۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 27

همه چیز درباره پیلاتس - قسمت اول

رشته پیلاتیز ، در ایران با عنوان پیلاتس شناخته شده است. این ورزش، که برای افزایش کنترل بدن و آمادگی جسمانی طراحی شده اولین بار توسط ژوزف پیلاتس در آلمان مطرح شد، و بعدها در بریتانیا و آمریکا شناخته شد تا جایی که تا سال 2005 ، 11 میلیون نفردر جهان تمرینات این ورزش را به طور منظم و جدی انجام می دادند و حدود 14 هزار مدرس نیز این رشته را به علاقه مندان آموزش می دادند .

ادامه...

 

علائم اختلال خوردن

اختلالات خوردن را می توان به عنوان گروهی از اختلالات که فرد ارتباط ناسالمی با غذا دارد، شناخت. سه نوع اختلال خوردن وجود دارد:

بی اشتهایی روانی: این نوع اختلال خوردن با ویژگی بارز کاهش وزن که اغلب از طریق رژیم های غذایی یا ورزش شدید ایجاد می شود و گاهی اوقات به قحطی زدگی نیز می رسد: فرد مبتلا به بی اشتهایی روانی هرگز خود را به اندازه کافی لاغر نمی بیند و علی رغم کاهش وزن شدید، همچنان خود را چاق می بیند.

ادامه...

 

بیماری گربه در حاملگی

در صورتی که جنین خانم مبتلا به توکسوپلاسما به بیماری مبتلا شود منجر به کوری ، بی حسی موضعی ، عقب ماندگی ذهنی میشود تا آخر عمرشان باید تحت مراقبت باشند و والدین هزینه درمان زیادی را باید تحمل کنند
عامل بیماری انگلی به نام توکسوپلاسما گوندی است که توسط گربه منتقل می شود.
این عامل در بدن گربه وجود دارد که با مدفوع حیوان دفع می گردد و باعث کیست در بافتهای بدن دیگر حیوانات می شود.


ادامه...

 

میل جنسی کودکان

بسیاری از روان‌پزشکان معتقدند تمايلات جنسي از بدو تولد شروع مي‌شود و مکيدن پستان مادر را نيز جزو تجارب جنسي محسوب مي‌کنند. در برخي تحقيقات نيز توانايي ارگاسم در نوزادان پسر پنج ماهه و نوزادان دختر 9 ماهه گزارش شده است. اين تحقيقات به اين نکته اشاره کرده‌اند که مراحل ارگاسم در نوزادان پسر دقيقا مانند مردان بالغ است، منهاي توانايي انزال...


ادامه...

 

مرض قند

- گل تلگرافی برای درمان بیماران مبتلا به دیابت (مرض قند) مصرف می شود.

- پیاز مرض قند خون را درمان می کند و قند خون را کم می کند. برای این منظور از پیاز خام مصرف نمایند.

تذکر: افرادی که قند خونشان کمتر از طبیعی است از خوردن پیاز خام خودداری کنند.

- خوردن ترشی سیب زمینی ترشی ( یر الماسی) برای مبتلایان به مرض قند خون مفید است.

ادامه...

 

چگونه میتوان لوازم آرایش را تمیز نگهداشت؟

وقتی صحبت از آرایش می شود؛ تمیز بودن لوازم آن اهمیت بسیاری خواهد داشت.نه تنها خود مواد آرایش شما باید کیفیت خوبی داشته باشد تا به پوست لطمه نزند بلکه لوازم جانبی آن مانند انواع فرچه و براش ها نیز باید کیفیت بالایی داشته باشند و تمیز و بهداشتی استفاده شوند.پد پنکک و فوم سایه چشم می تواند به راحتی آلودگی های روی سطح پوست و روغن و انواع باکتری ها را جذب کند.این آلودگی ها باعث ایجاد جوش های سرسیاه و لک صورت می شوند. این مطلب با آموزش 10 روش ساده به شما این امکان را میدهد که همواره ارایشی تمیز و بدون هیچ آلودگی داشته باشید.

ادامه...

 

سنگ کلیه

- ابتدا ادرار، کدر و غلیظ و بعد صاف بیاید. سنگینی و درد در پهلوها و پشت باشد. چنانکه گویی چیزی آنجا آویخته است و چون بیمار بر روی بخسبد این کیفیت بیشتر بود.

همچنین زیادتر شدن درد در کلیه هنگام پر شدن ثقل در امعا.

ادامه...

تشکر از مردها

وقتی همسرتان به شما هدیه ای بدهد ؛ نشانه این است که شما شایستگی این را دارید که او به شما هدیه بدهد . این نکته را به خود یادآوری کنید و از او به طور مناسبی تشکر کنید . وقتی شکستی نفسی می کنید و یا می گویید " چرا زحمت کشیدی " در واقع کاری را که برای شما انجام داده است را رد می کنید . اما هنگامی که یک کلمه " متشکرم " را همراه با احساس سپاه بیان نمایید ، در رابطه خود با وی چیز بیشتری به دست خواهید آورد .

ادامه...

 

روشهای اورژانس پیشگیری از بارداری

هیچ کدام از روشهای ضد بارداری کاملا بدون خطر و عارضه نیستند ، حتی لاتکس کاندوم نیز ممکن است باعث یک واکنش حساسیتی شود. با اینکه هیچ روش کاملا بی خطری وجود ندارد ، حامله شدن خطرناکتر از جلوگیری کردن است. در واقع برای بیشتر زنان خطر جلوگیری کمتر از رانندگی درطول سال در جاده های کشور است. 

ادامه...


 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر