۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

[گروه لیمو:10016] Re: بدون شرح

سلام،

سؤال من این است که اگر به قول شما سهمیهٔ افراد شاهد جدا از ظرفیت موجود است و این عزیزان جای کسی را اشغال نمی‌کنند پس این که حداکثر دو درصد از سهمیهٔ ورودی به دانشجویان شاهد اختصاص می‌یابد چیست؟

فرموده‌اید «نكته ديگر اينكه اين سهميه را دانشگاه‌ها مي‌توانند خارج از ظرفيت اعلام شده سازمان سنجش در مقطع كارشناسي ارشد براي دانشجويان ممتاز شاهد اعمال كنند» باز هم نمی‌فهمم اگر خارج از ظرفیت اعلام شده است پس چطور پذیرش می‌شوند؟ منظورتان این است که مثلاً اگر ظرفیت واقعی دانشگاه‌ها x دانشجو است، ۹۸ درصد آن به صورت ظرفیت اسمی اعلام می‌شود و ۲ درصد آن اعلام نمی‌شود تا این دانشجویان خارج از ظرفیت اعلام شده پذیرش شوند؟ اگر منظورتان را اشتباه متوجه شدم توضیح بیشتری بدهید.

فرموده‌اید «به هر حال واي از اين دو درصد كه چقدر عده‌اي را برآشفته مي‌كند، چرا كه به تعبير دوستمان احتمالاً تمامي قبول نشدگان در همين دو درصد قرار مي‌گيرند!» پیش‌تر توضیح دادم، ممکن است کسی به خاطر نفع شخصی در این مورد برآشفته شود و یا ممکن هدف دیگری در این زمینه مدّ نظر باشد و آن مبارزه با حقّ و باطل.

پرسیده‌اید « ملاك سنجش حق شما چيست؟» پاسخ شما قرآن و عترت است.

فرموده‌اید «بايد عرض كنم ملاك سنجش حق شما چيست؟ اينكه پدر خانواده‌اي برود هشت سال براي شما و خانواده‌تان جنگ كند تا شما و خانواده و دوستانتان عمري را بدون بردگي دشمنان زندگي كنيد و نبايد براي او و خانواده‌اش در جامعه امتياز و احترام قائل شد، مي‌شود حق؟»
پاسخ: خیر، این عین ناسپاسی و ناشکری در برابر زحمات شهدا و ایثارگران است.

فرموده‌اید «صحبتي كه شد درخصوص سهميه شاهد بود نه قوانين كشوري!» متوجه منظورتان نشدم.

فرموده‌اید «اتفاقا مراجعه كنيد به كشورهاي آسيايي مثل ژاپن و كره‌جنوبي يا اگر غربي‌ها را  روشن فكر مي‌دانيد مراجعه كنيد به قوانين كشور آلمان براي رزمندگان بازمانده از جنگ جهاني تا ببينيد كه چه امتيازي به آنها مي‌دهند؟»
پاسخ: خیر، نه من غربی‌ها را روشن‌فکر می‌دانم و نه رفتارشان در این مورد ذره‌ای برایم اهمیت دارد.

فرموده‌اید «بايد عرض كنم نسل جوان كشورمان از آهن ساخته‌ نشده‌اند كه روح انسانيت موجود در آنها صرفاً به دنبال اعتراض و حسادت باشد و اينكه معناي روشنفكري، نبود احساسات نيست بلكه تفكر عقلايي با لحاظ تمامي شرايط نسبت به موضوعات است.» ابتدا پذیرش عقلی و سپس پذیرش قلبی. خودتان در جریان هستید که چقدر سر این مسئلهٔ سهمیهٔ شاهد حرف و حدیث است. این را باید ابتدا به طور عقلی بررسی کنیم و مجوز شرعی برای آن پیدا کنیم و دوم به طور قلبی با نوشتن یادداشت و کتاب و فیلم و ... فرهنگ شهادت، ایثارگری، شکرگزاری از خانوادهٔ شهدا را در جامعه نهادینه کنیم.


On Monday, June 25, 2012, Hossein Mohseni wrote:

سلام

نكته اول كه فرمودند توضيحي درخصوص سهميه شاهد بدهيد بايد عرض كنم كه استفاده دانشجویان شاهد از سهمیه کنکور امسال تنها 1.58 درصد بود(http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1269493). كارنامه كنكور كارشناسي و كارشناسي ارشد يك دانشجوي شاهد را اگر نگاه كنيد تصريح مي‌كند به رتبه فرد در ميان ساير دانشجويان شاهد! ماده 3 آيين نامه به اين نكته تصريح مي‌كند كه حداكثر دو درصد از سهميه ورودي به دانشجويان شاهد اختصاص مي‌يابد كه البته برخي دانشگاه‌ها مثل دانشگاه شهيد بهشتي به طور مجزا يك دانشكده شاهد دارند. نكته ديگر اينكه اين سهميه را دانشگاه‌ها مي‌توانند خارج از ظرفيت اعلام شده سازمان سنجش در مقطع كارشناسي ارشد براي دانشجويان ممتاز شاهد اعمال كنند(به هر حال واي از اين دو درصد كه چقدر عده‌اي را برآشفته مي‌كند، چرا كه به تعبير دوستمان احتمالاً تمامي قبول نشدگان در همين دو درصد قرار مي‌گيرند!).

نكته دوم اينكه فرمودند (پیشنهاد من این است که به جای این که کشورمان را با سایر کشورها مقایسه کنیم، آن را با حقّ بسنجیم و اگر قوانین آن به حقّ است که از آن‌ها دفاع کنیم و اگر نیست که در مسیر رفع آن‌ها بکوشیم.) بايد عرض كنم ملاك سنجش حق شما چيست؟ اينكه پدر خانواده‌اي برود هشت سال براي شما و خانواده‌تان جنگ كند تا شما و خانواده و دوستانتان عمري را بدون بردگي دشمنان زندگي كنيد و نبايد براي او و خانواده‌اش در جامعه امتياز و احترام قائل شد، مي‌شود حق؟ صحبتي كه شد درخصوص سهميه شاهد بود نه قوانين كشوري! اتفاقا مراجعه كنيد به كشورهاي آسيايي مثل ژاپن و كره‌جنوبي يا اگر غربي‌ها را  روشن فكر مي‌دانيد مراجعه كنيد به قوانين كشور آلمان براي رزمندگان بازمانده از جنگ جهاني تا ببينيد كه چه امتيازي به آنها مي‌دهند؟ همينطور فرمودند كه(خلاصه آن که این دست ابهامات را نمی‌توان با جملات احساساتی مانند «کلاس اول وقتی خواستند به او یاد بدهند که ...» رفع کرد، نسل جوانِ کشورمان به جواب‌های معتبرتر و قانع‌کننده‌تری نیاز دارد) بايد عرض كنم نسل جوان كشورمان از آهن ساخته‌ نشده‌اند كه روح انسانيت موجود در آنها صرفاً به دنبال اعتراض و حسادت باشد و اينكه معناي روشنفكري، نبود احساسات نيست بلكه تفكر عقلايي با لحاظ تمامي شرايط نسبت به موضوعات است.

با احترام


2012/6/25 Milad khajavi <khajavi@gmail.com>
سلام،
منظورتان از این که گفته‌اید «اول اينكه سهميه دانشجويان شاهد جدا از ظرفيت موجود است و اين عزيزان جاي كسي را اشغال نمي‌كنند كه عده‌اي بخواهند بسوزند!» چیست؟ اگر امکان دارد توضیحی در این زمینه بدهید.
پیشنهاد من این است که به جای این که کشورمان را با سایر کشورها مقایسه کنیم، آن را با حقّ بسنجیم و اگر قوانین آن به حقّ است که از آن‌ها دفاع کنیم و اگر نیست که در مسیر رفع آن‌ها بکوشیم. خلاصه آن که این دست ابهامات را نمی‌توان با جملات احساساتی مانند «کلاس اول وقتی خواستند به او یاد بدهند که ...» رفع کرد، نسل جوانِ کشورمان به جواب‌های معتبرتر و قانع‌کننده‌تری نیاز دارد.

