۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

Re: {تفريح و سرگرمي}, [20326] {کیهان مجبور به دروغگویی شد



سلام احمد جان .
ببخشید که امکانش نبود زودتر نظر کاملم رو بگم . بخاطر مشکلاتی ؛ زمانی که تو نت میگذرونم خیلی کوتاه هست و مجبورم تو همون زمان کوتاه تمام کارهام رو انجام بدم . به همین خاطر کمتر فرصت میکنم جوابیه بفرستم . 
خوب شما مطلب خوب و کاملی رو در مورد تحریم ها و تارخچه تحریم ها بر علیه ایران نوشتید . اما بازم مسایلی هست که بعد از خوندن ایمیل های شما به ذهنم رسید . 
یکی اینکه علیرغم اینکه سالیان زیادی هست که کشور تحت انواع و اقسام تحریم ها بوده ( و هست ) ؛ اما دامنه تحریم ها در عرض همین چند سال اخیر بقدری گسترده شد که اثرات بد و مخربش روز به روز در زندگی مردم بیشتر مشخص شد ؛ و همینجاست که به یاد حرف دوست خوبم منصور جان میافتم که " آیا قبول دارید که تحریم های جهانی و شدت آنها را خودمان بر کشورمان تحمیل کردیم و یا لااقل میتوانستیم با کمی تدبیر و تعقل ؛ جلو خیلی از آنها را بگیریم ؟؟ " کاش این تدبیر و تعقل خیلی زودتر از اینها اتفاق افتاده بود و شاهد این وضعیت در کشور نبودیم ؛ کمبود و گرانی بی حد و حساب داروهای خاص ؛ گرانی سر سام آور معیشت و مواد غدایی و ...... کاش زمانی که به راحتی میگفتند که " تحریم ها هیچ تاثیری در کشور ما نخواهد داشت " ؛ کمی هم به این فکر می کردند که الان تو دوره و زمانی نیستیم که تنها نیاز انسان ها تولیدات کشاورزی باشه . راستش هر کشوردیگری هم ( هرچقدر هم که از نظر اقتصادی وضعیت خوبی داشته باشه ) که همین ادعای بی نیازی از سایر کشورها رو داشته باشه ؛ باید به عقل و تدبیر گردانندگان اون کشور خندید .
از طرفی وجود همین تحریم ها ؛ افراز زیادی رو در کشور ما به اونچنان ثروت های افسانه ای رساند که باور کردنش برای من و شما و خیلی ها غیر ممکنه !!! این افراد همونایی هستند که راه های دور زدن تحریم ها رو بلد بودن و امکانات این کار رو هم داشتند و .... اینم یکی از دلایلی بود که اختلاف طبقاتی در کشورمون به طرز وحشتناکی بالاتر از همیشه رفت !!!! ( البته یادمون که نرفته هم در سال 84 و هم در سال 88 وعده توجه بیشتر به تمام اقشار مردم و بخصوص قشر ضعیف تر جامعه داده شده بود ؛ اما چیزی که در نهایت دست قشر متوسط و زیر متوسط رو گرفت ماهی 45 هزار تومان بود والبته برای تعداد زیادی ثروت های نجومی !!!! )
بگذریم ؛ گفتنی در این زمینه ها خیلی زیاده . فقط امیدوارم مسائل طوری پیش بره که مشکلات مردم کمتر از پیش شوند. 





2013/10/18 ahmad ghorbani <ghorbani1340@yahoo.com>

جناب آقای رضایی سلام
خیلی ممنون از اظهار نظر شما و اظهار نظر فنی خانم طوسی  . خیلی خوب بود. البته درست است که نویسندگی سخت است.  ولی از نوشته هایی که می فرستید و دست نوشته زیر نشانگر   توانایی شما در نویسندگی است. حال اگر چیزی ننوشته اید. شاید فرصتش نبوده. همانطور که آقای هومن هم نوشتند. آزادی وقتی به مردمی هدیه می شود ، که مردم یک کشور تحمل آنرا داشته باشند. تحمل گفتگو و تحمل اظهار نظر مخالف بزرگترین نعمتی است که خداوند می تواند به یک ملت هدیه کند.خیلی از مشکلات مدیریتی که شما فرمودید. از عدم تحمل گفتگو و عدم تحمل اظهار نظر مخالف نشأت گرفته است .البته با نظر شما هم موافقم که عده ای منافع خود را در نبود این فضا می بینند و به سختی به آن می تازند.ولی ما راهی جز ایجاد فضای گفتگوی مسالمت آمیز و تحمل نظرات مخالف نداریم. باید تمام انرژی خود را صرف این کار کنیم . به امید روزی که این فضا در کشور ایجاد شود.
 
از مطالب شما ، خانم طوسی و آقای هومن متشکرم ، چشم انتظار نظرات آقای شهبازی  هم هستم امید وارم  ایشان ما را لایق بدانند.
 سعی می کنم مطالب را باز نویسی کنم البته هدف این است که  بروید آنقدر مذاکره کنید تا فضای مذاکره و گرفتن حق خود در فضای مذاکره را یاد بگیرید
 با تشکر از شما . 



---------- Forwarded message ----------
From: Mansour Rezaei <manrezaei655@gmail.com>
Date: 2013/10/18
Subject: Re: Fwd: Fw: Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [20316] کیهان مجبور به دروغگویی شد
To: taf_sar@googlegroups.com


جناب آقای قربانی عزیز سلام
از اینکه برداشت ناقصی از مطالبت داشتم جدا" معذرت میخوام . اگر خودت نیز یکبار این مطالب را بعنوان یک خواننده مرور کنی به من حق خواهی داد . عزیز خوبم ؛ فن نویسندگی از هنرهای بسیار سخت و پیچیده است و میبایست با خوانندگان خود یک ارتباط صحیح برقرار کند . خواننده هیچ گاه از پس ذهن نویسنده با خبر نیست و همین نوشتارها میبایست باعث یک ارتباط منطقی گردد .
مطالب شما اینگونه القاء میکند که تمام مشکلات موجود از قبیل تورم افسار گسیخته و گرانی کمر شکن و سانسورهای زیاد و فضای امنیتی موجود و بی اعتنایی به خواست مردم و مبارزه با دیدگاه های نسل جوان و چپاول بی حد و حصر بیت المال و فقدان اعتبار بین المللی و قطع رابطه با دنیای پیشرفته و .......... بخاطر تحریم هایی است که بر ملت ما تحمیل شده است و ریشه این تحریمها را ناشی از پیروزی انقلاب مردم عزیزمان دانسته اید و همچنین باعث و بانی قطع روابط با جهان غرب و بویژه آمریکا را بنوعی توجیه نموده اید . همانطور که عرض کردم حوادث و رویدادهای تاریخی را باید با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی آنزمان تحلیل کرد و در واقع باید همچون فیلم هزاردستان ؛ زمان وقوع حوادث را بازسازی کرد. اگر حوادث 28 مرداد و رویکرد مرحوم مصدق را مورد تحلیل قرار میدهیم باید به آن زمان برگردیم و به یاد بیاوریم که جنوب کشورمان بخصوص مناطق نفت خیز در چنگ نیروها و مستشاران انگلیس بوده و شمال و شمال غربی تحت استیلای قشون روس و کشور ما خالی از قشر تحصیل کرده مستقل بوده و حزب توده در همه جا و بخصوص در ارتش ریشه دار بود و اوضاع اجتماعی بخصوص در تهران بدست مشتی ارازل و اوباش چماق دار و هرزه مثل شعبون بی مخ و پری بلنده و امثالهم کنترل می شده و روزنامه های مستقل مورد تاخت و تاز همین لباس شخصی های وابسته قرار میگرفت و نویسندگان مستقل ترور و اموال مردم غارت میشد . در چنین اوضاع پیچیده که بازار تهمت های سیاسی نیز بشدت رونق داشت مرحوم مصدق بدنبال ایرانی مستقل و آزاد میگردید . از یک طرف ترس از توده ایهای خودفروخته و از طرف دیگر ریزه خواران سفره پیر استمارگر او را در تنگنا قرار داده بود و در این اوضاع بلبشو ؛ نیروهای مذهبی به رهبری رییس مجلس آیت الله کاشانی نیز به او و تصمیماتش فشار میاورد و ملت بیسواد نیز همانند بز اخوش ؛ منتظر یک هی بود تا به هر طرف برود و از کسی حمایت کند . در واقع مرحوم مصدق روی هیچکس نمی توانست حساب باز کند برای همین و بخاطر جلوگیری از نفوذ روزافزون افسران توده ای در ارتش ؛ بناچار وزارت دفاع را به زاهدی خودفروخته محول کرد و همین شخص ظرف 3 روز دولت را ساقط کرد . خوب حالا برخی تحلیگران سیاسی پیرو مشی کیهان ؛ در محیطی امن و بدون هیچ دغدغه ای می نشینند و مصدق را مورد تاخت و تاز قرار داده و او را خائن می نامند . آیا واقعا" همینگونه بود ؟؟ در آن شرایط و با توجه به اوضاع و احوال آنزمان بخصوص هدف دولتمردان شوروی برای اشغال ایران و رسیدن به آبهای گرم خلیج فارس و نفوذ نیروهای توده در ارتش ایران ؛ دخالت کشور استکباری آمریکا در کودتای 28 مرداد ؛ از دید خودشان توجیه میگردد و آمریکائیان این حق را بخودشان دادند که وارد مهلکه شده و اوضاع را کنترل کنند تا از نفوذ شوروی به خلیج فارس و کنترل چاه های نفتی جلوگیری کرده باشند . بنده قصد ندارم آب تطهیر به سلطه گری آمریکاییها بریزم ولی نمی توان دولت مصدق را نیز در آن کودتا مقصر دانست . 
اگر بخواهیم اشغال سفارت آمریکا را نیز توجه قرار دهیم میبینیم آنقدر که آمریکاییها و اسراییلیها ازین واقعه خشنود شده و نفع بردند مردم ما نبردند اصلا" قرار نبود سفارت به مدت 444 روز در اشغال بماند فقط این یک حرکت اعتراضی 3 روزه بخاطر دخالتهای آمریکا در امور داخلی کشورمان در زمان شاه بود حالا چه عواملی باعث طولانی شدن این اشغال و بی اعتباری مشی خارجی ما شد جای بررسی بیشتر دارد . به عقیده بنده ؛ کشور ما همیشه از افراطیون سیاسی چه در جبهه چپ و چه در جبهه راست ؛ ضربات طاقت فرسایی خورده است طوریکه این افراط گری ها ؛ منافع ملی ما را به چالش کشیدند و فرصت های طلایی بیشماری را از دست ملت ما خارج کرد .
نمیدانم چقدر با این عقاید موافق هستید و قبول دارید که همین افراط گریها و دهن کجی به روابط خارجی در ظرف هشت سال گذشته ؛ چقدر باعث بروز این مشکلات طاقت فرسای امروزی شده است و آیا قبول دارید که تحریم های جهانی و شدت آنها را خودمان بر کشورمان تحمیل کردیم و یا لااقل میتوانستیم با کمی تدبیر و تعقل ؛ جلو خیلی از آنها را بگیریم ؟؟.. بقول پروین اعتصامی :
 چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید . گفتا ز چه نالیم که از ماست که بر ماست ..
       


2013/10/17 ahmad ghorbani <ghorbani1340@yahoo.com>
جناب آقای رضایی سلام
مطالب شما را خوب خواندم  حدود سه بار خواندم. با نظرات شما کاملاً موافقم . هیچ اختلاف نظری د ر آن نیافتم. و اما در مورد مطالبی که من نوشتم. این مطالب یک سری دست نویس بود. که کامل هم نشده است. بر اساس سفارشات جنابعالی که در این ایمیل و ایمیل های قبلی به آن اشاره کرده اید و نوشته اید که نباید به هیچ کسی توهین شود. . اگر این گروه را هم راه اندازی کرده ایم می خواهیم همین را حداقل به اعضای گروه بگوییم و آنرا سر لوحه کار خود قرار دهیم. من هم مطالب خود را بر اساس نظرات جنابعالی نوشتم.  حال اگر بخواهم نظر روزنامه کیهان را نقد کنم. باید ابتدا نظرات او را بپذیرم . شرط ادب هم این است که ابتدا اصول اساسی طرف مقابل را پذیرفت. اگر اصول اولیه او را نپذیریم ، در این صورت ما راه خودمان را می رویم و آنها هم راه خودشان را می روند. و اساساً گفتگو و تفاهمی صورت نمی گیرد. بر همین مبنا مطالب را بر اساس دیدگاه او نوشتم و سعی کردم آن دیدگاه را به نقد بکشم. دیدگاه روزنامه کیهان برای عدم مذاکره تا کنون این بوده که اگر مذاکره کنیم آزادی خواهان عالم نا امید و مأیوس می شوند. ولی وقتی یک احوالپرسی انجام گرفت. هیچ یک از دوستان ما ناراحت نشدند. بلکه همان دشمنان مثل اسرائیل و عربستان و.... ناراحت شدند. در مطالبم این را نوشتم. نظر دیگر هم این بود که اگر مذاکره کنیم باید تسلیم شویم و آنها می آیند و کشور را تحت تسلط خود قرار می دهند. برای همین در مطالبم اثبات کردم که اینطور نیست بلکه با اتفاقاتی که افتاده این دیگر برای کشوری مثل آمریکا امکان ندارد که بیاید دوباره کشور ما را اشغال کند. اصلا درگیری نظامی بین ایران و آمریکا امکان ندارد. این موضوع تمام شده است. پس باید رفت و مذاکره کرد. نمی شود کشور را در انزوا قرار داد. ما یک کشور هفتاد میلیونی  در یک جهان هفت میلیاردی زندگی می کنیم. این کشور باید از تجربیات علمی سایر کشورها استفاده کند. نمی شود که ما بیایم و زحمات اختراع مثلاً چرخ  یا آتش را دوباره بکشیم. اینها اختراع شده است. . پس کشور را نمی شود منزوی کرد. برای رفع انزوا هم باید مذاکره کرد و روابط را با همه کشورها گسترش داد.
البته این را از شما درخواست کمک دارم. اگر بخواهیم نظرات خودمان را بگوییم .  چگونه می توانیم بنویسیم که  هم مودبانه باشد و هم در دام این مطلب نیافتیم که ما هم عین آنها هستیم.
بنظرم نتوانسته ام نظرات خود را خوب بنویسم . از این بابت معذرت می خواهم ولی دوست دارم مطالبم را باز نویسی کنم که در این دام نیافتم . نمی خواهم مطالب  من عین آنها باشد و خواننده همان را در ذهن خود جای دهد. خلاصه باید این را عوض کنم بطوریکه شرط ادب را هم رعایت کرده باشیم. 
این کار خیلی سخت است. و شما هم نوشته اید که به این سادگی ها نمی شود. اگر بخواهیم این ها را ندیده بگیریم مانند کبکی هستیم که سر خود را زیر برف کرده است ولی باید از یک جایی شروع کرد. بنظرم باید از همین گروه شروع کرد. لذا خواهش می کنم شما و دیگر اعضای گروه کمک کنید تا بتوانیم مطلب را بدرستی بنویسم و نظرات خود را ارائه کنیم..
 


On Thursday, October 17, 2013 1:15 AM, T- Toosi <tandtooca@gmail.com> wrote:


---------- Forwarded message ----------
From: Mansour Rezaei <manrezaei655@gmail.com>
Date: 2013/10/16
Subject: Re: Fw: Fwd: {تفريح و سرگرمي}, [20299] کیهان مجبور به دروغگویی شد
To: taf_sar@googlegroups.com, tandtooca@gmail.com


دوست عزیز جناب آقای قربانی سلام
در میل فبلی که خطاب به دوست خوبم سامان عزیز نوشتم ذکر کردم که ایکاش روزی برسد که ما ایرانیها بتوانیم با سعه صدر و بدون ترس و فشار و شانتاژ و هیاهو و تهمت و افترا و در یک جامعه کاملا" باز و چند صدایی مسائل سیاسی کشور خودمان و سایر کشورهای جهان صرفنظر از دوست یا دشمن بودن آنها را به نقد بکشیم و متاسفانه در شرایط فعلی این امکان پذیر نیست و بعید است که در آینده نزدیکی نیز به این یکدلی و سعه صدر برسیم دلائلش نیز کاملا" ملموس و مشخص و اظهر من الشمس  میباشد و اگر آنها را انکار کنیم همانند کبکی هستیم که سر در زیر برف کرده و می پندارد کسی او را نمی بیند .
جناب قربانی عزیز ؛ با شیوه گفتاری و نوشتاری  شما سالهاست آشنایم و اینگونه استدلال ها را سالها قبل در نوشتارهای آقای مهدی نصیری و حال نیز در تحلیل های جناب حسین شریعتمداری و علیرضا پناهیان می بینیم و جالبه که همین دوشب پیش نیز مداح راستگوی اهل البیت علیهم السلام یعنی منصور ارضی ؛ استوانه انقلاب و نزدیک ترین یار به حضرت امام جناب هاشمی رفسنجانی را کفتار پیر نامید و آرزوی مرگش را کرد . راستی به چه جرمی ؟؟؟؟ آیا نقل قول کردن از امام جرم است ؟ خوب آقای هاشمی که قبلا" و بارها نقل قول های دیگری هم از امام بزرگوار کرده بود ولی مشمول چنین لطف هایی قرار نگرفته بود پس حالا چه شده که به یکباره از مقام آیت الهی به کفتار پیر تنزل یافته است ؟ مگر همین هاشمی نبود که پس از ترورش بدست عوامل خود فروخته منافقین ؛ آنطور مورد تفقد امام قرار گرفته بود و مگر هاشمی همان کسی نیست که حضرت رهبری فرمود هیچکس برای من هاشمی نمی شود ؟ پس حالا چه شده است ؟؟
عزیز دل برادر؛ نوشتار شما را با دقت خواندم و چیز جدیدی در آنها نیافتم درست همان مطالبی بود که هر شب از شبکه های اخبار کشور پخش میشوند و تقریبا" همان تحلیل هایی که دراین هشت سال اخیر؛ بارها و بارها از زبان رییس دولت های نهم و دهم شنیدیم و نتیجه اش همین کاغذ پاره هایی شد که بقول آن مرد رفته بدرد سطل زباله میخورند و به تاویل شما باعث و بانی تمام مشکلات کشور ما از بدو انقلاب تاکنون بوده است. راستی کدام را باور کنیم ؟؟؟ کاغذ پاره بودن آنها یا نقش پررنگ و بی بدیلشان در این همه مشکلات مردم کشورمان ؟؟
دوست عزیز نقش این همه سوء مدیریت اعمال شده در این هشت سال چه میشود ؟ و چرا چنین مشکلاتی در دولت های سازندگی و اصلاحات و حتی در دوران سخت جنگ نداشتیم ؟ آیا سیاست های حاکم بر دولتمردان ترکیه در زمان سلیمان دمیرل بیشتر به آمریکا و ضد ایرانی بود یا در زمان اردوغان ؟ چرا در زمان دولت اصلاحات ؛ کشورهای اروپای غربی در برقراری رابطه با ایران از هم سبقت میگرفتند و در در دولتهای اخیر به یکباره همه آنها جایشان را به بورکینافاسو ؛ مالی ؛ بوتان ، بوتسوانا ؛ کنیا ؛ جرایر قناری و مالدیو و سنگال و سودان و ونزوئلا و بولیوی و سایر کشورهای بسیار فقیر و جهان چهارمی که باید آنها را با ذره بین روی نقشه های جهانی پیدا کرد داد ؟ چه عواملی باعث بروز چنین حالتی شده است و چرا  به آنها اشاره نداشتید ؟ راستی چرا مردم ایران از بعد از انقلاب تاکنون ؛ چه در زمان جنگ و چه در زمان سازندگی و اصلاحات ؛ همواره با اکثریت قاطع پشتیبان دولت ها و تصمیمات دولتی بودند ولی در این هشت سال اخیر آنقدر فاصله مردم با حکومت زیاد شد که کشور صهیونیستی اسرائیل و حتی بحرین و امارات عربی ما را تهدید میکردند ؟؟ و چرا در این سه ماه اخیر بار دیگر ؛ مردم به دولت روی خوش نشان داده و همین امر باعث عصبانیت شدید صهیونیست شده است ؟؟ 
دوست عزیزم اگر قرار است تاریخ و عوامل موثر در بروز حوادث تاریخی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را تبیین و تحلیل کنیم می بایست و حتما" می بایست کاملا" بیطرف و مستقل به وقایع نگاه کنیم در غیر اینصورت اگر همانند شما به نزد قاضی برویم قطعا" راضی بر میگردیم چه خوبست وقتی اشتباهات دیگران را زیر ذره بین بزرگ کرده و نشان میدهیم نقصان ها و معایب و سوء مدیریت های عمدی و سهوی خود را نیز ببینیم .. آیا این انتظار غلط است ؟           


2013/10/15 Mansour Rezaei <manrezaei655@gmail.com>
سامان جان سلام
من همواره طالب مباحثی که به ارتقاء فکری بیانجامد استقبال می نمایم و مثل شما دوستدار بحث سیاسی هم هستم ولی بحث های سیاسی ریشه دار و دور از اهانت و موضع گیری های دگم و گمراه کننده . این بحث را نیز دنبال نموده ام و معتقدم مواضع روزنامه کیهان اکثرا" بر خلاف آرای مردم و قشر تحصیل کرده میباشد البته اونهم برای خودش یک نظر و تفکر میباشد . کیهان همیشه سعی میکند نعل وارونه بزند و بر خلاف جهت آب شنا میکند و در زدن توهین و افترا به اشخاص بخصوص شخصیتهای سیاسی مورد قبول جامعه ید طولایی دارد . اگر وارد این بحث نشدم دلیلش استفاده از نظرات سایر عزیزان بوده بخصوص که آقای قربانی نظرات جالبی داشته اند . امیدوارم روزی جامعه بزرگ ایرانی ها به آن سعه صدری برسند که خارج از هرگونه هیاهو و تهمت و افترا و همچنین شانتاژ و فشار و ترس بتوانند نظرات خود را بیان دارند .


2013/10/15 Saman Homan <s.homan67@gmail.com>
 با سلام : وقتي مطالب اعضاي گروه را ديدم خيلي خوشحال شدم. چون بحث سياسي انجام مي گيرد ولي حرمت ها هم حفظ مي شود. از اين بهتر نمي شود. بنظرم هر چه روي آن بحث شود، كم بحث شده است. دوست داشتم مطالب بيشتري نوشته مي شد. هر چند مطالب ارسالي خيلي خوب بود. بطوريكه فضاي رابطه بين الملل را خوب ترسيم شده است. يك نگراني دارم و آن اين است كه  قبلاً آقاي رضايي مي فرمودند. از بحث سياسي احتراز شود،  هر چند پخش اين مطالب نشانگر رضايت  و موافقت  آقاي رضايي است . ولي عدم مشاركت ايشان يك مقدار جو را سرد كرده است. به هر حالاميدوارم اين بحث ها داغ تر شود. لذا تقاضا دارم بحث ها داغتر شود. 


2013/10/14 Sepanta <sepanta2010@gmail.com>


سلام خانم طوسی ؛ یه مدتی درگیر بودم که نتونستم به گروه سر بزنم . ایشالا بازم در خدمتتون هستم .
 شرمنده که دیشب نتونستم جواب بدم . این حرفا چیه !! مسئله ای نبود که . به هر حال ممنون از اظهار نظری که کردید . در ضمن ممنون از دوست خوبمون آقای قربانی که اون 3 تا ایمیل خوب و خوندنی رو فرستادند . 


2013/10/14 T- Toosi <tandtooca@gmail.com>
سلام : جناب آقاي قرباني از توضيحات شما  متشكرم. 
  مطالب جالبي بود. ضرورت مذاكر ه را خوب نوشته بوديد.  و مشكل روزنامه كيهان را هم مشخص كرده ايد. خيلي مستدل حق را بطرف آقاي شهبازي  چرخانده ايد. البته مطالب شما خيلي خوب بود. حرف حق هم جوابي ندارد  من مجبورم هر طوري شده از آقاي شهبازي معذرت خواهي كنم. اميدوارم كه آقاي شهبازي مرا بخشيده باشد.


2013/10/13 ahmad ghorbani <ghorbani1340@yahoo.com>

 سلام به بزرگواران گروه
خانم طوسي  ضمن تشكر از نظرات شما و آقاي شهبازي ، و استفاده از آن به عرض مي رسانم.  دنياي سياست خيلي پيچيده است . آنقدر پيچيده است كه نمي توان آنرا در چند خط توضيح داد. روزنامه كيهان هم جزئي از سياست است. اين روزنامه داراي تفكر و نظرات خاصي در رابطه با سياست خارجي است. كاري به درستي يا غلط بودن اين فكر ندارم.  ولي فكر مي كنم اين روزنامه يك مقداري در فضاي قبلي خود گير كرده باشد  بنظرم اين روزنامه نياز دارد ، افكار و آموزه هاي خود را  در شرايط فعلي باز بيني كند
البته براي اينكه كمك كنيم تا اين روزنامه بتواند در افكار خود باز بيني كند. نبايد كلماتي ركيك مثل دروغ گويي  بكار برد. بلكه مي توان شرايط جديد را تبين كرد تا مشكلات فكري آنها مشخص شود  تا  از اين طريق  در افكار و نظريات خود  تجديد نظر كنند.
روزنامه كيهان يا هر روزنامه ديگري بايد در اين كشور تقويت شود تا بتواند تفكرات و نظرات جامعه را بهتر ارائه كند.
به هر حال مطالب شما باعث شد تا دست نوشته هاي خودم در اين مورد را در ايميل هاي آينده براي گروه ارسال كنم.
خواهش مي كنم، شما ، آقاي شهبازي ، و ديگران مطالب را مورد نقد قرار دهيد تا  بتوانم اين مطلب را بهتر ارائه كنم..

 
---------- Forwarded message ----------
From: T- Toosi <tandtooca@gmail.com>
Date: 2013/10/13
Subject: Re: {تفريح و سرگرمي}, [20267] کیهان مجبور به دروغگویی شد
To: taf_sar <taf_sar@googlegroups.com>


سلام جناب آقاي شهبازي
رسيدن بخير : چند وقتي تشريف نداشتيد. اميدوارم به شما خوش گذشته باشد. 
من با خواندن مطالب بالا هيچ مطلب دروغي نديدم البته طرفدار كيهان نيستم. ولي اين روزنامه هم درست نوشته است.
كشور آمريكا يك كشور ليبرال سرمايه داري است. يعني سرمايه داران اين كشور در دو حزب عمده جمع شده اند . هر حزبي كه بتواند رأي بيشتري كسب كند. قدرت را در كنگره ، سنا و رياست جمهوري بدست مي گيرد. هر كدام از آنها حرفهاي مختلفي مي زنند. 
اگر فكر كنيم آمريكائيها يك حرف مي زنند و به حرفهايشان پاي بند هستند سخت در اشتباه هستيم. 
آمريكا كشوري است كه به هيچ وجه روساي انتخابي مردم ايران براي حكومت را نپذيرفته اند. هرجا دستشان رسيده، بر عليه حكومت هاي انتخابي مردم ايران كودتا كرده اند. جنگ به راه انداخته اند و براي ساقط كردن حكومت هاي مردمي ايران از هيچ جنايتي فرو گذاري نكرده اند.
البته در اين حكومت صداهاي مختلفي شنيده مي شود كه با مذاكره مي توان راه حلي براي كاهش شدت تحريم ها جستجو كرد. 
كاملاً توجه كنيد نوشته ام كاهش شدت تحريم ها . چون برداشتن تحريم ها اصلاً ممكن نيست. مگر اين آقاي اوباما مخ الاغ خورده كه براي تصويب قطعنامه بر عليه ايران به همه پانزده عضو شوراي امنيت كلي پول و امتياز داده . يعني هر قطعنامه كلي براي آمريكا و اوباما هزينه برداشته. حالا اگر همين اوباما بيايد . اين تحريم ها را با يك مذاكره تلفني بردارد، بنظرم بايد خيلي الاغ تشريف داشته باشد. 
تا اينجا را كيهان راست نوشته كه آنها در ابتدا برداشتن هيچ تحريمي را بررسي نمي كنند. 
ولي با مذاكره مي توان يك مقداري شدت تحريم ها را كاهش داد. با اين نظر شما موافقم
تحريم هاي كنوني دولت آمريكا يك جنايت انساني بزرگ است. آنها با تحريم بانك مركزي ايران ، امكان تجارت رسمي را از بين برده اند. عمده تجارت ايران بصورت غير رسمي انجام مي شود. 
شايد تجارت غير رسمي براي بسياري از كالاها مشكل زا نباشد . ولي تجارت غير رسمي براي داروها بسيار خطرناك است. همانطور كه مي بينيد. عده اي به بهانه دارو كالاهاي ديگري وارد مي كنند كه هر روزه بصورت تمسخر در روزنامه شاهد آن هستيم. عده اي هم دارو هاي بي كيفيت يا عوضي وارد مي كنند كه جان بيماران را با خطر جدي مواجه ساخته است.
لذا به شما توصيه مي كنم ، هيچ گاه  به جنايت كاران  اعتماد نكنيد . آنها اگر بتوانند جنايتي را بر عليه مردم ايران انجام دهند حتما انجام مي دهند و ملاحظه هيچ قانوني را نمي كنند.


2013/10/11 Sepanta <sepanta2010@gmail.com>





کاش برادرانی که اکنون میراث دار روزنامه کیهان شده اند، بار دیگر به سخنان امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب در دیدار با کارکنان روزنامه کیهان در سال 58 توجه کنند که فرمود: "روزنامه باید مطابق آراء ملت باشد". مطبوعات باید آنچه را ملت می خواهند، بنویسند."
آفتاب: آینده نوشت- سخنان مهم و امیدوارکننده روز گذشته جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر امکان توافق 3 تا 6 ماهه با ایران و نیز به رسمیت شناختن غنی سازی ایران در سطوح پایین، اگرچه امتیاز دیگری بعد از سخنرانی اخیر باراک اوباما بود، اما تخریب کنندگان دیپلماسی فعال کشور را عصبانی کرد و روزنامه کیهان برای لاپوشانی این موفقیت، مجبور به دروغگویی شد.

در حالی که پیش از این، آمریکا در مذاکرات با ایران، بر عدم غنی سازی اورانیوم در ایران تاکید داشت و حداکثر ارائه اورانیوم غنی شده در خارج از ایران برای رآکتورهای داخل کشور را پذیرفته بود، جان کری که از سوی اوباما برای حل و فصل پرونده هسته ای ایران ماموریت یافته، در یک امتیاز مهم، غنی سازی در ایران را هم تایید کرد و گفت: ایران می تواند با باز کردن تاسیسات هسته یی اش به روی بازرسان و نگه داشتن سطح غنی سازی در سطوح پایین که به درد کاربردهای نظامی نمی خورد، صداقتش را اثبات کند.

او حتی سخنان روحانی که در داخل کشور برخی از آن ابراز شگفتی کردند را عینا تایید کرد و گفت که می توان بین 3 تا 6 ماه موضوع را حل کرد.

ایران برای استفاده در رآکتورهایش، تنها به دنبال تداوم غنی سازی 3/5 درصد است و در صورت تداوم این موضع از سوی آمریکا، می توان به توافقی مهم امیدوار بود که هم ادامه روند غنی سازی و فعالیت صلح آمیز هسته ای کشورمان را تضمین می کند و هم تحریم ها را لغو می کند.

کری گفت: پس از آنکه توافقنامه ای حاصل شد که صلح آمیز بودن برنامه هسته یی ایران را ثابت می کند، تحریم ها می توانند لغو شوند. و البته افزود: تا زمانی که آشکار نشده است که یک روند قابل راستی آزمایی و شفاف برقرار شده است و ما براساس آن می دانیم ایران دقیقا با برنامه هسته ایش چه کار خواهد کرد، آمریکا تحریم ها را لغو نخواهد کرد.

شاید همین سخنان باعث شد تا روزنامه کیهان که تیتر دو روز قبل خود مبنی بر نگرفتن امتیاز را بی اعتبار می دید، به تحریف سخنان وزیر خارجه آمریکا بپردازد و این گونه تیتر بزند:

وعده های نسیه آمریکا توخالی از آب درآمد
جان کری: لغو تحریم ها را بررسی هم نمی کنیم


به ویژه که این روزنامه دو روز قبل مدعی شده بود: امتیاز نقد دادیم، وعده های نسیه گرفتیم.




این در حالی است که در همین شماره امروز روزنامه کیهان هم در ذیل همین خبر جان کری آمده است:

وی گفت: «تا زمانی که روندی قابل رسیدگی، مشخص و شفاف آغاز نشود، آمریکا موضوع لغو تحریم ها علیه ایران را مورد بررسی قرار نخواهد داد.»

البته حتی برادر حسین و جوانان آینده ساز ادامه دهنده راهشان که چند صباحی هم با تیم قبلی مذاکره کننده هسته ای به اروپا رفته و دست خالی و بی نتیجه از امتیاز برگشته اند، اما حداقل سررشته ای از روند توافقات خارجی دارند، به خوبی می دانند که دادن و گرفتن هر امتیازی دوطرفه است و با یک سلام و مذاکره نیم ساعته و بدون توافق، گرفتن امتیاز ممکن نیست.

نقض توصیه 34سال قبل امام به مدیران کیهان

کاش برادرانی که اکنون میراث دار روزنامه کیهان شده اند، بار دیگر به سخنان امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب در دیدار با کارکنان روزنامه کیهان در سال 58 توجه کنند که فرمود: "روزنامه باید مطابق آراء ملت باشد". مطبوعات باید آنچه را ملت می خواهند، بنویسند."




--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.



--
Taybeh Toosi
--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.



--
Taybeh Toosi


--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.



--
Taybeh Toosi
--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.



--
saman homan
--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.



--
Taybeh Toosi


--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.



--
saman homan



--
saman homan


--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

--
‏شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "تفريح و سرگرمي" مشترک شده‌اید.
‏برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به taf_sar و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر