۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

آمار سرویس وردپرس :بیش از 2 میلیارد pageview در ماه

Posted:

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سرویس وردپرس دات کام ، تعداد 14 میلیون وبلاگ بر روی این سرویس دهنده در حال فعالیت هستند . همچنین تعداد 13.8 میلیون وبلاگ نیز از cms وردپرس بر روی دامنه ی شخصی استفاده میکنند.

بر اساس آمار quantCast سرویس وردپرس دات کام ماهانه 2.1 میلیارد صفحه بازدیدکننده دارد که این بازدیدها توسط 260 میلیون کاربر صورت می گیرد.

بیشترین زبان نوشتار در وبلاگهای وردپرسی انگلیسی است. البته زبانهای غیر انگلیسی مانند ترکی، آلمانی، فرانسه و اندونزیایی در سال گذشته از بیشترین رشد برخوردار بوده اند.

http://0k.012.img98.com/out.php/i376430_trendwpbg.png

در وردپرس دات کام روزانه 350 هزار پست جدید تولید میشود و خوانندگان روزانه 400 هزار کامنت بر روی وبلاگ های وردپرس میگذارند. بیشترین تعداد پست در ماه ژوئن 2010 بود که بیش از 200 میلیون پست بر روی وردپرس ارسال شد.

بر اساس آمار gogle trend ، هم اکنون سرویس وردپرس با تفاوت قابل ملاحظه ای از سرویس بلاگر پیشی گرفته است و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

اوضاع زبان فارسی در وبلاگستان جهانی

Posted:

بر اساس آخرین آماری که BlogPulse منتشر کرده است، هم اکنون بیش از 150 میلیون وبلاگ در وب فعال هستند که یک درصد آنها به زبان فارسی منتشر میشوند.

http://0k.012.img98.com/out.php/i376166_bloglanguages2010.png

هم اکنون بالاترین تعداد وبلاگ ها به زبان ژاپنی منتشر میشود که 37% وبلاگها را در بر می گیرد و بعد از آن زبان انگلیسی با 36% بالاترین درصد زبان وبلاگ ها در وبلاگستان است. بر اساس این آمار 67 درصد وبلاگ نویسان مرد و 33 درصد زن می باشند . سهم کل آسیا از وبلاگستان 10 درصد است و سهم آمریکا حدود 50 درصد. اروپا نیز با 26 درصد دومین مکان انتشار وبلاگ ها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این آمار بیش از 50 درصد از وبلاگ ها در هفته حداقل 2 یادداشت منتشر میکنند و بیش از 50 درصد وبلاگ نویسان سنی بین 25 تا 45 سال دارند.

در این آمار 72 درصد وبلاگ نویسان به عنوان سرگرمی وبلاگ می نویسند وتعداد وبلاگ های حرفه ای 4 درصد وبلاگستان را شامل میشود.

منبع : بلاگ هرالد

وردپرس تحت آیفون : آپلود ویدئو از آیفون امکان پذیر شد

Posted:

سرویس وبلاگ وردپرس برنامه ی آیفون خود را به روز رسانی کرد و در نسخه جدید این نرم افزار ، امکان آپلود ویدئو از طریق آیفون به وبلاگ وردپرسی کاربران فراهم شده است.

با این نرم افزار جدید ، کاربران آیفون میتوانند فیلم هایی را که با گوشی آیفون خود گرفته اند بصورت مستقیم روی وبلاگ خود آپلود کنند. در این سرویس امکان آپلود چندین ویدئو در یک پست نیز وجود دارد.

چندی قبل وردپرس امکان ارسال عکس توسط آیفون به وبلاگ را نیز فراهم کرده بود و هم اکنون با امکان جدید ارسال ویدئو توسط آیفون به وبلاگ هایش، یکی از کاربردی ترین سرویس های وبلاگ نویسی در پهنای وب است.

این سرویس به زودی برای موبایلهای اندروید و بلک بری نیز ارائه میشود.

BlogRolling بزودی تعطیل میشود

Posted:

سرویس بلاگ رولینک که زمانی یکی از محبوب ترین سرویس ها برای اضافه کردن و نمایش لینک دوستان در وبلاگها بود به پایان عمر خود نزدیک شده و مدیران این سایت از تعطیلی آن در آینده ی نزدیک خبر داده اند .

شاید بتوان علت اصلی تعطیلی این سرویس را نبود نیاز به آن در دوران جدید وبلاگ نویسی ذکر کرد . چرا که اکثر سرویس های وبلاگ امکاناتی را برای قررار دادن لینک دوستان در سرویس خود مهیا کرده اند . اما تک بعدی بودن سرویس بلاگ رولینک را نیز نمی توان در خاموش شدن آن بی تقصیر دانست. سرویس بلاگ رولینک در 6 سال فعالیت خود ، هرگز سعی نکرد چیزی بیشتر از لیستی از لینکها با شد. در حالی که سرویس های اشتراک لینک بسیاری مانند دلیشس و استامبل آپن در این دوران رشد بسیاری داشتند.

فروشگاه هموار : ایجاد رایگان فروشگاه الکترونیکی برای همه

Posted:

سرویس رایگان هموار ، یک سرویس ایجاد فروشگاه مجازی برای کاربران فارسی زبان داخل ایران است. کاربران این سایت میتوانند برای خود یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند و محصولات خود را در آن اضافه کنند و با تبلیغ آدرس فروشگاه خود ، مشتریانی پیدا کنند و اجناس خود را با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به فروش برسانند.
http://www.hamvar.ir/images/logo.gif
پس از قرارداد با هموار ، شركت پست شهر شما به صورت روزانه بسته هاي پستي و سفارشات را جمع آوري و در سراسر نقاط ايران توزيع خواهد كرد. این سرویس با فروشگاه و پنل پستی رایگان در اختیار شما قرار می گیرد . در این روش ابتدا خریدار از سايت فروشگاه كالاي مورد نظر را انتخاب و در سبد خرید خود قرار می دهد و پس از وارد كردن اطلاعات شخصی و آدرس ، خرید خود را نهایی می كند. سپس اطلاعات سفارش در پنل مخصوص فروشگاه به فروشنده نشان داده می شود. فروشنده، سفارش رسیده را آماده كرده، وضعيت را در پنل به آماده به ارسال تغيير مي دهد. سپس مامور پست با ديدن سفارش آماده به ارسال در پنل خود دستور مراجعه جمع آور به فروشگاه را صادر مي كند. جمع آور سفارش را دریافت و در کوتاه ترین زمان ممکن آنرا از طریق موزعین پست در اقصی نقاط کشور تحویل خریدار می دهد. پس از توزیع مرسوله، محاسبات مالی در رابطه با آن انجام و ماهانه در چهار نوبت با فروشگاه های اینترنتی تسویه حساب می شود. کار مزد پخش محصولات 5 درصد از فروش می باشد.
آدرس سایت:http://www.hamvar.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر