۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

گوگل شبکه اجتماعی راه اندازی میکند

Posted:

گوگل قصد دارد پاییز امسال شبکه اجتماعی جدیدی راه اندازی کند که به جای یک محصول، مجموعه‌ای از امکانات شبکه های اجتماعی خواهد بود. بعضی وب‌سایت‌ها از تلاش گوگل برای تولید محصولی به نام Google ME خبر دادند که قرار است به رقابت با فیس‌بوک بپردازد.

گوگل هم اکنون سال‌هاست که در ساخت یک شبکه اجتماعی مناسب موفق نبوده‌است و به تازگی شبکه اجتماعی Wave را به دلیل اسقبال بسیار کم تعطیل کرد. همچنین یکی از اولین شبکه اجتماعی‌های اینترنت به نام Orkut که توسط گوگل مدیریت می‌شد نیز نتوانست در مقابل شبکه هایی مانند MYspace دوام بیاورد و در بازار رقابت شبکه های اجتماعی عقب ماند.

http://thesituationist.files.wordpress.com/2008/03/istock-social-network.jpg

اریک اشمیت مدیر عامل گوگل در مصاحبه با خبرنگاران گفت که شرکتش قصد دارد این ابزار جدید را در لایه‌ های مختلف سرویس های خود جاسازی کند. گوگل اميدوار است که در صورت امکان بتواند به ليست اعضاي پايگاه اينترنتي فيس بوک دسترسي پيدا کند تا از اين طريق بتواند امکان رشد و گسترش شبکه اجتماعي روي گوگل را ايجاد کند. با اين وجود گفته مي شود در صورتي که فيس بوک از ارايه اطلاعات شخصي کاربران خود و ليست مخاطبان خود به گوگل خودداري کند، مسئولان گوگل به فکر يافتن راه هاي ديگر براي به دست آوردن اين اطلاعات از سوي شبکه هاي اجتماعي هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر