۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 38

تغذیه در سلامت استخوانها

توده استخوانی(BMC) واژه عمومی جهت ارزیابی تجمع استخوانی قبل از پایان رشدراگویند.BMD تجمع استخوانی بعد از سن رشد را گویند.
بیشترین زمان جهت تجمع استخوانی تا سن 30 سالگی می باشد.بلند شدن طول استخوانها تقریبا در 18 سالگی در زنان و 20 سالگی در مردان متوقف می شود.اما تجمع توده استخوانی بیشتر طول می کشد.
کلسیم- فسفات و ویتامین D برای ساختمان یک استخوان نرمال و عملکرد آن ضروری می باشد.

ادامه...


ماسکهای گیاهی برای پوستهای چرب

به گزارش مجله پزشکی مادر، افرادى كه پوست چرب دارند باید مصرف چربى و قند را به حداقل برسانند و غذاهایى مثل خرما، پسته، فندق، گردو، شكلات و موز را بسیار كم مصرف كنند. این افراد براى كنترل چربى پوست خود و برخوردارى از یك پوست شاداب و خوب باید خواب كافى، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه مى توانند سبزى و میوه مصرف كنند.

ادامه...


نوشیدنیهای موثر در کاهش وزن

بسیاری از ما هنگام رعایت کردن رژیم لاغری مراقب آنچه می خوریم هستیم، اما به آنچه مینوشیم اهمیت چندانی نمی دهیم. اینکار اشتباه است. زیرا اغلب یک پنجم کالری روزانۀ  بدن را نوشابه ها تأمین می کنند. انتخاب نوشیدنیهای مناسب راهیست برای وارد کردن شوک به متابولیسم بدن، از بین بردن اشتها و کم کردن میزان مصرف کالری. در این مقاله نوشیدنی هایی که در لاغر شدن شما مؤثر، و آنهایی که باعث چاق شدن شما هستند، معرفی کرده ایم.

ادامه...

 

سرطان لوزالمعده

سرطان لوزالمعده رشد غیرطبیعی سلول های لوزالمعده است که باعث ایجاد تومور می گردد. اگر سلول های غیرطبیعی از جنس سلول های لوزالمعده باشد، تومور لوزالمعده اولیه نامیده می شود. در این مورد، بیشتر تومورها در مجاری لوزالمعده رشد می کنند و ادنوکارسینوم نامیده می شوند. اگر منشا سلول های سرطانی غیر از لوزالمعده باشد ، به عنوان تومور لوزالمعده ثانویه نامیده می شوند.

ادامه...



خواص گلوتامین

گلوتامین برای عملکرد طبیعی بسیاری دستگاههای بدن حیاتی است،اما قبل از بحث دربارۀ فواید بسیار گلوتامین به چند واقعیت برجسته دربارۀ آن اشاره می کنیم:

1- گلوتامین پروتئین اسید آمینه ای است که در عضلات وجود دارد.
2- گلوتامین (با وزن مولکولی: 146.15 گرم / مول) فراوان ترین اسید آمینۀآزاد است.

ادامه...

 

چند ترفند ساده برای ...

1- از بین بردن جوش صورت

برای از بین بردن جوش می توانید در طول روز چندین مرتبه کمپرس آب لیمو روی آن قرار دهید. همچنین زمانی که سر جوش روی پوستتان پدیدار شد لایه ی نازکی از گوجه فرنگی به مدت یک ربع قرار دهید. خواص منقبض کنندگی و پاک کنندگی گوجه فرنگی سرعت از بین رفتن جوش را بیشتر می کند.

ادامه...

 

مقدمات یک معاشقه خوب

مثبت اندیشی :
برای یك ارتباط زناشویی سالم و بهنجار، آموزش مسایل جنسی قدم اول است اما قدم دوم، داشتن احساسات و عواطف مثبت نسبت به یکدیگر است. باید همسرتان را صمیمانه دوست داشته باشید. معالجه احساسات منفی البته كار آسانی نیست. من سال‌هاست كه مشاور ازدواجم و گهگاه با خودم فكر می‌كنم كه ای كاش ما زوج‌های ایرانی 15 یا 20 سال با هم نامزد بمانیم و فقط یك سال ازدواج كنیم

ادامه...

 

دانستنیهای جالب دربارۀ شادی

آیا برخی انسانها ذاتاً خوشحال و برخی دیگر غمگین اند؟
مدت ها اعتقاد بر این بود که اکثر مردم علی رغم وقایع زندگی به طور طبیعی خوشحال یا غمگین اند. اما این دیدگاه در سال های اخیر با توجه به شناختی که مردم از خوشبختی  به عنوان یک علم حاصل کرده اند ، تغییر کرده است.

ادامه...


توصیه‌هایی برای ورزش كردن در فصل گرما

فصل تابستان فرا رسیده و بسیاری از ما به دلیل شرایط بهتر هوا مشتاق هستیم كه زمانی از روز را به ورزش كردن اختصاص دهیم.
درحالی ‌كه طرفداران ورزش كردن در هوای آزاد و فضاهای سبز در این فصل از سال بیشتر می‌شود از سوی دیگر كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كه توجه به خطرات احتمالی تحرك بدنی شدید در هوای گرم امری ضروری است.
شبكه خبری تورنتونیوز در مقاله‌ای در این باره تاكید كرده است كه برای ورزش كردن در هوای گرم حتما باید توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

ادامه...

 

 


 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر