۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

{تفريح و سرگرمي}, [16212] رعنا با صدای ماندگار بانوی آواز ایران مرضیه



هرچه بیشتر از مرضیه آثار اینچنینی میشنوم مطمئن می شوم که مرضیه بیش از 1000 اثر خلق کرده

اثر فوق که از آثار نخستین بانوی هنر و آواز ایران می باشد کاملا گویای این حقیقت است که مرضیه شدیدا تحت تاثیر سبکهای دوره خود بوده و تغیراتی که در آینده در سبک وی میبینیم واقعا جای تحسین دارد

این شعر برگرفته از یک ترانه محلی گیلکی است اما اینکه دقیقا چه کسی آن را بصورت فارسی تنظیم کرده اطلاعی نیست

در مورد تنظیم آهنگ هم به احتمال خیلی زیاد استاد لشگری اون را تنظیم کردند

رعنا

شکوه ز روزگار کنم رعنا

ناله ز دست یار کنم رعنا

رعنا بگو با من بی وفا توئی یا من

دارم هوای کوی تو رعنا

مشتاق حسن روی تو رعنا

مهر تو میجویم کی دور از تو نیست ؟رویم؟

هرآن کس که بیند دو چشم سیاهت

سر چو من بسپارد در راهت

  رعنا بگو با من بی وفا توئی یا من

رعنا بگو با من بی وفا توئی یا من

دوری ز مشتاقان مکن رعنا

روی مهت پنهان مکن رعنا

رعنا بگو با من بی وفا توئی یا من

بیمار عشق تو منم رعنا

قلبم گواه سخنم رعنا

شد برملا رازم با غم تو می سازم

روا کن نیازم ؟؟؟

ماه من یکدم شو دم سازم

رعنا بگو با من بی وفا توئی یا من

 

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر