۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

AddIt.ir : اخبار خود را در اددیت داغ کنید

Posted:

سایت اشتراک گذاری لینک های خبری اددیت فعالیت خود را در دامنه ی www.Addit.ir آغاز کرد.

در این سایت وبلاگ نویسان میتوانند با ایجاد یک اکانت برای خود ، مطالب وبلاگ خود و یا لینک های جالبی که مایلند با دیگران به اشتراک بگذارند را به دایرکتوری اخبار این سایت اضافه کنند و سایر کاربران میتوانند به لینک های جالب رای دهند و از مطالب آنها بازدید کنند.

در صفحه ی اول این سایت میتوانید لیستی از مطالب داغ روز را مشاهده کنید.

شبکه های اجتماعی فارسی را به موبایل ها بیاورید

Posted:

علی رغم گسترش استفاده از موبایل برای گشت و گذار در اینترنت، همچنان سایت های اینترنتی فارسی زبان، طراحی نسخه موبایل سایت را جزیی از فرایند طراحی سایت خود به حساب نمی آورند. این در حالی است که حتی در ایران نیز اوپراتورهای تلفن همراه امکان استفاده از سرویس GPRS را فراهم کرده اند و کاربران موبایل که عده کمی نیز نیستند میتوانند وقت بیکاری خود را در مترو و تاکسی برای وب گردی استفاده کنند.

http://computer0810.files.wordpress.com/2010/01/mozilla-releases-fennec-mobile-browser.png?w=300
سرویس هایی که باید سریعتر نسخه موبایل خود را فعال کنند:

1 - سرویس های میکروبلاگ: این سرویس ها با توجه به نوع کاربردشان در اطلاع رسانی سریع ، باید نسخه موبایل داشته باشند تا کاربران آنها از هرجایی بتوانند با یکی دو خط، صفحه ی خود را به روز کنند.

2 - شبکه های اجتماعی : با توجه به اینکه سرویس های وبلاگ فارسی و شبکه های اجتماعی ، پرچم داران سرویس های وب 2 فارسی هستند، فعال کردن نسخه موبایل در این سرویس ها میتواند باعث شود تا موجی از به روز رسانی در بین سایت های ایرانی به راه افتد.

3 -
سایت های خبری : یکی از پر بیننده ترین دسته از سایت های ایرانی سایت های خبری هستند که متاسفانه هنوز فکری برای نسخه ی موبایل سایت خود نکرده اند.

4 - سرویس های ایمیل : چک کردن ایمیل برای بسیاری از کاربران یکی از مهمترین کاربردهای اینترنت است. سرویس های ایمیل فارسی نیز باید همانند سرویس های خارجی نسخه موبایل خود را بهبود بخشند تا کاربران را به استفاده از آنها ترغیب کنند.

5 -
فروشگاه های اینترنتی : این روزها خرید پستی در سایت های فارسی رونق فراوانی دارد و مسلما پلتفرم موبایل میتواند مکان خوبی برای فروشگاه های کوچک آنلاین باشد.

6 - بانک ها : سرویس هایی مانند چک کردن حساب ، پرداخت قبوض و سایر فعالیت های بانکی از طریق وب سایت برخی از بانک های دولتی و خصوصی فعال شده است و برخی از این بانک ها نیز مانند بانک ملت، نسخه موبایل خدمات خود را راه اندازی کرده اند و سایر بانک ها برای حفظ مشتریان خود باید زودتر خدمات الکترونیکی و موبایل قوی تری راه اندازی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر