۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


موسس ویکی‏‌لیکس برای دومین بار به هتک حرمت جنسی متهم شد

Posted: 03 Sep 2010 08:02 AM PDT

کشور سوئد برای دومین بار موسس ویکی لیکس را با بیان این‌که مدارکی در دست است که ارتکاب جرم را ثابت می‌کند به هتک حرمت جنسی متهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماریان نای»، بازپرس رسمی سوئد در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به اطلاعات موجود، رای من این است که جرم وی در دسته هتک حرمت جنسی قرار می‌گیرد.»

وی همچنین افزود: «پیش از اتخاذ تصمیم نهایی درباره اتهامات وی نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد.»

بر اساس حکم دادگاه پیشین «جولیان آسانج»، موسس پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس باید خود را برای انجام بازرسی و پاسخگویی به برخی پرسش‌ها درباره اتهام هتک‌حرمت در سوئد و برخی دیگر اتهامات درباره آزارهای جنسی به پلیس معرفی می‌کرد.

بنا بر گفته مقامات دادستانی سوئد، شنبه تنها یک روز پس از صدور حکم بازداشت آسانج، دادگاه اتهامات وارده به وی را مردود و بی اساس خوانده و حکم را لغو کرد.

نای همچنین ادامه داد که با توجه به اتهام پیشین وی که آزار جنسی بیان شده بود، اکنون بر پایه اطلاعات به دست آمده، جرم وی تحت عنوان اجبار به استفاده جنسی و آزار جنسی مطرح شده است.

وکیل اسانج نیز سه‌شنبه گفت که موکل وی توسط پلیس سوئد مورد بازجویی قرار گرفته است. این در حالی است که اسانج اتهامات مطرح شده را رد کرده است.

گفتنی است، آسانج در پایگاه افشاگر ویکی‎لیکس، نخستین‌بار بیش از 91 هزار فایل کامپیوتری از اسناد مربوط به جنگ افغانستان افشا کرد.

اتهام هتک حرمت جنسی موسس ویکی لیکس در حالی برای دومین بار مطرح می‌شود که همکاران آسانج استرالیایی بر این باورند که وی قربانی اتهامات بی‌اساس عده‌ای شده که برای بی‌اعتبار جلوه‌دادن وی تلاش می‌کنند.

نخستین حکم بازداشت آسانج در حالی صادر شده بود که او به‌تازگی از انتشار 15 هزار سند محرمانه دیگر درمورد جنگ افغانستان در میان سال‌های 2004 تا 2010 در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس خبر داده است.

لپ‌تاپ‌های سه‏بعدی در راهند

Posted: 03 Sep 2010 08:02 AM PDT

شرکت سونی از طراحی و عرضه لپ تاپ های سه بعدی مدل Vaio به بازار خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از افترداون، این لپ تاپ مجهز به دکمه‌ای است که در صورت فشردن آن تصاویر دوبعدی به سه بعدی تبدیل شده و به گونه ای متفاوت به نمایش درمی آیند.

البته مشاهده این تصاویر به طور سه بعدی با چشم غیرمسلح ممکن نیست و علاقه‌مندان باید عینک های مخصوصی را به چشم بزنند تا تصاویر را بدین صورت مشاهده کنند. این عینک ها بسیار گرانقیمت هستند و در صورت گم شدن جایگزین کردن آنها کار ساده ای نیست.

عرضه عمومی این نوت بوک ها در بازار از بهار آینده آغاز می شود، اما هنوز قیمت نهایی آنها اعلام نشده است.

نمایشگر این لپ تاپ از دقت 1080p برخوردار است و می تواند تا 240 فریم در ثانیه را به خوبی نمایش دهد.

دیگر ویژگی های این لپ تاپ مشابه با دیگر محصولات پیشرفته سری Vaioاست.

پخش ویدئوی انتقادی از عملکرد گوگل در لندن

Posted: 03 Sep 2010 08:02 AM PDT

به تازگی یک ویدیوی انتقادی از عملکرد گوگل در میدان تایمز لندن به نمایش درآمده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این ویدیوی کارتونی، اریک اشمیث رئیس گوگل نشان داده می شود که در حال جاسوسی از چند کودک است. این ویدیو بر روی یک نمایشگر بزرگ در میدان تایمز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

تهیه و طراحی این ویدیو توسط یک گروه مدافع حریم شخصی کاربران در انگلیس صورت گرفته است. آنان می گویند در اعتراض به بی توجهی گوگل به حفظ حریم شخصی کاربران دست به تهیه و انتشار این ویدیو زده اند و قصد دارند از این طریق بر گوگل فشار آورند تا سیاست های خود را در حوزه حریم شخصی تغییر دهد
.
در این ویدیوی کارتونی اریک اشمیث در حال هدایت یک کامیون حمل بستنی در یک محله است، اما در عمل از کودکان جاسوسی می کند و نحوه استفاده آنها از اینترنت را برای والدینشان افشاء می کند. به نظر می رسد این اقدام تاثیر منفی بر کاربران کم سن و سال گوگل خواهد گذاشت که این موتور جستجو به جلب نظرشان امید زیادی بسته است.

گوگل در پاسخ به این اقدام به کنایه گفته است: " ما هم به اندازه بقیه مردم بستنی دوست داریم، اما علاقه مان به حفظ حریم شخصی از بستنی هم بیشتر است و لذا ابزار متعددی را برای حفظ حریم شخصی مردم طراحی کرده ایم! " البته به نظر نمی رسد این پاسخ برای مردم راضی کننده باشد.

وزیر دفاع عضو کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شد

Posted: 03 Sep 2010 08:02 AM PDT

هیئت وزیران با توجه به کاربرد روزافزون فناوری اطلاعات و زیرساختهای دولت الکترونیک در صنایع دفاعی و لزوم توجه هر چه بیشتر به روان سازی ارائه خدمات الکترونیک در همه عرصه ها با عضویت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهوری و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی با عضویت وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ترکیب اعضای کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن (فاوا) موافقت کرد.

کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن برای بررسی و تصمیم گیری در امور مربوط به سیاستگذاری، پیگیری، هدایت، راهبری و نظارت بر چگونگی پیشرفت فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت، ‌اختصاص و هدایت صحیح منابع مالی و بودجه برای اجرای طرح های کلان فناوری اطلاعات، اصلاح مقررات، استاندارد سازی، فرهنگ سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی، رعایت اصول حاکمیت و توازن بین توسعه و امنیت اطلاعات و دولت الکترونیک تشکیل شده است.

بر این اساس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (رئیس)، وزیر بازرگانی، وزیر اقتصاد، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و مشاور و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری اعضای این کارگروه بودند که از این پس وزیر دفاع نیز به این کارگروه اضافه می شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.

حدود ۶۵ درصد بزرگسالان کنار گوشی‌های‌شان می‌خوابند

Posted: 03 Sep 2010 07:38 AM PDT

بر اساس بررسی های تازه موسسه Pew حدود 65 درصد از بزرگسالان گوشی های تلفن همراه خود را نیز همراه با خود به بستر می برند که این کار از نظر بهداشتی و حفظ سلامت زیان بار است.

به گزارش فارس به نقل از بتانیوز، بررسی های انجام شده در این زمینه در آمریکا حاکی است که این رقم در میان مردان به 67 درصد و در میان زنان به 64 درصد می رسد که نشانگر همه گیر شدن این عادت ناپسند در میان عموم شهروندان آمریکایی است.
نکته نگران کننده آن است که به همراه بردن گوشی به رختخواب در میان افرادی دارای بچه های زیر 18 سال هستند به 72 درصد می رسد که این مساله سلامت بچه ها را به طور جدی تهدید می کند.

علاوه بر این، 90 درصد از جوانان 18 تا 29 سال گوشی هایشان را به همراه خود به بستر خواب می برند. این رقم در میان افراد 30 تا 49 سال به 70 درصد و در میان افراد 50 تا 64 سال به 50 درصد می رسد.

همچنین تنها 34 درصد از افراد 65 سال به بالا از چنین عادتی برخوردارند. هدف از این اقدام به طور عمده کنترل امور روزمره و تنظیم زمان بیدار شده دانسته شده است.

پینگ: شبکه اجتماعی موسیقی‌محور اپل

Posted: 03 Sep 2010 07:38 AM PDT

اپل، شبکه اجتماعی موسیقی محوری در فروشگاه آی تیونز، مدل باریک جدیدی از آی پاد و نسل جدید باکس تلویزیون اپل را در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در سانفرانسیسکو معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی "پینگ" که در نرم‌افزار آی تیونز 10 قابل دسترس خواهد بود، به عنوان یک دانلود رایگان از itunes.com موجود است.

استیو جابز، مدیر اجرایی اپل که مانند همیشه پیراهن سیاه آستین بلند و شلوار جین آبی به تن داشت و کفش تنیس به پا کرده بود، با اشاره به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و سرویس میکرووبلاگ‌نویسی جهان عنوان کرد "پینگ"، فیس بوک یا توییتر نیست بلکه امکان متفاوت دیگری است که به موسیقی مربوط است.

"پینگ" به صورت خودکار برای بیش از 160 میلیون کاربر آی تیونز هنگامی که به نسخه جدید آن ارتقاء یابند، قابل دسترس می‌شود.

ممکن است ابزار شبکه اجتماعی اپل تهدیدی برای "مای اسپیس" نیوزکورپ باشد که خود را به‌عنوان اجتماع آنلاینی برای هواداران موسیقی توصیف کرده است.

جابز در کنار "پینگ" مدل جدیدی از دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آی پاد و نسل دوم باکس تلویزیون اپل را که برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را از اینترنت برروی دستگاه‌های تلویزیون HD پخش می‌کند، معرفی کرد.

به گفته جابز، دستگاه تلویزیون اپل 99 دلار قیمت خواهد داشت که پایین‌تر از قیمت 299 دلار مدل قبلی است؛ اپل نخستین مدل گیرنده رسانه دیجیتال تلویزیون خود را در سال 2007 عرضه کرد اما هرگز رونق نیافت و این شرکت از آن به عنوان یک سرگرمی یاد کرد.

مدیر اجرایی اپل با خاطرنشان کردن این موضوع، اظهار کرد: باکس تلویزیون اپل یک موفقیت بزرگ نبوده است اما ابزار امیدواری کرد قیمت پایین مدل جدید که در کف دست جا می‌گیرد، این وضع را تغییر دهد.

این دستگاه به تلویزیون متصل می‌شود اما به‌صورت بی‌سیم با رایانه لوحی آی پد اپل ارتباط برقرار می‌کند تا افراد بتوانند برنامه‌های تلویزیونی را برروی یکی از این دو دستگاه مشاهده کنند و سپس به تناسب به دستگاه دیگر سوئیچ کنند.

آی پاد تاچ جدید رونمایی شده اپل نیز امکان تماس ویدیویی را فراهم می‌کند و دارای دوربین در پشت و جلوی دستگاه است که به کاربر این دستگاه امکان می‌دهد با دارندگان آیفون یا آی پاد تاچ با استفاده از اتصال وای فای و برنامه FaceTime اپل، چت ویدیویی داشته باشند.

جابز هم‌چنین آی‌پاد شافل جدید به قیمت 49 دلار و یک مدل صفحه لمسی از آی پاد نانو به قیمت 149 دلار را معرفی کرد؛ مدل هشت گیگابایتی آی پاد تاچ جدید 229 دلار، مدل 32 گیگابایتی 299 دلار و مدل 64 گیگابایتی 399 دلار قیمت خواهد داشت و آی پادهای جدید از هفته آینده در بازار آمریکا موجود خواهند بود.

واگذاری خرید تجهیزات «یاحق» به بخش خصوصی

Posted: 03 Sep 2010 07:38 AM PDT

مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت: خرید تجهیزات و نرم‌افزارهای موتور جستجوگر ملی'یا حق' از طریق مناقصه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

هادی ملکی پرست در گفت و گو با ایرنا، افزود: مقدمات برگزاری مناقصه فراهم شده و تمام اسناد آن آماده است و فراخوان مناقصه طی 2 تا سه هفته آینده اعلام خواهد ‌شد.

وی اظهار داشت: ایجاد موتور جستجوگر ملی در لایحه برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیش‌بینی شده است که بخشی از عملیات ایجاد این موتور جستجوگر که از سوی وزیر ارتباطات نام 'یا حق' برای آن پیشنهاد شده امسال انجام می‌شود و امیداریم تا پایان سال 1390 بهره‌برداری از این موتور جستجوگر آغاز شود.

وی افزود: تمام اعتبار این پروژه از محل بودجه‌های دولتی تامین می‌شود ولی در زمان حاضر میزان این اعتبارات را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

ملکی پرست با اشاره به اجرای این پروژه توسط شرکت فناوری اطلاعات ایران، گفت: دولت در اجرای این پروژه بدنبال کسب سود نیست و با انگیزه ارایه خدمات و اطلاعات دقیق تر و سریعتر به مردم اجرای این پروژه را آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات ایران در مورد غربال اطلاعات توسط موتور جستجوگر ملی و ایجاد محدودیت در دسترسی به اطلاعات به واسطه استفاده از این موتور، گفت: دستوری در مورد ممنوعیت استفاده از موتورهای جستجوگر خارجی صادر نشده است و کاربران مختار هستند از موتور ملی و یا موتورهای خارجی استفاده کنند.

وی افزود: موتور جستجوگر ملی یک امکان جدیدی است که باعث دریافت اطلاعات دقیق تر و سریعتر به مردم می‌شود.

کارمندان بی.‌بی.‌سی اعتصاب می‌کنند

Posted: 03 Sep 2010 07:38 AM PDT

خبرگزاری ایسنا - کارمندان بی‌بی‌سی در اعتراض به تغییر حقوق و مزایای بازنشستگی خود اعتصاب می‌کنند.

به گزارش رویتر، حدود 90 درصد کارمندان گروه رسانه‌یی بی‌بی‌سی کشور انگلیس موافقت خود را برای اعتصاب در اعتراض به تصمیم‌های جدید مدیران این گروه خبری برای ایجاد تغییرات در نحوه‌ی پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگی اعلام کردند.

اتحادیه‌ی کارکنان بی‌بی‌سی دو هفته به مدیران این گروه رسانه‌یی فرصت داده است تا با مسؤولان این اتحادیه وارد مذاکره شوند و به توافق برسند. در غیر این صورت، اعتصاب‌ها آغاز می‌شود. این در حالی است که در سال‌های اخیر از حقوق و مزایای بازنشستگی کارکنان بی‌بی‌سی به‌عنوان یکی از بهترین انواع حقوق و مزایای داده‌شده به بازنشستگان در انگلیس نام برده می‌شد.

جریمه ۵۵ میلیون دلاری اچ.پی برای رشوه دادن

Posted: 03 Sep 2010 07:38 AM PDT

هیولت پاکارد موافقت کرد برای فیصله دادن به اتهامات پرداخت رشوه، 55 میلیون دلار به وزارت دادگستری آمریکا پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، این فروشنده متهم شده بود برای تطمیع مشاوران Accenture با این شرط که تنها محصولات هیولت پاکارد را به سازمان‌های فدرال توصیه کنند، پول پرداخت کرده است.

این شرکت این اتهام را منکر شد اما وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسید که مشاوران ممکن است پیشنهاد کرده باشند سازمان‌های فدرال پول بیش‌تر از حد لازم را برروی محصولات هیولت پاکارد صرف کنند.

بزرگ‌ترین سازنده رایانه‌های شخصی ماه جاری در بیانیه‌ای با تکذیب عملکرد غیرقانونی، برای پرداخت جریمه به وزارت دادگستری اعلام موافقت کرد.

از سوی دیگر این شرکت در یک موقعیت‌شناسی جالب توجه اعلام کرد در توافقی به ارزش 800 میلیون دلار، به عنوان فراهم کننده فن‌آوری ارجح از سوی نیروی هوایی آمریکا به مدت پنج سال انتخاب شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر