۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

کهریزک هنوز قربانی می گیرد؟

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


نازنین کامدار

همزمان با  ادعای نیروی انتظامی مبنی بر عدم وجود ارتباط میان ترور دکتر عبدالرضا سودبخش و دکتر غلامرضا سرابی، دو پزشکی که در هفته گذشته در تهران به قتل رسیدند، رسانه های مستقل خبری، از ترور دکتر سودبخش به دلیل معاینه قربانیان جنایتگاه کهریزک و قتل دکتر سرابی به دلیل معاینه برخی از مقامات حکومت اسلامی و اطلاع از وضعیت پرونده پزشکی آنها  خبر داده اند.
انتشار خبر ارتباط ترور دکتر سودبخش با پرونده جنایتگاه کهریزک که به تازگی "متهم اصلی" آن از سوی عباس جعفری دولت آبادی، "سعید مرتضوی" عنوان شده است، موجب شد تا دیروزاسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، هرگونه ارتباط این ترور با جنایت کهریزک را تکذیب و بنا به گفته یکی از حاضرین در "نشست خبری هفتگی نیروی انتظامی"، به خبرنگار طرح کننده سئوال ارتباط این ترور با کهریزک نیز پرخاش کند.

به گزارش ایسنا، احمدی مقدم در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه "وطن امروز" و پس از اعتراض به وی مبنی بر اینکه "ما نباید خودمان تولید ابهام کنیم و این سئوالی نیست که خبرنگار وطن‌امروز بپرسد"، با رد هرگونه ارتباط دکتر سودبخش با جنایتگاه کهریزک گفته است: "این قتل هیچ علت سیاسی‌ای نداشته است و هیچ ربطی به مسأله کهریزک ندارد، حتی پلیس از وزارت علوم نیز استعلام کرده و این پزشک هیچ سابقه‌ای در کهریزک ندارد و ما اعلام می‌کنیم قطعا این قتل علت سیاسی نداشت و به‌طور حتم این پزشک فردی سیاسی نبوده است".

علاوه بر فرمانده نیروی انتظامی که محمد رضا رادان، جانشین وی در این نیرو هم از جمله متهمان مطرح پرونده جنایت کهریزک است، عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران نیز یک روز قبل از سخنان احمدی مقدم، ترور زنجیره ای دو پزشک در تهران را "بی ارتباط با هم" دانسته و به  فارس گفته بود: "تا کنون طی بررسی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه ارتباطی میان قتل دکتر عبدالرضا سودبخش عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و حادثه سوء‌قصد به جان دکتر غلامرضا سرابی پیدا نشده است".

محمد شهریاری، قاضی کشیک دادسرای جنایی تهران نیز در تکمیل پروژه "بی ارتباط نشان دادن ترور ها" از اعتراف دو متهم به قتل دکتر سرابی و با انگیزه گرفتن انتقام مرگ مادرشان که در حین عمل جراحی قلب جان باخته، خبر داده بود.

این ترورها در حالی بی ارتباط با یکدیگر و نیز با مسائل سیاسی جلوه داده می شوند که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتشار بیانیه ای به صورت تلویحی به انگیزه های سیاسی این ترورها اشاره کرده و آنطور که سایت آفتاب گزارش داده، آورده است: "پس از سوء‌قصد اول در حالی که فضا ابهام‌آلود به نظر می‌رسید، پلیس آگاهی تهران بزرگ انگیزه قتل را شخصی خواند و هر احتمال دیگر را منتفی دانست. پس از سوء‌قصد دوم نیز به سرعت این دو حادثه را فاقد هیچ ارتباطی ارزیابی نمود.آیا نگران کننده نیست که دو تن از بزرگان جامعه‌ی پزشکی، در پایتخت و نه در مناطق دور افتاده و همچنین در پر رفت‌و آمدترین ساعات به ضرب گلوله کشته شوند و ما به راحتی با توجیه شخصی بودن این جنایات از کنار آن بگذریم؟"

این بیانیه می افزاید: "انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن محکومیت شدید این جنایات اسف‌بار و ابراز نگرانی از تکرار این وقایع، از مسئولین امر خواستار پی‌گیری هر چه سریع‌تر موضوع و دستگیری غیرفرمایشی عوامل اصلی آن است". 
گفتنی است، پیش از این نیز، فرمانده نیروی انتظامی قتل مشکوک دکتر رامین پوراندرجانی، دکتر وظیفه جنایتگاه کهریزک را "خودکشی" عنوان کرده بود.

اینک علاوه بر افزایش شائبه ترور دکتر سود بخش به دست "آمران جنایت کهریزک" برخی منابع خبری از ارتباط قتل دکتر سرابی با اطلاعات وی از پرونده پزشکی برخی از مقامات جمهوری اسلامی خبر می دهند.

این منابع خبری تاکید کرده اند که این "متخصص جراحی قلب" بر خلاف ادعای قاضی کشیک دادسرای جنایی، با انگیزه های سیاسی به قتل رسیده است.

از خردادماه سال گذشته تا کنون علاوه بر ٣ پزشک یعنی رامین پوراندرجانی، غلامرضا سرابی و عبدالرضا سودبخش، دکتر معتمدی، استاد دانشگاه تهران و دکتر مسعود علی محمدی  ترور شده اند. ترورهایی که موجب افزایش وحشت جامعه دانشگاهی کشور شده؛ تا کنون عاملان هیچ یک از این جنایات معرفی و یا شناسایی نشده اند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر