۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

چندین زخمی در حمله به مسجد آیت الله دستغیب در شیراز

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


یکی از نمازگزاران مسجد قبا

بر اساس گزارش های رسیده از شیراز، بیش از صد نفر از نیروهای بسیجی و لباس شخصی این شهر، بعد از راهپیمایی روز قدس به مسجد قبا که امامت آن را آیت الله علی محمد دستغیب به عهده دارد، حمله کردند.

آیت الله علی محمد دستغیب، از مراجع تقلید ساکن شهر شیراز و از روحانیون منتقد حکومت کنونی ایران است که در یک سال و چند ماه بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ در سخنرانی های متعدد خود از معترضان به نتایج انتخابات دفاع کرده است.

به همین دلیل در یک سال گذشته نیروهای بسیجی و لباس شخصی چندین بار به مسجد قبا حمله کرده و در مواردی خساراتی هم به این مسجد وارد کرده اند.

اما بر اساس گزارش هایی که روز جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ از شیراز رسیده، حمله های این بار به مسجد قبا شدیدتر بوده و خسارت های جدی به مسجد وارد شده و تعدادی از نمازگزاران حاضر و طلبه هایی که در این مسجد سکونت دارند، شدیدا مجروح شده اند.

به گزارش وب سایت های نزدیک به آیت الله دستغیب، بعد از راهپیمایی روز قدس که هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان در همه شهرهای ایران برگزار می شود، حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیجی در مقابل مسجد قبا تجمع کردند.

بنا بر گزارش ها شورای تامین استان فارس از پنجشنبه شب حصارهایی فلزی اطراف مسجد قبا نصب کرده و دلیل آن را جلوگیری از حمله احتمالی مخالفان آیت الله دستغیب به مسجد عنوان کرده بود.

اما آن طور که سایت "حدیث سرو"، نزدیک به آیت الله دستغیب، گزارش داده، در هنگام تجمع مخالفان نیروهای شورای تامین به آنها اجازه داده اند از حصار عبور کرده و به مسجد حمله کنند.

بنا بر گزارش ها بعد از مدتی نیروهای انتظامی مهاجمان را از مسجد بیرون کرده اند.

در روزهای پیش از روز قدس هم نیروهای بسیجی و لباس شخصی چند بار با تجمع در مقابل مسجد قبا شعارهایی علیه آیت الله دستغیب سر دادند و تهدید به حمله به داخل مسجد کردند.

در پی این تهدیدها آیت الله دستغیب در سخنرانی پنجشنبه شب خود در مسجد قبا نسبت به حمله به این مسجد هشدار داد و گفت: "اینجور نیست که فکر بکنید برای ما این کارها ضرری است. هیچ ضرری به ما نیست ... ما هر جا که باشیم، خدا را می پرستیم. گذاشتند در این مسجد نماز بخوانیم، نماز می خوانیم. نگذاشتند هر جا شد ما نماز خودمان را می خوانیم ... ما بنا داریم که ان شاءالله تا آخر عمرمان به همین وضعی که هست باشیم. گذاشتند که امر به معروف و نهی از منکر می کنیم. نگذاشتند، وقتی که دهانمان را بستند، وقتی که دست و پایمان را بستند، خوب دیگر ما پیش خدای تعالی تکلیفی نداریم."

آیت الله دستغیب در سخنرانی پنجشنبه شب خود همچنین حمله به مسجد و گرفتن آن را باعث "برگشتن" مردم از نیروهای نظامی دانست و گفت: "چقدر می خواهید مردم از شما برگردند؟ مردم که تنها شما نیستید. شما ادعا دارید، خیلی هم ادعا دارید، اما مردم غیر از شما هم هستند. کسانی که کاسب هستند، کسانی که اداری هستند، کسانی که در دانشگاه ها هستند، مگر همه شهر یک عده نیروهای سپاه و بسیج است؟ وقتی مردم بشنوند که مسجد را گرفته اید، این واقعا خیلی برای شما بد است، واقعا یک برگه سیاهی است برای شما."


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر