۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

[گروه لیمو:9985] زمین سنگین تر شده است!

زمین سنگین تر شده است!

محققان می گویند که اثر بالا رفتن میزان چاقی در جهان بر منابع طبیعی ممکن است چیزی شبیه به این باشد که یک میلیارد نفر بیشتر در زمین زندگی می کنند.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز، پژوهشگران با تخمین زدن وزن مردم جهان به این نتیجه رسیده اند که وزن مردم آمریکای شمالی از متوسط مردم نقاط دیگر دنیا بیشتر است

 

به گزارش بی بی سی، تنها 6 درصد از جمعیت جهان در آمریکای شمالی زندگی می کنند و در عین حال نتایج این تحقیق نشان می دهد که 30 درصد از کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در این نقطه از جهان ساکن هستند.

 

این تحقیق را یک دانشگاه بریتانیایی انجام داده است و نتایج تحقیق در مجله علمی "بهداشت عمومی" چاپ شده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی در سال 2005 میلادی مبنای این تحقیق است.

 

وزن جهان

بنا به همین آمار، دانشمندان متوجه شده اند که متوسط وزن مردم جهان62 کیلوگرم است در حالی که متوسط وزن مردم در آمریکای شمال 81کیلوگرم است. متوسط وزن مردم آسیا در مقابل58کیلوگرم است.

محققان با آماری که در دست داشتند کارهای دیگری هم انجام دادند، مثلا وزن کل مردم جهان را تخمین زده اند:387 میلیون تن. بعد وزن کسانی که اضافه وزن دارند را تخمین زده اند: 15میلیون تن. و بعد وزن آنها که چاقی مفرط دارند را محاسبه کرده اند: 5.3 میلیون تن.

 

یکی از نویسندگان این تحقیق پروفسوری است به نام ایان رابرتز. او در گفتگویی با بی بی سی سعی داشت توضیح دهد که در بررسی مسائل مربوط به خورد و خوراک مردم در جهان، صرفا نباید به جمعیت روی زمین بسنده کرد و باید دید این آدم ها چه قدر می خورند.

پروفسور رابرتز و گروهش معتقدند که پرداختن به آنها که چاقی مفرط دارند به صورت فردی یا گروهی دردی را دوا نمی کند. چراکه: "همه ما داریم چاقتر می شویم."

 

"اگر وزن مردم کشورهای دیگر جهان مانند مردم آمریکا بود، درست مانند این بود که یک میلیارد نفر دیگر هم بر کره زمین زندگی می کردند."

 

نقطه مقابل آمریکایی ها، مردماریتره، اتیوپی و ویتنام هستند که لاغرترین ها هستند.

محققان می گویند که لاغر بودن ربطی به فقر ندارد و مثالشان هم ژاپنی ها هستند.

ایراندهمین کشوری است که مردمش بیش از حد می خورند. درست بعد از ترکیه که نهمین کشور است.

عارضه اتومبیل

باز هم اگر به بالای جدول بازگردیم، نام کشورهایی را می بینیم که دچار عارضه اتومبیل شده اند.

در میان ده کشوری که مردمش وزنشان بالاست می توان نام کرواسی، کویت، مصر و قطر را هم دید.

پروفسور رابرتز می گوید که کشورهای عربی دچار عارضه اتومبیل شده اند.

او می گوید که در کشورهای عربی، مردم زیاد می خورند اما کم حرکت می کنند. برای همین چاق می شوند.

آنها امیدوارند که یافته هایشان باعث شود که کشورها بهتر و بیشتر به مسائل مربوط به چاقی فکر کنند و برایش دنبال راه چاره باشند.

پروفسور رابرتز، به مشکلات مربوط به جمعیت جهان اشاره می کند. به اینکه معمولا این مشکل را به گردن زنان آفریقایی می اندازند که زیادی بچه دارند و می گوید که به نظر او باید به مردمی که اضافه وزن دارند هم در این زمینه نگاه کرد.

--
=>=>=>=>=>=>=>=> ما بايد عادت كنيم، براى خودمان فرهنگ كنيم، براى خودمان يك فريضه بدانيم كه هر كالائى كه مشابه داخلى آن وجود دارد و توليد داخلى متوجه به آن است، آن كالا را از توليد داخلى مصرف كنيم و از مصرف توليدات خارجى بجد پرهيز كنيم
امام خامنه ای حفظه الله <=<=<=<=<=<=<=<=
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "لیمو
»« Lemon".
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به lymoo@googlegroups.com
 
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/lymoo?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر