۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

استخدام 100 هزار نگهبان محله در برنامه چشم‌انداز پنج ساله

استخدام 100 هزار نگهبان محله در برنامه چشم‌انداز پنج ساله

» سرویس: اجتماعي - حوادث

کد خبر: 91031609197

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰

 

رييس مرکز انتظام پليس پيشگيري ناجا، به کارگيري 100 هزار نگهبان در موسسات خدمات حفاظتي سراسر کشور را مهمترين برنامه مرکز انتظام در برنامه چشم‌انداز پنج ساله دانست و گفت: با به کارگيري اين نيروها در امر پيشگيري از جرم در نقاط مختلف كشور، ضريب امنيتي خوبي را در كشور شاهد خواهيم بود.

 

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ ناصر سيفيان به تشکيل موسسه خدمات حفاظتي – مراقبتي بنا به تدبير فرمانده نيروي انتظامي در سال 1381 اشاره کرد و گفت: تامين حفاظت مناطق مسکوني، تجاري، صنعتي و ديگر نقاطي که خلع حضور پليس در آن مشهود است از طريق اين موسسات که مورد تاييد ناجاست، صورت مي‌پذيرد.

 

وي افزود: پس از تصويب اين لايحه در سال 83 براي مدت پنج سال اين طرح به صورت پايلوت در تهران و زير نظر كلانتري‌ها به اجرا گذاشته شد.

 

رييس مرکز انتظام پليس پيشگيري ناجا ادامه داد: در سال 88 به استناد فصل 44 قانون‌اساسي مقرر شد، قسمتي از ماموريت ناجا در راستاي حفاظتي و مراقبتي كه فاقد رده حفاظتي باشد به اينگونه موسسات در قالب آئين‌نامه اجرايي ماده 122 برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي واگذار شد كه در تاريخ 17 آبان ماه 88 در قالب 39 ماده از سوي فرماندهي معظم كل قوا به تصويب رسيد و در 14 آذر ماه همان سال توسط ستادكل نيروهاي مسلح به روساي سه قوه و ساير مقامات عاليه ابلاغ و براي اطلاع عمومي در تاريخ 22 آذر ماه سال 1388 در روزنامه رسمي قوه قضائيه درج شد.

 

سيفيان ادامه داد: بعد از ابلاغ اين 39 ماده، در جلسات متعدد، كار گروه‌هاي موجود در مركز انتظام پليس پيشگيري ناجا، براي هر ماده آيين‌نامه دستورالعمل اجرايي تهيه شد كه مي‌توان به دستورالعمل نحوه آموزش، دستورالعمل كميسيون‌هاي تخلفاتي، دستورالعمل لباس و تجهيزات و ... اشاره کرد.

 

نقش شركت‌هاي انتظام در توسعه اشتغال

وي با اشاره به فعاليت 30هزار نگهبان محله در پوشش موسسات خدمات حفاظتي- مراقبتي، گفت: در حال حاضر 507 موسسات خدمات حفاظتي در سطح كشور مشغول به انجام وظيفه هستند، به‌طوري كه نگهبانان اين موسسات قبل از جذب در بازار كار بايد 64 ساعت در قالب 10 روز آموزش ببينند.

 

رييس مركز انتظام پليس پيشگيري ناجا به آموزش‌هاي 10 روزه در قالب 38 ساعت آموزش نظري و 28 ساعت آموزش عملي نگهبانان محله اشاره کرد و افزود: در آموزش عملي، نحوه كنترل اطفاء حريق، امداد و نجات، دفاع شخصي و كمك‌هاي اوليه زير نظر اساتيد سازمان هاي مختلف مثل هلال‌‌‌احمر، آتش‌نشاني و در بحث دفاع شخصي توسط ناجا، آموزش‌هاي لازم به نگهبانان داده مي‌شود.

 

وي با اشاره به ارتباط نگهبانان محله با افزايش امنيت در محلات، گفت: با ارايه آموزش‌هاي پيش‌بيني شده، در صدد هستيم تا نگهبانان به محض برخورد با افراد شرور، مزاحم‌نواميس مردم و سارقان بتوانند به نحو احسن برخورد قانوني داشته باشند و با هماهنگي و همكاري كلانتري‌هاي مربوطه، ‌منطقه‌اي امن و عاري از هر گونه مشكلات محلي را ايجاد كنند.

 

سيفيان، به‌کارگيري 100 هزار نگهبان در موسسات خدمات حفاظتي سراسر کشور را مهمترين برنامه مرکز انتظام نام برد و افزود: اميد است با تلاش مسئولان اين امر اجرايي شود.

 

وي با بيان اينکه موسسات خدماتي - حفاظتي در پيشگيري از جرم و ارتقاي امنيت جامعه نقش به‌سزايي دارند، گفت: اساس و پايه امنيت يك كشور بستگي به پيشگيري از وقوع جرم دارد، اگر بتوانيم 100هزار نفر را در امر پيشگيري از جرم در قالب اين موسسات خدمات حفاظتي در سطح نقاط مختلف كشور به كار گيريم به طبع ضريب امنيتي خوبي را در كشور شاهد خواهيم بود.

 

رييس مرکز انتظام پليس پيشگيري ناجا، داشتن بيمه مسئوليت موسسات خدمات حفاظتي مراقبتي و همچنين آموزش نيروهاي موسسات مزبور در امور انتظامي و حفاظتي به منظور جلوگيري از سرقت، گذراندن دوره‌هاي امداد و نجات و دفاع شخصي را از محاسن اين موسسات برشمرد.

 

سيفيان با اشاره به عدم به‌کارگيري افراد ناشناس به عنوان نگهبان در مجتمع‌هاي مسکوني که حوادث ناخوشايندي را به همراه دارد، گفت: جذب افراد ناشناسي كه به واسطه معرفي بستگان ساكنان مجتمع يا افراد محلي به دليل بيكاري و نياز به كار و نيز استخدام اتباع بيگانه به دليل نيروي انساني ارزان قيمت موجب شد تا خسارات جبران‌ناپذيري در مجتمع‌هاي مسکوني رخ دهد.

 

وي تصريح کرد: نگهبانان مؤسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي بايد هنگام استخدام، مدارکي دال بر گواهي عدم‌اعتياد، برگه عدم‌سوء‌پيشينه، برگه سلامت جسماني و رواني و نيز ضامن و معرف، ارائه كنند و سپس به مؤسساتي معرفي مي‌شوند كه مورد تأييد نيروي انتظامي و داراي مجوز فعاليت است.

 

رييس مركز انتظام پليس پيشگيري ناجا با اشاره به موفقيت كامل در بحث پيشگيري از سرقت در سال‌هاي اخير، استفاده از نگهبانان موسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي تحت پوشش نيروي انتظامي را كه پل ارتباطي بين مردم و كلانتري است، دليل اصلي اين امر برشمرد.

 

عـابـدزاده در لـيـگ بـرتـر!

احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسبق تيم ملي ايران که براي زير نظر گرفتن تمرينات پسرش در باشگاه لس آنجلس بولز آمريکا راهي ينگه دنيا شده است طي روزهاي آينده به ايران برمي گردد تا با يک باشگاه ليگ برتري جهت عضويت امير عابدزاده مذاکره نمايد.

 

ایسنا - حضور عابدزاده جديد در ليگ برتر براي اهالي فوتبال قطعا اتفاق جالبي خواهد بود.

 

خبرنگار ورزشي جهان گزارش داد احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسبق تيم ملي ايران که براي زير نظر گرفتن تمرينات پسرش در باشگاه لس آنجلس بولز آمريکا راهي ينگه دنيا شده است طي روزهاي آينده به ايران برمي گردد تا با يک باشگاه ليگ برتري جهت عضويت امير عابدزاده مذاکره نمايد.

 

يکي از نزديکان اين مربي به خبرنگار ما گفت: «عابدزاده پدر چند روز قبل با پيشنهاد يک تيم ليگ برتري براي عقد قرارداد با پسرش روبرو شد و خيلي زود موافقت باشگاه آمريکايي را جلب کرد تا امير عابدزاده در آستانه حضور در ليگ برتر ايران قرار بگيرد».

 

احمدرضا عابدزاده فعلا تمايلي ندارد که نام تيم مورد نظر فاش شود اما وکيل اين چهره خبر از توافقات اوليه براي حضور امير عابدزاده در اين تيم ليگ برتري مي دهد و مي گويد:« قرار شده خود آقاي عابدزاده با حضورش در تهران نام تيم مذکور را اعلام کند.»

 

امير عابدزاده تا امروز سابقه عقد قرارداد رسمي با تيم هاي ايراني را نداشته است و حضور عابدزاده جديد در ليگ برتر براي اهالي فوتبال قطعا اتفاق جالبي خواهد بود.

 

لازم به يادآوري است که پيش از اين فرزندان علي پروين و مرحوم ناصر حجازي سابقه حضور در ليگ رده اول ايران را داشتند که البته به افتخارات پدران خود نرسيدند.

 

فردا شب؛ واریز یارانه نقدی مرحله شانزدهم

بهروز مرادی گفت: یارانه نقدی مرحله شانزدهم به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار تا ساعت 24 فردا چهارشنبه، به حساب سرپرستان خانوار واریز و صبح پنج شنبه 18 خرداد ماه قابل برداشت خواهد بود.

سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره واریز یارانه نقدی خانوارها گفت: یارانه نقدی مرحله شانزدهم تا ساعت 24 فردا چهارشنبه به حساب خانوار‌ها واریز می‌شود و صبح پنج شنبه 18 خردادماه قابل برداشت است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بهروز مرادی گفت: یارانه نقدی مرحله شانزدهم به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

وی درباره واریز یارانه نقدی ماه جاری گفت: یارانه نقدی خردادماه جاری تا ساعت 24 فردا چهارشنبه، به حساب سرپرستان خانوار واریز و صبح پنج شنبه 18 خرداد ماه قابل برداشت خواهد بود.

 

تاکنون در 15 مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.



--

اهداف احمدی نژاد از سفر به چین

خبر بد برای دارندگان دسته چك

عکس/قاضی دادگاه در حال بازی با لپ تاپ!

مراسم بریدن‌ سر و دست در عربستان +تصاویر

آموزش مداحی درمقاطع آمادگی و دبستان

تکذیب شایعه اجباری شدن سربازی زنان

بازیکن ۱۳ ساله درحین بازی جان‌سپرد/عكس

گزینه نظامی علیه سوریه ممکن نیست/حمله شود جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد

این سارق را شناسایی کنید+عکس

آشنایی با ۱۰ روش متفاوت برای تمیز کردن اتومبیل

نکات بهداشتی در حین کار با کامپیوتر

گزارش تصویری/ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان

با چند نکته تیپ تان را بهاری کنید

بیمه كردن پاهای طلایی فوتبالیست+ عکس

خاصیت های درمانی پسته برای بدن

حذف شبکه‌های سوری از ماهواره‌های نایل‌ست و عرب‌ست

قطر خواستار دخالت نظامی شورای امنیت در سوریه شد و برای تبعات آن اعلام آمادگی کرد

طرح عنان راه حل بحران سوریه

این عکس ۴۰ ساله شد

آیا مسئولان ارشد ناجا خبر دارند در آموزشگاه های رانندگی چه می گذرد؟

روش جدید محققان برای افزایش طول عمر زنان مبتلا به سرطان تخمدان

چند راهکار برای کاهش اضطراب امتحانات

۵ راه برای کاهش خستگی چشم در برابر مانیتور

انقلابی در درمان سرطان

عینک آفتابی برای سلامتی لازم است

 





به جذابترین گروه اینترنتی (گروپ اهل ایران) ملحق شوید
روش1
کسانی که جی میل دارندgmail
یک ایمیل خالی به ادرس زیر بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید. به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com
روش2
کسانی که ایمیل یاهو دارند
ابتدا بر روي لينك مقابل كليك كرده
http://groups.yahoo.com/group/balatarin-goroups/join/
سپس ممكن است از شما Id و Password ياهوي شما را ببپرسد آنرا وارد كنيد و سپس Sign In را بزنيد.
بعد مطابق این تصویر عمل کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر