۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

شمقدری: مجوز ساخت فیلم فرهادی به خاطر حرف‌هایش لغو شد

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


درباره الی

جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل لغو مجوز ساخت فیلم اصغر فرهادی را با سخنان او در مراسم جشن خانه سینما مربوط دانست.

آقای شمقدری درباره دلیل لغو مجوز ساخت این فیلم گفت: "موضوع به خاطر صحبت هایی است که وی (آقای فرهادی) در مراسم جشن خانه سینما داشت و حرف هایی که ایشان زدند حرفهای جالبی نبودند. پس از آن به ایشان یک هفته فرصت می دهند، حرف هایشان را اصلاح کنند اما این کار را انجام نمی دهند و سپس منجر به این تصمیم گیری می شود."

اصغر فرهادی در مراسم جشن خانه سینما گفته بود: "ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد، امیدوارم که بهرام بیضایی (نویسنده و کارگردان) برگردد. امیر نادری (کارگردان) بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم که جعفر پناهی (کارگردان) هم بتواند در ایران فیلم بسازد."

معاون سینمایی وزارت ارشاد با بیان اینکه معاونت سینمایی به سمتی می رود که روش هایش کاملا آشکار و شفاف باشد، گفت: "ملت باید بدانند که دلیل تشویق یک فیلمساز و دلیل منعی که برای یک فیلم ساز ایجاد می شود چیست."

آقای شمقدری گفت: "اگر حرف هایی که شنیده ام ایشان گفته اند واقعیت داشته باشد، حرفهای بسیاری ناجوری بوده است."

پروانه ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی با نام "جدایی نادر از سیمین" در حالی لغو شد که فیلمبرداری آن در تهران شروع شده است.

این در حالیست که چند روز پیش از این وزارت ارشاد، فیلم "بدورد بغداد" ساخته مهدی نادری را بدون هماهنگی با خانه سینما به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کرد.

این انتخاب برخلاف سنت هرساله و به دنبال شدت گرفتن تنش میان خانه سینما و مسئولان امور سینمایی وزارت ارشاد اسلامی اتفاق افتاد.

خانه سینما که در سال های گذشته متولی اصلی انتخاب نماینده ایران برای اسکار بود، امسال با تصمیم مسئولان وزارت ارشاد از این کار کنار گذاشته شد و شورای ۹ نفره سینمایی تعیین شده از سوی این نهاد نسبتا مستقل سینمایی، در این تصمیم‌گیری هیچ دخالتی نداشته است.

جواد شمقدری، معاون امور سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد، چندی پیش در گفتگو با خبرگزاری فارس، به انتقاد از شیوه گذشته معرفی فیلم به اسکار پرداخته و گفته بود:"متاسفانه در هیئت های انتخاب اسکار در سال های گذشته اشتباه فاحشی رخ داده است."

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد، در انتقاد از انتخاب فیلم درباره الی ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در اسکار سال ۲۰۱۰ بدون نام بردن از این فیلم گفت: "اگر سال گذشته فرزند خاک به اسکار می رفت، شانس بیشتری داشت."


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر