۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

{تفريح و سرگرمي}, [10284] زعفران بخورید



سلام دوستان
فقط خواستم بگم که نکنه 1 وقت بخاطر زعفران خوردن ، استفاده از عینک آفتابی رو فراموش کنید .
سپنتا










دانشمندان استرالیایی ادعا کردند زعفران که در بسیاری از غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود از نابینا شدن در سنین بالا پیشگیری می کند.

 

در یکی از این مطالعات دانشمندان به افراد داوطلب کپسولهایی هایی حاوی این ادویه دادند و بعد از یک ماه بهبود چشمگیری در بینایی آنها پیدا شد.

 


دانشمندان استرالیایی و ایتالیایی ادعا کردند این گیاه خوشبو می تواند به عنوان روشی جدید برای پیشگیری از نابینایی در افراد سالمند به کار رود. مصرف این ماده هم چنین می تواند به عنوان یک عینک آفتابی طبیعی عمل کند که چشمها را از آسیبهای نور آفتاب حفظ می کند.

 


پروفسور سیلویا بیستی از دانشگاه سیدنی در این باره گفت:" بینایی بیماران بعد از مصرف کپسولهای زعفران پیشرفت چشمگیری کرد به طوری که بعد از مدتی تعدادی از آنها توانستند در تستهای بینایی یک یا دو شماره کوچکتر از آزمایشات قبلی خود را بخوانند و همچنین تعدادی از این بیماران دوباره توانستند بعد از مدتها خواندن کتاب و روزنامه را از سر بگیرند."

 


در این مطالعه دانشمندان به تعدادی از داوطلبان به مدت سه ماه کپسولهای زعفران دادند و بعد از این مدت بیماران بهبودی زیادی در بینایی خود احساس کردند.

 


هم چنین از زعفران به عنوان یک داروی سنتی برای درمان تومورهای سرطانی و افسردگی استفاده نیز استفاده می شده است.

 


پروفسور بیستی گفت:" ترکیبات شیمیایی زعفران بسیار پیچیده است و تاکنون هیچ کس اثرات مفید آن را روی بینایی کشف نکرده بود. دانشمندان معتقدند زعفران می تواند روی ژنهایی اثر بگذارد که سلولهای حاوی اسیدهای چرب را تحریک کرده و بینایی را بهتر می کند."

 


این گیاه دارای خصوصیاتی است که به جریان اکسیژن در بدن کمک کرده و از مرگ سلولها پیشگیری می کند. تحقیقات اولیه روی حیوانات نشان داده بود که رژیم غذایی حاوی زعفران چشمها را از آسیب ناشی از نور آفتاب حفظ می کند.

 


هم اکنون تحقیقات بیشتر برای کشف دیگر خواص مفید زعفران ادامه دارد

 

 

 











--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر