۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

خبرهای کوتاه


بوی بدن؛ نشان‌دهنده سن انسان
دویچه وله : بدن افراد سالخورده معمولا بوی ویژه‌ای دارد. به گزارش پژوهش‌گران آمریکایی به طور کلی شدت بوی بدن به انسان‌ها این امکان را می‌دهد تا به طور غافلگیر‌کننده‌ای سن هم‌نوعان خود را درست تخمین بزنند.

بر خلاف تصور عموم، شدت و ناخوشایند بودن بوی بدن افراد مسن به مراتب از افراد جوان و میانسال کمتر است. این نتایج تحقیقی است که دانشمندان به تازگی در مجله اینترنتی "پلوس وان" (Plos One) منتشر کرده‌اند.

یوهان لوندشتروم (Johan Lundström)، متخصص اعصاب از مرکز تحقیقاتی مونل در فیلادلفیا می‌گوید: «انسان‌ها قادر هستند که از طریق بوی بدن، سیگنال‌هایی دریافت کنند که به آنها این امکان را می‌دهد تا سن افراد را به طور درست تشخیص دهند، از افراد بیمار دوری کنند، زوج مناست خود را پیدا کنند و خویشاوندان را از غیرخویشاوندان تمییز دهند

اطلاعات نهفته در بوی بدن

بوی بدن انسان از ترکیبات شیمیائی مختلف تشکیل شده که می‌توانند گویای اطلاعات اجتماعی گوناگونی باشند، اما دانشمندان هنوز نمی‌دانند که دقیقا چه ترکیباتی در بوی بدن انسان، اطلاعات مربوط به سن را مخابره می‌کند.

لوندشتروم و تیم پژوهشی تحت سرپرستی او، بوهای بدن سه گروه سنی مختلف را جمع‌آوری کردند. هر سه گروه متشکل از ۱۲ تا ۱۶ نفر بود: جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله، ۴۵ تا ۵۵ ساله و ۷۵ تا ۹۵ ساله. داوطلبان بایستی به مدت پنج شب تی‌شرتی را می‌پوشیدند که فاقد هر گونه بو است.

پژوهش‌گران در بخشی از این تی‌شرت‌ها که با زیربغل در تماس است، پدهایی جاگذاری کرده بودند تا بوی بدن را خوب به خود جذب کرده و نگه دارد. سپس این پدها در شیشه‌های دربسته نگه‌داری شده و از سوی ۴۱ مرد و زن مورد ارزیابی قرار گرفت. آنها بایستی تشخیص می‌دادند که کدام بو متعلق به افراد سالخورده است و تخمین می‌زدند که هر بو مربوط به کدام گروه سنی است. این افراد همچنین شدت و مطبوع بودن هر بو را سنجیدند.

بوی بدن سالخوردگان ملایم‌تر از جوانان

بر خلاف انتظار پژوهش‌گران بوی بدن افراد سالخورده نسبت به جوانان ملایم‌تر و کمتر نامطبوع ارزیابی شده بود. افرادی که بوها را می‌بایستی ارزیابی می‌کردند در بیشتر موارد به راحتی توانستند بر اساس شدت بو حدس بزنند که به کدام گروه سنی متعلق است.

شناسائی دقیق ترکیباتی در بو که سن افراد را فاش می‌سازد، می‌تواند در آینده یکی از موضوعات مهم پژوهش‌های دیگر در این زمینه باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه : ایت الله خامنه ای امروز به بهترین شیوه جهان اسلام و انقلابیون را در سراسر جهان اداره می‌کند

 

 خبرگزاری فارس : ایت الله خامنه‌ای «امروز به بهترین شیوه جهان اسلام و انقلابیون را در سراسر جهان اداره می‌کند.»

وی اظهار کرده است: ‌ «دشمنان امروز به صراحت می‌گویند بزرگ‌ترین مشکل در ادامه دشمنی‌هایشان علیه ملت‌ها، مردی است که امروز ایران را رهبری می‌کند.»

حاجی صادقی ادامه داده که خامنه‌ای با قاطعیت از اسلام دفاع می‌کند٬ اما «جایی که بحث خودشان باشد، با بزرگواری با افراد برخورد کرده و هیچ‌گاه در پی انتقام‌جویی از افرادی که با ایشان دشمنی کرده‌اند، نبوده‌اند.»

این روحانی در بخش دیگری از این گفتگو از رهبر جمهوری اسلامی با عنوان رهبری یاد کرده که به مردم «اعتماد» دارد و «پیروی واقعی» مردمسالاری دینی در ایران است.

محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم هشتم خرداد در سخنان مشابهی از علی خامنه‌ای و نحوه برخورد وی با مخالفان و منتقدانش تمجید کرده بود.

آقای رحیمیان گفته بود رهبر جمهوری اسلامی در حوادث سال ۸۸ دستور داده بود «اهانت کنندگان» به وی را آزاد کنند و با آن‌ها برخورد نشود.

رایزنی های آمریکا و اسرائیل برای تشدید تحریم ایران در صورت شکست مذاکرات مسکو
دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا، که برای مذاکره با مقام های اسرائیلی به این کشور سفر کرده است روز دوشنبه گفت که واشینگتن در حال رایزنی با تل آویو برای تشدید تحریم ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات مسکو است.

رسانه های اسرائيل روز دوشنبه گزارش دادند که «آمريکا خود را برای شکست مذاکرات هسته ای با ايران آماده می کند» و دیوید کوهن قصد دارد تا با اين استدلال که تحريم های فلج کننده تری عليه ايران در راه خواهد بود، اسرائيل را متقاعد کند که در انديشه حمله نظامی به ايران نباشد.

معاون امور مقابله با تروريسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه داری آمريکا که در چارچوب يک تور جديد برای گفت و گو با سران چند کشور و با هدف تنظيم سبد جديد تحريم ها عليه ايران روز يکشنبه در اسرائيل بود، با شماری از مقامات سياسی و امنيتی اسرائيلی در باره ايران به گفت و گو نشست.

هشدار جدی ناجا به ارسال‌كنندگان فيلم‌ عروسي به ماهواره‌!


ایسنا: رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه ارتباط و همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي، منوط به دريافت مجوز از وزارت ارشاد است.گفت: پليس در حال بررسي چرايي پديده ارسال فيلم عروسي به شبكه‌هاي ماهواره‌ است.

سردار احمد روزبهاني در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد ارسال فيلم و تصاوير مجالس عروسي به يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان گفت:‌ هر گونه همكاري و فعاليت هرايراني با شبكه‌هاي ماهواره‌اي اعم از ارسال فيلم مستند يا علمي و غيره، بايد داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد.

وي با تاكيد براينكه هر گونه همكاري و ارتباط با شبكه‌هاي ماهواره‌اي منوط به دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، گفت: در غير اين صورت اين عمل غيرقانوني خواهد بود و برخورد پليس را در پي دارد.

رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا در مورد فراخوان شبكه‌هاي ماهواره‌اي مبني بر ارسال فيلم و عكس‌هاي عروسي هموطنان براي پخش و شركت در مسابقه به ايسنا گفت:‌ من اين مطلب را شنيده‌ام و در حال حاضر ماموران در حال رصد و بررسي اين مسئله هستند، اما ارسال عكس و فيلم عروسي به شبكه‌هاي ماهواره‌اي غيرقانوني است و ما برابر قانون با آنان برخورد خواهيم كرد.

وي در پايان افزود: كارآگاهان در حال رصد و انجام تحقيقات فني و پليسي در مورد زواياي پنهان اين اتفاق هستند.

دستگیری یک تور مختلط در چالوس

حسین‌نژاد، فرمانده انتظامی چالوس،  از تشکیل پنج پرونده سرقت داخل مغازه‌ها و چادرهای مسافران و دستگیری یک تور مختلط بدون مجوز در این مدت خبر داد.

به گزارش فارس علی حسین حسین‌نژاد افزود: برابر اعلام پلیس راه کشور و هماهنگی‌های قبلی، محور کندوان تردد تمامی وسایل نقلیه از ساعت 14 تا 24 روز دوشنبه 15 خرداد از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و از ساعت 16 تا 2 بامداد روز سه‌شنبه 16 خردادماه، تردد وسایل‌ نقلیه از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یکطرفه است.

حسین‌نژاد از تشکیل پنج پرونده سرقت داخل مغازه‌ها و چادرهای مسافران و دستگیری یک تور مختلط بدون مجوز در این مدت خبر داد.

ذخایر ۷ سد کشور در شرایط نامطلوب

 مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از شرایط نامطلوب هفت سد کشور خبر داد و گفت: ۵۱ درصد حجم مخازن سدهای کشور دارای آب هستندکه تقریبا معادل سال گذشته هستند.

محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: از مجموع 147 سد کشور هفت سد در استان‌های خوزستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، میناب و ایلام نسبت به سال گذشته دارای شرایط مطلوبی نیستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط مخازن سدهای کشور این‌گونه است که 51 درصد حجم مخازن سدهای کشور دارای آب هستند که حدود 24 میلیارد مترمکعب می‌شود و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

به گفته مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ،سدهای کرخه و دز در خوزستان، زاینده‌رود اصفهان، پیشین سیستان و بلوچستان، استقلال هرمزگان، میناب و ایلام هفت سدی هستند که دارای شرایط نامطلوب از لحاظ حجم مخازن هستند.

قیمتها به روایت بانک مرکزی : قیمت یک کیلو مرغ 5000 هزار تومان و یک کیلو گوشت گوسفند با استخوان 22 هزار تومان

در حالی که دولت با اختصاص 24 میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین مواد اولیه و نهاده‌های تولید سعی در تنظیم بازار دارد اما قیمت‌ها حاکی از روند افزایشی بوده و ظاهرا برنامه‌های تنظیم کارساز نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اختصاص 24 میلیارد دلار برای تامین مواد اولیه و نهاده بخش تولید، وزارت صنعت طی ماه گذشته با انقعقاد تفاهم‌نامه با اتحادیه‌های تولید برای توزیع خوراک دام وطیور که طی چند ماه گذشته از کمبود آن در بازار به عنوان موثرترین عامل افزایش قیمت یاد شده بود قول داد تا به میزانی که نیاز باشد نهاده‌ها را تامین کند اما این برنامه‌ریزی‌ها بر اساس قول داده شده پیش نرفت تا پیکان قیمت مواد پروتئینی همچنان روبه بالا باشد.

مرغ کیلویی 5000 تومان

 بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از قیمت‌ خرده‌فروشی‌های تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ را با 2.6 درصد افزایش نسبت به هفته قبل و 9.2 درصد نسبت به ماه قبل 5 هزار تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش طی هفته گذشته قیمت گوشت قرمز نیز بدون کاهش بوده و هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان 22 هزار و 158 تومان و گوشت گاو و گوساله بدون استخوان نیز به قیمت 17 هزار و 674 تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه شده است.

اپل تلویزیون می‌سازد
گمانه‌زنی‌ها از ساخت تلویزوین‌های اپل حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، تیم کوک ـ رییس شرکت اپل ـ در جریان کنفرانس "All Things Digital" با اعلام اینکه خلاقیت همچنان DNA اپل باقی خواهد ماند، به چیزی اشاره کرد که گفته می‌شود از حضور این شرکت در بازار تلویزیون خبر می‌دهد.

کوک گفت: ما به زودی خبرهای بزرگی اعلام می‌کنیم و فکر می‌کنم که شما آن را دوست خواهید داشت.

کوک از بیان جزئیات بیشتر در خصوص محصولات جدید اپل خودداری کرد اما گفته می‌شود که اولین رونمایی از محصول جدید اپل می‌تواند در روز 11 ژوئن سال جاری باشد، روزی که اپل کننفرانس سالانه "توسعه‌دهندگان جهانی" را در سانفرانسیسکو آغاز خواهد کرد.

کوک در این خصوص گفت: ما اخبار باورنکردنی داریم. برای سال‌های متمادی اپل بر روی نوآوری تمرکز کرده است و این روند تغییری نخواهد کرد.

وی که از بیان جزئیات خوداری می‌کرد، گفت: بازار تلویزیون یکی از حوزه‌های مد نظر ماست.


--




به جذابترین گروه اینترنتی (گروپ اهل ایران) ملحق شوید
روش1
کسانی که جی میل دارندgmail
یک ایمیل خالی به ادرس زیر بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید. به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com
روش2
کسانی که ایمیل یاهو دارند
ابتدا بر روي لينك مقابل كليك كرده
http://groups.yahoo.com/group/balatarin-goroups/join/
سپس ممكن است از شما Id و Password ياهوي شما را ببپرسد آنرا وارد كنيد و سپس Sign In را بزنيد.
بعد مطابق این تصویر عمل کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر