۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


۲۰ درصد از کلاهبرداری‌ها تلفنی و پیامکی است

Posted: 10 Feb 2013 10:38 AM PST

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد: در 10 ماهه امسال، کلاهبرداری تلفنی و پیامکی، 20 درصد از کلاهبرداری ها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مهرداد امیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در تشریح اقدامات این پلیس در حوزه کلاهبرداری گفت: طی 10 ماهه گذشته، 17 هزار و 353 پرونده با موضوع کلاهبرداری مورد رسیدگی قرار گرفت که منجر به دستگیری 6 هزار و 800 نفر و صدور قرار تامین قضایی برای آنان شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده های رسیدگی شده دارای 17 هزار و 100 نفر شکات بودند، افزود: 45 درصد از پرونده‌ها به شناسایی و دستگیری کلاهبرداران و معرفی آنان به مراجع قضایی انجامید، 21 درصد از پرونده ها قبل از صدور قرار، منجر به رضایت شاکی شد، در 28 درصد پرونده ها نیز کلاهبرداران شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند اما از حکم اتخاذ شده برای آنان بی اطلاع هستیم و 6 درصد از پرونده ها نیز نتیجه مثبتی به دست نیامده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، یادآور شد: بیشترین پرونده های کلاهبرداری به ترتیب در استان های تهران بزرگ، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، مازندران و استان مرکزی تشکیل شده است.

به گفته سرهنگ امیدی، در 10 ماهه امسال میزان کلاهبرداری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 30 درصد افزایش یافته است که عمده آن مربوط به کلاهبرداری های تلفنی و پیامکی‏، بوده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که میزان کشف به وقوع در جرم کلاهبرداری طی 10 ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، 4 درصد افزایش یافته است.

این مقام انتظامی در تشریح عناوین کلاهبرداری نیز به خبرنگار پلیس گفت: 24 درصد از کلاهبرداری ها در پوشش فروش املاک و وسائط نقلیه،20 درصد مربوط به کلاهبرداری های تلفنی و پیامکی، 10 درصد در پوشش فروش اقساطی یا پیش فروش ملک، واحدهای مسکونی، تجاری و وسائط نقلیه، 16 درصد مربوط به امور بازرگانی و تجاری ، 4 درصد مربوط به دلالی و واسطه گری، 3 درصد مربوط به فروش اجناس بدلی، 3 درصد مربوط به اجاره ملک، 2 درصد کاریابی و استخدام و بقیه شامل سایر عناوین کلاهبرداری مانند رمالی، خواستگاری و امور خیریه بود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در ادامه به شناسایی و انهدام اعضای یک باند کلاهبرداری در پاییز امسال خبر داد و افزود: اعضای این باند که 3 تن بودند از طریق آگهی روزنامه ها، فروشندگان خودروهای خارجی را شناسایی و سپس با تهیه مدارک هویتی جعلی، چک تضمینی از بانک دریافت می کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان ارقام چک های تضمینی را تغییر می دادند، افزود: آنان چک های فوق را به فروشندگان خودروها داده و از این طریق از 37 نفر کلاهبرداری کرده بودند.

به گفته سرهنگ امیدی، متهمان، معاملات را در ساعات پایانی کار بانک ها انجام می دادند تا فروشندگان با مراجعه به بانک از دستکاری ارقام چک مطلع نشوند و سپس خودروهای خریداری شده را به صورت قولنامه ای در نمایشگاه های اتومبیل به فروش می رساندند.

این مقام مسئول در پلیس آگاهی ناجا، خاطرنشان کرد: باهماهنگی مراجع قضایی، تصویر متهمان در روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ رسید و پلیس آگاهی تهران موفق شد متهمان را از طریق اطلاعات مردمی، شناسایی و دستگیر کنند.

وی همچنین از اقدام مجرمانه یک باند دیگر که تحت عنوان خرید و فروش آپارتمان، در استان البرز کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد و افزود: اعضای این باند که 4 تن بودند، با راه اندازی دفتر املاک در حیدرآباد کرج، اقدام به سند سازی و فروش آپارتمان هایی می کردند که برای فروش به آنان سپرده شده بود و از این طریق یک واحد آپارتمان را به چند نفر فروخته بودند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: متهمان، دسته چک های سرقتی را از سارقان می خریدند و برای معاملات از آنها استفاده می کردند و از این طریق، از 70 نفر کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ امیدی، با اعلام اینکه این متهمان بالغ بر 4 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند، یادآور شد: اعضای این باند قصد خروج از کشور را داشتند که بدلیل ممنوع خروج بودن موفق نشدند و سرانجام در شهرهای مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند.

نامزد های پنجمین جشنواره وب ایران در ۵۴ گروه معرفی شدند

Posted: 10 Feb 2013 10:38 AM PST

دبیرخانه پنجمین جشنواره وب ایران اسامی نامزد های دریافت تندیش بهترین وب سایت سال ۱۳۹۱ را اعلام کرد.

اسامی و اطلاعات سایت های نامزد در پنجمین جشنواره وب ایران در آدرس http://directory.iranwebfestival.com/1391 برای عموم قابل مشاهده است.

اختتامیه پنجمین جشنواره وب ایران چهارشنبه ۲۵ بهمن۱۳۹۱ در سالن همایش های پژوهشگاه فضای مجازی (شورای عالی فضای مجازی) با حضور مدیران وب سایت برتر فارسی٬ مدیران سایت های کاندیدا و داوران برتر پنجمین جشنواره وب ایران برگزار خواهد شد. جشنواره وب ایران امسال با حمایت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارسال اسلامی برگزار می گردد.

از ملاک های داوری در پنجمین جشنواره وب ایران می تواند به محتوا (Content) ساختار و مسیر (Navigation) طراحی دیداری (Visual Design) کارکرد(Performance) تعامل (Interactivity) تجربه کلی (Overall Experience) اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره وب ایران به آدرس www.iranwebfestival.com مراجعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر