ سرخابی، ترس با صورتی شگفتی با رنگ زرد و احساساتی غیر از اینها با رنگ خاکستری نشان داده می شود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات در مورد ایران در ساعات مختلف و دیگر کشورها به سایت http://wefeel.csiro.au مراجعه کنند.

چند پرسش از مخالفان شبکه‌های اجتماعی

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

یک مدرس دانشگاه درباره‌ی برخورد سلبی با شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: پرسش من از کسانی که نگران این تکنولوژی‌ها هستند و آن‌ها را ابزاری برای جاسوسی اسراییل و ... می دانند، این است که مگر تمام این تهدیدها و جنبه‌های منفی نمی‌تواند در زندگی روزمره‌مان اتفاق بیفتد؟ مگر از همین تلفن‌ها نمی‌شود جاسوسی کرد؟ مگر از طریق ایمیل نمی‌شود اطلاعات را سرقت کرد؟

دکتر حسین امامی - پژوهشگر رسانه‌های نوین و تحلیلگر رسانه‌های اجتماعی - در گفت‌و‌گو با ایسنا، در پاسخ به این‌ پرسش که آیا می‌توان شبکه‌های اجتماعی را نادیده گرفت، در حالی که رییس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌های اخیرش، مردم را به حضور در شبکه‌های اجتماعی دعوت کرد؟ گفت: من از دو منظر به لزوم بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنم؛ اول رویکرد اسلامی و دوم نگاه تکنولوژیک. دین مبین اسلام به اجتماع اهمیت می‌دهد، به عبارتی، روح اجتماعی بودن در همه‌ی ابعاد و احکام دینی ما دیده می‌شود.

او ادامه داد: سخنان رییس‌جمهور درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی دقیقا مبتنی بر مباحث دینی و ملی ماست. رییس‌جمهور بر این نکته تأکید دارد که آن‌هایی که دغدغه‌ی دین دارند، بدانند بخواهیم یا نخواهیم، در آینده‌ی نزدیک، زندگی ما تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی قرار می‌گیرد و تغییراتی در سبک زندگی ما به‌وجود می‌آورد، پس بهتر است زودتر خود را آماده‌ی این فضا کنیم. البته تا امروز هم دیر شده است.

این مدرس دانشگاه یادآوری کرد: تا 15 سال پیش، همراه داشتن دوربین عکاسی یا عکس گرفتن در بیت‌الله الحرام و مسجد‌النبی، به قول شرطه‌های عربستان، حرام بود؛ ولی بعدها شرایط به سمتی پیش رفت که هر کسی آزادانه با خود تلفن همراه دوربین‌دار داخل مسجد برد. چطور آن امر حرام به اعتقاد گروهی، به مباح تبدیل شد؟ این‌ها جبر تکنولوژی است که آرام‌آرام همه‌چیز را تغییر می‌دهد.

او با تأکید بر این‌که رسانه‌های اجتماعی جزیی از واقعیت دنیای امروز و فردای ما هستند، توضیح داد: وقتی صحبت از زندگی دوفضایی می‌کنیم، نمی‌توانیم زندگی در فضای مجازی را نادیده بگیریم. تکنولوژی‌های نوین ارتباطی مانند باران است، انسان‌ها یاد گرفته‌اند، زیر باران چتر داشته باشند یا آن‌قدر خود را مقاوم کرده‌اند که آزادانه زیر باران می‌روند یا کاری می‌کنند که کمتر خیس شوند یا بیمار نشوند؛ ولی عده‌ای نمی‌خواهند اصلا مردم زیر باران بروند یا باران را ببینند، با این استدلال که شاید خیس شوند. رسانه‌های اجتماعی نیز مانند باران هستند؛ هم می‌توانند نعمت باشند و هم نقمت و گرفتاری. وظیفه‌ی مردم، مراقبت از خودشان و خانواده‌شان است و وظیفه‌ی دولتمردان حمایت و حفاظت از مردم.

این تحلیلگر رسانه‌های اجتماعی با اشاره به این‌که حفاظت و مراقبت مردم از رسانه‌های اجتماعی از طریق آموزش سواد رسانه‌یی به‌دست می‌آید، بیان کرد: به جای این‌که هر روز برخی سایت‌ها یا رسانه‌های مشخص به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده از معایب فیس‌بوک بنویسند، بهتر است درباره‌ی شیوه‌های استفاده از این رسانه‌های اجتماعی برای کارآفرینی، رونق کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات، جذب گردشگر، جلب مشارکت مردمی برای پیشبرد اهداف سازمانی و دولت بنویسند و این‌ها را به مردم یاد بدهند. به قول حافظ «عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو».

امامی با اشاره به تأثیر و نقش شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مانند رسانه‌های جمعی (مثل تلویزیون) عمل می‌کنند و می‌توانند بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ما تأثیر بگذارند. در شکل‌دهی به هویت و تغییر سبک زندگی کاربر نقش دارند و حتا بر جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک شخص نیز می‌توانند اثرگذار باشند.

این پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی درباره‌ی کم‌رنگ شدن نقش رسانه‌ها در برابر شبکه‌های اجتماعی، توضیح داد: در رسانه‌های جمعی، عده‌ای هستند که می‌گویند آنچه را که ما می‌گوییم، بشنوید، ببینید و بپذیرید؛ ولی در دنیای امروز، دیگر صحبت از این نیست، بلکه هر فردی خودش انتخاب می‌کند چه چیزی را بخواند یا بشنود. حتا فراتر از آن، هر کسی می‌تواند به‌تنهایی خودش یک رسانه باشد و پیامش را از طریق شبکه‌های اجتماعی به گوش مردم جهان برساند و در اطراف خودش، اجتماع کوچکی ایجاد کند، یعنی ارتباطات، چندسویه شده است. جامعه، شبکه‌وار به‌هم متصل شده است. به عبارتی، به مفهوم واقعی «اجتماعی» یا سوشیال نزدیک می‌شویم که بدون در نظر گرفتن فاصله‌ی زمانی و مکانی، اجتماعات کوچکی در کنار هم و متصل به‌هم در ابعاد جهانی به‌هم متصل شده‌اند و می‌توانند از احوال هم باخبر باشند.

او در پاسخ به این‌که آیا می‌توان با شبکه‌های اجتماعی برخورد سلبی داشت؟ گفت: متأسفانه تاریخ ارتباطات و رسانه در کشور ما نشان می‌دهد، از گذشته‌های دور، نگرش مسوولان به تکنولوژی، از جنبه‌ی مقابله با آن بوده و همیشه به جای استقبال از آن، به‌دنبال تهدیدها و چالش‌های ورود تکنولوژی بوده‌اند. این برخورد سلبی، ما را از فرصت‌ها و مزایای آن غافل می‌کند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در کشور ما، این است که شبکه‌های اجتماعی را زیاد از حد سیاسی می‌بینیم. اصلا در کشو‌رهای دیگر این‌گونه نیست. مصارف علمی، آموزشی، اقتصادی بر سایر جنبه‌های شبکه‌های اجتماعی ارجح است. ما باید این فضا را برای مردم آماده کنیم تا آن را تجربه کنند. باید بگوییم شبکه‌های اجتماعی چه قابلیت‌های مثبتی برای کارهای‌مان دارند و بگذاریم مردم در آن‌ها، تمرین دموکراسی کنند و یاد بگیرند در یک گفت‌وگوی جهانی و با تفکرات مختلف، مواجه شوند و از تفکرات ایرانی و اسلامی خود به‌طور منطقی دفاع کنند.

امامی اضافه کرد: به جای این‌که دولت بر رفتار مردم در این شبکه‌ها نظارت کند، خود مردم باید مسوولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشند. جان کلام رییس‌جمهور هم این بود که بهترین راهکار برای بهره‌گیری از این تکنولوژی‌های نوین، حضورهدفمند در شبکه‌های اجتماعی است و نه صرفا از روی سرگرمی و تفریح. این نوع حضور مردم جای هیچ نگرانی و دلواپسی ندارد.

یک پژوهشگر: اقبال به شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

یک پژوهشگر حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی تأثیر این شبکه‌ها معتقد است: نمی‌توانیم اقبال فزاینده به شبکه‌های اجتماعی را در میان مردم نادیده بگیریم، زیرا با حذف هر راهکار ارتباطی، به‌دلیل وجود خواست و دلیل اصلی ارتباط، راهکار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جایگزین به سرعت انتخاب و به‌کار گرفته می‌شود.

علی‌اکبر اکبری‌تبار - دانشجوی مقطع دکتری در رشته‌ی علوم اجتماعی و پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی - در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این‌که در شبکه‌های اجتماعی، با پدیده‌ای شبیه دنیای واقعی مواجه هستیم، ادامه داد: با توجه به این‌که شبکه‌های اجتماعی مجازی براساس منطق و روابط در جامعه، طراحی و تولید می‌شوند و در آن‌ها با فضایی شبیه دنیای واقعی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی مجازی را گونه‌ای از رسانه‌ها و وسیله‌های ارتباطی میان افراد جامعه ببینیم، آن‌گاه با توجه به خواست‌ها برای هرچه نزدیک‌تر کردن ارتباطات به دنیای واقعی و تلاش در راستای فراتر رفتن از محدودیت‌های جغرافیایی، زبانی، زمانی و مکانی، متوجه دلیل اقبال روزافزون کاربران و مردم نسبت به این شبکه‌ها می‌شویم.

او با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در کاهش محدودیت‌ها، گفت: با توجه به کارآیی رسانه‌های اجتماعی به‌طور کلی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌طور خاص، در حذف و کاهش محدودیت‌های مختلف جغرافیایی، زبانی، زمانی و ... و شباهت زیاد آن‌ها به زندگی افراد و بافت ارتباطات و شبکه‌ی اجتماعی در دنیای واقعی، تأثیر و حضور این شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد، رشدی فزاینده و روزافزون دارد و با اضافه‌ شدن کارکردهای جذاب و مفید به این شبکه‌ها و همچنین ارائه‌ی نسخه‌های جدیدتر با تطابق بیشتر با دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های قابل حمل و استفاده‌ی تقریبا همه‌جایی از این فضا، شاهد روند روزافزون و روبه رشد تأثیرگذاری و حضور مستمر این ابزارها و فناوری در زندگی روزمره‌ی مردم هستیم.

وی در ادامه به بیان مثالی پرداخت: خانواده‌ی کوچکی را تصور کنید که برای گذراندن یک روز در مکانی تفریحی خارج از تهران، در اینترنتی درباره‌ی مکان‌های تفریحی جست‌وجو می‌کنند. یکی از منابع قوی و ارزشمند در دسترس این خانواده، محتوایی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی درباره‌ی مکان‌های دیدنی اطراف تهران با ارائه‌ی عکس‌ها و فیلم‌های شخصی‌شان منتشر کرده‌اند و نظرات و دیدگاه‌های خود را نیز به اشتراک گذاشته‌اند و امکانات تفریحی، غذا و ... آن مکان‌ها را با جزییات و آدرس دقیق و ... طرح کرده‌اند. با توجه به این‌که این اطلاعات توسط کاربران متعدد و به شیوه‌ای مشابه جمع‌سپاری با نرخ تولید سریع و زیاد صورت می‌گیرد، عملا رسانه‌ی دیگری امکان تولید چنین محتوایی را ندارد.

اکبری‌تبار درباره‌ی این‌که با توجه به گستره و تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی، آیا این شبکه‌ها در حال کم‌رنگ‌تر کردن نقش رسانه‌های سنتی هستند؟ توضیح داد: از جمله ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی مجازی، سرعت ارسال و دریافت اطلاعات است که با توجه به بنیان و ماهیت جمعی تولید، انتقال و انتشار اطلاعات در آن‌ها، کمک می‌کند تا افراد سریع‌تر از هر نوع رسانه‌ی جمعی دیگری و مهم‌تر از آن، بدون محدودیت‌های عینی و ذهنی‌ای که جزو بدیهیات تولید و انتشار اخبار در رسانه‌های جمعی است، به اطلاعات دسترسی یابند.

او ادامه داد: با توجه به این‌که در دنیای واقعی نیز انتشار کلامی اطلاعات از طریق آشنایان، میزان باورپذیری بیشتری ایجاد می‌کند، این نوع چرخش اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی مجازی، شباهت زیادی به گونه‌ی ترجیحی و آشنای دریافت اطلاعات توسط مردم دارد و اقبال به آن نسبت به رسانه‌های جمعی که متولیان، فرستندگان و تولیدکنندگان پیام خاص و مشخصی دارند، بیشتر می‌شود و گویای روند فزاینده‌ی جایگزینی شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌عنوان منبع دریافت اخبار و اطلاعات کاربران با رسانه‌های جمعی رسمی است.

وی همچنین درباره‌ی برخورد سلبی با رسانه‌های اجتماعی، تصریح کرد: سیاست درست در برخورد با رسانه‌های اجتماعی به‌طور کلی و شبکه‌های اجتماعی مجازی، تلاش در راستای تمرکززدایی و افقی‌سازی نظارت بر فعالیت کاربران در این فضاهاست؛ به این معنی که نهادهای جامعه‌پذیر اصلی که تأثیرگذاری بالقوه‌ی بیشتری بر مخاطبان و بخصوص نوجوانان و جوانان می‌توانند داشته باشند، مانند خانواده و گروه هم‌سالان، مسوولیت نظارتی بگیرند و با آموزش کاربران و آگاهی‌بخشی درباره‌ی استفاده‌های مفید و مضر شبکه‌های اجتماعی مجازی، فرصت استفاده‌ی آگاهانه، هدفمند و مفید از این فضا به کاربران داده شود. به این طریق، نهادهای متولی فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، با جمع‌آوری، تدوین و انتشار اطلاعات مرتبط با انواع استفاده‌های ممکن از فضای مجازی و نیز ترغیب و حمایت از محققان به مطالعه‌ی علمی دقیق و مستمر این فضا و ویژگی‌های خاص کاربران ایرانی، امکان سیاست‌گذاری هدفمندتر و تأثیرگذارتر را فراهم می‌آورند.

کدام روزنامه‌ها بیشترین آگهی‌های دولتی را می‌گیرند؟

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشریات متقاضی برای دریافت آگهی‌های دولتی را رتبه‌بندی کرد؛ در این رتبه‌بندی، روزنامه‌های ایران، دنیای اقتصاد، جام‌ جم، خراسان و همشهری رتبه‌ی نخست را دارند.

به گزارش ایسنا، در این رتبه‌بندی که روی سایت معاونت مطبوعاتی منتشر شده، ملاک‌هایی مانند ترتیب انتشار، سابقه، ضریب کیفی، رنگ، صفحات و شمارگان ملاک قرار گرفته است.

همچنین معاونت مطبوعاتی اعلام کرده است: به‌منظور سامان‌دهی توزیع آگهی‌های دولتی در دستورالعمل جدید، نحوه‌ی رتبه‌بندی و کسب امتیاز نشریات متقاضی دریافت آگهی‌های دولتی تعیین شده است.

بر این اساس، جدول رتبه‌بندی نشریات سراسری از این پس، مبنای محاسبه‌ی آگهی‌های دولتی خواهد بود. در این ارتباط، چند نکته اهمیت دارد:

1- به نشریاتی که گستره‌ی توزیع آن‌ها به‌صورت سراسری انجام نمی‌شود، آگهی دولتی تعلق نمی‌گیرد و از فهرست رتبه‌بندی نشریات سراسری حذف خواهند شد.

2- در صورت مشاهده‌ی مغایرت در اطلاعات مندرج در جدول، نشریات می‌توانند مراتب را جهت بررسی و رسیدگی موضوع به اداره‌ی تمرکز و توزیع آگهی‌های دولتی اعلام کنند.

3- ضریب کیفی اعلام‌شده در جدول، مربوط به بررسی نشریات در بهمن‌ماه سال 92 است و ضریب کیفی جدید به‌زودی جایگزین می‌شود.

4- رتبه‌بندی نشریات، هر شش‌ماه یک‌بار مورد بازنگری قرار می‌گیرد و از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

در جدول رتبه‌بندی، روزنامه‌های اطلاعات، خبر ورزشی و کیهان رتبه‌ی دوم را به‌دست آوردند.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات در پاییز

Posted: 30 May 2014 07:54 AM PDT

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات اعلام کرد: برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات، دو تاریخ مشخص شده است.

علی‌اکبر بهبهانی - رییس تعاونی مطبوعات کشور - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که مشخص کردن زمان دقیق برگزاری نمایشگاه مطبوعات به شرایط مصلای تهران بستگی دارد، اظهار کرد: اگر در آبان‌ماه 93 مصلا در اختیار ستاد نماز جمعه قرار نگیرد، نمایشگاه مطبوعات در آبان‌ماه برگزار می‌شود؛ اما اگر مصلا در اختیار ستاد نماز جمعه باشد، نمایشگاه مطبوعات هفته‌ی دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

او درباره‌ی این‌که آیا تشکل‌ مدیریتی مطبوعات قرار است کارهای مربوط به نمایشگاه را انجام دهد‌؟ گفت: امسال در راستای سیاست دولت مبنی بر خصوصی‌سازی، معاونت مطبوعاتی کار برگزاری نمایشگاه را به شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات سپرده است.

بهبهانی همچنین درباره‌ی جزییات برگزاری نمایشگاه و نحوه‌ی داشتن غرفه، توضیح داد: برنامه‌ریزی‌ها هنگامی انجام می‌شود که زمان نهایی برگزاری نمایشگاه مطبوعات مشخص شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران غیردولتی‌، تعاونی مطبوعات کشور‌، انجمن مدیران مسوول نشریات کشور‌ و انجمن نشریات کشاورزی تشکیل شده است.

گوگل و فیس بوک بهترین شرکت‌ها برای کار کردن

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

تازه‌ترین نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که دو شرکت گوگل و فیس بوک بهترین مکان‌ها برای کار کردن در آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت کاریابی آمریکایی گلس‌دور (Glassdoor) در تازه‌ترین گزارش خود عنوان کرده است که شرکت‌های گوگل، فیس بوک و خرده فروشی کاستکو (Costco) به کارمندان خود بهترین پکیج حقوق و مزایا را ارائه می‌دهند.

این مطالعه نشان می‌دهد که از مجموع پنج شرکت برتر برای کار کردن در آمریکا چهار شرکت در زمینه فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های برتر فعالیت می‌کنند.

بر این اساس شرکت گوگل در صدر این فهرست قرار دارد و میانگین حقوق کارمندان این شرکت در آمریکا 119 هزار دلار در سال است حال آنکه کارمندان گوگل دسترسی رایگان به امکانات مختلفی از جمله سالن بدنسازی، بیلیارد و ماشین لباسشویی خودکار دارند.

در همین حال شرکت فیس بوک پس از خره فروشی Costco در مکان سوم این فهرست جای گرفته است و استقلال کارمندان فیس بوک یکی از مهمترین دلایل قرار گرفتن آن در چنین جایگاهی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت ادوب نیز پس از فیس بوک مکان چهارم را به خود اختصاص داده است حال آنکه در انتهای لیست و در جایگاه بیست و پنجم شرکت ای‌بی قرار دارد.

آغاز بزرگترین پژوهش جهان در مورد تأثیر تلفن همراه بر مغز کودکان

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

بزرگترین مطالعه جهان در مورد امکان تأثیرگذاری تلفن‌های همراه بر مغز کودکان توسط دانشمندان انگلیسی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این پژوهش یک میلیون پوندی به بررسی امکان تحت تاثیر قرار گرفتن حافظه، توجه و دیگر مهارتهای فکری توسط تابشهای دستگاههای تلفن همراه خواهد پرداخت.

نتایج این پژوهش که شامل 2500 کودک با سن 11 و 12 سال است، به ارتقای هشدارها برای والدین در مورد سطوح ایمن استفاده از این دستگاهها کمک خواهد کرد. دستورالعمل‌های کنونی دارای قدمتی 10 ساله هستند.

تقریبا حدود 70 درصد کودکان 11 و 12 ساله بریتانیایی اکنون دارای تلفن همراه هستند و این ارقام در سن 14 سالگی به 90 درصد می‌رسد.

هیچ گونه شواهد قطعی در مورد آسیب تلفن همراه به سلامت بزرگسالان گزارش نشده است اما یک پژوهش در ماه گذشته نشان داد افرادی که بیشتر از 15 ساعت در ماه – یا نیم ساعت در روز- از تلفن همراه استفاده می‌کنند، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مغز قرار دارند.

تصور می‌شود که کودکان به دلیل سیستمهای عصبی در حال رشد و جمجمه ضعیف‌تر آنها که می‌تواند سطوح بیشتر انرژی را جذب کند، در برابر زیانهای تلفن همراه آسیب‌پذیرتر هستند.

پل الیوت، پروفسور محیط زیست و بهداشت دانشگاه امپریال کالج لندن، رهبری این پژوهش را بر عهده دارد.

به گفته الیوت، لوبهای فروتال و تمپورال مغز به محل استفاده تلفن‌های همراه نزدیک هستند. زمانی که کودکان وارد مقطع راهنمایی می‌شوند، مغز آنها بویژه در بخش لوب فرونتال – مسئول استدلال و حافظه کاربردی- و لوب تمپورال – مسئول کلام- هنوز در حال رشد است.

محققان معتقدند که در تلفنهای همراه جدید میزان مواجهه با امواج رادیویی کمتر بوده و این میزان در مدلهای مختلف، متفاوت است.

این دانشمندان به بیش از 160 مدرسه راهنمایی در منطقه بیرونی لندن دعوت‌نامه‌هایی را برای به عضویت درآوردن دانش‌آموزان با سن 11 و 12 سال به پژوهش خود ارسال کردند.

از والدین این دانش‌آموزان خواسته خواهد شد تا اجازه بدهند فرزندانشان در ارزیابی‌های آنلاین مهارتهای شناختی محققان شرکت کرده و اطلاعاتی را در مورد شیوه زندگی و سطح استفاده از تلفن همراه شامل داده‌های شرکتهای تلفن همراه را ارائه کنند.

برخی از کودکان به دستگاههای نظارتی برای بررسی سطوح مواجهه آنها با امواج رادیویی مجهز خواهند شد.

در پایان این پژوهش سه ساله، کودکان در آزمایشات دیگر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این مطالعه برای مقایسه از گروه کودکان بدون تلفن همراه استفاده نخواهد کرد چرا که پیدا کردن گروهی از افراد که تلفن همراه بکار نمی‌برند، غیرممکن است. با اینحال ممکن است برخی از کودکان در این پژوهش تلفن همراه نداشته باشند.

محققان در این پژوهش سعی خواهند کرد نسبت هر گونه تغییر چشمگیر با کاربرد تلفن همراه یا تاثیرات دیگر را شناسایی کنند. یافته‌های این پژوهش که به سفارش وزات بهداشت انجام خواهد شد، قرار است تا سال 2018 ارائه شوند. هزینه این پژوهش موسوم به بررسی شناختی، نوجوانان و گوشی‌های تلفن همراه بین شرکتهای تلفن همراه و سازمانهای بهداشت تقسیم خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌هایی که در سال 2000 تنظیم شده و در سال 2005 با تغییرات بسیار کوچکی همراه بودند، کودکان زیر 16 سال باید تنها برای تماسهای ضروری از تلفن همراه استفاده کنند. همچنین تا جای ممکن در زمان برقراری تماس بهتر است کودکان از ابزارهای دست آزاد یا پیامک استفاده کنند. در صورت برقراری تماس تلفنی با دستگاه نیز بهتر است زمان آن کوتاه باشد.

ممنوعیت استفاده از ویندوز 8 در ادارات دولتی چین

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

دولت چین استفاده از سیستم عامل ویندوز 8 را بر روی کامپیوترهای ادارات دولتی ممنوع کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز قانونگذاری دولت مرکزی چین با صدور دستوری اعلام کرد که نصب ویندوز 8 که آخرین نسخه ازسیستم عامل شرکت مایکروسافت به شمار می‌رود بر روی کامپیوترهای ادارات دولتی ممنوع است.

گفته شده است که تصمیم جدید دولت چین به دلایل مسائل امنیتی و پس از آن اتخاذ می‌شود که شرکت مایکروسافت به تازگی از حمایت خود از سیستم عامل ویندوز ایکس پی دست برداشته است.

سیستم عامل ویندوز ایکس پی در چین بسیار محبوب است و بسیاری از کامپیوترها در این کشور همچنان با این سیستم عامل کار می‌کنند و عدم حمایت مایکروسافت از این نسخه از سیستم عامل ویندوز خشم کاربران چینی را به دنبال داشته است.

در واکنش به این تصمیم شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی در این خصوص عنوان کرد: ما همکاری نزدیکی با نهادهای مسوول در چین داشته‌ایم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا محصولاتمان با نیازها و قوانین چین مطابقت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از 50 درصد از کامپیوترها در چین با سیستم عامل قدیمی ویندوز ایکس پی کار می‌کنند.

نشست تخصصی مستندسازی تجربه فیلم‌سازی سریال مختار نامه برگزار خواهد شد

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

نشست تخصصی «مستندسازی آموزشی و پژوهشی تجربه‌های فیلمسازی در ایران و نقش آن در توسعه هنر و صنعت سینمای ایران» در تاریخ 11 خرداد ماه از ساعت 10 تا 12 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این نشست که به مطالعة فرآيند تولید سریال مختارنامه اختصاص دارد، مهتاره علیزاده، پژوهش‌گر هنر و مجری پروژة مستند‌نگاری این سریال سخنرانی خواهد کرد. او در این نشست در دو گفتار با عنوان «مستندنگاری آموزشی: از ایده تا اجرا» و «مستندسازی آموزشی در آینده» یاقته‌های آموزشی و پژوهشی خود از حضور در سریال مختارنامه را ارائه خواهد کرد. نمایش نمونه مستند‌های پژوهشی مربوط به سریال مختار نامه از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی است.

علیزاده از سال 1386 با حضور در پروژة سینمایی مختارنامه حضور یافت و تلاش کرد تا تجربه‌های هنرمندان در زمینه‌های مختلفی چون جلوه‌های ویژه، طراحی گریم، طراحی صحنه سینمایی و تلویزیونی، طراحی لباس، مدیریت طراحی، دوبله، آهنگسازی فیلم و غیره را در قالب مجموعه‌ای پژوهشی، ثبت، تدوین و منتشر کند که حاصل آن چندین جلد کتاب، مصاحبه‌های تصویری با عوامل فیلم و تهیه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای است. به گفتة او دانش ما از شیوة کارگردانان، طراحان و بازیگران بزرگ محدود به خاطره‌ها و روایات پراکنده است: «جبران این خسران به راحتی با ایجاد یک بخش فعال پژوهشی و یا همکاری دو جانبه دانشگاه ها و مؤسسات و مراکز تولید کننده فیلم و سریال در بدنه سینما جهت مطالعه آثار بزرگ در حال ساخت و تولید کنونی میسر می شود».

به گفتة او در حالی که در کشورهای توسعه یافته دستاوردها و روش‌های منظم و دقیق ثبت می‌شود، پژوهش‌های عرصه هنر و سینما بیشتر محدود به مباحث تئوری و جدای از نمونه های زنده در حال اجرا، بیشتر در قالب پژوهش های کتابخانه ای و گردآوری و باز تولید همان منابع موجود انجام می گیرد: « ایجاد فضایی جهت ارتباط بین آموزش و تولید سینمایی، اصل لازم برای تغییر این شرایط است.»

علیزاده امیدوار است که اجرا و انتشار مستندسازی پژوهشی او برای اولین بار در ایران، به کاهش برخی از معضلات بزرگ سینمای ایران کمک کند و حاصل این تلاش ها بالا رفتن کیفیت اجرایی سینما و خصوصاً ساخت سریال‌ها و فیلم‌های پرهزینه و فاخر بینجامد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در حد فاصل میان چهارراه و میدان ولیعصر، نبش خیابان دمشق قرار دارد.

برگزیده جایزه «روزنامه‌نگاری امید» معرفی شد

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی خصوصی «روزنامه‌نگاری امید» با گرامی‌داشت یاد دکتر کاظم معتمدنژاد و دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی و تقدیر از «آمنه شیرافکن» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم، فیلمی شامل سخنان مرحوم باستانی پاریزی - مورخ، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران - و مرحوم معتمدنژاد - روزنامه‌نگار و حقوقدان ایرانی - که به دوره‌های پیشین برگزاری جایزه‌ی امید مربوط بود، پخش شد. همچنین هدیه‌ای از سوی خانواده‌ی باستانی پاریزی به آمنه شیرافکن اهدا شد.

کسانی مانند محمود دعایی - مدیرمسوول روزنامه ی اطلاعات -، هادی خانیکی - استاد رشته‌ی ارتباطات -، هادی حیدری و داوود احمدی مونس (آروین) - کارتونیست -، علی دهباشی - سردبیر مجله‌ی بخارا -، گیتی الهی - همسر مهدی سمسار -، علیرضا خانی - سردبیر روزنامه‌ی اطلاعات -، پرویز براتی - روزنامه‌نگار - در این مراسم حضور داشتند.

آمنه شیرافکن، فارغ‌التحصیل رشته‌های مطالعات زنان و روزنامه‌نگاری است. او سابقه‌ی فعالیت در روزنامه‌ها و نشریاتی مانند شرق، اعتماد ملی، اعتماد، سرمایه، اندیشه پویا، فرهیختگان، ایران‌دخت، شهروند امروز و ... را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد.

اسنودن یک سال دیگر در روسیه می‌ماند

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که از روسیه تقاضای تمدید پناهندگی موقت خود برای یک سال دیگر می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، اسنودن روز پنجشنبه گفت: زمانی که مدت پناهندگی یک ساله من به اتمام رسید، از سازمان مهاجرت روسیه تقاضای تمدید آن برای یک سال دیگر می کنم.

وی همچنین به علاقه شدید خود برای بازگشت به خانه اش در آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد جای دیگری بروم، ترجیح می دهم این مکان خانه ام در آمریکا باشد.

به گفته اسنودن، تصمیم برای عفو وی باید توسط جامعه آمریکا و دولت این کشور اتخاذ شود.

وی افزود: سرنوشت خود را در اولویت نمی دانم، بلکه مهم تر از آن تغییر برنامه استراق سمع سازمان های اطلاعاتی آمریکا است تا از این طریق به خانواده خود که در آمریکا بسر می برد، کمکی کرده باشم.

اسنودن افزود که خود را میهن دوست و نه خائن می داند.

وی گفت: میهن دوستی به آن معنی است که از کشور خود و مردم آن دفاع کنی.

اسنودن خاطرنشان کرد: سازمان های اطلاعاتی آمریکا به اقدامات غیرقانونی متوسل می شوند که در آن کوچکترین احترام به مردم و جامعه وجود ندارد و این نقض آشکار قانون اساسی آمریکا است.

وی افزود: این مساله انگیزه من برای افشای اطلاعات محرمانه در مورد استراق سمع مکالمات تلفنی و مکاتبات الکترونی بود.

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که سازمان های اطلاعاتی این کشور از حجم واقعی اطلاعات اخذ شده از سامانه های این مراکز اطلاع ندارند.

اسنودن همچنین به نواقص در سیستم نگهداری اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که امکان سرقت آن را به آسانی حتی برای افراد غیرحرفه ای فراهم می کند.

اسنودن ماه ژوئن سال گذشته پس از آنکه افشا کرد دولت آمریکا با کنترل تماس های تلفنی و اینترنتی شهروندان و دولت های مختلف در حال جاسوسی از آنها بوده است، تحت پیگرد واشنگتن قرار گرفت و پس از فرار از آمریکا و سفر به هنگ کنگ، سر از فرودگاه بین المللی مسکو درآورد.

وی در ماه سپتامبر سال گذشته از روسیه پناهندگی سیاسی موقت گرفت.

افشاگری های اسنودن که از طریق برخی رسانه های غربی از جمله روزنامه انگلیسی گاردین صورت گرفت، پرده از جاسوسی‌های گسترده آمریکا در سطح جهانی کنار زده و مسایل و مشکلات زیادی را در روابط واشنگتن با کشورهای مختلف از جمله متحدان نزدیکی همچون آلمان به وجود آورده است.

تبلت مترجم برای نیروهای مسلح آمریکایی

Posted: 30 May 2014 07:37 AM PDT

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمريكا (DARPA) پروژه‌ای ارائه کرده است که بر اساس آن تبلت‌های جدید نیروهای مسلح به یک مترجم هوشمند تبدیل می‌شوند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، این تبلت‌ها که قرار است به برنامه BOLT مجهز شوند ارتباط سربازان آمریکایی را با مردم محلی در خاک‌های خارجی آسان می‌کند. حدود سه سال است که «دارپا» که زیر نظر مستقیم وزارت دفاع آمریکا است روی این پروژه‌ کار می‌کند.

برنامه BOLT تلاشی است برای یافتن راهی برای ترجمه خودکار و تجزیه و تحلیل زبان‌های گوناگون. این برنامه قادر است به صورت خودکار زبان گوینده را به زبان‌های دیگر به‌صورت گفتار و نوشتار ترجمه کند. نسخه نمایشی این برنامه اخیرا در واشنگتن به نمایش درآمد و مقامات نظامی اعلام کردند که انتظار می‌رود با برنامه BOLT به یک تبلت مترجم دست یابیم.

طبق این برنامه سربازان آمریکایی به زبان خودشان حرف می‌زنند و برنامه بلافاصله پس از شناسایی صدای کاربر آن را به زبان محلی ترجمه می‌کند. دارپا در نظر دارد نسخه اولیه این طرح را تا قبل از سال ۲۰۱۴ ارائه کند.

۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

Re: Fwd: : مناظره ادبی

درود فراوان به همه دوستان رادیو گلها وبا تشکر از ارسال قطعات ادبی با ارزش شما دوستان گرامی .


From: 'Massi Vishka' via دوستان راديو گلها <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
To: "Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com" <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
Sent: Wednesday, 28 May 2014, 22:05:56
Subject: Fw: Fwd: : مناظره ادبی



On Thursday, May 23, 2013 7:07 PM, mohamadreza Noormohamadi <mnoormohamadi@yahoo.com> wrote:




  
سیمین بهبهانی


یا رب مرا یاری بده ، تا خوب آزارش کنم
هجرش دهم ، زجرش دهم ، خوارش کنم ، زارش کنم
از بوسه های آتشین ، وز خنده های دلنشین
صد شعله در جانش زنم ، صد فتنه در کارش کنم
در پیش چشمش ساغری، گیرم ز دست ديگری
از رشک آزارش دهم ، وز غصه بیمارش کنم
بندی به پایش افکنم ، گویم خداوندش منم
چون بنده در سودای زر ، کالای بازارش کنم
گوید میفزا قهر خود ، گویم بخواهم مهر خود
گوید که کمتر کن جفا ، گویم که بسیارش کنم
هر شامگه در خانه ای ، چابکتر از پروانه ای
رقصم بر بیگانه ای ، وز خویش بیزارش کنم
چون بینم آن شیدای من ، فارغ شد از احوال من
منزل کنم در کوی او ، باشد که دیدارش کنم


جواب ابراهیم صهبا به سیمین بهبهانی :

یارت شوم ، یارت شوم ، هر چند آزارم کنی
نازت کشم ، نازت کشم ، گر در جهان خوارم کنی
بر من پسندی گر منم ، دل را نسازم غرق غم
باشد شفا بخش دلم ، کز عشق بیمارم کنی
گر رانیم از کوی خود ، ور باز خوانی سوی خود
با قهر و مهرت خوشدلم کز عشق بیمارم کنی
من طایر پر بسته ام ، در کنج غم بنشسته ام
من گر قفس بشکسته ام ، تا خود گرفتارم کنی
من عاشق دلداده ام ، بهر بلا آماده ام
یار من دلداده شو ، تا با بلا یارم کنی
ما را چو کردی امتحان ، ناچار گردی مهربان
رحم آخر ای آرام جان ، بر این دل زارم کنی
گر حال دشنامم دهی ، روز دگر جانم دهی
کامم دهی ، کامم دهی ، الطاف بسیارم کنی


جواب سیمین بهبهانی به ابراهیم صهبا :

گفتی شفا بخشم تو را ، وز عشق بیمارت کنم
یعنی به خود دشمن شوم ، با خویشتن یارت کنم؟
گفتی که دلدارت شوم ، شمع شب تارت شوم
خوابی مبارک دیده ای ، ترسم که بیدارت کنم


جواب ابراهیم صهبا به سیمین بهبهانی :

دیگر اگر عریان شوی ، چون شاخه ای لرزان شوی
در اشکها غلتان شوی ، دیگر نمی خواهم تو را
گر باز هم یارم شوی ، شمع شب تارم شوی
شادان ز دیدارم شوی ، دیگر نمی خواهم تو را
گر محرم رازم شوی ، بشکسته چون سازم شوی
تنها گل نازم شوی ، دیگر نمی خواهم تو را
گر باز گردی از خطا ، دنبالم آیی هر کجا
ای سنگدل ، ای بی وفا ، دیگر نمی خواهم تو را


جواب رند تبریزی به سیمین بهبهانی و ابراهیم صهبا :

صهبای من زیبای من ، سیمین تو را دلدار نیست
وز شعر او غمگین مشو ، کو در جهان بیدار نیست
گر عاشق و دلداده ای ، فارغ شو از عشقی چنین
کان یار شهر آشوب تو ، در عالم هشیار نیست
صهبای من غمگین مشو ، عشق از سر خود وارهان
کاندر سرای بی کسان ، سیمین تو را غمخوار نیست
سیمین تو را گویم سخن ، کاتش به دلها می زنی
دل را شکستن راحت و زیبنده ی اشعار نیست
با عشوه گردانی سخن ، هم فتنه در عالم کنی
بی پرده می گویم تو را ، این خود مگر آزار نیست؟
دشمن به جان خود شدی ، کز عشق او لرزان شدی
زیرا که عشقی اینچنین ، سودای هر بازار نیست
صهبا بیا میخانه ام ، گر راند از کوی وصال
چون رند تبریزی دلش ، بیگانه ی خمار نیست


عتاب شمس الدین عراقی به رند تبریزی:

ای رند تبریزی چرا این ها به آن ها می کنی
رندانه می گویم ترا ،کآتش به جان ها می کنی
ره می زنی صهبای ما ای وای تو ای وای ما
شرمت نشد بر همرهان ، تیر از کمان ها می کنی؟
سیمین عاشق پیشه را گویی سخن ها ناروا
عاشق نبودی کین چنین ، زخم زبان ها می کنی
طشتی فرو انداختی ، بر عاشقان خوش تاختی
بشکن قلم خاموش شو ، تا این بیان ها می کنی
خواندی کجا این درس را ، واگو رها کن ترس را
آتش بزن بر دفترت ، تا این گمان ها می کنی
دلبر اگر بر ناز شد ،افسانه ی پر راز شد …
دلداده داند گویدش : باز امتحان ها می کنی
معشوق اگر نرمی کند ، عاشق ازآن گرمی کند!
ای بی خبر این قصه را ، بر نوجوان ها می کنی؟
عاشق اگر بر قهر شد ، شیرین به کامش زهر شد
گاهی اگر این می کند ، بر آسمان ها می کنی؟
او داند و دلدار او ، سر برده ای در کار او
زین سرکشی می ترسمت ، شاید دکان ها می کنی
از (بی نشان) شد خواهشی ، گر بر سر آرامشی
بازت مبادا پاسخی ، گر این ، زیان ها می کنی







--

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «دوستان راديو گلها» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.


۱۳۹۳ خرداد ۶, سه‌شنبه

[لیمو:14462]: عید مبعث مبارک

ضمن تبریک روز مبعث پیامبر بزرگ اسلام آهنگی رو پیشکش دوستان می کنم که به گوش همه آشناست و شنیدنش هر گز تکراری نمیشه . ترانه ای از خواننده
​خوب ترانه ی "بوی عیدی " فرهاد مهراد....

"الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم"
حكومت و زمامداري ممكن است با وجود كفر دوام بياورد امّا با بودن ستم پايدار نخواهد ماند


والا پيام دار محمد

   گفتي كه يك ديار هرگز به           ظلم و جور نمي ماند

بر پا و استوار                     هرگز! هرگز!
  والا پيام دار محمد
             آنگاه تمثيل وار كشيدي                عباي وحدت بر سر پاكان روزگار
   والا پيام دار محمد
               آآآ در تنگ پر تبرك آن نازنين عبا               ديرينه اي محمد جا هست
                 بيش و كم آزاده را                                  كه تيغ كشيده است بر ستم
     والا پيام دار محمد
                 گفتي كه يك ديار هرگز به                        ظلم و جور نمي ماند
                بر پا و استوار                                              هرگز! هرگز!

     والا پيام دار محمد

       آنگاه تمثيل وار كشيدي                         عباي وحدت بر سر پاكان روزگار
 در تنگ پر تبرك آن نازنين عبا                     ديرينه اي محمد جا هست
       بيش و كم آزاده را                                  كه تيغ كشيده است بر ستم
      والا پيام دار محمد




نید...










 
 




--
امروز اولین روز از باقیمانده ی عمرشماست، قدرش رو بدونید...

--
پانویس:
- ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم.
(امام خامنه ای حفظه الله)
---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «لیمو »« Lemon» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به lymoo+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای پست به این گروه، ایمیلی به lymoo@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/lymoo بازدید کنید.
برای مشاهده این گفتگو در وب از https://groups.google.com/d/msgid/lymoo/CABCjCQ6iAp0Eco0%2B0P4taqVib28EFuPKODg10KVAu3gO0gMgjw%40mail.gmail.com بازدید کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

۱۳۹۳ خرداد ۵, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


نشست «مستندسازی تجربه‌های فیلمسازی در ایران» برگزار می شود

Posted: 26 May 2014 01:42 PM PDT

نشست علمي تخصصی «مستندسازی تجربه‌های فیلمسازی در ایران و نقش آن در توسعه هنر و صنعت سینمای ایران: مطالعة سریال مختار‏نامه همراه با نمايش تصاوير منتشر نشده از پشت صحنه اين سريال» روز یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 10 الی 13 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.


در این نشست که توسط پژوهشکده هنر و رسانه برگزار می‌شود، خانم مهتاره ‏علیزاده، پژوهشگر هنر و مجری پروژه مستند‌نگاری سریال مختارنامه، ضمن ارائه یافته‌های آموزشی و پژوهشی خود، پيرامون دو گفتار با عنوان «مستندنگاری آموزشی: از ایده تا اجرا» و «مستندسازی آموزشی در آینده» همراه با نمایش نمونه مستند‌های پژوهشی سریال مختار‏نامه سخنراني خواهند كرد.


مهم ترین محورهاي مورد بحث در این نشست علمي عبارتند از:

معرفی پژوهش مستندسازی آموزشی سریال مختار

فرآيند مستندسازی و ثبت اطلاعات و تجربیات

ضرورت و اهمیت پژوهش‌های میداتی در پروژه‌های فیلمسازی دیگر

نحوه طراحی و اجرای پژوهش‌های مستندنگارانة آموزشی در حین تولید

مشکلات، راهکار‌ها و دستاوردهای قابل انتظار


اين نشست روز یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 10 الی 13 به نشاني تهران، خيابان وليعصر (عج) پایين تر از ميدان وليعصر (عج) خيابان دمشق، شماره 9، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار مي‌شود.

در اين نشست صحنه‏ هايي از روند ساخت سريال مختارنامه نيز نمايش داده خواهد شد.

حضور دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران علاقه مند در اين نشست آزاد است.

۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

شيوه صحيح آموزش






















لحظات نفس گیر نجات یک کودک 12 ماهه که از طبقه دوم ساختمان سقوط میکند





حجم 1 مگابایت

Download




برترین کامنتی که برای این کلیپ گذاشته شده بود. نیاز به ترجمه هم فکر نمیکنم داشته باشه

You say there is no God But see! That is the man God gave him the strength and the place to save the baby








گلادیاتور 


















خیلی خوشکله 
















دوستان حتما در این لینک قبلا ماجرای اون دوتا دختر که تصادف کردن رو خوندید و کلیپشون هم دیدید. خواستم به اطلاع برسونم کلیپشون جهانی شد و باز هم حماسه سازانی از ایران قله های شهرت جهانی رو فتح کردند  







حالا گذشته از اینکه کاربرای سایت های معروف خارجی از جمله "دیلی میل" کلی به این دوتا دختر بد و بیراه گفتن ، یه سری از این خارجکی ها نشون دادن تو دلقک بازی دست کمی از نسخه های وطنی ندارن. ورداشتن کلیپ مشابه درست کردن  




و اینکه بالاخره ماهم تونستیم به فرهنگ آمریکایی تهاجم کنیم و کلیپ صادر کنیم! شیطان بزرگ به زانو در اومد 





حجم 500 کیلوبایت

Download




ویدئوی اون دخترها هم فقط توی یوتیوب تا این لحظه یک میلیون و ششصد هزار بازدید داشته. کاربرای خارجی کامنتای جالبی هم گذاشتن. خیلی هاشون اسم آهنگی که داخل کلیپ خونده میشه رو خواستن بدونن برن دانلودش کنن. بعد یه ایرانی هم رفته متن آهنگ رو ترجمه کرده براشون  



1st lady: to hazeri baraye eshghemun chikar koni -> In English: what are you ready to do for our love?
2nd lady: vase eshghemun, midam ghalbamo, be che asuni midam junamo---> in English: for your love, I'm ready to give my heart, and easily I'm ready to sacrifies myself for you.....(then accident occurred) XD!!! 




یکیشون نوشته: این ویدئو پایانی بهتر از این نمیتونس داشته باشه !



یه عده شون هم پای عربستان سعودی رو کشیدن وسط از آن جهت که به خانم هاشون اجازه رانندگی نمیدن،(البته بعضی هاشون از رانندگی اینا تعجب کرده بودن و گفتن مگه تو کشورهای اسلامی زنان حق رانندگی دارن؟) که این مقایسه خشم کاربران ایرانی رو برانگیخت  برای نمونه: تصور کنید یکی از مردان عرب سعودی این فیلم رو تماشا کنه میگه: دیدید؟ نگفتم بهتون؟



بعضی هاشون هم آرایش غلیظ اونها رو به سخره گرفتن نوشتن: نگران نباشید اونا زنده موندن. اون لایه آرایش روی صورتشون از ایربگ هم بهتر عمل میکنه





و این کامنتا هم جالب بودن





اولی نوشته بلایی که حق طبیعیشون بود سرشون اومد ! بعد یکی پرسیده: رو چه حساب میگی حقشون بود؟ آندری پاسخ داده: آخه کدوم احمقی همزمان رانندگی میکنه، آواز میخونه، از خودش فیلمبرداری میکنه، فرمونم ول میکنه؟ ها؟ بعد یکی اومده نوشته: یه دختر ! 






در این مورد خواستید بیشتر بخونید اینجا رو کلیک کنید






این ویدئو هم از سری ویدئوهای مشابه که دقیقه 90 به دستمون رسید





حجم 400 کیلوگرم

Download











انتقام.... 














حماسه ای که چند روز پیش ماموران شجاع آتش نشانی تهران در نجات ۲۰ نفر از شهروندانمان آفریدند دست کمی از حماسه رزمندگانی که خرمشهر را آزاد کردند نداشت…
دست مریزاد







برای دیدن بقیه عکس ها اینجا رو کلیک کنید











من از همینجا دست و بال مخترع این وسیله رو میبوسم !!! دهن دندونای ما سرویس میشه هردفعه 














فــرش هایــی از جنــس توهـــم نــوری (فــروشگاه بازی رایانــه یی در پاریــس)














کسی که پاهایش بوی بد می دهد را اینطور مجازات کنید 















پسره 15 ساله اومده نوشته :

یک ماه و نیمه کسی عاشقانه بوسم نکرده ...!



والا من آخرین بوسم ماله ۲ ساله گیم بود ...

اونم داییم سرمو ماچ کرد ...

بعدم پرتم کرد هوا یادش رفت منو بگیره ...!!! 

















































آپدیت های گیزمیز




عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت

 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

برای دریافت ایمیل های ما کلیک کنید و عضو شوید
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


​​

--
-- اگر مایل به دریافت ایمیل های این گروه نیستید کافیست یک ایمیل با عنوان "لغو عضویت" به آدرس زیر ارسال کنید
 
Mansour.Ghiyamat@gmail.Com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "M G Group" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mansourghiyamat+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.