On Monday, June 25, 2012, Hossein Mohseni wrote:
با سلام
اول اينكه سهميه دانشجويان شاهد جدا از ظرفيت موجود است و اين عزيزان جاي كسي را اشغال نمي‌كنند كه عده‌اي بخواهند بسوزند! نكته ديگر اينكه خودتان را بگذاريد جاي دانش آموز و دانشجويي كه پدر نداشته و با چالش‌هايي كه شما فكر آن را نمي‌كرديد در طي مدت تحصيل روبه‌رو است
خوب است امتيازاتي كه ساير كشورها به خانواده‌هاي فداكاري كه سرپرست آنها به خاطر ميهن‌شان كشته شده است را مرور كنيد و شرايط تحصيلي خود را با لحاظ يك عمر سرپرست نداشتن ترسيم كنيد. آنوقت مي‌توانيد منصفانه نسبت به برخي نگرش‌ها و رويكردهاي منفي  كه به بچه‌هاي شاهد قضاوت كنيد
با تشكر

2012/6/25 Milad khajavi <khajavi@gmail.com>
 

سلام،

بهتر است مسائل را بدون قید و شرط بر عموم اطلاق ندهیم.
انسان‌های بزرگ به خاطر منافع شخصی خود در حسرت نمی‌سوزند.
کسی که روح بزرگی دارد، در حسرت چنین مسائلی گرفتار نمی‌شود.

On Monday, June 25, 2012, I Am wrote:
و او هم هيچوقت نفهميد كه بعد از قبولي سهميه اي او نه يك شب بلكه هزارها شب ديگر ان هايي كه لياقت
رفتن به دانشگاه را داشتند ولي چون سهميه نداشتند  در حسرت سوختند

From: Milad khajavi <khajavi@gmail.com>
To: Sadra <sadra.h.m@gmail.com>
Cc: "bonyanmarsous@googlegroups.com" <bonyanmarsous@googlegroups.com>; "javan-e-emrooz@googlegroups.com" <javan-e-emrooz@googlegroups.com>; Lymoo <lymoo@googlegroups.com>; reza jafari <reza.jafari2@gmail.com>; Dar-be-dar <dar-be-dar@googlegroups.com>; "sar-khoshan-irani@googlegroups.com" <sar-khoshan-irani@googlegroups.com>; Es'hagh Soltani <es.rahbar@gmail.com>; pw-arzeshi <pw-arzeshi@googlegroups.com>; "sm.mousavinia@isu.ac.ir" <sm.mousavinia@isu.ac.ir>; "rouyeshgar@googlegroups.com" <rouyeshgar@googlegroups.com>; Mohammad S Kazemi <kazemi.sm@gmail.com>; "hamidreza.hmn@gmail.com" <hamidreza.hmn@gmail.com>; pb_azad <pb_azad@yahoo.com>; احمد سرکانی <reappearance313@gmail.com>; Farsijok <farsijok@googlegroups.com>; "nabinaian-iran@googlegroups.com" <nabinaian-iran@googlegroups.com>; ma_mitavanim <ma-mitavanim@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, June 16, 2012 5:24 PM
Subject: [گروه لیمو:9991] Re: بدون شرح

سلام،
البته هستند کسانی که پدرشون دلسوز انقلاب بوده‌اند  و فرزندانشان ضد انقلاب. با سهمیه در دانشگاه قبول می‌شوند. از امتیازات استفاده می‌کند، و در عین این که هیچ خدمتی به انقلاب نمی‌کنند، ضربه نیز می‌زنند.

On Friday, June 8, 2012, Sadra wrote:
طالعی چرا منبع رو نیاوردی؟
 متن از صفحه فی


--
Milād Khājavi
http://lincafe.wordpress.com
Having the source means you can do it yourself.
I tried to change the world, but I couldn't find the source code.

--
=>=>=>=>=>=>=>=> ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم
امام خامنه ای حفظه الله <=<=<=<=<=<=<=<=
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر