۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


گردهمایی آنلاین همزمان با روز رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌شود

Posted: 27 Jun 2012 04:24 PM PDT

دبیر اجرایی همایش روز رسانه‌های اجتماعی گفت: ۱۰ تیرماه جاری همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی گردهمایی آنلاین کاربران در وب سایت live.socialmediaday.ir برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه این همایش، جواد افتاده با بیان این مطلب اظهار داشت: کاربران در این روز می‌توانند به صورت آنلاین در همایش روز رسانه‌های اجتماعی شرکت داشته باشند و محتوای این همایش را در قالب وبلاگ نویسی آنلاین، عکاسی آنلاین، رادیو آنلاین و ویدویی آنلاین این همایش را به طور لحظه‌ای دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها، اپلیکشن همایش در دو نسخه اندروئد و او اس تهیه می شود که در آنها قابلیت وبلاگ نویسی آنلاین، عکاسی آنلاین، رادیو آنلاین و ویدویی آنلاین روز همایش فراهم است.

افتاده با بیان اینکه کاربران به عنوان حامیان مردمی در این همایش مشارکت دارند، افزود: فایل پاورپوینت سخنرانان این همایش همزمان در این سایت بارگذاری می شود و کاربران آنلاین می توانند سوالات خود را از سخنران بپرسند و سخنران در سالن همایش به آنها پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه در رسانه‌های اجتماعی این «اجتماع» است که محور و موتور محرک آنهاست.

گفت: بنابراین ما باید دو نوع مخاطب اصلی یعنی مخاطب آنلاین و آفلاین را پوشش دهیم. به عبارتی گردهمایی روز رسانه‌های اجتماعی به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود و امیدواریم این همایش حرکتی جدید برای برگزاری همایش‌ها با رویکرد اجتماعی باشد.

نخستین همایش روز رسانه‌های اجتماعی ۱۰ تیرماه جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

برخورد نژادپرستانه «اپل» با خریدار ایرانی، آمریکایی‌ها را هم شوکه کرد

Posted: 27 Jun 2012 04:24 PM PDT

خبرگزاری فارس - به دنبال خودداری فروشگاهی در جورجیای آمریکا از فروش آیفون و آی پد به یک دختر 19 ساله ایرانی الاصل به بهانه تحریم های کاخ سفید، کاربران آمریکایی هم از این برخورد اظهار تعجب کردند.

به گزارش فارس به نقل از مک آبزرور، وقتی سحر ثابت 19 ساله زاده آمریکا و ایرانی الاصل به این فروشگاه اپل مراجعه کرد و خواست یک آیفون و آی پد بخرد، با این پاسخ مواجه شد که به خاطر روابط بد ایران و آمریکا نمی تواند این محصولات را خریداری کند. ظاهرا فروشنده به علت فارسی حرف زدن وی متوجه این مساله شده است.

این در حالی است که قوانین آمریکا صادرات محصولات فناوری آمریکایی به ایران را ممنوع کرده و در مورد استفاده از آنها توسط شهروندان آمریکایی ایرانی الاصل ساکت است.

کاربران امریکایی اینترنت در اظهارنظرهای خود در سایت های مختلف به اقدامات مشابه تعدادی از فروشندگان فروشگاه های اپل اشاره کرده و این اقدامات را نژادپرستانه و بر خلاف قوانین آمریکا و خود این شرکت دانسته اند.

عده ای از کاربران خواستار اخراج این فروشنده نژادپرست شده اند و وی را احمق یا سختگیر در اجرای قوانین توصیف کرده اند. برخی نیز ابهام در قوانین و گنگ بودن آنها را عامل این مساله دانسته اند.

کاربر دیگری اظهار داشته که اگر این دختر قصد خرید 100 آی پد یا مک بوک را داشت این برخورد باز هم قابل درک بود، ولی مسخره است که به بهانه تحریم جلوی خرید یک آی پد و آیفون را گرفت.

کاربر دیگری به عدم فروش آی پد به یک دانشجوی مقطع دکترا در سیدنی در هفته گذشته اشاره کرده و افزوده و علت چنین برخوردهایی را نژادپرستی صرف دانسته است.

تناقض رفتاری مسئولان خدمات پس از فروش اپل که از این دختر ایرانی الاصل خواسته اند برای حل مشکل خریدش را به طور اینترنتی انجام دهد نکته دیگری است که برخی کاربران به آن اشاره کرده اند.

فرد دیگری هم گفته با این حساب باید فروش آیفون و آی پد به هر فردی که در فروشگاه های اپل کره ای یا اسپانیایی صحبت کند ممنوع شود، چون ممکن است این افراد اهل کره شمالی یا کوبا باشند، کشورهایی که در کنار ایران در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند.

یک کاربر هم به شوخی گفته آیا فروشنده اپل فارسی بلد بوده و مطمئن بوده که خریداران می خواهند آی پدشان را به ایران صادر کنند؟

فرد دیگری این رفتار را نشانه بارز تبعیض و بی احترامی دانسته و خواستار تعقیب قضایی اپل به این علت شده است.

وزارت خارجه آمریکا: ایرانیان مقیم آمریکا شامل تحریمها نیستند

خبرگزاری مهر - سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که دولت این کشور هیچ مخالفتی با فروش محصولات الکترونیکی به ایرانیان مقیم این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های آمریکا، ویکتوریا نولند در مورد اقدام فروشگاه محصولات اپل و خودداری از فروش به دو مشتری فارسی زبان گفته است که شرکت اپل یا هیچ شرکت دیگری، دستوری از دولت آمریکا نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفت: هیچ قانون یا سیاستی در آمریکا شرکت اپل یا هیچ شرکت دیگری را از فروش تولیداتشان در خاک آمریکا به خریدارانی که قصد استفاده از آنها را در آمریکا دارند، منع نمی‌کند. این شامل مشتریان ایرانی و فارسی زبان نیز می‌شود.

شماری از رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند در شهر آتلانتا از ایالت جورجیای آمریکا، دو مورد خودداری از فروش محصولات اپل به دو ایرانی گزارش شده است. به آنها گفته شده که "به دلیل تخاصم میان دو دولت ایران و آمریکا" اجازه فروش محصولات این شرکت را به آنها ندارند.

سخنگوی خارجه آمریکا در مورد تحریم ها علیه ایران و دیگر کشورها می گوید: تحریم‌های آمریکا معمولا صدور یا باز صدور بدون مجوز دفتر اموال خارجی وزارت خزانه‌داری، کالاهایی را به ایران منع می‌کنند که از ۱۰درصد یا بیشتر محتوای آمریکایی تشکیل می‌شوند و این با هدف ممانعت از استفاده از فنآوری‌های آمریکایی برای برنامه های گسترش سلاح‌های کشتار جمعی یا فعالیت‌های تروریستی دولت ایران صورت می‌گیرد.

شرکت اپل هنوز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده، ولی مدیر یک فروشگاه اپل در آتلانتا گفته طبق مقررات فروش و برای مقابله با هرگونه کلاهبرداری احتمالی، قوانین یاد شده به اجرا درمی‌آیند.

به گزارش رسانه‌های محلی آتلانتا، مقررات اعلام شده از سوی اپل به گونه‌ای است که این اجازه را به کارکنان خود می‌دهد که از فروش محصولات جلوگیری کنند.

خبرنگار شبکه «فاکس نیوز»، مشاور رسانه‌ای واتیکان شد

Posted: 27 Jun 2012 04:18 PM PDT

خبرنگار شبکه‌ی تلوزیونی «فاکس نیوز»، مشاور رسانه‌ای واتیکان شد.

به گزارش ایسنا، مقامات واتیکان برای بهبود ارتباط خود با رسانه‌های خبری، به ویژه شبکه‌های تلوزیونی، خبرنگار شبکه تلوزیونی «فاکس نیوز» را به عنوان مشاور رسانه‌ای انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این راستا «گرگ بورک»، خبرنگار ۵۲ ساله شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در رم به عنوان مشاور رسانه‌ای واتیکان انتخاب شد. این در حالیست که در هفته‌های اخیر انتشار اسنادی درباره‌ی جنگ قدرت در سطوح بالای واتیکان در بین کاردینال‌ها، روابط واتیکان با رسانه‌ها را به چالشی جدی کشاند.

کتاب «رسانه‌های اجتماعی ابعاد و ظرفیت‌ها» همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی رونمایی می‌شود

Posted: 27 Jun 2012 04:18 PM PDT

کتاب «رسانه‌های اجتماعی ابعاد و ظرفیت‌ها» همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی رونمایی می‌شود.

کتاب «رسانه های اجتماعی ابعاد و ظرفیت ها» به کوشش جمعی از نویسندگان که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است، در همایش روز رسانه های اجتماعی رونمایی می شود.

به گزارش دبیرخانه این همایش، این کتاب به اهتمام حسین بصیریان جهرمی و با مقدمه دکتر حسینعلی افخمی، عضو هئیت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شده است که ۱۰ تیرماه جاری همزمان با روز جهانی رسانه های اجتماعی رونمایی می شود.

در پشت جلد این کتاب آمده است، «رسانه‌های اجتماعی» به یکی از گونه‌های پرمخاطب و جذابِ رسانه در سال‌های اخیر تبدیل شده‌اند. استقبال فزاینده و پرشتاب کاربران از این رسانه‌ها حتی در میان کاربران ایرانی نیز -به رغم محدودیت‌های موجود در فضای مجازی- غیر قابل انکار است. این رسانه‌ها، هویت فردی، کنش جمعی، شیوه‌های تولید، عادت مصرف، و روش برگزیدن فرهنگ رسانه‌ای مجازی را در مقایسه با آنچه در دنیای واقعی است، دگرگون کرده‌اند. می‌توان گفت که حتی نمایش خیابانی جنبش‌های اجتماعی معاصر در کشورهای عربی و جوامع پیشرفته صنعتی نیز، به نحوی متأثر از پادقدرت نهفته در این رسانه‌هاست.

کتاب پیش‌رو، در زمره‌ی یکی از نخستین کتاب‌های حوزه‌ی علوم ارتباطات اجتماعی است که با موضوع «رسانه‌های اجتماعی» در کشور منتشر می‌شود. این اثر، ماحصل تلاش بنیادی جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران «شبکه‌های اجتماعی مجازی» است که با هدف آشنا ساختن خوانندگان فارسی زبان با نقش، اهمیت و کارکرد رسانه‌های اجتماعی، مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با این موضوع را در خود جای داده است. کوشش‌هایی از این دست می‌تواند گامی مؤثر در بسط ادبیات نظری رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جدید به‌شمار آید که از این حیث قابل تقدیر است. هرچند درک آثار مطلوب یا کژکارکردهای رسانه‌های اجتماعی که پرسش مشترک و مورد علاقه کاربران، کارگزاران و پژوهشگران این حوزه است، مطالعات بومی، منطقه‌ای، تطبیقی و جداگانه‌ای را طلب می‌کند و باید به آن نیز در جای خود اهتمام ورزید.

گفتنی است، نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی ۱۰ تیرماه جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی هدف‌مندانه انجام می‏ شود

Posted: 27 Jun 2012 04:18 PM PDT

عضو شورای سیاست‏گذاری همایش روز رسانه‌های اجتماعی، دربارۀ کارکردهای اقتصادی رسانه‌های اجتماعی گفت: در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ذائقه عموم مشخص می‌شود، بازاریابان آن را شناسایی می‌کنند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند که چگونه تبلیغ کنند، بنابراین در این رسانه‌ها تبلیغات هدفمندانه صورت می‌گیرد.

به گزارش دبیرخانه این همایش، دکتر بهزاد دوران با بیان این مطلب، افزود: همان‌طور که با شکل‌گیری اینترانت‌ها و اینترنت تجارت‌های مختلفی در این فضا شکل گرفت و فعالیت‌های اقتصادی متناسب با این شرایط جا افتاد و پس ازآن وبلاگ‌ها در خدمت تجارت‌های مختلف قرار گرفتند، در حال حاضر نیز شبکه‌های اجتماعی در خدمت کسب و قرار گرفته‌اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برخی کارکردهای تجاری رسانه‌های اجتماعی اضافه کرد: حتی می‌توان گفت رسانه‌های اجتماعی توانستند به رسانه‌های دیگر در ارتباط با مشتری، دریافت بازخورد و غیره کمک کنند. همچنین تجارت‌های جدید می‌توانند از این طریق خود را به مشتری معرفی کنند.

او در پایان با اشاره به برگزاری نخستین همایش روز رسانه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه بخش دولتی حمایت جدی از چنین همایش‌هایی نمی‏کند و از این بابت متاسف هستیم. ما به برگزاری همایش‌هایی از این دست در جامعه نیاز داریم زیرا چنین موضوعاتی مسئله جامعه ما هستند.

نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی ۱۰ تیرماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و فعالان این حوزه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

ایجاد گروه نظارت بر رسانه‌های آنلاین/ نحوه گرفتن مجوز شبکه‌های اجتماعی

Posted: 27 Jun 2012 04:15 PM PDT

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد بابیان اینکه ثبت رسانه های برخط درسایت ساماندهی به منزله داشتن مجوز نخواهد بود، گفت: شبکه های اجتماعی برای فعالیت درفضای دیجیتال موظف به اخذ مجوز از این مرکز هستند.

حسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای ساماندهی و نظارت بر شبکه های اجتماعی اظهار داشت: تمامی کسانی که می خواهند در فضای مجازی فعالیت فرهنگی داشته باشند باید علاوه بر ثبت موسسه و ثبت در سایت ساماندهی از این مرکز نیز مجوز فعالیت دیجیتال بگیرند.

وی با بیان اینکه حتی افرادی که بخواهند در زمینه های مختلف دیجیتالی فعالیت داشته و اتحادیه و انجمن تشکیل دهند و یا نرم افزار تولید کنند باید علاوه بر ثبت موسسه، مجوز فعالیت دیجیتال از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال دریافت کنند، خاطرنشان کرد: رسانه های برخط مانند شبکه های اجتماعی نیز موظف هستند برای فعالیت در فضای مجازی به صورت آنلاین در سایت ساماندهی وبگاهها فعالیت خود را ثبت کرده و از این مرکز مجوز فعالیت دریافت کنند تا مشخصاتشان احراز شده و دچار مشکلات قضایی و حقوقی نشوند.

علیزاده با تاکید براینکه تاکنون نظارت بر شبکه های اجتماعی آنطور که باید جدی نبوده اما از این پس نظارت ها حالت جدی تری به خود خواهد گرفت، افزود: اخیرا گروه رسانه های برخط در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ایجاد کرده ایم تا علاوه بر نظارت ایجابی بر فضای فرهنگی دیجیتال با تشکیل جلسات مشکلات فعالان این بخش نیز حل شود.

وی گفت: پیش از این تنها در حوزه رصد فضای مجازی و پالایش آن این مرکز فعالیت داشت اما هم اکنون با ایجاد گروه رسانه های برخط پیش بینی می شود فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور نظارت و ساماندهی شده و فعالان بتوانند به صورت قانونی و براساس معیارهای فرهنگ ایرانی اسلامی در این فضای آنلاین فعالیت کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ثبت شبکه های اجتماعی در سایت ساماندهی به منزله داشتن مجوز نخواهد بود و این موسسات موظف به دریافت مجوز فعالیت از مرکز توسعه فناوری اطلاعات نیز هستند تصریح کرد: تقاضا برای ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی در ایران چشمگیر نیست.

درخواست پناهندگی سیاسی موسس ویکی‌لیکس از اکوادور

Posted: 27 Jun 2012 04:13 PM PDT

"ریکاردو پاتینو" وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد جولیان اسانژ، موسس سایت جنجالی ویکی‌لیکس به سفارت این کشور در لندن پناه برده و درخواست پناهندگی سیاسی به این کشور را تسلیم سفارت کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات قضایی سوئد مدت‌ها است که به دلیل شکایاتی که در مورد تعرض از موسس وب‌سایت ویکی‌لیکس انجام گرفته،‌خواستار استرداد "جولیان اسانژ" از بریتانیا به سوئد بوده‌اند. اما اکنون سوئدی‌ها با گزینه‌ای جدید مواجه شده‌اند زیرا اسانژ 40 ساله از کشور اکوادور درخواست پناهندگی سیاسی کرده و "ریکاردو پاتینو" وزیر امور خارجه این کشور نیز اعلام کرده اکوادور درحال بررسی این درخواست است.

این اقدام اسانژ چند روز پس از آن انجام گرفته که دیوان عالی بریتانیا درخواست وکیلان وی را برای به جریان انداختن دوباره پرونده استرداد او به سوئد رد کرد اما در عین حال اعلام کرد که وی زودتر از دو هفته دیگر به سوئد بازگردانده نخواهد شد. اسانژ همواره اتهامات وارده به خود در مورد تعرض و تجاوز را رد کرده و سرچشمه این شکایات را انگیزه های سیاسی دانسته است.

دیوان عالی بریتانیا، عالی‌ترین مرجع قضایی بریتانیا در پایان ماه می رای نهایی خود را مبنی بر استرداد اسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سوئد اعلام کرد. این نگرانی وجود دارد که پس از استرداد وی به سوئد،‌کشور سوئد نیز اسانژ را به آمریکا تحویل دهد.

وب‌سایت ویکی‌لیکس تا به حال صدها هزار نسخه اسناد محرمانه دولت آمریکا را در زمینه روابط و سیاستهای خارجی و نظریات مقامات این کشور در مورد امور مختلف بین المللی منتشر کرده و موجب خشم دولت و مقامات آمریکا شده است.

شناسایی الگوهای خاص وب‌گردی افسرده‌ها توسط دانشمندان

Posted: 27 Jun 2012 04:10 PM PDT

بر اساس مطالعه ای که نتایج آن اخیرا در نشریه IEEE Technology and Society منتشر شده، افراد افسرده از الگوهای خاصی در استفاده از اینترنت پیروی می کنند.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، این مطالعه که با حضور 216 دانشجوی داوطلب در دانشگاه میسوری انجام شده نشان می دهد 30 درصد از این افراد دارای نشانه هایی از افسردگی بوده و در زمینه بارگذاری، مشاهده ویدیو، چک کردن ایمیل و ... از افراد غیرافسرده متفاوت بوده اند.

یکی از یافته های این پژوهش این بوده که افراد افسرده تر بیشتر از دیگر افراد به استفاده از ایمیل و تبادل ایمیل علاقه دارند. بر همین اساس افرادی که به طور مرتب و مکرر ایمیلشان را چک می کنند بیش از دیگران دچار اضطراب و نگرانی هستند.

افراد افسرده همچنین در استفاده از اینترنت آشفتگی و بی نظمی بیشتری دارند و به عنوان مثال به طور مکرر از چک کردن ایمیل به بازی کردن و سپس چت کردن روی می آورند و مدت زمان زیادی را صرف انجام یک کار خاص نمی کنند.

افراد افسرده بیشتر از دیگران در اینترنت ویدیو مشاهده می کنند، بازی می کنند و وقتشان را صرف چت می کنند. محققان امیدوارند این بررسی منجر به طراحی نرم افزاری شود که پس از نصب بر روی گوشی یا رایانه در صورتی که الگوی استفاده کاربر از اینترنت به الگوی استفاده افراد افسرده نزدیک شد، به وی هشدار دهد.

کاهش هشت درصدی عرضه جهانی تلویزیون

Posted: 27 Jun 2012 04:08 PM PDT

با کاهش 8 درصدی عرضه جهانی تلویزیون در سه ماهه اول 2011 تاثیر رکود اقتصادی جهانی بر عملکرد شرکت های سازنده تلویزیون هم مشخص شد.

به گزارش فارس به نقل از کانزاس سیتی، اولین بار در سه ماهه دوم سال 2009 بود که کاهش جهانی عرضه تلویزیون با آغاز بحران اقتصادی در سطح جهانی کلید خورد. حال با تداوم و تشدید بحران مردم هم رغبت کمتری برای خرید تلویزیون های جدید از خود نشان می دهند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه NPD DisplaySearch، در سه ماهه اول سال 2011 در مجموع 51 میلیون واحد جدید تلویزیون روانه بازارهای جهانی شده است. یکی دیگر از علل کاهش عرضه تلویزیون، کاهش عرضه تلویزیون های ال سی دی به بازارهای دنیا بوده که در یک سال اخیر به طور مرتب ادامه داشته است.

د رحالی که قیمت تلویزیون های ال سی دی کمتر از حد انتظار کاهش یافته، مردم به خصوص در کشورهای در حال توسعه کماکان به خرید تلویزیون های قدیمی تر سی آر تی علاقه دارند. در میان تلویزیون های ال سی دی مردم بیشتر ترجیح می دهند تلویزیون های 40 اینچ به بالا را خریداری کنند در عین حال خرید تلویزیون های پلاسما هم کاهش قابل ملاحظه ای نشان می دهد.

شکایت از لینکداین به علت سهل‌انگاری در حفظ اطلاعات کاربران

Posted: 27 Jun 2012 04:06 PM PDT

به دنبال هک شدن اطلاعات 6.5 میلیون کاربر شبکه اجتماعی LinkedIn تعدادی از کاربران این شبکه از مدیران آن شکایت کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، در این شکایت از اینکه LinkedIn نتوانسته حداقل استانداردهای صنعتی و امنیتی مورد نیاز برای حفاظت از کاربرانش را رعایت کند به شدت انتقاد شده است.

این شکایت تقدیم دادگاهی در ایلینویز آمریکا شده تا به آن رسیدگی شود. پیش بینی می شود طی روزهای آینده تعداد بیشتری شکایت بر ضد این شرکت تقدیم دادگاه شود. کارشناسان می گویند اهمال کاری LinkedIn در زمینه استفاده از پروتکل های رمزگذاری اطلاعات عامل اصلی هک شدن داده های کاربران بوده است.

LinkedIn در واکنش به تقدیم این شکایت آن را اقدامی ناشایست دانسته و اعلام کرده که با قدرت تمام از خود در دادگاه دفاع خواهد کرد. سخنگوی این شرکت نیز گفته LinkedIn بر این باور نیست که به دنبال این هک به کاربرانش آسیبی وارد شده باشد.

تبادل ۶۱ درصد ترافیک اینترنت دنیا توسط ابزارهای بی‌سیم تا سال ۲۰۱۶

Posted: 27 Jun 2012 04:02 PM PDT

تازه‌ترین یافته های شرکت سیسکو نشان می دهد تا سال 2016 حدود 61 درصد از ترافیک اینترنت در کل جهان به طور بی سیم و با استفاده از گوشی های همراه، تبلت و دستگاه های مشابه رد و بدل می شود.

به گزارش فارس به نقل از اینترنت نیوز، بر این اساس در سال 2016 یعنی چهار سال دیگر ترافیک اینترنت به رقم 1.3 زتابایت می رسد. یک زتابایت برابر با یک تریلیون گیگابایت است.

افزایش ترافیک ناشی از مشاهده ویدیو بر بستر اینترنت از جمله دیگر نتایج تحقیقات سیسکو است. بر این اساس، ترافیک ویدیو از ترافیک شبکه های P2P سبقت خواهد گرفت.

در حالی که در سال 2011 ترافیک این شبکه ها 71 درصد از کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده بود، در سال 2016 این رقم به 54 درصد سقوط می کند.

سیسکو همچنین پیش بینی کرده که از مجموع 61 درصد ترافیک اینترنتی همراه، 51 درصد مربوط به شبکه های وای – فای و 10 درصد مربوط به خدمات اینترنت پرسرعت ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه است.

عذرخواهی آیکان برای انتشار اشتباهی مشخصات متقاضیان دامنه

Posted: 27 Jun 2012 04:01 PM PDT

سازمان تخصیص نامها و شماره‌های اینترنتی (آیکان) رسما بابت انتشار تصادفی نشانی پستی متقاضیان دامنه‌های عمومی عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، این سازمان فهرست حدود دو هزار دامنه سطح بالای عمومی (gTLD) و متقاضیان آن‌ها را در وب سایتش منتشر کرده اما فراموش کرد اطلاعات تماس شخصی متقاضیان آنها را حذف کند.

آیکان اعلام کرد اطلاعات در این زمینه قرار نبوده که منتشر شود و از این رو برای رفع این اشتباه، مشاهده جزییات تقاضاهای دریافت نام دامنه را به طور موقت غیرفعال کرده و با حذف اطلاعات ناخواسته، این قابلیت را مجددا فعال و بابت این اشتباه از همه عذرخواهی کرد.

این سازمان 1930 تقاضا از بیش از 1100 سازمان شامل برندهایی مانند کنون، سیمانتک و آمازون و همچنین گروههایی مانند بتر بیزنیس بورو دریافت کرده است.

تاثیر مثبت رسانه‌های اجتماعی در محیط کار

Posted: 27 Jun 2012 03:58 PM PDT

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی تاثیر مثبتی بر محیط‌های کاری دارند.

به گزارش ایسنا، این بررسی توسط موسسه مطالعاتی دلویت انجام شده و نشان می‌دهد که 45 درصد از مدیران عامل شرکت‌ها معتقد هستند که رسانه‌های اجتماعی بر فرهنگ کاری در محیط کار تاثیر خوبی دارند. این در حالی است که از میان کارمندان شرکت کننده در نظرسنجی تنها 27 درصد به تاثیر مثبت رسانه‌های اجتماعی در محیط کار اعتقاد داشتند.

به اعتقاد مدیران، رسانه‌های اجتماعی به مدیران اجازه می‌دهند تا شفافیت بیشتری داشته باشند، ارتباط بهتری با همکارانشان ایجاد کنند و فرهنگ شرکت را بسازند.

طبق این بررسی، اگرچه مدیران بر استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ساختن فرهنگ یک شرکت تاکید می‌کنند، این امر نمی‌تواند جایگزین حضور خود مدیر و ارتباط مستقیم با کارمندان شود.

یک‌چهارم اروپایی‌ها هیچ مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات ندارند

Posted: 27 Jun 2012 03:55 PM PDT

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، نبود نیروی متخصص و ماهر در حوزه فناوری اطلاعات باعث خواهد شد تا فرآیند بازسازی اقتصادی این منطقه با تاخیر مواجه شود.

به گزارش همکاران سیستم، رتبه‌بندی دیجیتالی سالانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تنها نیمی از نیروی کاری اروپایی به میزان کافی مهارت لازم و مرتبط با کار خود را در در زمینه فناوری اطلاعات را دارند. بر اساس این آمار و ارقام، فقط ۴۳ درصد مردم ساکن در منطقه اتحادیه اروپا برای ورود به اینترنت و استفاده از ابزارهای آن مهارت‌های متوسط یا سطح بالا دارند و به عنوان مثال از این فضا برای برقراری تماس تلفنی یا ساخت صفحات اینترنتی استفاده می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که تقریبا یک‌چهارم ساکنان اروپا هیچ مهارتی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات ندارند. پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷۰۰ هزار اروپایی هیچ گونه مهارتی در حوزه ICT نداشته باشند.

صنعت فناوری اطلاعات هم‌اکنون ۶ درصد درآمد تولید ناخالص این منطقه را تامین می‌کند و ۸ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. اگرچه درخواست بازار برای اینترنت پرسرعت‌تر، قابلیت‌های دیجیتالی موبایلی و خریدهای اینترنتی روز به‌روز در حال افزایش است، ‌ اما تنها یک‌دهم از مشتریان اروپایی خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. بر این اساس، بخش قابل ملاحظه‌ای از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) هیچ اقدامی در حوزه خرید و فروش‌های آنلاین انجام نمی‌دهند و سرمایه‌گذاری‌ در این زمینه نمی‌کنند.

به هر حال، ‌ کمیسیون اروپا در این فرآیند نشانه‌هایی از خوش‌بینی را مشاهده کرده است. طبق آمار موجود در سال گذشته میزان استفاده از اینترنت موبایلی در اروپا ۶۲ درصد افزایش یافته است تا درمجموع ۲۱۷ میلیون کاربر اروپایی از این سرویس بهره‌مند شوند. همچنین گفته می‌شود که ۶۸ درصد اروپایی‌ها به صورت مداوم و مستمر وارد اینترنت می‌شوند و ۱۷۰ میلیون نفر از آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

ابلاغ مصوبات مرکز ملی فضای مجازی پس از تأیید رهبر انقلاب

Posted: 27 Jun 2012 03:49 PM PDT

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه مصوبات شورا پس از تصویب باید به استحضار مقام معظم رهبری برسد و بعد از آن به دبیر سه قوه ابلاغ شود، گفت: سیاست کلی مرکز در خصوص فیلترینگ، اعتماد به کاربران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی اخوان بهابادی در جلسه پرسش و پاسخ با اشاره به اقدامات آتی مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مرکز، ساماندهی نظام صدور پروانه و مجوز برای فعالیت است، به نحوی که بخش خصوصی برای گرفتن مجوز فعالیت با یک مجموعه مواجه شود.


تلویزیون تعاملی در دستورکار شورای عالی فضای مجازی

وی ادامه داد: انشاءالله با یاری خداوند بحث تلویزیونی تعاملی را با کمک دستگاه‌های مربوطه در کشور اجرایی می‌کنیم که باعث ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و تجاری خواهد شد.

اخوان همچنین در پاسخ به تدابیر مرکز ملی فضای مجازی در خصوص حملات سایبری که اخیراً در برابر ایران شدت گرفته گفت: تمرکز مدیریت در مباحث مربوط به مقابله با حملات سایبری، یکی از وظایف شورای عالی فضای مجازی است.

وی ادامه داد: همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران در روسیه، کشورهای معلوم‌الحال حملات سنگین سایبری را تدارک دیدند و سعی کردند که به هر نحو ممکن به نقاط حساس کشور نفوذ کنند و آسیب برسانند که با یاری امام زمان(عج) کوچک‌ترین موفقیتی نداشتند.

وی ادامه داد: حملات به حدی شکست سنگین خورد که دشمنان جرأت کوچک‌ترین اظهارنظری پیرامون این موضوع را به خود ندادند.

وی در خصوص دلیل عدم اظهارنظر مرکز ملی فضای مجازی در خصوص حملات سایبری اخیر گفت: درصدد بودیم پس از اینکه مرکز ملی فضای مجازی به وضعیت پایدار رسید، نشست خبری را آغاز کنیم و اطلاع‌رسانی انجام دهیم که البته وزیر اطلاعات در این خصوص برخی مباحث را مطرح کرد.

وی یادآور شد: از جمله برکات تشکیل شورای عالی فضای مجازی، هماهنگی بی‌نظیر سایبری در کشور بود؛ به این معنا که فقط چند دقیقه طول کشید تا این موضوع با آقای رئیس‌جمهور صحبت شود.

مبدأ حملات سایبری به نقاط کلیدی کشور کاملاً آشکار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حملات سایبری به ایران گفت: حملات سایبری از حالت تهاجمی به منافع شخصی افراد به حمله به نقاط حساس و کلیدی کشور تغییر جهت داده که کاملاً آشکار و واضح است که این حملات از کجا اتفاق می‌افتد.

وی گفت: اعتراض رسمی ایران در خصوص حملات سایبری در اجلاس ژنو اعلام شد و پیگیری‌های حقوقی در حال انجام است. اما از طرف دیگر نیز خودمان را برای دفاع کامل سایبری آماده می‌کنیم و هم‌اکنون از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نظر این در خصوص استفاده از وب و اینترنت گفت: همه ما به تولیدکنندگان محتوا توصیه می‌کنیم که فعال شوند و همه از این می‌نالیم که چرا محتوا خارجی است و چرا میزبانی‌ها در خارج است و چرا قوی‌ترین سایت ها خارجی هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای اینکه تولیدکننده محتوای داخلی فعال شود، باید در حوزه اقتصادی تغییراتی ایجاد شود و تا این تغییر اقتصادی پیش نیاید تمام این صحبت‌ها نصیحت است.

وی ادامه داد: باید تولیدکننده محتوا به این نتیجه برسد که از نظر اقتصادی فعال شدن در حوزه تولید محتوا به نفعش است.

وی با ذکر مثالی در این خصوص توضیح داد: مثال بارز این کار یک تصمیم‌سازی کوچک در اختلاف هزینه پیامک‌های فارسی و انگلیسی بود که کاهش قیمت پیامک فارسی در حق زبان فارسی انجام داد، با 50 سال نصیحت نیز حل نمی‌شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: بنابراین باید خدمات داخل کشور را ارزان‌تر کنیم و این موضوع مستلزم این است که دستگاه‌ها نرخ ارائه خدمات خود را کاهش دهند و مدیریت بر این کار یکی از وظایف مرکز ملی فضای مجازی است.

مرکز ملی فضای مجازی به کار داخلی هیچ حوزه‌ای وارد نمی‌شود

رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین در خصوص نقش آتی شورای عالی فضای مجازی در موضوع فیلترینگ سایت‌ها گفت: شورای عالی فضای مجازی به صورت مستقیم نمی‌تواند عملکرد نظارتی داشته باشد و فعالیت‌های مربوط به پالایش توسط مرکز انجام نخواهد شد؛ زیرا مرکز ملی فضای مجازی درگیر هیچ‌یک از حوزه‌های کارهای دیگر نخواهد شد.

وی تأکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی، مرکزی است برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها.

سیاست کلی مرکز در خصوص فیلترینگ: به کاربران اعتماد شود

وی گفت: اما سیاست کلی مرکز ملی فضای مجازی این است که به کاربران و مردم اعتماد شود و اجازه دهیم سیاست‌هایی پیاده‌سازی شود که اگر نیاز به پالایش هست که نیاز است، حداکثر توسط خودکاربران پالایش شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: بی‌شک دغدغه فرهنگی برای تمام خانواده‌های ایرانی مهم است و فکر می‌کنیم اگر تا حدودی اختیار این کار با خود مردم باشد، مردم بهترین عملکرد را دارند و در صورت نیاز نیز از قوه قهریه نظام برای برخورد با معاندان نظام استفاده می‌کنیم.

اختصاص بودجه به مرکز ملی فضای مجازی با توافق دولت و مجلس

اخوان در خصوص بودجه مرکز ملی فضای مجازی گفت: امسال به دلیل اینکه تأسیس مرکز ملی فضای مجازی پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس اتفاق افتاد، قرار شد با هماهنگی دولت و مجلس در خصوص بودجه امسال مرکز تعیین تکلیف شود و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو هفته آینده تکلیف روشن شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص نحوه تعامل دیگر شوراهای مرتبط و دستگاه‌های مرتبط با شورای عالی فضای مجازی گفت: تمام شوراها، کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های فعال در حوزه فضای مجازی، زیرنظر شورای عالی فضای مجازی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مرکز و شورای فضای مجازی نقش تصمیم‌سازی دارند و در این حوزه تصمیم‌گیری متمرکز خواهد شد، اما این به معنی انحلال شوراها و کارگروه‌های موجود نیست.

اخوان گفت: زیرا هریک از شوراها و کارگروه‌های موجود در حوزه‌ای در حال فعالیت هستند و براساس نقشه‌ کاری که در مرکز ملی فضای مجازی تهیه خواهد شد، شاید در شوراها تغییراتی داشته باشیم و شاید بخشی از وظایف شورای عالی فضای مجازی به برخی از شوراهای موجود تفویض شود که باز تأکید می‌کنم به معنای انحلال شوراهای فعلی نیست.

اخوان همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه چرا پیوست حکم مقام معظم رهبری در خصوص تأسیس مرکز ملی فضای مجازی در زمان دیگری و به مرور به اطلاع مردم خواهد رسید، گفت: پیوست دارای طبقه‌بندی است و جزئیات پیوست در تمام موضوعات قابل انتشار نیست.

وی گفت: ‌البته برای مردم ایران قابل انتشار است، اما در صورت انتشار، دشمنان نظام هم به این اطلاعات دست پیدا می‌کنند و ما می‌خواهیم آنها اطلاع کمتری از این موضوعات مرکز ملی فضای مجازی داشته باشند.

درخواست از وزیر ارتباطات برای ارسال طرح شبکه ملی اطلاعات و اپراتور چهارم به مرکز

اخوان در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص شبکه ملی اطلاعات و اپراتور فیبر نوری گفت: شبکه ملی اطلاعات یکی از طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و از وزیر ارتباطات خواسته‌ایم که طرح شبکه ملی ارتباطات را به شورای عالی مجازی ارسال کند تا در جلسات شورا بررسی دقیق شود و سپس از تصحیح، اجرایی و عملیاتی شود.

وی گفت: در حوزه تعریف‌شده برای شبکه ملی اطلاعات، طرح‌های مشابه دیگری نیز داریم.

وی ادامه داد: طرح IPTV صدا و سیما و IPMedia یکی از معاونت‌های صدا و سیما از این جمله هستند و اشتراک و اصل موضوع تمام این طرح‌ها، ارائه خدمات چندرسانه‌ای روی یک بستر است که انشاءالله تصمیم می‌گیریم که این طرح‌ها را به صورت جداگانه یا با تلفیق در هم اجرا کنیم و امیدواریم همین امسال خروجی این طرح‌ها برای مردم قابل لمس باشد.

وی ادامه داد: اپراتور چهارم طرحی در وزارت ارتباطات است، اما در این موضوع قطعاً از وزارت ارتباطات، اطلاعاتی را خواهیم خواست.

وی تأکیدکرد: سیاست کلان مرکز به دنبال این است که بخش خصوصی اصل فعالیت‌ها را عهده‌دار باشد و از تصدی‌گری پرهیز کنیم که آن را خلاف اصل 44 می‌دانیم و انتظار داریم که دستگاه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.

وزارت ارتباطات مکلف به هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی

اخوان همچنین در خصوص احتمال موازی‌کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی گفت: مأموریت‌های وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی یکی نیست. این دو نهاد کاملاً در طول یکدیگرند و نه در عرض هم.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی است و هر طرح کلان نیاز به اخذ تأییدی از شورا خواهد داشت.

در ارائه خدمات چند رسانه‌ای به کاربران مصرّ هستیم

اخوان همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ایده خود برای افزایش پهنای باند که در وزارت ارتباطات گفت: طرحی در این خصوص در وزارت ارتباطات پیگیری می‌شد که از پاسخگویی به موضوعاتی که در حوزه مسئولیت قبلی هم بوده معذورم.

وی ادامه داد: اما از جانب شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی می‌گویم که مصرّ هستیم تا خدمات چند رسانه‌ای را به کاربران کشورمان ارائه کنیم.

شورای عالی فضای مجازی بودجه دستگاه‌های فضای مجازی را تسهیم می‌کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: یکی از وظایف شورا تسهیم بودجه دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه فضای مجازی در طرح‌های کلان است.

وی گفت: تصمیم این بوده که در حوزه فضای مجازی در خصوص بودجه کل فضای مجازی به صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود نه به این معنا که بودجه به صورت متمرکز هزینه شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا اینطور خواهد شد که شورا یا مرکز ملی فضای مجازی به کسی مجوز فعالیت دهد، گفت: مرکز فضای مجازی برای اپراتوری پروانه ایجاد نخواهد کرد زیرا شأن شورا این نیست؛ اما در صورت نیاز به ورود یک طرح جدید به کشور، شورا و مرکز مسئولیت دارند که تحقق این موضوع را تکلیف کنند.

وی تأکید کرد: همچنین درصددیم در شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی از کلی‌گویی پرهیز کنیم، زیرا موضوع فقط کیفی نیست و کاملاً کمی است و به دستگاه‌ها تأکید می‌کنیم که باید چه اتفاقی بیفتد.

اخوان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطعاً یکی از اهداف شورای عالی فضای مجازی، فعالیت‌های برون‌مرزی است و حضور امروز من در حوزه برون‌مرزی صدا و سیما به عنوان اولین محل بازدید، معنادار است.

رونق محتوا نیازمند سازماندهی، امکانات ارزان و حل موضوع کپی‌رایت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود شبکه‌های اجتماعی متعدد گفت: شبکه‌های اجتماعی در دنیا مراحل مختلفی را طی کرده‌اند، از شبکه های اجتماعی مبتنی بر دوست‌یابی شروع شدند و بر شبکه‌های مبتنی بر شغل متمرکز شدند و گام بعدی شبکه اجتماعی مبتنی بر آموزش است که با سرعت نجومی در حال رشدند.

وی گفت: هم‌اکنون این همه محتوا در کشور داریم، تنها کافی است سازماندهی شوند و امکانات زیرساختی ارزان در اختیارشان قرار بگیرد، بحث کپی‌رایت را حل کنیم و این مشکلات حل خواهند شد.

مصوبات شورا باید پیش از ابلاغ به استحضار مقام معظم رهبری برسد

اخوان در خصوص برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی گفت: اولین جلسه شورا بیستم اسفندماه سال 90 برگزار شد. پس از آن سه جلسه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد و تاکنون چهار جلسه شورا برگزار شده است.

وی در خصوص دلیل عدم اطلاع‌رسانی درباره برگزاری جلسات شورا گفت: وظیفه اطلاع‌رسانی به عهده دبیر بوده است و تأخیر درانتخاب دبیر به دلیل لزوم تدوین آیین‌نامه داخلی شورا بود که براساس آیین‌نامه باید دبیر انتخاب می‌شد.

وی یادآور شد: همچنین مصوبات شورا پس از تصویب در شورا، باید به استحضار رهبری برسد و بعد از آن به دبیر سه قوه ابلاغ می‌شود.

اخوان در پاسخ به این سؤال که آیا در جریان برگزاری این جلسات و پس از اخذ حکم از سوی ریاست‌جمهوری با رهبری نیز ملاقات داشته‌اند؟ گفت: تا این لحظه توفیق زیارت با رهبری نصیب نشده است.

وی گفت: چندروز پس از صدور حکم برای ملاقات با رهبری برنامه‌ریزی شد که به دلیل تعطیلی و سفر ایشان این دیدار لغو شد و قرار است پس از بازگشت مقام معظم رهبری از مشهد مقدس به حضور ایشان برسیم.

اخوان همچنین گفت: مرکز ملی فضای مجازی لوگوی خاصی ندارد و استفاده از لوگوی ویندوز در بنر نشست خبری امروز اشتباه روابط عمومی شبکه پرس‌تی‌وی بوده است.

وی تأکیدکرد: با فعالیت‌هایی که برنامه‌های غربی را ترویج کند مخالفیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر