۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

خبرهای کوتاه:


هيئت حقيقت‌ياب مجلس وارد آبادان شد

هيئت حقيقت‌ياب مجلس لحظاتي پيش براي بررسي علل انفنجار در پالايشگاه آبادان وارد فرودگاه اين شهر شدند.
به گزارش فارس، نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در آبادان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين هيئت را اينجانب به عنوان نائب رئيس اول كميسيون انرژي مجلس، حسين اميري خامه‌كاني، ايرج مهرآزما از مركز پژوهش‌هاي مجلس، سيدحسين دهدشتي، اسدالله قره‌خاني، علي‌رضا ضيغمي معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، اسدالله رستگار پور مدير عامل پتروشيمي خراسان به عنوان كارشناس خبره تشكيل مي‌دهند.

سايت‌هاي خبري شناسنامه‌دار می شوند
 
معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سايت‌هاي خبري شناسنامه‌دار شده و به موسسات خبري تغيير خواهند كرد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي استانداري قزوين، محمدجعفر محمدزاده در ديدار با استاندار قزوين بيان كرد: بايد تلاش كرد تا با تقويت و حمايت مطبوعات كار حرفه‌اي را در بين آنها ترويج كرد.

قطع چند روزه شبکه اینترنت در کرمانشاه

طی چند روز گذشته شبکه اینترنت در کرمانشاه قطع واین امر باعث بروز مشکلاتی در این استان شده است.
 
براساس گزارشهای رسیده به آژانس خبری موکریان قطع و اختلال در شبکه اینترنت در این منطقه از هفته گذشته شروع وباعث ایجاد مشکلات ارتباطی بسیاری برای کاربران اینترنت، واحدهای خصوصی و بعضی از دانشگاهها و آژانس های خبری شده است. گفته می شود دلیل قطع واختلال چند روزه اینترنت در کرمانشاه بروز نقص در رتور اصلی شرکت مخابرات استان عنوان شده است.

"تخلف احمدی نژاد در وزارت نفت به قوه‌قضائیه ارجاع می‌شود"

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تایید گزارش تخلفاحمدی نژاد  در سرپرستی وزارت نفت از سوی این کمیسیون خبر داد و گفت: در صورت رای مجلس به این تخلف، گزارش مذکور برای پیگیری به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
سید عماد حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، از تایید نامه 11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص تخلف رئیس جمهور در سرپرستی وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس خبر داد.

وی گفت: این نامه به رئیس مجلس نوشته شده است و آقای لاریجانی آن را برای بررسی به کمیسیون انرژی ارجاع داد، روز گذشته این نامه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و تخلف مد نظر نمایندگان به تایید کمیسیون رسید.

حسینی یادآور شد: گزارش کمیسیون انرژی به هئیت رئیسه مجلس برای طرح در صحن علنی ارائه شده است.

فروش 2 میلیونی فیلم میلیاردی "پایان نامه " (روایت حکومت اسلامی از مرگ ندا)

براساس آماری كه از فروش اولیه فیلم پایان نامه منتشر شده این فیلم در 4روز تنها 7میلیون فروخته است كه به معنای فروش كمتر از 2میلیون تومان در روز این فیلم است كه هزینه ساخت وتبلیغات ان به مرز یك میلیارد تومان می رسد.

 به گزارش پارس توریسم ،در حالی كه پخش كننده این فیلم از اعلام هر گونه آماری درباره این فیلم خودداری كرده ،روزنامه بانی فیلم آمار فروش این فیلم را براساس گزارش سینماها تنها 7میلیون تومان عنوان كرده است .

این در حالی است كه فیلم تحسین شده مرهم ساخته علیرضا داوودنژاد بدون داشتن هیچ گونه ستاره مطرح و پر طرفداری در 4روز ابتدایی فروش فیلم خود 21میلیون فروش داشت .

 البته این انتظار معقولی است فیلمی مثل مرهم كه تا كنون بیش از 15بازیگر وكار گردان معروف به صراحت به تحسین این فیلم پرداخته اند فروش بسیار بهتری از فیلمی داشته باشد كه در نظر سنجی منتقدان به عنوان بدترین فیلم سال شناخته شده وحتی  نویسنده ای چون سعید مستغاثی نیز در كیهان فیلم پایان نامه را فیلم ضعیفی دانسته وآن را نوعی دفاع بد دانسته است .

تجمع کارگران کفن پوش نساجی در مقابل فرمانداری

نماینده دو دوره اخیر مجلس، از تجمع اعتراض آمیز کارگران نساجی کاشان در مقابل فرمانداری خبر داد و اضافه کرد: مردم کفن پوشان در مقابل فرمانداری، خواهان رسیدگی به وضعیت کارگران نساجی کاشان هستند.

وی حل بحران فعلی کارخانه نساجی کاشان را کار پیچیده‌ای ندانست و تاکید کرد: با برگزاری نشست وزارتخانه‌های مسئول در قبال با این کارخانه و تمرکز روی کار، مشکلات قابل حل است.

گرانمایه‌پور کاهش تعداد کارگران کارخانه نساجی از شش هزار نفر به هزار و ۱۰۰ نفر را دلیل دیگری برای راحتی رفع بحران از کارخانه نساجی کاشان برشمرد و تصریح کرد: با اعلام بازنشستگی برخی از کارگران واجد شرایط و بیمه کردن سایر کارگران در حال کار، می‌توان این مسئله را تا حدی رفع کرد.

افزایش دخالت‌ها در تصمیمات دولت دهم
فشار حامیان خامنه‌ای به احمدی‌نژاد ادامه دارد

دیگربان: فشار حامیان خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد در قالب مخالفت با آغاز به کار سرپرست استانداری شیراز٬ مخالفت با سفر وزیر امور خارجه به عربستان و افشاگری‌های اقتصادی و سیاسی همچنان ادامه دارد.

هواداران رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته (شنبه هفتم خرداد) با تجمع مقابل استانداری شیراز مانع از ورود سرپرست جدید استانداری شده و شعار‌هایی علیه نزدیکان احمدی‌نژاد سر دادند.

این دسته از محافظه‌کاران روز یکشنبه (هشتم خرداد) نیز اعلام کردند مخالف سفر علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه به عربستان هستند.

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرگزاری «پانا» گفته که سفر صالحی به عربستان به «مصلحت» نیست و ناقض اصل ۱۵۲ قانون اساسی است.

طبق این اصل از قانون، سیاست خارجی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

روزنامه کیهان و سایت محافظه‌کار «عماریون» نیز سفر آقای صالحی را اقدامی «عجیب و غریب» از سوی «جریان انحرافی» دانسته و با آن مخالفت کرده است.

این سایت نوشته که سفر صالحی به ریاض «اعتبار بخشیدن به رژیمی سرکوبگر و فاقد مشروعیت مردمی و منطقه‌ای است

روابط ایران و کشور‌های عربی به خصوص عربستان در ماه‌های اخیر به خاطر تحولات جهان عرب به سردی گرائیده است.

حامیان علی خامنه‌ای تحولات جهان عرب را نشانه تاثیرات انقلاب اسلامی می‌دانند٬ اما تیم احمدی‌نژاد می‌گوید که آمریکا طراح اصلی این تحولات است.

جهت‌گیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی در برخورد با مسائل جهان عرب به یکی دیگر از موارد مورد اختلاف خامنه‌ای و احمدی‌نژاد تبدیل شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که عربستان شرط موافقت با سفر صالحی به ریاض را عذرخواهی مقام‌های جمهوری اسلامی از مقام‌های این کشور اعلام کرده است.

آزادی دیپلمات بازداشت شده ایرانی در قاهره

دویچه وله : منا، خبرگزاری رسمی مصر یکشنبه بعد ازظهر ( ۲۹ مه / ۸ خرداد) اعلام کرد سید قاسم حسینی، دیپلمات ایرانی که به ظن جاسوسی در قاهره بازداشت شده بود، آزاد شده است. به گزارش منا، رفتار این فرد «ناقض پروتکل‌های دیپلماتیک» بوده است. ساعاتی پیش از آن شبکه العربیه فرد دستگیر شده را کارمند دفتر نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در قاهره اعلام کرده بود. هم‌زمان دفتر نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در قاهره خبر دستگیری یکی از کارمندان خود را تکذیب کرده بود.

نامه ۱۱ نماینده به لاریجانی برای جلوگیری از ادامه تخلفات احمدی‌نژاد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که بر اساس نظر مستدل و قاطع شورای نگهبان حضور احمدی نژاد در وزارت نفت به عنوان سرپرست این وزارتخانه کاملا غیرقانونی است، گفت: یازده نفر از اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار جلوگیری از ادامه قانون‌گریزی‌های رئیس‌جمهوری شده‌اند.

به گزارش خانه ملت ، سیدعلی ادیانی‌راد افزود: بی‌اعتنایی به قانون و تفسیر شورای نگهبان و اصرار غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر احمدی‌نژاد بر سرپرستی وزارت نفت، تعجب همه مسئولان متعهد کشور را بر انگیخته است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری نباید تصور کند که اختیارهای فراقانونی دارد.

وی ادامه داد: یازده نفر از اعضای کمیسیون انرژی با استناد به ماده ۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس نوشته‌اند که در آن با تأکید فراوان از افزایش عملکردهای غیرقانونی رئیس‌جمهوری در چند مدت اخیر انتقاد کرده و چاره‌جویی جدی در این باره را خواستار شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: پیش از این نیز بسیاری از نمایندگان درباره سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت، در صحن علنی مجلس اخطار قانون اساسی داده بودند.

خامنه ای مسئولان سه قوه را از دخالت در انتخابات بر حذر داشت


دویچه وله :  خامنه ای با توصیه کردن مسئولان سه قوه به "نگه داشتن احترام انتخابات" گفت: "هیچ کس نباید به هیچ نحوی در انتخابات دخالت کند، تا انتخابات براساس روال قانونی انجام و مجلس بر اساس تشخیص و انتخاب مردم برگزار شود."

 خامنه ای امروز ۸ خرداد (۲۹ مه) در دیدار سالانه خود با با نمایندگان در سالگرد افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی، به آنها توصیه کرد که از نزدیک شدن به "صاحبان قدرت و ثروت" برای "تأمین نمایندگی در مجلس بعدی" خودداری کنند.

اظهارات رهبر ایران در شرایطی منتشر شده که در هفته های اخیر، بسیاری از مقام های حکومتی ایران نسبت به صرف پول های زیاد از سوی "جریان انحرافی" برای تاثیرگذاری بر انتخابات آینده هشدار داده اند.

"جریان انحرافی" عنوانی است که محافظه کاران منتقد دولت، برای گروهی از همکاران آقای احمدی نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او، مورد استفاده قرار می دهند.

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، با تشکر صمیمانه از "مواضع صریح، قاطع و افتخارآمیز مجلس در قبال زیاده خواهی امریکا و سلطه گران"، در مورد تلاش دشمنان خارجی جمهوری اسلامی برای "ایجاد اختلاف میان دستگاه های مدیریت کننده کشور" هشدار داده است.

رهبر جمهوری اسلامی به نمایندگان توصیه کرده است که "با حفظ استقلال کامل مجلس به گرایش ها و روش های دولت توجه و به گونه ای قانونگذاری کنند که اجرای قانون برای دولت آسان و تسهیل شود".

وی در عین حال افزوده است: "البته هنگامی که قانون به تصویب رسید، دولت هم باید با همه توان و بدون بهانه گیری، براساس آن عمل کند."

آیت الله خامنه ای در ادامه، در اظهار نظری در مورد دستگاه اجرایی، بدون نام بردن از مسئولانی مشخص، "شاکله قوه مجریه" را خوب و مطلوب دانسته و افزود: "دولت مشغول کار و تلاش است و مجلس و دولت باید به یکدیگر کمک کنند."

اظهارات سال پیش آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای در دیدار سال گذشته نمایندگان مجلس هشتم با وی، با وجود توصیه هر دو قوه مقننه و مجریه به رعایت همدیگر، در همین زمینه به نمایندگان مجلس توصیه های مشخص تری داشت.

رهبر جمهوری اسلامی در خرداد ماه ۱۳۸۹ به نمایندگان یادآوری کرده بود: "دولت، آن عنصر وسط گود است که می خواهد کارها را انجام دهد. باید ما کار دولت را تسهیل کنیم. باید ما کار دولت را رعایت کنیم."

وی افزوده بود: " درست است که دولت باید به قانون عمل کند، [اما] این هم درست است که مجلس باید کارى کند که دولت بتواند به قانون عمل کند؛ والّا اگر فرض کنیم یک تکلیفى بر دوش دولت گذاشتیم، اعتبارش را تصویب نکردیم؛ خوب، این نمی شود؛ اینها مشکلات دارد."

آیت الله خامنه ای تصریح کرده بود: "فرض بفرمائید دولت لایحه‌اى را به مجلس مى‌آورد - که دولت طبعاً با توجه به امکاناتش، با توجه به قدرت خودش، با توجه به موجودى کشور و زمینه‌هاى مساعد، این لایحه را تنظیم کرده - بعد در مجلس تصرفاتى در این لایحه می شود که به کلى یک چیز دیگرى از آب در مى‌آید. غالباً دولتى‌ها از این جهت به ما گله می کنند."

اظهارات سال گذشته رهبر ایران در شرایطی انجام می شد که محمود احمدی نژاد، از آغاز سال ۱۳۸۹ درگیر اختلافی شدید با مجلس هشتم شده بود.

آقای احمدی نژاد در ماه ها و هفته های منتهی به خرداد ماه سال گذشته، مجلس را به تصویب قوانین غیر قابل اجرا و همچنین تغییر دادن بیش از حد لوایح پیشنهادی دولت متهم کرده بود.

 


--
دوستان خود را به گروپ اهل ایران معرفی کنید واز انها بخواهید عضو گروپ شوند
این بهترین راه اطلاع رسانی است
برای عضو شدن کافی است یک ایمیل با این متن برای ما بفرستند
من می خواهم عضو گروپ اهل ایران شوم
ahleiran@gmail.com
به دلیل درخواستهای زیاد احتمال دارد عضویت شمابیش از 48ساعت طول بکشد
درغیر اینصورت می توانید اینجا عضو شوید
http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join
==============================


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر