۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


معافیت مالیاتی خبرنگاران نیازمند تصویب قانون است

Posted: 14 Sep 2010 12:23 PM PDT

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع معافیت مالیاتی خبرنگاران، نیازمند آن است که این امر از طریق وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی پی‌گیری و تبدیل به قانون شود؛ صرف امضای تفاهمنامه از نظر قوانین رسمی برای این امر کفایت نمی‌کند.

سید احسان قاضی‌زاده امروز در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت بن‌‌کارت‌های هدیه خبرنگاران اظهار داشت: تا به امروز 8 هزار و 300 نفر از خبرنگاران در سراسر کشور این بن‌‌کارت‌ها را دریافت کرده‌اند که از این تعداد 5 هزار بن‌کارت در 29 استان کشور توزیع شده و 3 هزار و 300 بن کارت نیز مربوط به تهران بوده است.

وی با بیان اینکه در لیست ارائه شده از سوی مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‌ها متأسفانه برخی از خبرنگاران اسامی آنها قید نشده بود، خاطرنشان کرد: از نشریات و خبرگزاری‌ها درخواست کردیم که لیست تکمیلی خود را به معاونت مطبوعاتی ارسال کنند و اقدامات لازم جهت صدور بن‌‌کارت این عده از خبرنگاران که در مرحله اول نتوانستند بن‌کارت‌های خود را دریافت کنند، در حال انجام است؛ در این لیست تکمیلی، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان نیز تحت پوشش خواهند بود.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات از سوم تا دهم آبان

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در خصوص نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال از سوم تا دهم آبان ‌ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود؛ سعی ما در نمایشگاه مطبوعات امسال بر این بوده که در بخش بین‌المللی رسانه‌های خارجی حداکثر حضور را داشته باشند و نمایشگاه امسال با ویژگی‌های خاص و همراه با بخش‌های جمعی برگزار می‌شود.

قاضی‌زاده ضمن درخواست از اهالی رسانه برای ارسال آثار خود در حوزه‌های خبر، تحلیل و گزارش در موعد مقرر تصریح کرد: یکی از معیارهای معاونت مطبوعاتی برای ارائه تسهیلات در آینده، میزان حضور فعال در وقایع ملی مانند نمایشگاه و جشنواره مطبوعات خواهد بود، هرچه این حضور قوی‌تر باشد، از امتیازات ویژه و اولویت بیشتر برخوردار خواهند بود.

«خبر» در جشنواره هفدهم مورد داوری قرار خواهد گرفت

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص نحوه داوری آثاری که در بخش خبر ارسال می‌شود، با توجه به این نکته که در فراخوان جشنواره امسال بخش خبر حذف شده و تحلیل جایگزین آن شده است، گفت: قطعاً در جشنواره امسال خبر، مورد داوری قرار خواهد گرفت و هیچیک از اخبار ارسالی حذف نخواهد شد همچنین در این جشنواره برای خبر یک بخش مجزا در نظر گرفته شده است و داوران حوزه خبر با داوران حوزه تحلیل متفاوت خواهند بود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موضوع معافیت مالیاتی خبرنگاران که چندی پیش از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شد، اظهار داشت: طبق قانون، معافیت مالیاتی که هم‌اکنون اعمال می‌شود، معافیت مالیاتی دفاتر نشریات است و آنچه به عنوان معافعیت مالیاتی خبرنگاران از سوی سازمان مالیاتی عنوان شده، نیازمند تصویب قانون جدید است.

معافیت مالیاتی خبرنگاران نیازمند تصویب قانون جدید است

قاضی‌زاده متذکر شد: اگر تصمیمی برای انجام معافیت مالیاتی خبرنگاران وجود دارد، این موضوع نیازمند آن است که از طریق وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی پی‌گیری شود و تبدیل به قانون شود؛ صرف امضای تفاهمنامه از نظر قوانین رسمی برای این امر کفایت نمی‌کند.

شهرداری اجازه پلمب کردن دفاتر نشریات را ندارد

وی در خصوص اقدام اخیر شهرداری در پلمب کردن دفاتر برخی از نشریات به بهانه فعالیت در ساختمان‌های غیر‌تجاری گفت: براساس قانون، شهرداری اجازه چنین اقدامی را ندارد، ما اعتراض خود در این خصوص را به شهرداران مناطق اعلام کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز به صورت موردی در حال پیگیری این پرونده‌ها هستیم.

بازنشتگی پیش از موعد خبرنگاران اجرایی شده است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع بازنشستگی پیش از موعد خبرنگاران با سابقه 20 سال خدمت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این قانون با اصلاحات جدیدی که در آن اعمال شده در حال اجرا است و مواردی را از بین خبرنگاران داشته‌ایم که با 20 سال سابقه خدمت بازنشست شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت بازنشستگی با 20 سال سابقه خدمت، این موضوع در میزان حقوق بازنشستگی افراد تأثیر خواهد داشت یا خیر گفت: تمام حقوق و مزایای افرادی که طبق این قانون بازنشست می‌شوند، معادل سنوات 30 ساله محاسبه می‌شود.

قاضی‌زاده در خصوص معیار و ملاک خبرنگار بودن افرادی که در نشریات و خبرگزاری مشغول به فعالیت هستند، گفت: معیار سازمان تأمین اجتماعی برای احراز این موضوع، تنها اعلام معاونت مطبوعاتی است و طبق معیارهای این معاونت، قانون بازنشستگی پیش از موعد شامل تمام خبرنگاران، دبیران، سردبیران، عکاسان، ویراستاران خبر و کاریکاتوریست‌ها در تمام نشریات و خبرگزاری‌ها می‌شود.

رئیس‌جمهور دستور پرداخت هدیه 400 هزار تومانی را صادر کرده است

وی در خصوص هدیه 400 هزار تومانی رئیس‌جمهور به خبرنگاران نیز گفت: پرداخت هدیه رئیس جمهور به تصویب نهایی رسیده و رئیس‌جمهور دستور پرداخت این هدیه را صادر کرده است؛ لیست نهایی خبرنگاران توسط معاونت مطبوعاتی در حال تنظیم است که با تکمیل آن، برای نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد و در نیمه دوم سال جاری این هدیه نیز به تمام خبرنگاران پرداخت خواهد شد.

خریداری سرویس ویدیویی مبتنی بر مکان توسط گوگل

Posted: 14 Sep 2010 12:11 PM PDT

گوگل شرکت Quicksee که نرم افزارش به کاربران امکان می‌دهد تورهای مجازی تعاملی ایجاد کنند را به مبلغ10 میلیون دلار خریداری می کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی TheMarker، فن آوری Quicksee یکی از حلقه‌های مفقود سرویس "دید خیابانی" گوگل محسوب می‌شود که در هر دوی Google Maps و Google Earth مورد استفاده است.

گوگل و Quiksee در مورد این قرارداد اظهارنظر نکرده‌اند.

شرکت Quiksee در سال2002 بنیان گذاری شد و3.5 میلیون دلار بودجه از سوی Ofer Hi-Tech و Docor International دریافت کرد.

با خرید این شرکت گوگل همچنان به روند خرید خود ادامه می‌دهد. این شرکت اینترنتی ماه گذشته شرکت بازی اجتماعی SocialDeck، طراح پلتفرم پول مجازی Jambool و طراح برنامه و بازی اجتماعی Slide را خریداری کرد.

حضور در جشنواره‌ها ملاکی برای شناسایی خبرنگاران فعال می‌شود

Posted: 14 Sep 2010 12:11 PM PDT

دبیر هفدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: خبرنگارانی که آثار خود را به جشنواره هفدهم ارسال کنند، به عنوان خبرنگاران فعال در عرصه فعالیت‌های رسانه‌یی شناخته خواهند شد.

محمد پرویزی اظهار کرد: همه ساله تعداد بسیاری از روزنامه‌نگاران فعال آثار خود را به جشنواره مطبوعات ارسال می‌دارند و مطابق معمول تعدادی از آثار ارسالی نیز با رأی داوران به عنوان آثار برتر برگزیده می‌شوند.

وی افزود: امسال با موافقت معاونت مطبوعاتی تصمیم گرفته شده است که بجز برندگان جشنواره، کلیه شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز به عنوان خبرنگاران فعال در عرصه رسانه شناخته شده و اسامی‌شان در سابقه آنان در بانک اطلاعات خبرنگاران منعکس گردد.

دبیر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها تصریح کرد: معتقدیم باید تفاوتی میان کسانی که آثارشان را در شأن جشنواره‌های مطبوعات دانسته و آن را در رقابت‌های مطبوعات به محک می‌گذارند با کسانی که هیچ یک از آثار یکساله خود را در حد و اندازه رقابت در جشنواره نمی‌دانند، وجود داشته باشد.

پرویزی اظهار کرد: سال گذشته بانک اطلاعاتی کاملی از خبرنگاران فعال مطبوعات و خبرگزاری‌ها تهیه شده است تا بتوانیم ارتباط و تعامل بیش‌تری با آن‌ها داشته باشیم. از این پس حضور تمامی افراد شرکت‌کننده در جشنواره‌ها در این بانک اطلاعاتی و در سابقه فعالیت‌های مطبوعاتی آنان به ثبت خواهد رسید.

وی یادآور شد: خبرنگاران فعال مطابق معمول برای صدور کارت خبرنگاری، ملزم به ارائه 15 اثر خود به واحد خبرنگاران در تهران و ادارات کل ارشاد در استان‌ها هستند.

به گفته پرویزی از این پس شرکت در جشنواره‌های سراسری و استانی نیز ملاک دیگری برای شناسایی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فعال به شمار خواهد آمد و در سوابق مطبوعاتی آنان منعکس خواهد شد.

وی افزود: در راستای حمایت از خبرنگاران سراسر کشور در زمینه‌هایی چون بیمه خبرنگاری، وام‌های احتمالی مصوب و دیگر حمایت‌ها، ناگزیر ضوابطی باید درنظر گرفته شود که فعالیت مستمر در رسانه‌ها و شرکت در جشنواره‌ها ملاک مناسبی برای این منظور خواهد بود.

لازم به یادآوری است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع از اخبار جشنواره و دریافت فرم فراخوان به آدرس www.pressfestival.com مراجعه کنند. آخرین مهلت ارسال آثار پایان شهریورماه جاری است.

بازی ویدئویی ماریو ۲۵ ساله شد

Posted: 14 Sep 2010 12:11 PM PDT

خبرگزاری مهر - سوپر ماریو بروس، لوله کش اسطوره ای بازیهای ویدئویی وارد یک ربع قرن از زندگی خود شد و تولد 25 سالگی خود را در شرایطی جشن گرفت که به یک شخصیت محبوب بازیهای سه بعدی تبدیل شده است.

۲۵ سال ماجرا با پریدن بر روی لاک پشتها و قارچهای "طولانی کننده زندگی" برای نجات از میان چنگالهای "باوسر بد ذات" می گذرد.

سوپر ماریو بروس که تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه از آن برای کنسول بازی نینتندو به فروش رفته است 25 سال قبل در 13 سپتامبر 1985 رسما عرضه شد و از آن زمان جنون ماریو در میان علاقه مندان بازیهای ویدئویی آغاز شد. جنونی که همچنان ادامه دارد و موجب شده است که ماریو حتی در روزگار بازیهای فوق پیشرفته رایانه ای به حیات خود ادامه دهد.

ماریو در سال 1981 تحت عنوان "مرد جهنده" در داخل بازی ویدیویی دیگری به نام "دانکی کانگ" ظاهر شد. سپس نینتندو تصمیم گرفت که ماریو را هم در یک بازی جدید به یک قهرمان تبدیل کند. به این ترتیب با وجود اینکه این لوله کش ایتالیایی- آمریکایی قد کوتاه با شکمی برآمده و بینی کوفته هیچ شباهتی به قهرمانانی که تا آن زمان شناخته می شدند نداشت، توانست به یک قهرمان بزرگ در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل شود.

سوپر ماریو از ابتدا تا سه بعدی

لباس مکانیکی، کلاه قرمز و سبیل ویژگیهایی است که سوپر ماریو بروس را به یک نوع مارک شرکت نینتندو تبدیل کرده است. اسطوره نینتندو نام خود را از "ماریو سگال"، مالک دفاتر فروش و توزیع نینتندو در آمریکا گرفته است. ایده ایجاد این شخصیت توسط "شیگرو میامونو" ارائه شد.

در حقیقت ماجرای خلق ماریو از آنجا آغاز شد که "شیگرو میامونو" در جلسه ای که در دفتر مرکزی نینتندو در آمریکا برگزار شده بود مشغول گفتگو برای انتخاب اسم شخصیت اصلی یک بازی جدید بود که ماریو سگال وارد شد و با داد و بیداد خواست که مسئولان دفتر آمریکایی این شرکت ژاپنی مبلغ اجاره این دفاتر را افزایش دهند. به این ترتیب تیم میامونو تصمیم گرفتند که نام این شخصیت را ماریو بگذارند.

نوع لباس پوشیدن و ظاهر ماریو در طول تمام این سالها به دلیل محدودیتهای گرافیک دو بعدی بدون تغییر باقی مانده بود. ظاهری که حتی پس از سه بعدی شدن حفظ شد. برای مثال، کلاه برای این در نظر گرفته شده بود که از نشان دادن موها جلوگیری شود. در حقیقت به تصویر کشبدن موها با گرافیک 8 بیت بسیار دشوار بود.

ماریو در طول 25 سال زندگی خود قهرمان اصلی بیش از 200 بازی ویدئویی شد و با گذشت زمان بر روی کنسول بازی "ووی" به صورت سه بعدی در آمد و حتی در بسیاری از بازیهای آنلاین روی وب نیز عرضه شد.

روش بازی

بازیکن حرکات و اعمال ماریو را کنترل می کند و اگر بازی به صورت چندبازیکنی (multiplayer) انجام شود بازیکن دوم در نقش "لوئیجی" برادر ماریو ظاهر می شود.

هدف از این بازی عبور از دنیاهای "قلمرو پادشاهی قارچ" (Mushroom Kingdom) است که مراحل آن در سطوح مختلفی شامل نابودی "باوسر بد ذات" و نجات "شاهزاده خانم پیچ" تقسیم می شود. روش اصلی برای حذف دشمنان، پریدن از روی آنها است.

ماریو می تواند در طول بازی، چندین بار با خوردن "سوپر قارچ" کسب نیرو کند و به همین علت گاهی اوقات آن را با عنوان "قارچ خور" نیز می شناسند. این سوپر قارچها ماریو را به سوپر ماریو تبدیل می کنند که ابعادش دو برابر ماریو اولیه است.

در مرحله بعدی، "گل آتش"، سوپر ماریو را به ماریوی آتش تبدیل می کند و به آن اجازه می دهد که گلوله های آتش پرتاب کند.

پخش پرس.تی.‌وی در کشمیر متوقف شد

Posted: 14 Sep 2010 12:10 PM PDT

پس از پخش تصاویر هتک حرمت به قرآن از شبکه پرس تی‌وی، پخش برنامه‌های این شبکه تلویزیونی در منطقه کشمیر متوقف شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (دوشنبه) به دستور مقامات منطقه‌ی کشمیر هند، پخش برنامه‌ها و فعالیت شبکه‌ تلویزیونی «پرس.تی.وی» ایران در این منطقه متوقف شد.

به گزارش مدیا واچ، علت ممنوعیت فعالیت و پخش برنامه‌های شبکه‌ی پرس تی‌وی در کشمیر، پخش صحنه‌های هتک حرمت به قرآن کریم در آمریکا بوده که به گفته‌ی مسؤولان این منطقه، تحریک احساسات مردم مسلمان کشمیر را در پی داشته‌است. به همین دلیل فعالیت‌های خبری این شبکه در منطقه‌ی کشمیر ممنوع شده و پخش برنامه‌های شبکه پرس نیز از تلویزیون کابلی این منطقه متوقف شده است.

شبکه‌ ماهواره‌ای «وحدت» راه‌اندازی شد

Posted: 14 Sep 2010 12:10 PM PDT

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک شبکه ماهواره ای به نام "وحدت " با موضوع و محوریت "امت اسلامی " راه اندازی کرد.

به گزارش شیعه آنلاین، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک شبکه ماهواره ای به نام "وحدت " با موضوع و محوریت "امت اسلامی " راه اندازی کرد. دفتر مرکزی این شبکه ماهواره ای در کشور عراق است اما اکثر بودجه و هزینه های مالی آن را جمهوری اسلامی ایران تقبل کرده است.

گفته می شود این شبکه ماهواره ای قرار است میان شیعیان و اهل سنت مشترک باشد و توسط طرفین اداره شود. سیاست کلی این شبکه ماهواره ای میانه روی و بی طرفی است و قرار شده که برای تقریب میان مذاهب مختلف اسلامی به ویژه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اهل تسنن تلاش کند.

در همین راستا حجة الإسلام و المسلمین شیخ "محمد علی تسخیری " دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی چند ماه پیش طی اظهاراتی از احتمال راه اندازی این شبکه ماهواره ای خبر داد و اعلام کرده بود که مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

شیخ "محمد علی تسخیری " در ادامه افزوده بود: قرار است شبکه ماهواره ای "وحدت " در ابتدا برنامه های خود را فقط به زبان عربی پخش کند و در آینده زبان های دیگری نیز به آن افزوده شود، و همچنین مقرر شده که هزینه های این شبکه ماهواره ای از طریق سرمایه گذاری عمومی تأمین شود.

گفتنی است علاقمندان می توانند برای مشاهده این شبکه ماهواره ای به فرکانس 12092 عمودی 27500، بر روی ماهواره "عرب سات " مراجعه کنند.

عراق مرگ‌بارترین جنگ برای رسانه‌ها از جنگ جهانی دوم

Posted: 14 Sep 2010 11:55 AM PDT

بر اساس گزارش دیده‌بان مطبوعاتی خبرنگاران بدون مرز، جنگ در عراق با 230 کشته، مرگ‌بارترین منازعه برای خبرنگاران از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش این سازمان مستقر در پاریس، شمار خبرنگاران کشته شده در جنگ عراق که با تهاجم نظامی آمریکا در ماه مارس سال 2003 آغاز شد، بیش‌تر از جنگ 20 ساله ویتنام و جنگ داخلی الجزایر بوده است.

این گزارش دو هفته پس از خارج شدن آخرین دسته نیروهای نظامی آمریکا از عراق و در همان روزی منتشر شد که ریاض السارای، خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه هنگام ترک منزل خود در بغداد کشته شد.

بنا بر این گزارش، وی پانزدهمین خبرنگار العربیه است که از زمان سقوط صدام کشته می‌شود.

عاملان در 99 درصد از 230 مورد قتل خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی، به مجازات نرسیده‌اند؛ اکثر خبرنگاران کشته شده عراقی بودند و بغداد با 77 کشته، مرگ بارترین شهر برای خبرنگاران بوده است.

نزدیک به 70 درصد از خبرنگاران کشته شده برای مرگ هدف قرار گرفته بودند و هم‌چنین دست کم 30 خبرنگار بین ماه مارس 2003 تا ماه اوت 2010 توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شده‌اند.

بهره‌گیری صنعت سفر از شبکه‌های اجتماعی

Posted: 14 Sep 2010 11:55 AM PDT

هتلها، خطوط هوایی و بخشهای دیگر صنعت چند میلیارد دلاری سفر، فعالانه در حال بهره برداری از رسانه اجتماعی بوده و استفاده از سایتهای آنلاینی مانند فیس بوک و توییتر را برای افزایش حمایت از برندشان افزایش داده اند.

به گزارش ایسنا، خطوط هوایی حضورشان را در یوتیوب حفظ کرده و پیشنهادهایی را از طریق شبکه‌های نقشه اجتماعی مانند Loopt عرضه می کنند.

هتلها امکانات خود را از طریق وبلاگ‌ها تبلیغ می کنند و از سایتهای شبکه اجتماعی برای دریافت نظرات، زیرنظر گرفتن گرایشها و ارایه خدمات ویژه به میهمانان استفاده می کنند.

رسانه اجتماعی با سرعت زیادی در تمامی بخشهای صنعت سفر ار رزرو مکان تا یافتن مکانی برای خوردن غذا به کار گرفته شده است به عنوان مثال مسافران خطوط هوایی دلتا می توانند بلیط ها را از طریق صفحه فیس بوک این شرکت خریداری کنند.

شرکت ساوت وست نیز سه کارمند مختص کنترل و پاسخ به تقاضا و پرسشهای مطرح شده از طریق کانالهای رسانه اجتماعی دارد.

ماریوت قرار است صفحه اختصاصی ماریوت کورتی یارد را در فیس بوک ایجاد کند تا پیام هایی در مورد خدماتش و اطلاعات مرتبطی که ممکن است نظر مشتری‌ها را جلب کند، ارسال کند.

به گفته یکی از مدیران Yankee Group که شرکت پژوهش بازار مخابراتی است، بخش سفر و میهمان پذیری، در مقایسه با صنایع دیگر در راس منحنی بکارگیری رسانه اجتماعی است.

یکی از اهداف کلیدی حضور این بخش در فضای رسانه اجتماعی، ایجاد پایگاه از هوادارانی است که همواره از خدمات این شرکتها استفاده کنند.

جدیدترین نسخه نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت عرضه شد

Posted: 14 Sep 2010 11:55 AM PDT

جدیدترین و آخرین نسخه نرم‌افزار "نظارت والدین برمصرف اینترنت" با رفع کلیه اشکالات، به صورت رایگان در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir عرضه شد.

علی کاظمی ـ ناظر پروژه‌ نرم‌افزار "نظارت والدین بر مصرف اینترنت" دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی ـ با اعلام عرضه جدیدترین و آخرین نسخه این نرم‌افزار که در ابتدا با نام "فیلترینگ خانگی" شهرت یافت، گفت: محدود کردن حجم مصرف اینترنت و زمان مصرف آن، محدود کردن روزهای مصرف و فیلتر تصاویر غیراخلاقی که با فیلترشکن می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد از جمله کارآیی‌های نرم‌افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت است.

وی در باره ویژگی‌های نسخه جدید گفت: نسخه گذشته این نرم‌افزار در مواجه با برخی فیلترشکن‌ها، به درستی عمل نمی‌کرد که این مورد اکنون اصلاح شده است. همچنین عدم سازگاری با برخی آنتی‌ویرس‌ها نیز توسط کاربران گزارش داده شده بود که اکنون این سازگار بهبود پیدا کرده است.

او با اشاره به افزایش سرعت اجرای این نرم‌افزار، عمده‌ترین اشکال کاربران را در نسخ‌های اول و دوم، عدم سازگاری با زبان فارسی و به طبع کندی سیستم دانست که در نسخه جدید این موارد لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های موجود در این نرم‌افزار که در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده است، در نسخه جدید به روز شده است. علاوه بر این، اشکالی در هنگام خروج از نرم‌افزار و بسته نشدن کامل آن نیز وجود داشت که رفع شده است.

کاظمی RFP این طرح را مربوط به اسفندماه 86 دانست که با پیشنهاد کارگروه امنیت فرهنگی و محیط رایانه‌ای و قرار گرفتن در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و پس از آن سپردن کار به بخش خصوصی، نخستین نسخه این نرم‌افزار آبان‌ماه 88 و دومین نسخه آن نیز بعد از رفع اشکال در اردیبهشت امسال عرضه شد و اکنون سومین نسخه با رفع کلیه اشکالات ارائه شده است.

به گفته وی تولید این نرم‌افزار یکی از اقدامات شاخص شورای عالی اطلاع‌رسانی در زمینه‌فرهنگ‌سازی استفاده از اینترنت است.

کاربران در صورت بروز اشکال در نصب این نرم‌افزار می‌توانند از طریق پست الکترونیکی pak@scict.ir با کارشناسان فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی مکاتبه کنند.

میادین میوه و تره‌بار به دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز می‌شوند

Posted: 14 Sep 2010 11:54 AM PDT

معاون برنامه‌ریزی فن‌آوری اطلاعات بانک شهر از تجهیز میادین میوه و تره‌بار به دستگاه های کارت‌خوان الکترونیک ( POS) خبر داد.

سید‌مرتضی سادات در گفت‌وگو با فارس گفت: با اشاره به اینکه قرار است تمام میادین میوه و تره‌بار مجهز به دستگاه‌های کارتخوان الکترونیک بانک شهر شود اظهار داشت: این دستگاه قابلیت اتصال به ترازوی دیجیتال غرفه‌ها را نیز دارد.

وی افزود: بر همین اساس به دلیل اتصال مستقیم این دستگاه‌ها به ترازوهای دیجیتال غرفه‌ها این امکان برای فروشندگان فراهم شده تا مبلغ پرداختی بدون وارد کردن ارقام به دستگاه ( POS) از حساب مشتریان کسر شود.

سادات افزود: هم اکنون این دستگاه به صورت آزمایشی در تمام غرفه‌های میادین میوه وتره‌بار جلال آل‌احمد راه‌اندازی شده و آماده بهره‌برداری است و در مرحله بعدی در تمام میادین میوه و تره بار به کار گرفته خواهد شد.

به گفته وی هم اکنون فرهنگ استفاده از این نوع تجهیزات به اندازه کافی رواج پیدا نکرده است که در این راستا نیازمند آموزش و فرهنگسازی هستیم که آن نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

آزمایش سرویس پخش زنده در یوتیوب

Posted: 14 Sep 2010 11:54 AM PDT

یوتیوب در اقدامی که بارزکننده بلندپروازی های این سایت اشتراک گذاری ویدیو است، آزمایش دو روزه یک پلتفرم ویدیویی پخش زنده را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، بزرگ ترین سایت ویدیویی جهان پیش از این پخش زنده را با نمایش رویدادهایی مانند لیگ برتر هند و سخنرانی سالانه باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا از کاخ سفید تجربه کرده بود.

با این همه یوتیوب اکنون با برنامه‌ای که برای شباهت داشتن با محتوای تلویزیونی طراحی شده، قصد دارد در این عرصه وارد مرحله جدیدی شود.

برنامه‌ها برای این آزمایش توسط شرکای یوتیوب شامل Howcast، نکست نیو نت ورکس، راکت بوم و یانگ هالیوود تهیه می شوند.

به گفته جاشوا سیگل، مدیر محصول و کریستوفر همیلتون، مدیر بازاریابی محصول یوتیوب، بر مبنای نتایج این آزمایش اولیه این سایت به ارزیابی عرضه پلتفرم وسیع تری برای شرکای جهانیش خواهد پرداخت.

این سایت همچنین فید "لایو کامنت" را آزمایش خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد با برادکسترها و اعضای اجتماع یوتیوب گفت‌و گو داشته باشند.

گوگل که شرکت مادر یوتیوب است و این سایت را در سال 2006 به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری کرده در جست و جوی راههایی برای درآمدزایی از این سرویس ویدیویی محبوب است و به افزودن امکانات جدید و به سازی آن ادامه می دهد.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در یک دانشگاه ممنوع شد

Posted: 14 Sep 2010 11:54 AM PDT

یک دانشگاه آمریکایی در ایالت پنسیلوانیا به مدت یک هفته استفاده از سرویسهای فیس بوک، توییتر و مسنجر را در خوابگاههای این دانشگاه ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اریک دار" رئیس دانشگاه علم و فناوری هاریسبورگ پنسیلوانیا گفت: استفاده از این سرویسها به مدت یک هفته در خوابگاه دانشگاه ممنوع اعلام شد که هدف از این اقدام اندازه گیری میزان وابستگی دانشجویان به این سرویسها بود. قصد داشتیم ذهن دانشجویان خود را به این موضوع معطوف کنیم که اگر یک روز از فیس بوک، توییتر و مسنجر استفاده نکنند ممکن است چه اتفاقاتی برای آنها رخ دهد؟

استفاده از این نوع فناوریها اغلب موجب بروز رفتارها و عادات ناپسندی می‌شود که به دلیل عدم آگاهی از آن، خود شخص کاربر به تنهایی قادر به توصیف آن نیست.

وی تاکید کرد: برای شناسایی چنین رفتارهایی به مدت یک هفته هیچ یک از دانشجویان حق استفاده از سرویسهای فیس بوک، توییتر و پیام کوتاه را در محیط خوابگاه نداشتند و دسترسی به این ابزار ارتباط جمعی از طریق کامپیوترهای خوابگاه نیز به هیچ عنوان امکانپذیر نبود.

به گفته وی این کار جنبه علمی داشت و تنها یک مانور انضباطی نبود. در پایان این یک هفته دانشجویان باید مقاله ای می‌نوشتند که بازتاب اتفاقاتی بوده که به دلیل ممنوعیت استفاده از این سرویسها رخ داده است.

سه نفر از دانشجویان هاریسبورگ داوطلب شدند تا درباره تجربه فردی خود بحث کنند. مشخص شد که هر کدام احساسات مختلف و پیچیده ای داشته اند.

یکی از دانشجویان که از طرفداران پیگیر فیس بوک است می‌گوید: "بزرگترین مشکل طی این یک هفته این بود که نمی توانستم دوستان خود را از طریق فیس بوک و توییتر پیدا کنم. روی موبایل خود نرم افزار فیس بوک و توییتر را نصب کرده بودم تا بتوانم تمامی پیغام ها، توییت ها و متنهایی که برایم ارسال می‌شود را بلافاصله دریافت کنم. به دلیل حجم بالای این پیام ها مجبور بودم موبایلم را بین ساعات 3 و 4 صبح خاموش کنم. اما طی این یک هفته تقریبا تمام 24 ساعت از صدای زنگ موبایلم در امان بودم و آرامش داشتم."

جارون لانیر از منتقدین رسانه‌های جمعی که در لیست 100 نفر از بانفوذترین افراد سال 2010 قرار دارد می‌گوید طرح دانشگاه هاریسبورگ برای ممنوعیت استفاده از این رسانه ها در خوابگاه ها کمی افراطی بنظر می‌رسد. بهتر است دانشجویان برای اجتناب از انجام این کار هر مرتبه با ورود خود به این رسانه‌ها یک پنی برای هدیه به خیریه کنار بگذارند. انجام این کار به عنوان عاملی بازدارنده باعث می‌شود تا دانشجویان متوجه شوند که چه مقدار پول در طول روز صرف این کار می‌کنند.

بر اساس گزارش ان پی آر، لانیر اظهار نگرانی کرد که استفاده از این رسانه ها به جای تداوم روابط دوستی بیشتر باعث ایجاد رابطه‌های سطحی می‌شود.

کشته شدن ۵۲ خبرنگار در هشت ماه نخست ۲۰۱۰

Posted: 14 Sep 2010 11:54 AM PDT

بر اساس گزارش یک گروه مدافع مطبوعات جهانی، 52 خبرنگار در هشت ماه نخست سال جاری میلادی به دلیل شغلشان جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر کم‌تر از مدت مشابه در سال 2009 است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش اینترنشنال پرس انستیتو (IPI)، مکزیک با 10 کشته تا پایان ماه اوت در صدر قرار دارد و به‌دنبال آن هندوراس با 9 و پاکستان با شش خبرنگار کشته شده قرار گرفته‌اند.

فهرست IPI که در وین مستقر است، شامل خبرنگارانی است که هنگام انجام وظیفه جان خود را از دست داده یا به دلیل آنچه که انجام می‌دادند هدف قرار گرفته و کشته شدند. در طول سال گذشته 110 خبرنگار به دلیل حرفه‌شان جان باختند.

تاکنون در سال جاری قاره آمریکا با 20 کشته شامل یک نفر در کلمبیا به علاوه خبرنگاران کشته شده در مکزیک و هندوراس، خطرناک‌ترین منطقه جهان برای خبرنگاران بوده است. این منطقه در بررسی IPI شامل آمریکای شمالی، جنوبی و مرکزی بوده است.

آسیا با 18 کشته در رتبه دوم قرار گرفت. به‌جز شش کشته در پاکستان، سه خبرنگار در فیلیپین به ضرب گلوله و دو نفر دیگر در افغانستان کشته شدند که روپرت هامر، ‌خبرنگار روزنامه انگلیسی ساندی میرور و جیمز پی هانتر، گروهبان و خبرنگار در ارتش آمریکا بودند. سایر آمار ثبت شده در تایلند، اندونزی، ژاپن و هند بود.

آفریقا شاهد هشت کشته در دو سوم نخست سال جاری بود که شامل دو نفر در هر یک از دو کشور سومالی و نیجریه و یک نفر در کشورهای جمهوری دموکراتیک کنگو، رواندا، کامرون و آنگولا بودند.

هم‌چنین در خاورمیانه دو خبرنگار در عراق بعد از ربوده شدن کشته شدند و در لبنان یک خبرنگار هنگام پوشش درگیری میان رژیم صهیونیستی و نیروهای لبنانی در ماه اوت جان خود را از دست داد، در حالی که یک نفر ماه فوریه در یمن به ضرب گلوله کشته شد.

اروپا شاهد کشته شدن دو نفر بود؛ یکی از این قربانیان مدیر رادیویی یونانی بود که بیرون منزل خود هدف گلوله قرار گرفت و دیگری مدیر یک شبکه تلویزیونی روسی بود که در مسیر خود برای ترمیم تجهیزات آسیب دیده از سوی شبه نظامیان، جانش را از دست داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر